Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat te doen met manke logé

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

wat te doen met manke logé

Ongelezen bericht door Milou85 »

Wij hebben deze week (en 2 weken gelden ook al een klein weekje) de hond van mijn schoonouders te logeren.
Dit is een flatcoated retriever teef van 5 jaar ongeveer.
Nou is het zo dat ze al regelmatig wat stram liep met name net na het opstaan. Vorige keer leek het na wat korte stukjes toch iets minder erg te zijn als toen ze net kwam. Maar baasjes zeiden al dat het nogal wisselt.

Nou kwam ze gisteren weer bij ons en hoorde ik dat ze maandag a.s. foto's gaan maken. Want ze liep nou steeds slechter en het hield maar aan. Waar het dus eerder af en toe was.

Toen ik net met haar liep vond ik haar zo zielig :(: . Ze bleef een eind achter terwijl het eerder buiten een redelijk drukke ballen/rennen/spelen en zwemmen hond was. Nu blijft ze zo achter. Dus ik ben na een meter of misschien 50 maar weer omgekeerd en naar huis gegaan. Omdat ik niet goed weet wat ik ermee moet....

Vandaar dus ook mijn vraag. Wat moet ik hiermee? Wel lopen of niet? Ik loop al heel relaxt omdat ze niet zo soepel gaat. Maar ik weet niet goed of ik nou juist wel of niet moet lopen?
Iemand tips en advies?

Normaal gesproken ligt ze ook gewoon in een (speciale) mand. Hier ligt ze op de bank. Is dat wel handig wat betreft het op en afstappen? Een mand hebben we eigenlijk niet. Pasja heeft een kleed en Silly heeft wel een mand maar daar gaat zij niet in passen. Verder wordt hier eigenlijk altijd maar wat op de bank gepit... :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: wat te doen met manke logé

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, t probleem is niet nieuw aan t horen, klinkt als artrose, maar ik snap dus niet dat mensen hun hond te logeren brengen als er duidelijk iets aan mankeert :19:
Ik zou er niets aan doen, hoe hard ook, als je iets gaat doen wat half werkt, dan worden die foto`s nog niet gemaakt.
je zou ze kunnen bellen , vragen wat ze willen :U:
Milou85
Zeer actief

Tja ik zou sowieso niet graag m'n hond(en) uit logeren brengen en zeker niet als er iets aan mankeert... Maar dat is nu niet het punt.
Ik weet niet wat ik nu dus moet qua uitlaten. Echt alleen even naar buiten voor een plas of juist wel gewoon lekker rustig door lopen? Ik weet niet wat het beste zou zijn? Te weinig medische kennis helaas...

Ik hoef ze niet te bellen hiervoor. De afspraak voor de dierenarts staat voor maandag. Daar zal het bij blijven gok ik maarzo.
Ja of ik moet voorstellen hier naar m'n eigen dierenarts te gaan wat wel wat lastig wordt zonder auto. Lijkt me nou niet echt handig om nu met haar naar de dierenarts te lopen of fietsen.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ik zou hem rust geven, en de foto's even afwachten.
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

als ze bij mij zou logeren zou ik korte rondjes lopen, beetje rustig aan.
en mocht het erger worden bellen met de baasjes.
het is en blijft hun verantwoordelijkheid.
Milou85
Zeer actief

Ik heb ze gebeld nadat ik vanmiddag pijnstillers bij mijn eigen da heb gehaald. Ze wordt vanavond opgehaald en gaat morgen naar haar eigen da voor foto's denk ik.

Ik vind het zo'n sneu gezicht. Zo'n levenslustige hond. die misschien wel wil maar toch maar liever steeds blijft liggen. Af en toe kruipt ze bij je (zoals net op het gras in de tuin) en krabt ze je eens op je rug ofzo. Alsof ze zeggen wil: kom op, laten we even elkaar duwen ofzo :Q: :19:
Arme meid.
Zou artrose niet erg vroeg zijn op 5 jarige leeftijd? Dat is toch meestal iets wat oudere honden aangaat?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”