Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eerst niet eten, nu overgeven
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
eerst niet eten, nu overgeven
Lizzie had afgelopen 2 weken weer last van pitsdrang. Ze at eerst met lange tanden en toen nauwelijks of niet. Ik heb haar maar weer op renske gezet wat dat lust ze altijd wel en zelfs Renske werd met lange tanden gegeten. Sinds het weekend at ze ineens weer met smaak, maar nu heeft ze toen ik gisteren thuis kwam van het werk flink overgegeven en vannacht weer. Ik verwacht niet dat ze misselijk is, want ze heeft op zeven uur gegeten en pas na 12en overgeven. Ze is fit, actief, drinkt goed, ontlasting goed en eet dus ook weer goed. Ze krijgt nu even 5 kleine porties Renske, dan kijk ik even hoe dat gaat. verder nog iemand tips of zaken waar ik op moet letten?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: eerst niet eten, nu overgeven
Moet ze loops worden?
Hier kotsen ze hormonaal.
Ik ga er altijd vanuit dat als ze het weer opeten, het wel best is.
Hier kotsen ze hormonaal.
Ik ga er altijd vanuit dat als ze het weer opeten, het wel best is.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze heeft het niet opgegeten. Ze is in februari loops geweest. Ik heb er nooit aan gedacht dat het hormonaal kan zijn, maar nu ik terug denk zijn de periodes van niet eten wel altijd precies tussen twee loopsheden in. Dat lijkt me wel een rare tijd om er last van te hebben, maar het zou uiteraard kunnen.....
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Misschien een domme vraag maar wat is pitsdrang?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb ook nog nooit gehoord van pitsdrang? Maar het is wel zo dat voedsel ongeveer vier tot vijf uur in de maag blijft voor het in de darmen wordt opgenomen. Dus ik vind het wel een beetje gek dat er nog wat uit kwam. Meestal zie je na zo'n tijd alleen gal bij overgeven. Heeft ze misschien bot gehad? Soms kotst Shelly een stukje runderkraakbeen uit wat te groot was om te verteren ofzo. Ik ben wel altijd beducht op verstoppingen, dus hou haar in de gaten, dat ze wel weer gaat eten en dat het erin blijft. Het kan ook door het weer komen trouwens, hier eten ze slechter als het warm is. Ik heb nog wel een goeie tip voor lange tanden, ik heb een pot penspoeder staan en als Shelly wat laat staan, roer ik daar een eetlepel van erdoor en dan wil ze het wel. Beterschap!
- Miezemuis
- Zeer actief
hahahah pitsdrang is een zelfverzonnen woord en nog half brabants ook. Pitsen is klooien met eten, dat je het niet lekker vind en dan met muizenhapjes eet.
Lizzie wil niet soms gewoon niet eten dan haalt ze haar neus voor alles op. Dat de Renske niet verteerd was vind ik ook gek, maar een verstopping zou mij verbazen. Er is geen bot gegeten en ook speeltjes laat Lizzie gewoon heel. Ze gaat ook gewoon poepen en de ontlasting is normaal. niet zoveel maar dat is nooit als ze Renske eet.
Lizzie wil niet soms gewoon niet eten dan haalt ze haar neus voor alles op. Dat de Renske niet verteerd was vind ik ook gek, maar een verstopping zou mij verbazen. Er is geen bot gegeten en ook speeltjes laat Lizzie gewoon heel. Ze gaat ook gewoon poepen en de ontlasting is normaal. niet zoveel maar dat is nooit als ze Renske eet.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
dat was ook mijn eerste vraag wat is pitsdrang? haha
of ze genoeg drinkt, verder zou ik het ook niet weten.
geen koorts?
of ze genoeg drinkt, verder zou ik het ook niet weten.
geen koorts?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Okee, lange tanden dus, haha. Probeer eens penspoeder, het werkt hier echt heel goed. En het kost niet veel, een pot van 500 gram voor 8 euro. Ik strooi het ook wel eens over een karkas oid, alles wat ze niet wil eten. Het is nog gezond ook, geen toevoegingen oid, puur natuur. Het zijn gewoon gemalen pensbotjes, volgens mij.
Shelly is ook geen hond die ik snel zou verdenken van een verstopping, want ze is ook zo'n kieskeurige eter. Ze moet alles wel met haar bek oppakken of betasten maar echt opeten, doet ze alleen als ze het echt lekker vindt. Maar ik hou er toch in mijn achterhoofd rekening mee dat ze ook een keer iets kan hebben opgegeten wat wel voor een verstopping kan zorgen, als ze iets vindt wat ergens mee besmeurd is, kan het wel gebeuren dat ze een stukje metaal of plastic binnen krijgt. De doorgang naar de darmen bij honden is heel smal, maar een centimeter dus alles moet goed worden verteerd. En een stukje plastic van één centimeter kan dus al genoeg zijn voor een verstopping. Ook stukjes wortel van planten bijvoorbeeld. Dus nooit denken dat het jouw hond niet kan overkomen he, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Shelly is ook geen hond die ik snel zou verdenken van een verstopping, want ze is ook zo'n kieskeurige eter. Ze moet alles wel met haar bek oppakken of betasten maar echt opeten, doet ze alleen als ze het echt lekker vindt. Maar ik hou er toch in mijn achterhoofd rekening mee dat ze ook een keer iets kan hebben opgegeten wat wel voor een verstopping kan zorgen, als ze iets vindt wat ergens mee besmeurd is, kan het wel gebeuren dat ze een stukje metaal of plastic binnen krijgt. De doorgang naar de darmen bij honden is heel smal, maar een centimeter dus alles moet goed worden verteerd. En een stukje plastic van één centimeter kan dus al genoeg zijn voor een verstopping. Ook stukjes wortel van planten bijvoorbeeld. Dus nooit denken dat het jouw hond niet kan overkomen he, een ongeluk zit in een klein hoekje.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Precies tussen de loopsheden in zou schijnzwanger kunnen betekenen. Ik heb op het moment ook zo'n dametje piepend en nauwelijks etend rondlopen.Miezemuis schreef:Ze heeft het niet opgegeten. Ze is in februari loops geweest. Ik heb er nooit aan gedacht dat het hormonaal kan zijn, maar nu ik terug denk zijn de periodes van niet eten wel altijd precies tussen twee loopsheden in. Dat lijkt me wel een rare tijd om er last van te hebben, maar het zou uiteraard kunnen.....
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Neeltje
Wil ze nog wel snoepjes of koekjes eten? Tirsa en Yentle waren beide van die pitsers, konden soms 2 of 3 dagen of langer niet eten, maar zo lang er nog wel koekjes en snoepjes ingaan, heb ik er niet veel mee gedaan. Als ze honger kregen, gingen ze vanzelf wel weer eten.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze wil nu sowieso weer eten. Maar als ze pitst eet ze ook geen snoepjes en koekjes. Wel een plakje vleeswaren en de beloningen van de cursus.
-
Neeltje
Aha...... 'n kieskeur.Miezemuis schreef:Ze wil nu sowieso weer eten. Maar als ze pitst eet ze ook geen snoepjes en koekjes. Wel een plakje vleeswaren en de beloningen van de cursus.
By the way, als het volgende week dinsdagavond droog is, kom ik waarschijnlijk even langs op de hondenschool met Lotje. Ben je er dan ook?
- Miezemuis
- Zeer actief