Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xavi heeft vandaag een stuk chocolade opgegeten.. Mn vriend had dit laten slingeren op de salon tafel en aangezien xavi overdag niet meer in de bench zit.. Heeft hij het daar weg gesnaaid.
Dit bericht kreeg ik op mijn werk via de telefoon, 4 uren later.. was geen dierenarts gebeld
Dus ik zei vervolgens bel meteen de dierenarts AUB!! Die zei dus vervolgens ook dat het al te laat was om hem te laten braken maar als hij veranderd qua gedrag moesten we meteen komen.
Nou ben best een beetje boos omdat die chocolade hier nog lag en al helemaal omdat de dierenarts niet gebeld was
Het was gelukkig niet veel en ik hoop dat hij er niet veel last van zal krijgen.. Maar heb de schrik er wel ff in, verdorie hij sloopt momenteel een flesje en loopt vrolijk rond dus zo te zien valt het mee.
Iemand nog tips? We hebben Norit gekocht op aanraden van de DA, mocht hij diarree krijgen.
Inderdaad, wat voor chocola (precies) en hoeveel (gewicht)?
Chocola is slecht maar er is een groot verschil tussen een grote hond + 1 paaseitje of kleine hond + 1 reep "extra puur".
Hoe duurder de chocola, hoe meer theobromide erin zat en hoe "schadelijker".
Je kunt echter ook heel veel pech hebben, dat ook een grote hond van 1 paaseitje heel veel last krijgt maar dat is normaliter niet waarschijnlijk. Goed in de gaten houden is goed plan. Wat norit geven lijkt me geen kwaad te kunnen. Bij het eerste teken van problemen naar de DA aub
Donkere chocola is erger dan melk, weet ik wel. En ik heb begrepen van wat ik heb gelezen dat chocola voor honden ongeveer net zo werkt als zwarte henna bij mensen. Mensen kunnen de eerste keer van zwarte henna een heftige allergische reactie krijgen, maar ook pas bij de honderste keer. Sommige honden lijken chocola te kunnen verdragen en worden er dan toch heel ziek door ineens. Dus het is een beetje russisch rouletten, wat mij betreft en daarom geef ik het ze niet. Maar het is dus geen heel simpel verhaal van, chocola is giftig, punt.
Ik heb een keer op tv gezien dat een klein hondje een pak cacao half leeg had gegeten. Ik dacht, nou, die is kassiewijlen. Nee dus, ze lieten hem wel braken maar pas 1,5 uur ofzo nadat hij het had gegeten. En er kwam wel wat bruin uit maar niet veel. En het hondje was helemaal okee. Maar je hebt ook verhalen die meteen van een heel klein stukje heel ziek worden. Shelly is gek op chocola en soms pikt ze wel eens wat, dat is dan meestal melk want de donkere ben ik heel voorzichtig mee. En ze heeft er nog nooit zelfs maar diarree aan overgehouden.
Hoeveel was het en wat voor chocola? Bij jouw formaat hond denk ik dat het geen enkel probleem zal geven, maar bij chocola weet je dat dus nooit 100% zeker. Na vier uur is het iig al door de maag gepasseerd en in de darmen gekomen, dus je merkt vanzelf de komende uren wel wat er gebeurt. In de gaten houden dus want het is wel opgenomen door het lichaam.
Wel stom van je vriend inderdaad, tenminste, ik zou ook boos zijn. Tenminste, dan moet ik wel weten dat het een redelijke hoeveelheid was. Als het maar een klein beetje is, vrees ik dat je je excuses moet gaan aanbieden, hahaha. Voor als er zoiets gebeurd, je kunt een hond ook zelf laten braken. Dan geef je hem een eetlepel waterstofperoxide van 3% in de bek, achterin zodat ie meteen slikt. Alleen niet gebruiken als ze iets scherps hebben gegeten, dan nooit laten braken. En als je het niet zeker weet, altijd bellen met je dierenarts. Ik kijk altijd meteen op internet bij twijfel of iets giftig voor ze is, maar daar staat niet alle informatie die je nodig hebt. Soms kan het juist het verkeerde zijn om te doen om te laten braken, dat is bij mensen ook zo. Dus gewoon even bellen als je hond iets heeft gegeten wat giftig voor ze is. Sterkte iig!
Het was van cote do'r melk chocolade met hazelnoot stukjes. Verpakking is kapot gegeten maar kon nog lezen 33% cacao en 14% hazelnoten.
Hij heeft iets van 3 van die afbreek blokjes gegeten, niet meer gelukkig.
Hij had ook een stukje van de folie opgegten en die was er met de ontlasting al weer uit gekomen.
Heb mn vriend vriendelijk doch dringend op het hart gedrukt volgende keer METEEN de DA te bellen.
Normaal ruim ik elke ochtend nog ff de glazen op van de tafel, maar die stonden er niet dus ik heb die chocolade nooit gezien.. Grrr.
Okay, kijk, de bedoeling is het nooit maar ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt. De hond is groot genoeg, de stukjes klein genoeg.
Tenzij je ongelooflijk veel pech hebt en de hond extra gevoelig is denk ik dat het niet al te veel kwaad kan.
Pff nou gelukkig maar. Tis alom bekent dat honden niet tegen chocolade kunnen en het blijft een horrorverhaal.. Dat kleine hoeveelheden al een hond om kunnen leggen.
Vandaar dat ik me ff een paar ongelukken bij elkaar schrok
Hylos schreef:Pff nou gelukkig maar. Tis alom bekent dat honden niet tegen chocolade kunnen en het blijft een horrorverhaal.. Dat kleine hoeveelheden al een hond om kunnen leggen.
Vandaar dat ik me ff een paar ongelukken bij elkaar schrok
Blijf hem goed in de gaten houden! Bedankt
Ik snap je wel, dat je heel erg schrok, dat zou ik ook doen.
Het KAN ook wel, dat een hond van een kleine hoeveelheid dood gaat, maar dat is niet logisch te verwachten. No panic lijkt me een goede in dit geval.
Maar, echt, als je twijfelt of hij gaat alsnog rare dingen doen (de hond dan..) direct naar de DA!
Rare dingen zijn in zijn geval spontaan rustig naast me gaan liggen om te knuffelen..
hij is heerlijk aan het etteren. Daar ben ik momenteel zelfs ff blij om
dat gaat meevallen hoor
hier hebben ze eens 150 gram melkchocolade met z'n 2tjes opgevreten.
(gejat van het aanrecht en ze zijn maar 30 cm groot! )
ze hebben flink geboerd en toen was het over. ik was er erger aan toe.