tja wat moet ik vertellen
ze komt van de duitse herder rescue en is 8 jaar oud
zat in een pension omdat het gezin waar ze woonde uit elkaar gevallen was, de vrouw haar niet wilde hebben en de man teveel moest werken om voor haar te kunnen zorgen.
hij had haar aangemeld bij de rescue en toen iemand daarvan bij haar ging kijken zag ze een totaal ontredderd hondje en heeft haar mee naar huis genomen waar ze weer enigszins is opgeknapt.
ik had daarvoor al op haar gereageerd, maar ze had ook een kuchje en ze wilden eerst zeker weten dat ze verder wel in orde was voordat ik kennis met haar kon komen maken.
vanmorgen kreeg ik het bevrijdende telefoontje dat we welkom waren en vanavond hebben we haar opgehaald.
ze is enorm groot, past niet in de mand en nauwelijks in de bench, dus ik moet morgen als een daapse op zoek naar een groter hondenbed voor haar

ze is enorm eenkennig, wilde ook in de opvang nauwelijks eten maar heeft hier vanavond wel al een bak kip met lam op, dus dat gaat wel goed.
verder is het een zaak van haar de tijd geven om zichzelf terug te vinden en haar vertrouwen te winnen, maar ik ben er zeker van dat me dat gaat lukken.
ongeduldig als ik ben heb ik een engelengeduld met honden, dus dat zit wel goed.
ze is geen surrogaat voor jan en gina en ze is gelukkig ook een totaal ander soort hond.
ze hoeft eigenlijk niks anders dan weer zichzelf te worden, mijn huis minder stil en kil te maken en van zich te laten houden.
als dat allemaal lukt ben ik een tevreden mens en zij een tevreden hond.