dat vind ik ookbouvierpoedel schreef:Bijtgevalletjes en vechtpartijdjes kunnen altijd gebeuren net zoals een ontsnapping uit je tuin/huis.Corneliana schreef:nou er wordt flink getekend hoor hier op het hf om bij bijtincidenten dat juist niet te doenbouvierpoedel schreef:Zou van mij ook mogen , zou geen eens zo'n hond willen hebben.Tara schreef:Ik zou aandringen op afspuiten. Honden die door roeien en ruiten gaan om in blinde razernij een soortgenoot te grijpen horen wat mij betreft niet in onze maatschappij thuis. Wèg ermee!
Misschien een nieuwe regel/wet instellen dat bij een x aantal forse aanvallen of doodbijten de hond gewoon afgemaakt word.
Ben je gelijk van het gezeik af.
Maar als zelfs een goed afgesloten tuin met stevig matriaal niet helpt en er toch nog 7 gevallen waarvan 1 dood op die honden hun naam staan dan mag je ze van mij laten hemelen.
Iemand anders zijn plezier of veilgheid hoeft niet vergalt te worden omdat je zo nodig honden moet houden die niet te houden zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin II
Moderator: moderatorteam
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin
-
Corneliana
- Zeer actief
dit valt er wel onderNanna schreef:Ik vind dat er een verschil zit tussen een bijtincident en doelbewust een andere hond die je nooit wat gedaan heeft dwars door schuttingen heen te willen killen.Corneliana schreef: nou er wordt flink getekend hoor hier op het hf om bij bijtincidenten dat juist niet te doen![]()
Als je dat als baas niet in goede banen kunt leiden dan rest er maar één optie: de spuit.
-
George..
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
................................
Laatst gewijzigd door George.. op 28 mei 2013 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het Gevaarlijke Honden Informatiecentrum wil veiligheid voor mens en dier. Daarom zijn wij anoniem.George.. schreef:Voor het geval je zoiets meemaakt zijn hier een paar hele goede tips;
http://www.gevaarlijkehonden.info
Hahaha. Ik denk dat het om een heel andere reden is
Ik hoop dat je dergelijke sites niet te serieus neemt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Corneliana
- Zeer actief
je maakt een grapje hoop ik?George.. schreef:Voor het geval je zoiets meemaakt zijn hier een paar hele goede tips;
-
Corneliana
- Zeer actief
nee dat vind ik ook.Tara schreef:Daarom zeg ik ook: honden die zonder aanleiding buiten zinnen raken om een soortgenoot af te maken, die horen in onze maatschappij niet thuis. Al dat gezanik over dat die honden zichzelf ook niet gemaakt hebben, en er niks aan kunnen doen is misplaatst.Nanna schreef:Ik vind dat er een verschil zit tussen een bijtincident en doelbewust een andere hond die je nooit wat gedaan heeft dwars door schuttingen heen te willen killen.Corneliana schreef: nou er wordt flink getekend hoor hier op het hf om bij bijtincidenten dat juist niet te doen![]()
Als je dat als baas niet in goede banen kunt leiden dan rest er maar één optie: de spuit.
Dit soort agressiviteit vind ik echt onacceptabel, en daar is geen enkel excuus voor wat mij betreft.
daarom heb ik ook niet getekend.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Getekend waar.?Corneliana schreef:nee dat vind ik ook.Tara schreef:Daarom zeg ik ook: honden die zonder aanleiding buiten zinnen raken om een soortgenoot af te maken, die horen in onze maatschappij niet thuis. Al dat gezanik over dat die honden zichzelf ook niet gemaakt hebben, en er niks aan kunnen doen is misplaatst.Nanna schreef:Ik vind dat er een verschil zit tussen een bijtincident en doelbewust een andere hond die je nooit wat gedaan heeft dwars door schuttingen heen te willen killen.Corneliana schreef: nou er wordt flink getekend hoor hier op het hf om bij bijtincidenten dat juist niet te doen![]()
Dit soort agressiviteit vind ik echt onacceptabel, en daar is geen enkel excuus voor wat mij betreft.
daarom heb ik ook niet getekend.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik snap dit echt niet hoor.. Is het nou godveredomme nou zoo moeilijk om je honden gewoon bij je te houden ? Te zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen en geen andere honden kunnen aanvallen ???
