Ze had een behoorlijke oorontsteking in beide oren.Arme hond.
De dierenarts moest haar oortjes helemaal door spuiten,dat vond ze niet zo leuk.
Er kwam een hoop viezigheid uit.Gelukkig geen mijt.Maar de oren waren goed ontstoken en nu heb ik druppels mee gekregen voor 10 dagen.Ze klappert nu al minder met haar oren.Geen verhoging.
Ook had ze een kleine cyste op haar buik,die is meteen leeg gehaald en gelukkig niet kwaadaardig.
Ook al wat tandsteen maar alleen maar op haar hoektanden.
Dentisept gebruiken en over een paar maanden kijken of het weggehaald moet worden.Hij vertelde dat dat wel vaker voor kwam bij honden met een wat kortere neus.
ook zag hij al wat lichte staar in haar oogjes,wat normaal pas bij een leeftijd van 6 te zien is.Nog geen twee was wel wat jong.
Haar enting gehad,ook dat vond ze niet zo prettig,ze kroop uiteindelijk helemaal onder mijn oksel...
Ze vond het niet zo leuk bij de da.Arme Vlinder.
verder wat testjes gedaan en dat was allemaal in orde.Gewicht goed,hartje,longen(want ze stonk zo vreselijk naar rook dus was blij dat er niks te horen was) alles verder goed gezond.
Omdat haar darmpjes nog wat rust moeten hebben heb ik een zak Hills i/d mee gekregen.Ook omdat ze nogal zat te krabben zonder dat we parasieten,schilfers of andere dingen tegen kwamen.het kan ook zijn dat ze zat te krabben omdat ze last heeft van haar oren.
Maar een reactie op het eten kan ook jeuk en oorontsteking zijn.Ze kreeg bij haar vorige baasje van de pot,hoop vette tussendoortjes,alles wat zij aten kreeg Vlinder ook en er stond een bak Frolic waar ze de hele dag uit kon eten.Toen ze hier even was had ze behoorlijke diarree,kon ook stress zijn natuurlijk.Ben toch wel een week bezig geweest om haar darmpjes tot rust te krijgen met Hills z/d en wat smuldier.
Nu is het afwachten of de jeuk helemaal verdwijnt anders moeten we opnieuw de z/d proberen en kijken of ze allergisch is op iets in het eten.
Eigenlijk binnen een dag zie ik haar al opknappen.Ze krabt nog weinig.Wil al veel meer spelen.
Verder ben ik buiten nog druk met de allerdaagse dingen die we tegen komen en die ze eng vindt,maar dat gaat ook de goede kant op.Ik bedoel dan,joggers,fietsers,brommers,bep.andere honden,mensen die op ons af komen lopen.Getimmer,werklui.....
Alles is erg spannend voor haar,en als ze het niet vertrouwd gaat ze tegen mijn been springen van....til me dan op!!!Dat doe ik niet,ik zeg niks aan de hand en lopen verder.Ik zie dat ze steeds meer vertrouwen krijgt doordat Dydo en ik daar ook niet op reageren.
Gisteren konden we lekker buiten zitten,maar ja buren naast mij had ze ook nog niet gehoord.
Ze sloeg aan,ik zei rustig nee,nee........en zie liep heel snel naar binnen
Ze heeft nog een hoop tijd nodig om aan alle nieuwe dingen en geluiden te wennen.Maar ze doet het heel erg goed.
Ze is vrolijk en wordt ook al waaks,dan voelt ze zich toch aardig thuis.
Ze loopt me nog wel overal achterna,maar ik kan al wel rustig naar de wc
Vannacht werd ze een paar keer in paniek wakker met zo`n gil,misschien nog van de stress bij de da dat ze aan het dromen was???En ze was mij even kwijt..
Vandaag gaat het tot nu toe erg goed.Vanmorgen wilde ze meteen al spelen met kluifje en knuffel.Die kwam ze steeds brengen en moest ik weggooien........en dat na zo weinig slaap......(ik dan hè