Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin II

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Re: Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin

Ongelezen bericht door ayke »

Gelukkig wordt er nog gequote, daarvoor mijn dank :E:

Herders bijten nooit, de herder van mijn moeder wil alleen soms in mensen hangen :roll:

Ok ontopic, ik hoop dat het met de golden beter gaat. En dat de buurhonden worden ingeslapen. Ook al ben ik geen voorstander van zo maar in laten slapen, dit is wel erg extreem.
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

dagmar88 schreef:
George.. schreef:
malinois schreef:Ik vraag me af wat je sowieso wil met dergelijke links en foto's...
als ondersteuning van een mening, feit etc.. maar ik heb ze weggehaald nu nog degen die ze "gequot" heeft :D

Ik heb niet voor de kat z'n viool gequote.
ja dan niet :D

maar ik moet wel zeggen dat ik heel veel foto's tegenkom omdat ik als hobby afspeur naar de allernieuwste militaire/politie working dogs foto's. daardoor kan ik inderdaad wel over het hoofd zien dat er foto's zijn die wat confronterend zijn. Excuses daarvoor.
Als iemand geïnteresseerd is het is een Amerikaanse legerforum en mijn usernaam is hogdriver:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... irst-Post!!)
Rechtsboven kun je naar de laatste pagina klikken want de eerste pagina foto's zijn weggehaald omdat ze niet in het pubieke domein staan.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

George.. schreef:
malinois schreef:Ik vraag me af wat je sowieso wil met dergelijke links en foto's...
als ondersteuning van een mening, feit etc.. maar ik heb ze weggehaald nu nog degen die ze "gequot" heeft :D
dat zal dan wel als ondersteuning van een mening zijn neem ik aan :mrgreen:
weggehaald is onzin je mag zeggen wat je wil maar daar word je terecht op aangesproken.
het is maar net wat je met een hond doet of niet doet.
ik zie hier regelmatig echt leuke staffords lopen.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

George.. schreef:
dagmar88 schreef:
George.. schreef:

maar ik moet wel zeggen dat ik heel veel foto's tegenkom omdat ik als hobby afspeur naar de allernieuwste militaire/politie working dogs foto's. daardoor kan ik inderdaad wel over het hoofd zien dat er foto's zijn die wat confronterend zijn. Excuses daarvoor.
Als iemand geïnteresseerd is het is een Amerikaanse legerforum en mijn usernaam is hogdriver:
Rechtsboven kun je naar de laatste pagina klikken want de eerste pagina foto's zijn weggehaald omdat ze niet in het pubieke domein staan.
Ik snap niet wat hiervan de toevoeging is aan het topic.. :denken:
George..
Actief

Bink2009 schreef: Ik snap niet wat hiervan de toevoeging is aan het topic.. :denken:
niet..sorry OT
Corneliana
Zeer actief

George.. schreef:
dagmar88 schreef:
George.. schreef:

:roll: tja, dat word vaak als stoer beschouwd maar die foto heeft niks met confronterend te maken maar meer verheerlijking van hondengeweld en dan wel een hond van het juiste ras natuurlijk.
George..
Actief

Corneliana schreef:

:roll: tja, dat word vaak als stoer beschouwd maar die foto heeft niks met confronterend te maken maar meer verheerlijking van hondengeweld en dan wel een hond van het juiste ras natuurlijk.
het is maar hoe je het interpreteert denk ik, de een denkt wat afschuwelijk, de ander denkt: als je rotzooi loopt te trappen, moet je ook de eventuele consequenties aanvaarden.., weer een ander denkt.....etc..
Corneliana
Zeer actief

George.. schreef:
Corneliana schreef:

het is maar hoe je het interpreteert denk ik, de een denkt wat afschuwelijk, de ander denkt: als je rotzooi loopt te trappen, moet je ook de eventuele consequenties aanvaarden.., weer een ander denkt.....etc..
ja ja... ik houd ook niet vanf oto's van mensengeweld al is dat soms nodig.
om daar nou blij van te worden :19:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Maar ik vind het een tikje smakeloos om te genieten van dergelijke 'consequenties'.
Afbeelding
George..
Actief

Overigens..de foto speelt zich af in Engeland waar voetbalhooligans het winkelcentrum aan het "verbouwen" was.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

