Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontvlooien

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: ontvlooien

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ik vroeg ook alleen wat over mijn Chinees ;).
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Theraposa schreef:Ik vroeg ook alleen wat over mijn Chinees ;).
Ja, maar je krijgt hier altijd ook bonus-antwoorden op vragen die je niet stelt... :mrgreen:

En idd , je kunt je chinees prima ook behandelen. (Is alleen handiger als je de plekken waar je honden slapen enzo ook even meebehandeld... Hoef je niet je hele huis rond te spuiten maar gewoon op de grond, de kleedjes of mand en kieren bij plinten enzo. Succes...)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Theraposa schreef:Misschien heb ik ze wel van mijn buren ;).
ja tuurlijk :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Al je beesten zitten onder de vlooien en je doet er geen klote aan... want je pakt het niet bij de bron aan, bij mij valt dat onder verwaarlozing. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ooit, een jaar of 16 geleden hebben we in onze vorige koopwoning een vlooienplaag gehad. Gemeente gebeld en er kwamen 2 mannen om de vlooien te bestrijden. We mochten een halve dag de woning niet betreden (incl. honden uiteraard)
We hebben gewacht op een vette rekening maar hebben deze nooit ontvangen.
Het zal wel per gemeente verschillen.

Jaren daarvoor hebben we een vakantie-hond gehad van vrienden. Onze eis was wel dat deze ontvlooit werd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

SuzieC1970 schreef:
Ja, maar je krijgt hier altijd ook bonus-antwoorden op vragen die je niet stelt... :mrgreen:
:LOL: :LOL:

In het belang van je Chineesje is het ook goed om je omgeving vlooienvrij te krijgen lijkt me, dus zo offtopic is het niet.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Naima schreef:
SuzieC1970 schreef:
In het belang van je Chineesje is het ook goed om je omgeving vlooienvrij te krijgen lijkt me, dus zo offtopic is het niet.
Precies. Als je twee keer per jaar met een versleten koppeling bij de garage komt zeggen die mensen ook dat je je poot eens van dat pedaal af moet halen, zonder dat je daarom gevraagd hebt :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Jaap* schreef:
Naima schreef:
SuzieC1970 schreef:
Precies. Als je twee keer per jaar met een versleten koppeling bij de garage komt zeggen die mensen ook dat je je poot eens van dat pedaal af moet halen, zonder dat je daarom gevraagd hebt :mrgreen: :wink:
Op autofora is het dus al net zo erg gesteld als hier begrijp ik :ugh:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Theraposa schreef:Meeste huisdieren van mij staan bij mijn vriend en waarschijnlijk binnenkort alles. Huis ga ik waarschijnlijk opzeggen :).
Dan zo snel mogelijk die spinnen naar je vriend en dan kun je je huis behandelen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Odi schreef:
Theraposa schreef:Meeste huisdieren van mij staan bij mijn vriend en waarschijnlijk binnenkort alles. Huis ga ik waarschijnlijk opzeggen :).
Dan zo snel mogelijk die spinnen naar je vriend en dan kun je je huis behandelen.
Als je dagelijks bij alkaar over de vloer komt met je veehandel dan zou ik het huis van vriendlief eerst even behandelen tegen de vlooien voordat je bij hem intrekt en dan zodra jouw huis leeg is flink met de spray aan de gang gaan.
Echt doen hoor want vlooien kunnen meer meebrengen dan alleen zichzelf, ook andere ziektes waar je niet op zit te wachten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Ik heb hier 2 aquariums in de woonkamer staan. Op de omgevingsspray die ik heb (Beaphar) staat dat het product op lange termijn kwaad kan in het aquatisch mileu maar toch neem ik de gok en doe ik een keer in de zoveel tijd het kleed hiermee sprayen, de krappaal en de mandjes van de kat.

De dekentjes waar de kat en hond op liggen doe ik 1x per maand in de was op 40 graden (warmer kan helaas niet) met een fijnwasmiddel. Hoop zo de boel onder controle te houden. In ons vorige huis hadden we ook die beessies zitten. Ben daar aan de gang geweest. Alle meubels aan de kant, overal de stofzuiger op (vooral de kieren, plinten etc.) chemische spray erover. Stikte bijna zelf maar daarna geen beestjes meer. Brrr.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

bouvierpoedel schreef:
Odi schreef:
Als je dagelijks bij alkaar over de vloer komt met je veehandel dan zou ik het huis van vriendlief eerst even behandelen tegen de vlooien voordat je bij hem intrekt en dan zodra jouw huis leeg is flink met de spray aan de gang gaan.
Echt doen hoor want vlooien kunnen meer meebrengen dan alleen zichzelf, ook andere ziektes waar je niet op zit te wachten.
Brr ja ook wormen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”