Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopse teef loopt alleen buiten
Moderator: moderatorteam
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Loopse teef loopt alleen buiten
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen loopt bij mij in de buurt steeds een hond los & alleen.
Het is een golden retriever teefje, en ik schat dat ze een jaar of 1 a 1,5 jaar is want het is een heel jong beest.
Ze loopt hier elke dag buiten(ook in de regen) in haar eentje zonder halsband en is inmiddels ook loops geworden.
Ook is ze een beetje dun.
Ik denk omdat ze loops is en alleen buiten loopt dat ze binnenkort wel zwanger/drachtig is..
Mijn honden worden helemaal gek als ze haar zien, maar het is wel erg vervelend want ik kan niet normaal mijn honden uitlaten omdat ze achter de golden retriever aan willen en zij huppelt lekker met ons mee.
Ook duikt ze de hele tijd sloten in en loopt met mij mee tot mijn huis, en wandelt dan weer verder.
Inmiddels zijn wij er achtergekomen dat ze van een Marokkaanse vrouw is die hier in de buurt woont samen met haar kinderen.
Iemand anders heeft de hond al een keer naar huis gebracht waarna ze vervolgens een uur later weer alleen buiten loopt.
De vrouw zegt dat de kinderen steeds per ongeluk de deur opendoen waardoor ze wegloopt, maar ik geloof dit niet helemaal.
De hond loopt zowat de hele dag alleen buiten en niemand die naar de hond omkijkt en haar gaat zoeken. Ze vinden het wel best zo.
Inmiddels hebben ze een nieuwe pup erbij, een soort Franse bulldog, en nu gaan ze de golden retriever ook nog weg doen.
Ook zei de vrouw dat de pup ook al een keer is weggelopen.
Ik vind het allemaal maar vreemd en zielig voor de honden.
Volgens mij maakt het de vrouw niet uit waar haar hond uithangt en vind het allemaal maar best zo want ze gaat toch weg..
Nu vraag ik me af wat ik nou moet doen want ik vind het zielig voor de hond.
Moet ik als ik haar weer zie lopen de dierenambulance bellen, de hond terugbrengen of moet ik haar maar laten lopen ?
Sinds een paar dagen loopt bij mij in de buurt steeds een hond los & alleen.
Het is een golden retriever teefje, en ik schat dat ze een jaar of 1 a 1,5 jaar is want het is een heel jong beest.
Ze loopt hier elke dag buiten(ook in de regen) in haar eentje zonder halsband en is inmiddels ook loops geworden.
Ook is ze een beetje dun.
Ik denk omdat ze loops is en alleen buiten loopt dat ze binnenkort wel zwanger/drachtig is..
Mijn honden worden helemaal gek als ze haar zien, maar het is wel erg vervelend want ik kan niet normaal mijn honden uitlaten omdat ze achter de golden retriever aan willen en zij huppelt lekker met ons mee.
Ook duikt ze de hele tijd sloten in en loopt met mij mee tot mijn huis, en wandelt dan weer verder.
Inmiddels zijn wij er achtergekomen dat ze van een Marokkaanse vrouw is die hier in de buurt woont samen met haar kinderen.
Iemand anders heeft de hond al een keer naar huis gebracht waarna ze vervolgens een uur later weer alleen buiten loopt.
De vrouw zegt dat de kinderen steeds per ongeluk de deur opendoen waardoor ze wegloopt, maar ik geloof dit niet helemaal.
De hond loopt zowat de hele dag alleen buiten en niemand die naar de hond omkijkt en haar gaat zoeken. Ze vinden het wel best zo.
Inmiddels hebben ze een nieuwe pup erbij, een soort Franse bulldog, en nu gaan ze de golden retriever ook nog weg doen.
Ook zei de vrouw dat de pup ook al een keer is weggelopen.
Ik vind het allemaal maar vreemd en zielig voor de honden.
Volgens mij maakt het de vrouw niet uit waar haar hond uithangt en vind het allemaal maar best zo want ze gaat toch weg..
Nu vraag ik me af wat ik nou moet doen want ik vind het zielig voor de hond.
Moet ik als ik haar weer zie lopen de dierenambulance bellen, de hond terugbrengen of moet ik haar maar laten lopen ?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Re: Loopse teef loopt alleen buiten
Ik zou haar door de dierenambulance op laten halen. Grote kans dat die vrouw haar niet gaat zoeken en dan kan er een wel goede baas voor gezocht worden.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Dat inderdaad; naar asiel laten brengen.
Als die vrouw haar terugwil, zal ze ervoor moeten betalen en dan zal ze voortaan beter opletten.