George.. schreef:Overigens..de foto speelt zich af in Engeland waar voetbalhooligans het winkelcentrum aan het "verbouwen" was.
waren hooligans is meervoud :lol1:
ik geloof niet dat wat jij hier neerzet erg vergelijkbaar is met de situatie in dit topic, om nog maar te zwijgen over die achterlijke website die je aanhaalt.
misschien kun je beter een eigen topic starten?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Jeetje, ik heb even mijn eigen topic niet meer bekeken, maar ik snap er helemaal niks meer van. Waar gaat dit nu over? :vaag:
George..
Actief

renee-uk schreef:
George.. schreef:Overigens..de foto speelt zich af in Engeland waar voetbalhooligans het winkelcentrum aan het "verbouwen" was.
waren hooligans is meervoud :lol1:

klopt maar ik doe hier gehaast, want ik zit op het werk ook andere dingen te doen.

renee-uk schreef: ik geloof niet dat wat jij hier neerzet erg vergelijkbaar is met de situatie in dit topic, om nog maar te zwijgen over die achterlijke website die je aanhaalt.
nee klopt maar van de ene reactie komt het andere OT
En wat betreft die website, als het over welke honden allemaal verboden moesten worden is dat zeker meer dan achterlijk en dat is nog zachtjes uitgedrukt!! maar het ging mij om de tips hoe je je moet verdedigen als jij of je hond aangevallen wordt!
En ik stop er nu echt echt mee.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tara schreef:
Bink2009 schreef: Ik snap niet wat hiervan de toevoeging is aan het topic.. :denken:
Ik wel geloof ik. :hmmm:
Dan hoor ik het graag, want ik mis het ook geloof ik.... :19:
Afbeelding
Ilupa

Heeft iemand ervaring met een break stick eigenlijk?
Ik overweeg om zo'n ding in huis te halen en gewoon mee te nemen op wandelingen. Je kan het toch maar bij je hebben denk ik dan... Of is zo'n ding echt groot?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bah wat lijkt me dat rot zeg als je je in je eigen buurt nog niet veilig kunt voelen met je hond door de buren :ugh:
Corneliana
Zeer actief

nou en wie ervan geniet dat die hooligans verbouwd worden is geen haar beter dan degene die het winkelcentrum verbouwd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ilupa schreef:Heeft iemand ervaring met een break stick eigenlijk?
Ik overweeg om zo'n ding in huis te halen en gewoon mee te nemen op wandelingen. Je kan het toch maar bij je hebben denk ik dan... Of is zo'n ding echt groot?
Maar... hoe vaak is t jou dan overkomen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ilupa

malinois schreef:
Nog nooit en het zal me hopelijk nooit overkomen. Maar ik hoor het af en toe van mensen in mijn omgeving (niet alleen mijn nichtje, maar nog 2 andere personen die ik ken hebben het meegemaakt. Toevallig ook allebei met hun golden waar bij hen tijdens het uitlaten een pitbull of staff of wat dan ook op gevlogen is.) Ik heb trouwens momenteel geen hond (Lupa is van mijn ouders), maar die gaat er vroeg of laat wel een keertje komen. Ik woon in een stad en hier lopen best veel pitbul-achte rassen met ongeschikte baasjes rond. Als ik hier met mijn toekomstige hond in het stadspark ga wandelen, ga ik niet wachten tot het een keertje gebeurt vooraleer ik me zo'n ding aanschaf. Ik loop hier overigens niet constant over te stressen of zo hoor, maar het is niet zo veel moeite om zo'n ding bij te hebben dacht ik zo. Of zijn ze erg groot? :scratch:
Tenzij dat jullie eventueel zeggen dat zo'n breakstick niet goed werkt of zoiets?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nee, die dingen werken wel. Maar de kans dat je er met jouw hond 1 nodig hebt is vele malen kleiner dan dat die buren er 1 nodig zullen hebben.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Branka schreef:Nee, die dingen werken wel. Maar de kans dat je er met jouw hond 1 nodig hebt is vele malen kleiner dan dat die buren er 1 nodig zullen hebben.
Als je moet wachten tot die buren zijn gearriveerd ............ :wink:

Ze zijn niet buitengewoon groot
Afbeelding
Op Google zijn wel filmpjes te vinden hoe je ze moet gebruiken.
Zag hem ook bij een Dierenspeciaalzaak voor 16,95

