Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gehoorbeschadiging pup door oorontsteking
Moderator: moderatorteam
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 2
Gehoorbeschadiging pup door oorontsteking
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar moet je rekening mee houden ? Hoe kun je hier het best mee omgaan?
Het is een pup met stamboom en heeft door oorontsteking (is hier ook voor behandeld) een gehoorbeschadiging opgelopen. (verder gewoon gezond en heerlijk karakter dus voor mij geen probleem)
Nu weet ik dat ze naar de naam luistert , maar in drukke omgevingen niet zo goed lijkt te horen.
Wat kan ik in de toekomst verwachtten / haar zo goed mogelijk mee helpen met deze "beperking" .
Waar moet je rekening mee houden ? Hoe kun je hier het best mee omgaan?
Het is een pup met stamboom en heeft door oorontsteking (is hier ook voor behandeld) een gehoorbeschadiging opgelopen. (verder gewoon gezond en heerlijk karakter dus voor mij geen probleem)
Nu weet ik dat ze naar de naam luistert , maar in drukke omgevingen niet zo goed lijkt te horen.
Wat kan ik in de toekomst verwachtten / haar zo goed mogelijk mee helpen met deze "beperking" .
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Gehoorbeschadiging pup door oorontsteking
Hoe ernstig is die beschadiging?
Zijn beide gehoorgangen beschadigd of een?
Hoe oud is de pup?
Zijn beide gehoorgangen beschadigd of een?
Hoe oud is de pup?
- Romy_
- Zeer actief
pup is nu 13 weken. Ik ga woensdag kijken en beslissen , dus dan kan ik de echte ernst pas inschatten.. (misschien handig om maar van het ergste uit te gaan? stel ze is doof aan 1 oor?)
Zover ik weet is het geen hele erge beschadiging aangezien ze wel naar haar naam luistert maar vooral drukke plaatsen dus een probleem is.
Betekent dit bijvoorbeeld dat ik haar beter nooit los kan laten ? Wordt zoiets erger met de leeftijd ? of is het eigenlijk helemaal geen beperking?
Zover ik weet is het geen hele erge beschadiging aangezien ze wel naar haar naam luistert maar vooral drukke plaatsen dus een probleem is.
Betekent dit bijvoorbeeld dat ik haar beter nooit los kan laten ? Wordt zoiets erger met de leeftijd ? of is het eigenlijk helemaal geen beperking?
- ranetje
- Zeer actief
Doof aan een oor betekent dat het wat moeilijker is om te traceren waar een geluid vandaan komt.
Vaak passen de honden zich redelijk snel aan en kunnen er normaal mee leven.
En wat het luisteren op drukke plaatsen betreft ................
Ik zie maar heel weinig pups van 13 weken die dat goed kunnen, maakt niet uit met hoeveel oren ze kunnen horen

Vaak passen de honden zich redelijk snel aan en kunnen er normaal mee leven.
En wat het luisteren op drukke plaatsen betreft ................
Ik zie maar heel weinig pups van 13 weken die dat goed kunnen, maakt niet uit met hoeveel oren ze kunnen horen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik geloof er weinig van... Je loopt niet zomaar een gehoorbeschadiging op. Wat is het voor een hond?
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik vind het ook vreemd eigenlijk?
ook nog nooit van gehoord. de honden uit spanje worden weken behandeld voor
oorontstekingen, oormijt en andere troep maar heb nog nooit gehoord in al die
jaren van een oorbeschadiging. of hebben ze met de behandeling te ver in het oor
gezeten met het zalfspuitje? heb je een bevestiging gezien van de dierenarts ofzo?
en krijg je de pup nu gratis?
ook nog nooit van gehoord. de honden uit spanje worden weken behandeld voor
oorontstekingen, oormijt en andere troep maar heb nog nooit gehoord in al die
jaren van een oorbeschadiging. of hebben ze met de behandeling te ver in het oor
gezeten met het zalfspuitje? heb je een bevestiging gezien van de dierenarts ofzo?
en krijg je de pup nu gratis?
- Romy_
- Zeer actief
Dwergschnauzer , denk niet dat dit bij de erfelijke aandoeningen hoort (kan er zo niks over vinden direct)
http://www.petmd.com/dog/conditions/ear ... aI-UZTCSUk
ik lees bijv dat als het door oorontsteking komt.. (pagina 2) het misschien weer goed kan komen.. of door medicatie/operatie verholpen kan worden.. en dat er zelfs gehoorapparaten voor honden bestaan
En dat je bijvoorbeeld rekening moet houden dat zo'n hond een auto niet kan horen aankomen etc..
"The veterinarian will need to see your dog weekly and treat it for the ear disease, or until the condition is resolved."
Is zo'n hond misschien gevoeliger voor oorontstekingen etc?
