Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in vakantie naar pension, eerst een keer laten wennen?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hond in vakantie naar pension, eerst een keer laten wennen?
Onze honden gaan komende zomer naar een pension, wel eentje waar ze niet in kennels zitten gelukkig en ze zijn er eerder geweest maar dat is al weer twee jaar geleden. Is het handig om ze eerst eens een middagje te laten wennen voordat ze er twee weken moeten zitten vraag ik mij af? Ik heb er altijd moeite mee om ze zomaar ergens te 'dumpen', de beestjes snappen tenslotte niet dat wij wel weer terug komen na twee week 
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Hond in vakantie naar pension, eerst een keer laten wenn
Het ligt een beetje aan de hond. Ik ken honden die zich overal thuis voelen. Mijn hond zou ik zelf niet laten wennen; die is zo gewend om op sleeptouw genomen te worden, dat ze zich overal snel thuis voelt. As we speak zijn we ook niet thuis.
Ze hangt ook niet aan mij en loopt met iedereen weg die een vriendelijk woord voor dr over heeft.
Andere honden zijn wat sneller onder de indruk omdat ze niet zo vaak buiten hun eigen omgeving komen, omdat ze slecht met vreemde honden kunnen opschieten of omdat ze erg aan de baas hangen. Dan is wennen of uitproberen misschien wel prettig. Als dat erg slecht gaat, kun je nog kijken of je een andere oplossing voor je vakantie kunt regelen.
Ze hangt ook niet aan mij en loopt met iedereen weg die een vriendelijk woord voor dr over heeft.
Andere honden zijn wat sneller onder de indruk omdat ze niet zo vaak buiten hun eigen omgeving komen, omdat ze slecht met vreemde honden kunnen opschieten of omdat ze erg aan de baas hangen. Dan is wennen of uitproberen misschien wel prettig. Als dat erg slecht gaat, kun je nog kijken of je een andere oplossing voor je vakantie kunt regelen.

- Lieke67
- Zeer actief
Hm, dan hoef ik me geen zorgen te maken denk ik want het zijn echte allemansvriendjes:)
Toch had ik altijd de indruk dat vooral de kleinste nog wel onder de indruk was van de vakantie in het pension wanneernwe ze weer ophaalden.
Maar ja, mee op vakantie is niet echt een optie vanwege de lange reis.
Als we in Nederland blijven gaan ze wel altijd mee:)
Toch had ik altijd de indruk dat vooral de kleinste nog wel onder de indruk was van de vakantie in het pension wanneernwe ze weer ophaalden.
Maar ja, mee op vakantie is niet echt een optie vanwege de lange reis.
Als we in Nederland blijven gaan ze wel altijd mee:)
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou ze gewoon een nachtje brengen inderdaad. 2 weken is best lang.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als jij er een goed gevoel bij hebt om ze een middagje te laten wennen, dan moet je dat gewoon doen hoor!
RIP Cena
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
ik zou mijn honden, ook niet eerst even laten wennen,
die vermaken zich eigen wel in elke situatie
en het scheelt natuurlijk ook wel dat je er niet 1 hond naar toe brengt.
maar wat al gezegd is, als jij je er beter bij voelt om ze eerst een middagje te brengen, moet je dat gewoon doen
die vermaken zich eigen wel in elke situatie
en het scheelt natuurlijk ook wel dat je er niet 1 hond naar toe brengt.
maar wat al gezegd is, als jij je er beter bij voelt om ze eerst een middagje te brengen, moet je dat gewoon doen

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Een hond leeft bij de dag.
Als jij ze naar het pension brengt zullen ze het even vreemd vinden maar daarna accepteren ze het zoals het is. En ze zijn HEEL BLIJ als je ze daarna weer komt ophalen.
Ik zou ze niet van te voren laten wennen, weet niet of een hond dat begrijpt.
Ik denk dat het menselijke emoties zijn die wij aan onze dieren toekennen
*ahum, hier spreekt de muts die zelfs een souvenirtje voor haar hond koopt op vakantie terwijl de mijne echt wel de tijd van zijn leven heeft in het pension*
Als jij ze naar het pension brengt zullen ze het even vreemd vinden maar daarna accepteren ze het zoals het is. En ze zijn HEEL BLIJ als je ze daarna weer komt ophalen.
Ik zou ze niet van te voren laten wennen, weet niet of een hond dat begrijpt.
Ik denk dat het menselijke emoties zijn die wij aan onze dieren toekennen
*ahum, hier spreekt de muts die zelfs een souvenirtje voor haar hond koopt op vakantie terwijl de mijne echt wel de tijd van zijn leven heeft in het pension*

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je iets bereikt met 1 keer een dagje erheen. Als je wilt dat ze er niet van onder de indruk zijn, zou je het op regelmatig basis moeten doen, dan zouden ze er aan wennen. Een onzekere hond die nu 2 keer gaat, zal nu gewoon 2 keer in een situatie komen waarin hij moet wennen. Die ene keer ervoor gaat het hem echt niet worden.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
'gyanty schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat je iets bereikt met 1 keer een dagje erheen. Als je wilt dat ze er niet van onder de indruk zijn, zou je het op regelmatig basis moeten doen, dan zouden ze er aan wennen. Een onzekere hond die nu 2 keer gaat, zal nu gewoon 2 keer in een situatie komen waarin hij moet wennen. Die ene keer ervoor gaat het hem echt niet worden.
dat dus!

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Je weet toch al dat het 2 jaar geleden goed ging?
Dan zou ik ze gewoon brengen als je weggaat...
Ik heb ze altijd de eerste keer in een nieuw pension wel een weekendje gebracht, om te kijken of ze er wel aardden ( eten en spelen enzo), en gelukkig nooit een probleem geweest
Dan zou ik ze gewoon brengen als je weggaat...
Ik heb ze altijd de eerste keer in een nieuw pension wel een weekendje gebracht, om te kijken of ze er wel aardden ( eten en spelen enzo), en gelukkig nooit een probleem geweest