De DA is duurder dan de aanschaf van zo'n ding.
Dus als je echt ongerust bent @llupa ..............
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

een breakstick weegt niets, ik heb er ook altijd één bij me en het zal me aan mijn reet roesten wat een ander daarvan vindt. Voor het geval er weer eens een hond in de mijne hangt wat regelmatig is gebeurd in het verleden of wanneer mijn hond zich in een ander vastbijt (nog nooit gebeurd ondanks ook een zeer hondagressieve vorige hond) maar ik neem geen enkel risico aangezien ik een bepaald type honden heb die als ze gaan goed zouden kunnen gaan en dan wil ik ze zsm zonder (veel) schade los kunnen halen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ilupa schreef:
malinois schreef:
Nog nooit en het zal me hopelijk nooit overkomen. Maar ik hoor het af en toe van mensen in mijn omgeving (niet alleen mijn nichtje, maar nog 2 andere personen die ik ken hebben het meegemaakt. Toevallig ook allebei met hun golden waar bij hen tijdens het uitlaten een pitbull of staff of wat dan ook op gevlogen is.) Ik heb trouwens momenteel geen hond (Lupa is van mijn ouders), maar die gaat er vroeg of laat wel een keertje komen. Ik woon in een stad en hier lopen best veel pitbul-achte rassen met ongeschikte baasjes rond. Als ik hier met mijn toekomstige hond in het stadspark ga wandelen, ga ik niet wachten tot het een keertje gebeurt vooraleer ik me zo'n ding aanschaf. Ik loop hier overigens niet constant over te stressen of zo hoor, maar het is niet zo veel moeite om zo'n ding bij te hebben dacht ik zo. Of zijn ze erg groot? :scratch:
Tenzij dat jullie eventueel zeggen dat zo'n breakstick niet goed werkt of zoiets?
Tja, kijk als die honden bij je in de buurt wonen dan snap ik het maar als het nog nooit is gebeurd dan kun je jezelf wel helemaal gaan inpakken en beschermen maar dan gebeurd er straks weer iets heel anders :wink: tenminste zo denk ik erover ... :wink: Het zal prima werken overigens, maar ik zie het me nog niet meenemen. Ben nu al bepakt en bezakt als ik ga lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

vreselijk, heb er geen woorden voor, als het mijn joekels waren had ik ze humaan in laten slapen, ben miss een zuipschuit maar weet wel goed verkeerd van juist te onderscheiden, en bij mij hadden ze een one way trip to the vet gehad, zou er zelf niet mee kunnen leven..........
maar dat ben ik dan he
life is good
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik heb ook een breakstick in huis.. En op wandelingen gaat die ook altijd mee. Net als Brigitte zal het mij ook niet boeien wat een ander daarvan denkt.. Mijn honden zijn ook al te vaak gebeten door andere honden. Ga geen risico meer lopen
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb ook altijd een breakstick mee op wandelingen aangezien het hier stikt van de staffs, pitbulls, ambulldoggen etc.
Oefen eens ermee op je eigen hond als die een flostouw oid vast heeft. Je hebt een stuk in de kaak waar geen kiezen/tanden zijn. Daar schuif je de stick in en draai je het een kwart slag. Dan is de mond open.
Laatst gewijzigd door Valerie op 29 mei 2013 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilupa

