Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tja, leuk geprobeerd...
Moderator: moderatorteam
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Tja, leuk geprobeerd...
http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... et-op.html
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Tja, leuk geprobeerd...
Zag vanochtend die woefkensfarm.be voorbij komen.
Nu is Dier en Leed niet openbaar, maar is het niet wat om van al die sites een verzameltopic te hebben, wat boven in de lijst Algemeen blijft staan?
Bij deze Marktplaatsverkoper zou je links naar verschillende advertenties daar kunnen zetten om te laten zien dat het dezelfde is.
Nu is Dier en Leed niet openbaar, maar is het niet wat om van al die sites een verzameltopic te hebben, wat boven in de lijst Algemeen blijft staan?
Bij deze Marktplaatsverkoper zou je links naar verschillende advertenties daar kunnen zetten om te laten zien dat het dezelfde is.
Wiel
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Dat is best een goede!Biet schreef:Zag vanochtend die woefkensfarm.be voorbij komen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Na ja, en dan niet om elke marktplaatsadvertentie van recensies te voorzien, maar bij zoiets als de woefkesfarm ligt het er wel duimendik bovenop.
Wat daarvan gevonden wordt hier, lijkt me wel duidelijk ondertussen, maar voor mensen die naar dit forum komen om zich te informeren over honden/puppies, lijkt me dit forum ook wel een goede plek om met naam en toenaam op het bestaan van dit soort broodfokpraktijken gewezen te worden.
Door rechtstreeks enkele voorbeelden daarvan te kunnen benoemen, maak je het wel duidelijk zichtbaarder.
En maak je het de broodfokkers moeilijker.
Wat daarvan gevonden wordt hier, lijkt me wel duidelijk ondertussen, maar voor mensen die naar dit forum komen om zich te informeren over honden/puppies, lijkt me dit forum ook wel een goede plek om met naam en toenaam op het bestaan van dit soort broodfokpraktijken gewezen te worden.
Door rechtstreeks enkele voorbeelden daarvan te kunnen benoemen, maak je het wel duidelijk zichtbaarder.
Wiel
- Sanrica
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Vind het ook wel een goed idee.
- kipo
- Zeer actief
Behalve dan dat er van die broodfukkers zijn (en ik meen dat woefkesranch er daar een van is) die niet te beroerd zijn om een klacht in te dienen wegens laster. Ik denk dat farmfood daar niet op zit te wachten.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Als mensen al de moeite nemen om op dit forum over broodfokkers te lezen, zou je eigenlijk niet verwachten dat ze er nog in zouden trappen.
Ik denk dat de klanten van broodfokkers zich totaal niet in de aanschaf van een hond hebben verdiept. Die ga je ook niet via het forum bereiken helaas. Het hele internet staat vol met waarschuwingen. Maar die klanten gaan pas zoeken als ze merken dat er wat mis gaat met de pup... of een onderbuik gevoel hebben maar de pup toch kopen vanwege het "achgos-wat-zielig"-gevoel.
Ik denk dat de klanten van broodfokkers zich totaal niet in de aanschaf van een hond hebben verdiept. Die ga je ook niet via het forum bereiken helaas. Het hele internet staat vol met waarschuwingen. Maar die klanten gaan pas zoeken als ze merken dat er wat mis gaat met de pup... of een onderbuik gevoel hebben maar de pup toch kopen vanwege het "achgos-wat-zielig"-gevoel.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Deze site is van Farmfood en Farmfood houdt niet van aangiftes en/of rechtszaken wegens smaad enz .Biet schreef:Na ja, en dan niet om elke marktplaatsadvertentie van recensies te voorzien, maar bij zoiets als de woefkesfarm ligt het er wel duimendik bovenop.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Er staat toch duidelijk aangegeven dat de site niet verantwoordelijk is voor wat men post? 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja en dan komen ze wel uit bij diegeen die zo'n actie op poten zet en uitvoerd.Dee schreef:Er staat toch duidelijk aangegeven dat de site niet verantwoordelijk is voor wat men post?
Je gaat voor smaad en laster en inkomsten derving .