Ik wordt zo doooodmoe van dit soort mensen die juist dit ras hebben. Wordt er kotsmisselijk van.
Ik heb er ook 1 die ik niet vertrouw met andere honden maar die krijgt dus echt geen kans om buiten te komen zonder mij erbij.. En buiten komt zij ook niet bij andere honden.
Dit is nu al de zoveelste x dat die 2 aanvallen... Voor mij zou de koek echt op zijn. Ik had al aangifte gedaan na de eerste keer omdat ik las dat ze diezelfde dag uit de garage weer zijn ontsnapt door mevrouw de onverantwoordelijke eigenaresse..
Ja ik heb dit ras en ik weet dus welke verantwoordelijkheden er om je schouders neerkomen. Ik heb deze honden al 7 jaar en ze hebben nog nooit een andere hond aangevallen..
Tjah mn reu heb een keer gevochten omdat hij werd aangevallen door zn eigen nestzusje. Maar verder heb ik nog nooit dit soort dingen meegemaakt en ik zorg er ook voor dat dit soort dingen niet gebeuren..
Walg van dat soort mensen bah.
Ik wordt zo doooodmoe van dit soort mensen die juist dit ras hebben. Wordt er kotsmisselijk van.
Ik heb er ook 1 die ik niet vertrouw met andere honden maar die krijgt dus echt geen kans om buiten te komen zonder mij erbij.. En buiten komt zij ook niet bij andere honden.
Dit is nu al de zoveelste x dat die 2 aanvallen... Voor mij zou de koek echt op zijn. Ik had al aangifte gedaan na de eerste keer omdat ik las dat ze diezelfde dag uit de garage weer zijn ontsnapt door mevrouw de onverantwoordelijke eigenaresse..
Ja ik heb dit ras en ik weet dus welke verantwoordelijkheden er om je schouders neerkomen. Ik heb deze honden al 7 jaar en ze hebben nog nooit een andere hond aangevallen..
Tjah mn reu heb een keer gevochten omdat hij werd aangevallen door zn eigen nestzusje. Maar verder heb ik nog nooit dit soort dingen meegemaakt en ik zorg er ook voor dat dit soort dingen niet gebeuren..
Walg van dat soort mensen bah.

-
George..
- Actief
vertel..Jaap* schreef:Ik denk dat het om een heel andere reden is![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik mag hopen dat dit een grapje is...George.. schreef:Voor het geval je zoiets meemaakt zijn hier een paar hele goede tips;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wenmart20
- Zeer actief
malinois schreef:Ik mag hopen dat dit een grapje is...George.. schreef:Voor het geval je zoiets meemaakt zijn hier een paar hele goede tips;
hmm bestaat die site nog steeds hahaa..
Dat mensen hier echt serieus op kijken.. Lachertjes.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... a#p5152237George.. schreef:vertel..Jaap* schreef:Ik denk dat het om een heel andere reden is![]()
Als ik Alexandra Semyonova zou heten, zou ik dat ook liever stilhouden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Corneliana
- Zeer actief
die petitie link staat in dier en leedbouvierpoedel schreef: Getekend waar.?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee die opmerking dat je daar moet kijken voor tips...Inge O schreef:lijkt me niet, in een grapje wordt doorgaans niet zoveel werk gestopt.malinois schreef:Ik mag hopen dat dit een grapje is...George.. schreef:Voor het geval je zoiets meemaakt zijn hier een paar hele goede tips;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Corneliana
- Zeer actief
je kan wel je hond en kind lekker bang maken voor andere hondenNanna schreef:Nou ja, er staan wel tipsmalinois schreef: Nee die opmerking dat je daar moet kijken voor tips...![]()
http://www.gevaarlijkehonden.info/verde ... aanval.php
Maar als ik zó moet leven, heb ik geen leven meer....