Branka schreef:Nee, die dingen werken wel. Maar de kans dat je er met jouw hond 1 nodig hebt is vele malen kleiner dan dat die buren er 1 nodig zullen hebben.
Ja, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat ding ooit in mijn eigen hond zijn muil zou moeten steken. Maar dus misschien wel in andermans hond.
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Ik had er vroeger toen ik nog pitbulls/ staffords had, ook altijd een bij, en af en toe op jacht heb ik er eentje nodig als hond in vos en vice versa verbeten is, het kan net zo goed de vos zijn (en das nog meer, een das bijt harder dan een pitbull en houdt ook vaak hardnekkig vast) die ik de breekstok in de bek moet zetten. Of soms op een terrier race, als een hondje de nepprooi te pakken heeft, dat is vaak maar een stukje plastic, maar de hond trekt het hele koord van de klossen af en lost niet, dus dan is zo'n breekstok ook wel handig.
Een stevig, nog niet verrot (beuken)takje van de bosgrond voldoet in geval van nood ook prima.
Je schuift hem als een bit bij een paard, achter de hoektanden, dwars door de bek en terwijl je je hond (of ander beest) stevig in de nek vasthoudt (niet los nekvel maar immobiel houden, evt. indien mogelijk eroverheen staan en dier tussen je benen klemmen met zijn middel) wrik je wat met het stokje tot hij zijn greep moet lossen. Het is voor het dier in elk geval zonder pijn en schade en de beste manier om hem te laten lossen.
Beter dan al dat afwurgen, in het water stoppen, en al helemaal niet schreeuwen, schoppen, in paniek raken en al die fratsen.
Ik woon heerlijk rustig, maar als ik in een stad zou wonen of daarheen zou gaan met mijn hond(en) dan zou ik altijd een stokje bij me hebben, al zou het maar zijn om iemand anders te helpen met een hondenruzie, of dat een pitbull of soort van, mijn hond zou pakken.
Ik blijf daarbij vrij rustig, ben het min of meer gewend.
Zelfs mijn katten vliegen elkaar heel af en toe eens in de haren.
Veel dieren en veel met dieren omgaan is dit soms meemaken.
Hoe rustiger en beheerster je zelf blijft, hoe beter je in elkaar vastgebeten dieren kunt pakken, fixeren zodat ze niet kunnen schudden en schade doen, en lossen.
Bij 2 grote sterke honden, heb je dan wel vaak 2 mensen nodig met 2 breekstokken om ieder 1 dier in bedwang te houden, en ze ook uit elkaar te halen (van elkaar afdraaien en even vasthouden tot ze gekalmeerd zijn) zelfs bij 2 van mijn kleine terriers als het in de kennel "menens" is, heb ik moeite om ze uit elkaar te halen omdat ze zo razendsnel zijn, en heb ik eentje los dan hangt de ander nog/ weer vast. Dan til ik gewoon beiden op aan nekvel, staart of achterpoot ofzo, en wacht tot ze lossen. Dat kan lang duren maar in de tussentijd kunnen ze geen schade aan elkaar doen omdat ik ze stil houd. Hoe meer ze uit hun evenwicht en ondersteboven of in een nare positie hangen, hoe sneller ze lossen. 1 ding wat je nooit moet doen met vechtende dieren, is eraan trekken, dan krijg je van die lange wonden. Als ze los zijn kieper ik er eentje over het kennelhek, zodat ze niet meer bij elkaar kunnen. Na een paar minuten zijn ze alweer gekalmeerd.
Het probleem is vooral bij weer zoveel nieuwbakken eigenaars van pitbulls, staffords, jachtterriers, kangals, boerboels, Argentijnse doggen enzo, (en, las ik gisteren hier ergens, kennelijk ook malamutes en samojeden?) dat ze hier niet mee om kunnen gaan, hij was de eerste 2 jaar van zijn leven toch zo braaf, en nu ineens?
Ze weten gewoon helemaal niet wat ze moeten doen als hij een andere hond pakt.
terrierjunk
Zeer actief