Trek de knip maar open zou ik zeggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Je zou ook de voorlichting over broodfok (in een hoofdtopic) kunnen uitbreiden en eventuele toevoegingen van leden en gedupeerden kunnen doen.
En misschien een advertentie zonder verwijzingen naar de broodfokkers, niet als in koop daar en daar uw hond niet maar met voorlichting en verwijzing naar het HF en het broodfoktopic (ben ff maar zo aan het brainstormen hoor)
En misschien een advertentie zonder verwijzingen naar de broodfokkers, niet als in koop daar en daar uw hond niet maar met voorlichting en verwijzing naar het HF en het broodfoktopic (ben ff maar zo aan het brainstormen hoor)
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Dat is best een goed idee. Zo maak je niemand 'zwart' maar geeft wel voorlichting en dan kan men daarmee doen wat ze willen. Aan de andere kant, wat hier al werd gezegd, vaak is het zo dat mensen die een broodfokpup kopen zich niet verdiepen in het hoe en wat van een hond dus dan zullen ze een dergelijk topic ook echt niet lezen.Ptje schreef:Je zou ook de voorlichting over broodfok (in een hoofdtopic) kunnen uitbreiden en eventuele toevoegingen van leden en gedupeerden kunnen doen.
-
nathalie71
Ja,maar op Marktplaats staan ook heel vaak advertenties van "stop broodfok"
laten ze van die irritantie pop-up`s van maken als je op dieren en toebehoren klikt, of reclame op de commerciele zender net als die reclame van het IFAW,
Er zijn al veel organisaties die zich daar hard voor proberen te maken en ook undercover is er mee bezig geweest.En nog zijn er mensen die gaan shoppen,internet winkelen naar een hond.
Als het forum hier problemen mee krijgt lijkt het me niet handig om zo maar zo`n topic te maken.
laten ze van die irritantie pop-up`s van maken als je op dieren en toebehoren klikt, of reclame op de commerciele zender net als die reclame van het IFAW,
Er zijn al veel organisaties die zich daar hard voor proberen te maken en ook undercover is er mee bezig geweest.En nog zijn er mensen die gaan shoppen,internet winkelen naar een hond.
Als het forum hier problemen mee krijgt lijkt het me niet handig om zo maar zo`n topic te maken.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh jawel hoor, dat lezen ze écht wel.P-tt schreef:Aan de andere kant, wat hier al werd gezegd, vaak is het zo dat mensen die een broodfokpup kopen zich niet verdiepen in het hoe en wat van een hond dus dan zullen ze een dergelijk topic ook echt niet lezen.
Nadat ze hun pup hebben gekocht en hij doodziek bij de DA ligt.
Dan moet je even huiliehuilie op het HF doen, hè. Als enorm groot dierenliefhebber.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ja, dat is ook weer zo. Denkt aan iets met een verdronken kalf en een putMiranda schreef:Oh jawel hoor, dat lezen ze écht wel.P-tt schreef:Aan de andere kant, wat hier al werd gezegd, vaak is het zo dat mensen die een broodfokpup kopen zich niet verdiepen in het hoe en wat van een hond dus dan zullen ze een dergelijk topic ook echt niet lezen.
Nadat ze hun pup hebben gekocht en hij doodziek bij de DA ligt.
Dan moet je even huiliehuilie op het HF doen, hè. Als enorm groot dierenliefhebber.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dee schreef:Er staat toch duidelijk aangegeven dat de site niet verantwoordelijk is voor wat men post?
Iets dergelijks is hier eerder aan de orde geweest en FF heeft het er direct af laten halen .
Terecht maar wel jammer .

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Neeltje
Het heeft heel weinig nut om de broodfokkers aan te pakken, dan beginnen ze wel weer ergens anders in een schuur. Het zijn de mensen die daar denken te moeten kopen die moeten veranderen. Want als er geen vraag meer is, is er geen verkoop. Wij kunnen ons steentje hier proberen bij te dragen door er constant mensen op te wijzen. Doen ze het toch, tja dan jammer.
Hier dingen neerzetten heeft volgens mij 0.0 toegevoegde waarde.
Hier dingen neerzetten heeft volgens mij 0.0 toegevoegde waarde.