Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbereiden op tweede hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Voorbereiden op tweede hond

Ongelezen bericht door Jeffy »

Als alles goed gaat loopt er hier over een paar maanden weer een wit pluizebolletje rond :cheer: Nu heb ik nog wel even om Anthira nog dingen te leren en de puntjes op de i te zetten. En dus vroeg ik me af: wat heb je jouw eerste hond geleerd voor de tweede kwam en wat heb je hem niet geleerd, maar had je misschien wel "moeten" doen. Ik kan me goed voorstellen dat er dingen zijn waar je niet meteen aan denkt maar die wel handig kunnen zijn. Dus kom maar op! :D
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Re: Voorbereiden op tweede hond

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Niks speciaals eigenlijk. Met Kyra kon ik lezen en schrijven voordat Sari kwam, maar dat was de opvoeding al voordat er überhaupt een tweede hond in de planning zat :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Niks speciaals inderdaad. Stellar komt hier als we roepen en dat vinden we belangrijk. Verder is dat ook het enige wat we met U en Io belangrijk gaan vinden.
Dingen voor agility e.d. komen later wel.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Leuk zo'n witte pluizebol erbij. Ik heb ook geen voorbereidingen getroffen en het spul zo bij elkaar gezet. Doe ik nog steeds met de opvangers.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zou, denk ik, eerst eens bedenken wat Anthira doet, waarvan je absoluut niet wil dat de pup het overneemt en daar aan werken. Alhoewel die pup dan vast weer iets anders gaat doen wat je liever niet wil.. :wink: Verder is het enige wat ik nu kan bedenken om Athira te leren even te wachten (zit of af en blijf) zodat je even met de pup bezig kunt zijn, zonder op haar te hoeven letten.

.....Ach eigenlijk, niet te druk maken, pup gaat toch wel zijn eigen karakter en streken hebben en Anthira moet zich ook aanpassen aan de nieuwe situatie (en misschien maakt ze wel even misbruik van het feit dat je niet meer alleen op haar kunt letten, deden mijn honden ook als er een nieuwe bijkwam :tong: ).
Wat ik wel belangrijk vind voor mijn honden is dat ze ook zonder elkaar alleen kunnen zijn, dus ik neem ze af en toe apart mee.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Eigenlijk helemaal niks :19:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

niks :F:
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Nou wat saai :D Nou is Anthira ook nog jong natuurlijk, dus die puntjes moeten nog wel op de i (ze is nu 15 maanden) maar op zich heeft ze weinig dingen die echt niet fijn zijn en moeten veranderen. Ik maak me ook geen zorgen of het wel goed zou gaan, Anthira vindt alles veel te leuk om het niet leuk te gaan vinden :F: Het is voorlopig alleen het enige wat ik kan doen voor de pup komt, ze zijn er nog niet dus knuffelen is er nog niet bij. Dus dan maar denken wat we nu nog moeten doen voor ze kan komen :Q:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Jeffy schreef:Nou wat saai :D Nou is Anthira ook nog jong natuurlijk, dus die puntjes moeten nog wel op de i (ze is nu 15 maanden) maar op zich heeft ze weinig dingen die echt niet fijn zijn en moeten veranderen. Ik maak me ook geen zorgen of het wel goed zou gaan, Anthira vindt alles veel te leuk om het niet leuk te gaan vinden :F: Het is voorlopig alleen het enige wat ik kan doen voor de pup komt, ze zijn er nog niet dus knuffelen is er nog niet bij. Dus dan maar denken wat we nu nog moeten doen voor ze kan komen :Q:
Anthira knuffelen :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh leuk! Ik ben vooral heel benieuwd naar je ervaringen, want ik wil er over een tijdje ook een pup bij.

Niet echt tips dus ;)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Het enige wat ik echt handig vind met een tweede hond erbij is dat de eerste kan wachten op het eten. Zodat je dat de tweede hond ook meteen kunt leren zonder dat de eerste er vol op duikt.

*mot geen gezeik rond eten* :hmmm:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Rustiger aan de lijn lopen :engel: Maar dat heeft hij alsnog geleerd toen Coda erbij kwam.
Oh en wachten en normaal doen als ik de autodeur open doe, dat is een work in progress voor beide :wink:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik laat Mowgli en Balou zelden samen uit omdat Mowgli een kattenjager is, ik wil niet dat Balou dit gedrag gaat overnemen. Balou is wel nieuwsgierig naar katten maar rent er niet achteraan.
Het enige probleem tussen Mowgli en Balou is hun verschil in grote, waardoor ik ze niet zonder toezicht alleen durf te laten.
Mijn andere twee honden heb ik zonder problemen samen gezet, alleen kregen ze uit voorzorg hun eten gescheiden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind hierkomen het allerbelangrijkste, en dat doen ze allemaal van pup af aan keurig.
Bij mij moeten ze altijd komen op de fluit en het voordeel daarvan is dat als de rest altijd netjes komt een pup gewoon gezellig meekomt en het zo razendsnel doorheeft.
Oh en netjes aan de voet lopen vind ik ook belangrijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Als ik naar mezelf kijk, wat ik anders had gedaan als ik het opnieuw mocht doen, is het het spelen met de bal. Tessa, de oudste, is balgek. Toen ik Nikki erbij kreeg, vond zij het ook nog wel leuk om de bal te pakken, maar dan corrigeerde Tessa haar flink, want het was haar bal. Achteraf had ik het makkelijk kunnen oplossen, gewoon twee ballen, maar daar was ik dus mooi te laat mee. Nu zou ik het probleem waarschijnlijk veel eerder signaleren, maar dit is eigenlijk echt het enige. Ze kunnen prima los van elkaar mee, maar ik heb er inmiddels 3, dus in principe is er nooit 1 alleen. Of er is een mens bij.

Veel plezier met het nieuwe pupje!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik kan achteraf melden dat het enige wat ik écht voorbereid heb is er een dubbele portie voer uithalen :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier ook geen echte voorbereiding als in zijnde die dat doel diende. Vanaf dat Kay heel jong was kwamen hier al opvangers e.d. over de vloer. Dus hij is sowieso heel relaxt met alles wat hier binnen komt. Kay was inmiddels ook al super opgevoed, trekken aan de lijn doet hij overigens nog wel als ik alleen met hem loop, maar niet als ik met Norah erbij loop. Nou en dat vind ik dus prima. Twee honden die trekken is me gewoon te veel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”