Een breekstokje is hoogstens 25 cm. lang, echt niet groter, en van hard plastic of redelijk hard hout gemaakt. Je boort er een gaatje in zodat je er een touwtje aan kan hangen waarmee je hem aan je broekriem of tas vastmaakt, dan kun je hem snel pakken indien nodig.
George; hogdriver????
Doe jij dat dan?
Want ik doe dat dus in het echt.
En ik zal nooit op dit forum foto's zetten van wat een miezerhondje van mij aan weerbaar wild uithaalt, als hij erbij en erop kan en het niet wil lopen maar zich stelt om te vechten. Het is intens, en nog meer als er een paar van die hondjes bezig zijn.
Want daar kan ook weer iedereen niet tegen, al werken ze samen met hun hond zeker een pond vlees per dag naar binnen, maar dat' s another story.
Ik wil wel graag dat mijn miezerhondje het laat bij everzwijnen, vossen en dassen, en dan nog alleen als ik hem daartoe heb losgelaten op een afgesproken plek en tijd en een bos waar dat de bedoeling is, en dat hij kinderen, mensen, andermans honden, koeien en paarden met rust laat, en liefst ook nog mijn katten.
Dat lukt vrij aardig.
Dan blijft het leuk en enigszins controleerbaar.
Die eigenaars van bepaalde probleemhonden zouden ook wat consideratie moeten hebben voor andermans huisdieren, ze weten dat ze een niet hond tolerante hond nemen.
Een paar jaar geleden werd je gelyncht door de pers als je een pitbull had die iets of iemand beet.
Tegenwoordig mag dat allemaal weer blijkbaar?
Een kennis van mij, boer en jager, zijn koeien en honden werden, zachtjes gezegd, lastiggevallen door de Amstaff van de buren, die altijd los rondslingerde. Die mensen hadden met plantjes een beetje veel geld verdiend en gingen eens fijn op de buiten wonen. Hun stafford beet een hondje dood van een bejaarde dame daar in de straat. De politie erbij, het oude mensje was ontroostbaar, er werd gezegd, ach het was maar een hond.
Even later kwam die staff op die boer zijn weiland en beet zijn jachtterrier 50 + hechtingen. Zo'n jachtterrier gaat niet zo snel stuk. Verder werden er nog wat koeien gesloopt.
De eigenaar van de stafford, ging hem niet bij zich houden.
Toen ik daar op bezoek kwam, bood ik al aan die stafford een lift te geven achter in mijn auto, en hem in Duitsland ergens langs de Autobahn te lossen, maar de man was te fatsoenlijk om op het aanbod in te gaan.
De stafford is uiteindelijk toch verdwenen of ergens in de buurt platgereden maar ze hebben alweer een nieuwe, die ook weer los rondslingert.
Wat moet je met zo'n soort mensen die dan zo'n soort honden willen hebben?
En die blijkbaar niet hoeven opdraaien voor eventuele gevolgen?
Er werd in het recente verleden nog weleens zo'n hond in beslag genomen, waarom gebeurt dit niet meer?
terrierjunk
Zeer actief