Of ze haalt haar niet op en dan vind ze hopelijk een baas die wel om haar denkt.
Als die vrouw haar terugwil, zal ze ervoor moeten betalen en dan zal ze voortaan beter opletten.
Of ze haalt haar niet op en dan vind ze hopelijk een baas die wel om haar denkt.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ja hier ben ik het ook helemaal mee eens!M@rleen schreef:Dat inderdaad; naar asiel laten brengen.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Ja, zo denk ik er ook over ... zij is deze hond(en) niet waard. Hoop dat ze 'm niet komt halen.
Zou asiel wel even inlichten over de situatie.
Zou asiel wel even inlichten over de situatie.

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik zou de hond 30 km verder naar een asiel brengen. En zeggen ik was op familiebezoek en de hond liep hier al uren alleen rond. Familie zei dat ze die hond regelmatig zagen dus vandaar dat ik haar maar even hier breng.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik denk zomaar dat het beest ook geen chip heeft.
Dus hup naar het asiel, en mocht ze er om komen dan krijgt ze buiten de verblijfskosten ook een boete. Want chippen is verplicht tegenwoordig.
Dus hup naar het asiel, en mocht ze er om komen dan krijgt ze buiten de verblijfskosten ook een boete. Want chippen is verplicht tegenwoordig.
- dagmar88
- Zeer actief
Bij een hond van nu een jaar niet.Marjoleine schreef:Ik denk zomaar dat het beest ook geen chip heeft.
-
Corneliana
- Zeer actief
hond wegbrengen of dierenbescherming (of zoiets) inlichten?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Dit zal ik ook doen, een leugentje uit bestwil moet kunnen.wenmart20 schreef:Ik zou de hond 30 km verder naar een asiel brengen. En zeggen ik was op familiebezoek en de hond liep hier al uren alleen rond. Familie zei dat ze die hond regelmatig zagen dus vandaar dat ik haar maar even hier breng.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik zou ze ook naar het asiel brengen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad naar het asiel brengen... dier hoort niet op straat, grote kans dat ze het dier ook niet meer op gaat halen dus dan krijgt ze een fijn nieuw baasje!
- *tweety*
- Zeer actief
Inderdaad dierenambulance bellen, arm beest
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- kaatje888
- Zeer actief
Update :
Zag haar gisteravond om 10 uur nog rondzwerven.
Vind het niet normaal.
Als ik haar vandaag zie ga ik bellen.
Maar is er een kans dat ze haar niet ophalen ?
Vind het niet normaal.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het is wel handig als je haar al hebt 'gevangen', ze hebben meestal geen tijd om zelf te zoeken.kaatje888 schreef:Update :
Vind het niet normaal.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
De dierenambulance komt pas bij een zwerver als je die zelf al hebt gevangen weet ik uit ervaring. Dus even vangen, vasthouden en bellen.
Maar als mevrouw nu alweer een nieuwe pup heeft is het misschien ook verstandig om de dierenbescherming in te lichten anders blijf je bezig.
Maar als mevrouw nu alweer een nieuwe pup heeft is het misschien ook verstandig om de dierenbescherming in te lichten anders blijf je bezig.
- Fardauke
- Actief
Hier werkt het zo : de Dierenambu komt alleen als je de hond vast hebt, ze gaan er niet zelf achteraan.
Hier moet je eerst contact opnemen met het asiel voor de DA de hond op mag gaan halen.
Als je meld dat je weet waar ze woond is het kansloos dan word voorgesteld om haar zelf terug naar de eigenaar te brengen, asiel neemt alleen "zwerfdieren" aan waarbij geen eigenaar bekend is.
Vrijwillige afstand kan ook maar dan moet de eigenaar afstandskosten betalen,deze hoogtes qua kosten zijn afhankelijk of een hond een geldige enting heeft of niks.
Dan kan er voorgesteld worden om er een melding van te maken bij de DB, gaan weer een paar werkdagen overheen, en als die dan komt krijgt de eigenaar meestal eerst een paar keer een waarschuwing,tenzij de hond ERG verwaardeloost is,dan mogen ze in beslag nemen.
Soms gaat een eigenaar wel accoord met een vrijwillige afstand onder de druk van de inspecteur om verder gezeik te voorkomen, en dan beland ze ook in het asiel.
Hier moet je eerst contact opnemen met het asiel voor de DA de hond op mag gaan halen.
Als je meld dat je weet waar ze woond is het kansloos dan word voorgesteld om haar zelf terug naar de eigenaar te brengen, asiel neemt alleen "zwerfdieren" aan waarbij geen eigenaar bekend is.