Als u er een op straat ziet, steek over. Ziet u er een in een park, verlaat het park. Ga niet op bezoek bij mensen die een pitbull, Stafford, Amerikaanse bull dog of andere vechthond in huis hebben. Kinderen en honden zijn het vaakst slachtoffers van vechthonden. Houd uw kind en/of uw hond eveneens ver uit de buurt van deze honden. Ook al heeft de eigenaar zelf kinderen (of andere honden) in huis en verzekert hij u dat het goed zal gaan. Het is niet waar. Zeventig procent (70%) van alle (dodelijke) slachtoffers van pitbulls e.d. zijn kinderen en andere honden. Het grootste gedeelte van de gedode of verminkte kinderen kenden de hond of waren bij de hond op bezoek op zijn eigen terrein.
Vermijd vechthonden ook wanneer ze aangelijnd zijn. Het is namelijk vele malen voorgekomen dat een pitbull de riem of zijn halsband brak om bij een slachtoffer te kunnen komen. Of dat de eigenaar de vechthond aan de lijn even liet snuffelen, waarna de vechthond de aanval inzette, met dodelijke gevolgen.
Houd uw ogen in bos of park open. Zorg dat u de vechthond op tijd ziet aankomen. Duik een ander pad op, ga gauw uit het park weg , zorg dat u weg bent voor de vechthond uw hond of kind heeft gezien.
als het niet zo sneu was, was het komisch
-
Corneliana
- Zeer actief
enne... hier heeft Wilders het idee van het polenmeldpunt gejat http://www.gevaarlijkehonden.info/slach ... mulier.php
-
George..
- Actief
.......................
Laatst gewijzigd door George.. op 28 mei 2013 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- wenmart20
- Zeer actief
gelukkig kan iedereen hier veilig op bezoek komen hahaha.
Maar daar gaat dit topic niet over.
Maar daar gaat dit topic niet over.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gelukkig gebeuren er nooit ongelukken met duitse herdersGeorge.. schreef: Is misschien overdreven, maar is wel een ernstig geval gebeurd bij iemand die op bezoek kwam bij zijn vriend met een pitbull:

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- wenmart20
- Zeer actief
renee-uk schreef:gelukkig gebeuren er nooit ongelukken met duitse herdersGeorge.. schreef: Is misschien overdreven, maar is wel een ernstig geval gebeurd bij iemand die op bezoek kwam bij zijn vriend met een pitbull:
haha

-
George..
- Actief
............................
Laatst gewijzigd door George.. op 28 mei 2013 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:gelukkig gebeuren er nooit ongelukken met duitse herdersGeorge.. schreef: Is misschien overdreven, maar is wel een ernstig geval gebeurd bij iemand die op bezoek kwam bij zijn vriend met een pitbull:
sssst, straks komen die ook nog op de lijst!
- dagmar88
- Zeer actief
Wordt je daar nu warm van vanbinnen George?
-
George..
- Actief
'............................
Laatst gewijzigd door George.. op 28 mei 2013 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom voel je je dan geroepen zulke links en foto's te plaatsen?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb gewoon de pest aan domme, rasblinde mensen die ten goede of ten kwade niet verder kijken dan hun neus lang is en verder haat ik dat gegeneraliseerdagmar88 schreef:renee-uk schreef:gelukkig gebeuren er nooit ongelukken met duitse herdersGeorge.. schreef: Is misschien overdreven, maar is wel een ernstig geval gebeurd bij iemand die op bezoek kwam bij zijn vriend met een pitbull:
sssst, straks komen die ook nog op de lijst!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
George..
- Actief
dagmar88 schreef:Waarom voel je je dan geroepen zulke links en foto's te plaatsen?
hoezo? geroepen?
wil je dan dat ik ze weghaal? kan allemaal..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me af wat je sowieso wil met dergelijke links en foto's...

-
George..
- Actief
als ondersteuning van een mening, feit etc.. maar ik heb ze weggehaald nu nog degen die ze "gequot" heeftmalinois schreef:Ik vraag me af wat je sowieso wil met dergelijke links en foto's...
- dagmar88
- Zeer actief
George.. schreef:als ondersteuning van een mening, feit etc.. maar ik heb ze weggehaald nu nog degen die ze "gequot" heeftmalinois schreef:Ik vraag me af wat je sowieso wil met dergelijke links en foto's...
Ik heb niet voor de kat z'n viool gequote.