Met 2 pitbulls die elkaar vast hebben kun je met 1 hondenlijn en "zo'n breekding" eigenlijk alles oplossen als je weet hoe het moet. Snel en voor er echt schade is.
Kan ik me ook wel weer voorstellen dat een eigenaar van een poedeltje het een beetje scheef vindt dat hij met een breekstok moet leren omgaan alleen om zijn poedel eventueel tegen overtuigend en vasthoudend bijtende honden te beschermen.
Maar dan ook maar alle jack russelltjes levenslang opsluiten, want die willen ook nog weleens "zo'n breekding" nodig hebben.
Een paar jaar geleden stond er ineens politie voor mijn deur. Ze vroegen of ik een hond miste. Zei nee, heb ze juist allemaal eten gegeven en ze waren allemaal in hun kennels.
Toen moest ik in de bus stappen en een paar huizen verderop werd ik weer uitgeladen en naar een schuur gebracht waar een hoop dode kalkoenen lagen en een hele hoop losse veren rondzweefden.
Daarbij zat zo'n kortpotig, vadsig mormeltje van een jack russelltje zijn lippen af te likken.
Volgens de eigenaar van de kalkoenen was dat mijn hond.
Ik moest 3 x vertellen dat ik zulke honden niet heb, mijn honden hebben allemaal lange pootjes, dat ik WA verzekerd ben voor dit soort dingen, en dat mijn honden behoudens een enkele uitzondering, niet los lopen. Die keren dat er in het bos hierachter eentje was weggelopen meldde die zich netjes aan de poort even later, vaak al terwijl ik nog in het bos aan het roepen was, zonder in de buurt beesten gesloopt te hebben. Een goeie socialisatie als pup, werpt dan wel zijn vruchten af.
Maar ja zoiets kan dus elke hond uithalen, (behoudens een superbrave sukkel van een golden retriever zeker, die apporteert ze ongekrenkt, ja zit nou eenmaal in zijn aard) als hij wegloopt en in zo'n schuur vol gevogelte terecht komt, het bleek later het jack russelltje van iemand uit de straat te zijn. Ook al een moordzuchtig monster.
Hoe dan ook, mensen die honden hebben die andere honden herhaaldelijk toetakelen, met eentje zelfs dood als gevolg, en dat ze die omheining dan niet deugdelijk schijnen te kunnen maken en die honden toch steeds los laten slingeren, dat is er ver over. Dat wordt een soort nachtmerrie voor zo'n persoon.
Zou misschien een kampioens pitbull lenen en als ze dan weer eens in de tuin komen, koekje van eigen deeg en door de nog bloeddorstigere geleende pitbull laten stukbijten.
Overigens, een normale pitbull bijt geen mensen als hij van een andere hond wordt afgehaald.
Een voordeel van een klapkaak is dat hij maar op 1 plaats bijt en niet, zoals een zenuwachtige herdershond, verhapt en zo op heel veel plekken heel veel schade maakt.
Als die 2 honden die nu samen andere honden pakken, uit elkaar gehaald zouden worden zouden ze theoretisch ook minder gevaarlijk kunnen zijn, al horen ze bij deze personen blijkbaar allebei niet thuis.
Als het verkleinde versies van een pitbull waren, dan misschien patterdales?
Veel van die beestjes zijn net kleine staffords, wat er ook ingefokt zit, en de combi jagende terrier met stafford/ pitbull levert een ramp op 4 poten op als die niks te doen krijgt en niet ordelijk wordt opgevoed. Die zijn eigenlijk bedoeld om op dassen te werken. Ik kwam ze in de Ardennen nogal eens tegen en het liefste waar sommige van die beesten zich mee bezig hielden was het vakkundig slopen van de eerste hond waar ze bij konden. Alleen of in een meute. Die aangevallen hond werd dan op zijn beurt ook weer slechtgemanierd, nadat hij zich serieus moest verdedigen tegen zoiets. Als hij het overleefde omdat de baas op tijd kon ingrijpen.
Er zijn helaas heel veel meer "van dit soort" honden dan verantwoordelijke eigenaren.
Er bestaan ook "van dit soort" honden die echt niet te handhaven zijn.
Jaren geleden was er eentje uit een vechthonden kennel naar een flatje gebracht. Die sprong van 6 hoog door een gesloten raam om nog levend op het grasveld te vallen waar hij een tekkel te grazen nam.
Aan de andere kant zijn er een paar jaar geleden, toen de pitbull aan een hetze onderhevig was, enorm veel honden die helemaal niets deden en dat ook niet van plan waren, gemuilkorfd, opgesloten, afgemaakt, in beslag genomen etc. alleen omdat zij maar op een pitbull leken, of er een waren al deed die niks.
De mafketels die nu zo onverantwoordelijk met deze honden omgaan, zijn er wel lekker mee bezig dat de pitbull (en aanverwanten/ lookalikes?) weer verboden wordt, en dan moeten weer vele goeden onder een paar slechte lijden.
Ik ben nu al een hele tijd uit deze honden, maar ik vermoed dat het gros van de pitbulls die nu rondlopen, vrij onschadelijk is. Zelfs de originele hadden meestal een vrij hoge aanvalsdrempel en liepen ook niet over straat te pacmannen. Of ze moesten door het baasje opgehitst worden.
Het is juist met dat soort honden wat op een achterplaatsje wordt gehouden en verder niks leert en gefrustreerd is omdat ze nooit iets mogen: dit zijn barbaren, en ze hebben al ondervonden dat ontsnappen de leuke beloning oplevert van een beetje heibel, waarbij ze nog elke keer winnen ook.
O ja en mijn buren hebben ook een valse stafford. Maar die is moddervet en kan dus nog niet over een hekje van een meter hoog springen, wat onze achtertuinen scheidt. Van zijn kant, loopt dat beest me altijd schuimbekkend en klappertandend aan te joekeren en ik negeer het gewoon. Zijn baasje de zoon van de buurman, zit dat beest ook altijd op te kloten, en mij maakt het niks uit, maar hij is ook al een paar keer ontsnapt en liep dan op straat rond.
Komt hij in mijn tuin klieren of een van mijn dieren iets doen, dan corrigeer ik hem zelf wel even zo duidelijk dat hij dat daarna waarschijnlijk nooit meer doet. Doet hij het nog een tweede keer, dan corrigeer ik hem voorgoed, uit zelfverdediging. Maar tot nu toe is hij er niet in geslaagd, over het hekje te springen dus maak ik me ook niet druk. Het is eigenlijk een watje, mijn katten lopen een enkele keer in hun tuin en volgens mij doet ie die zelfs niet echt iets. Dus als het erop aankomt is hij braver dan een golden retriever.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”