Vrijwillige afstand kan ook maar dan moet de eigenaar afstandskosten betalen,deze hoogtes qua kosten zijn afhankelijk of een hond een geldige enting heeft of niks.
Dan kan er voorgesteld worden om er een melding van te maken bij de DB, gaan weer een paar werkdagen overheen, en als die dan komt krijgt de eigenaar meestal eerst een paar keer een waarschuwing,tenzij de hond ERG verwaardeloost is,dan mogen ze in beslag nemen.
Soms gaat een eigenaar wel accoord met een vrijwillige afstand onder de druk van de inspecteur om verder gezeik te voorkomen, en dan beland ze ook in het asiel.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
Corneliana
- Zeer actief
als je je hond over straat laat zwerven is dat toch verboden?Tara schreef:Maar wat dan? Het is niet verboden om pups te nemen, en zolang het diertje zijn natje en zijn droogje heeft kunnen ze toch niks.Sarah5 schreef:De dierenambulance komt pas bij een zwerver als je die zelf al hebt gevangen weet ik uit ervaring. Dus even vangen, vasthouden en bellen.
aanlijnplicht etc?
-
Corneliana
- Zeer actief
nou dat is dan wel stom.
waar is de dierenbescherming dan voor?
ik vind een hond die doelloos over straat zwerft de hele dag verwaarloosd.
krijgt geen aandacht, wordt niet uitgelaten, wordt niet opgelet, wordt niet uitgedaagd/opgevoed.
krijgt geen aandacht, wordt niet uitgelaten, wordt niet opgelet, wordt niet uitgedaagd/opgevoed.
-
Corneliana
- Zeer actief
nee dat snap ikTara schreef:Dat weet je toch helemaal niet?Corneliana schreef:nou dat is dan wel stom.
De dierenbescherming heeft maar heel weinig bevoegdheden in Nederland, het is niet zoals met animal precinct in de Joenaaitet Steets.
Zoals ik al zei, zolang het diertje zijn natje en droogje maar heeft is het al gauw goed.
maar ja op het moment dat ze op straat loopt doen ze niks met d'r. en als ze er de hele dag loopt...
- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef:nou dat is dan wel stom.
Dat hoeft officieel ook allemaal niet.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Precies, dan zouden sommige waak/boerderij honden ook aangesproken kunnen worden. Zolang je ze eten en drinken geeft, een plek om te schuilen en eventuele medische verzorging (bij ernstige dingen, niet zoiets als een inenting) dan kunnen ze niks.dagmar88 schreef:Corneliana schreef:nou dat is dan wel stom.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja, dat idd ook...alinelaila schreef:Al steek je een hond de hele dag in de bench. Als die bench aan de wettelijke maten voldoet, mag de DB al niks doen..TessaThomas schreef:Precies, dan zouden sommige waak/boerderij honden ook aangesproken kunnen worden. Zolang je ze eten en drinken geeft, een plek om te schuilen en eventuele medische verzorging (bij ernstige dingen, niet zoiets als een inenting) dan kunnen ze niks.dagmar88 schreef:Corneliana schreef:nou dat is dan wel stom.
- kaatje888
- Zeer actief
De hond is al meerdere keren terug gebracht naar huis maar binnen een uur loopt ie weer buiten,
dus dat terugbrengen heeft geen zin.
Ik heb het idee dat de hond snachts ook buiten is want gisteravond om 10 uur liep ze ook nog alleen buiten,
en ik denk niet dat die vrouw de hond nog es om 10 uur savonds gaat zoeken als ze er overdag ook al geen omkijken naar heeft.
dus dat terugbrengen heeft geen zin.
Ik heb het idee dat de hond snachts ook buiten is want gisteravond om 10 uur liep ze ook nog alleen buiten,
en ik denk niet dat die vrouw de hond nog es om 10 uur savonds gaat zoeken als ze er overdag ook al geen omkijken naar heeft.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou hup, breng die hond naar het asiel dan 
zeg je: hond loopt al dagen buiten, weet niet wie de eigenaar is en of er een eigenaar is, kan haar niet opnemen ivm eigen honden dus breng ik haar hier!
zeg je: hond loopt al dagen buiten, weet niet wie de eigenaar is en of er een eigenaar is, kan haar niet opnemen ivm eigen honden dus breng ik haar hier!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Neem de volgende wandeling een extra riem mee en vang dit meisje. Breng haar naar het asiel met het eerlijke verhaal 'ze kwam met mijn honden mee en aangezien ze loops is verwacht ik problemen als ze dat vaker doet...'. Over het baasje zou ik zwijgen, die zal heus niet naar het lokale asiel op de hoek toe komen