Ik vind het allemaal geen probleem.. maar wil natuurlijk het beste voorbereid zijn op zo'n situatie.. dus vroeg me af of jullie ervaring hebben met zo'n situatie.. Is het afwachtten en zelf aanvoelen wat bij die hond het best past en in overleg met dierenarts? Of is het net als Ranetje eigenlijk zei.. dat honden daar zelf wel mee leren omgaan en het geen beperking hoeft te zijn.
http://www.petmd.com/dog/conditions/ear ... aI-UZTCSUk
ik lees bijv dat als het door oorontsteking komt.. (pagina 2) het misschien weer goed kan komen.. of door medicatie/operatie verholpen kan worden.. en dat er zelfs gehoorapparaten voor honden bestaan
En dat je bijvoorbeeld rekening moet houden dat zo'n hond een auto niet kan horen aankomen etc..
"The veterinarian will need to see your dog weekly and treat it for the ear disease, or until the condition is resolved."
Is zo'n hond misschien gevoeliger voor oorontstekingen etc?
Ik vind het allemaal geen probleem.. maar wil natuurlijk het beste voorbereid zijn op zo'n situatie.. dus vroeg me af of jullie ervaring hebben met zo'n situatie.. Is het afwachtten en zelf aanvoelen wat bij die hond het best past en in overleg met dierenarts? Of is het net als Ranetje eigenlijk zei.. dat honden daar zelf wel mee leren omgaan en het geen beperking hoeft te zijn.
- ranetje
- Zeer actief
Honden met gehoorverlies aan één oor hebben maar heel weinig tot geen last.
Behalve soms bepaling uit welke richting een geluid komt.
Dan zou hij een auto niet aan horen komen..............
Is dat erg?
In de buurt van verkeer houd je je hond toch aangelijnd.
Ook als hij met beide oren kan horen
Het is erg verleidelijk om elk gehoorzaamheidsprobleem op de oren af te wentelen, maar dat lijkt me niet terecht.
Als er geen andere dringende redenen zijn voor een operatie, zie ik niet helemaal waarom dat nodig zou zijn?
Bij chronische ontstekingen moet er soms idd geopereerd worden.
Een Beartest is idd een mogelijkheid om na te gaan of er gehoorschade/doofheid aanwezig is.
Behalve soms bepaling uit welke richting een geluid komt.
Dan zou hij een auto niet aan horen komen..............
Is dat erg?
In de buurt van verkeer houd je je hond toch aangelijnd.
Ook als hij met beide oren kan horen
Het is erg verleidelijk om elk gehoorzaamheidsprobleem op de oren af te wentelen, maar dat lijkt me niet terecht.
Als er geen andere dringende redenen zijn voor een operatie, zie ik niet helemaal waarom dat nodig zou zijn?
Bij chronische ontstekingen moet er soms idd geopereerd worden.
Een Beartest is idd een mogelijkheid om na te gaan of er gehoorschade/doofheid aanwezig is.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik ondervind wel degelijke problemen met mijn eenzijdig horende hond. Wanneer hij bijvoorbeeld op zijn horende oor ligt te slapen is hij écht niet bereikbaar. Dan kan hij ook erg schrikken van activiteit om hem heen. Ook buiten zie ik dat ik duidelijk rekening moet houden met van welke kant ik hem 'beroep'.
- Romy_
- Zeer actief
Die baer test ga ik inderdaad wel navragen/uit laten voeren. Heel erg bedankt voor de tips!
(ik denk zelf dat het ook niet zo erg is dat een operatie nodig is hoor.. het is alleen wel handig om alvast een soort inzicht te hebben waar ik allemaal tegen aan kan lopen , met deze beperking, en hoe ik hier rekening mee kan houden )
(ik denk zelf dat het ook niet zo erg is dat een operatie nodig is hoor.. het is alleen wel handig om alvast een soort inzicht te hebben waar ik allemaal tegen aan kan lopen , met deze beperking, en hoe ik hier rekening mee kan houden )
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Was het pupje nu geheel doof? En hoe was dat vastgesteld dan?
- Romy_
- Zeer actief
Nee je merkt er eigenlijk helemaal niks aan. Ze luistert naar haar naam.. Ze komt als je haar roept en ze reageert op de buur hond die blaft (die ze niet kan zien) etc.. Het was een ontsteking aan de binnenkant van het oor, dus niet het buitenoor zeg maar. Als er treinen/motors voorbij komen kan ze iets minder goed vast stellen waar het geluid precies vandaan komt lijkt het.. Verder is ze gewoon kern gezond nu dus ik vind de baer-test erg overdreven voor nu 
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Ok, dat klinkt goed. Persoonlijk zou ik er door mijn eigen dierenarts ook even naar laten kijken. Gewoon even checken.
- Romy_
- Zeer actief
Ja zal ik moet volgende week sowieso het laatste gedeelte van de enting halen want dat ging niet samen met de antibiotica. Dus dan wordt ze gelijk onderzocht lijkt me als ik de 1e keer bij een nieuwe dierenarts ben.