Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op vakantie met meerdere honden
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
op vakantie met meerdere honden
Wij hebben vier honden, een middelgrote en drie kleine. Het is nooit mijn bedoeling geweest om meer dan twee honden te hebben en in de toekomst zal dat ook anders worden want er komt er geen meer bij totdat we er nog maar één over hebben.
Maar wat je hebt doe je niet weg.
Mijn man houdt er van om op vakantie te gaan. Maar is dit wel mogelijk? Worden er wel vier honden toegestaan op sommige plaatsen of mag je maar gaan tot één?
Maar wat je hebt doe je niet weg.
Mijn man houdt er van om op vakantie te gaan. Maar is dit wel mogelijk? Worden er wel vier honden toegestaan op sommige plaatsen of mag je maar gaan tot één?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Re: op vakantie met meerdere honden
Wij hebben ook 4 honden en ik weet in ieder geval een aantal locaties waar je ze alle 4 mee naartoe mag nemen. Er staan hier op het forum ook zat tips om op vakantie te gaan met honden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Wij hebben drie grote honden, en er zijn echt wel huisjes waar ze alle vier welkom zijn hoor!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wij hebben er 5 en weten hotels en huisjes in binnen en buitenland waar we welkom zijn
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Google is your friend! Always! Ook in dezer zaken! Typ op vakantie met hond en je vind 101 opties. Tot onbeperkt honden mee, in binnen en buitenland. Met afgeschermde tuinen en eigen behendigheidsbanen. Vorig jaar ben ik op speciale hondencamping geweest. Was ook wel een beleving op zich.

Hier vier honden en ik ga regelmatig met een vriendin op vakantie die er ook vier heeft,meestal neem ik dan Beau ook nog mee dus dat zijn er dan negen.
Huisjes voor dat aantal zijn er zelfs te vinden
Huisjes voor dat aantal zijn er zelfs te vinden

- iones
- Zeer actief
Mijn voorkeur gaat uit naar het buitenland. Ik heb wel gegoogeld maar ik vond het toch niet gemakkelijk om te vinden. En dan mocht er vaak maar één hond mee.
Campings hebben ook niet mijn voorkeur. We gaan met pinksteren wel naar Duitsland met de caravan, (voor het eerst bivakkeer ik in zo'n sleurhut in mijn leven) maar ik ga daar geen hele week of 2 weken in zitten.
Campings hebben ook niet mijn voorkeur. We gaan met pinksteren wel naar Duitsland met de caravan, (voor het eerst bivakkeer ik in zo'n sleurhut in mijn leven) maar ik ga daar geen hele week of 2 weken in zitten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Poedels
- Aantal honden: 4
Kijk eens op deze site: www.micazu.nl
Hier worden vakantiewoningen aangeboden van particulieren. Onze ervaring is dat dit meestal geen probleem is om met meerdere honden te komen.
Wij zijn in totaal met 5 poedeltjes en mogen vaak wel gebruik maken van de vakantiewoningen. Gewoon even mailtje sturen en vragen aan de eigenaren van de vakantiewoning.
Hier worden vakantiewoningen aangeboden van particulieren. Onze ervaring is dat dit meestal geen probleem is om met meerdere honden te komen.
Wij zijn in totaal met 5 poedeltjes en mogen vaak wel gebruik maken van de vakantiewoningen. Gewoon even mailtje sturen en vragen aan de eigenaren van de vakantiewoning.
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
viewtopic.php?f=36&t=260618
www.fincalescoves.com
Hier waren ze vorige zomer in juli met 9 Border Collies tegelijk, allemaal in 't busje meegekomen.
Kijk maar eens op de site ! t is er heerlijk
www.fincalescoves.com
Hier waren ze vorige zomer in juli met 9 Border Collies tegelijk, allemaal in 't busje meegekomen.
Kijk maar eens op de site ! t is er heerlijk

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Welk land en wat voor soort vakantie ? Is misschien makkelijker om tips te krijgen.
- iones
- Zeer actief
We zijn in Duitsland geweest intussen met allevier de honden, en met nog een stel die op hun beurt ook 2 honden bij zich hadden. En die duitsers zijn zoveel verdraagzamer t.a.v. honden! Wat een verschil met Nederlanders zeg! Niet zeuren over het aantal honden, en zelf nemen ze trouwens hun hond(en) ook overal mee naartoe.
Het lijkt erop dat in vergelijking met Duitsland Nederland een erg hondonvriendelijk land is.
Het lijkt erop dat in vergelijking met Duitsland Nederland een erg hondonvriendelijk land is.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Wij zijn ook wel met 3 honden op vakantie geweest maar wat een tegenvaller...
Je bent de hele dag bezig met je honden. Thuis heeft alles zijn plek, je eigen uitlaatgebieden etc.
In een onbekende omgeving mogen ze overal lang niet komen bijv.
Wil je een dorpje bezichtigen? Bijna niet te doen met zoveel honden.
En dan heb je het nog niet eens over je vakantie buren... zijn zij niet zo gecharmeerd van honden dan gaan ze over alles klagen...
Nee, ik blijf liever thuis of zoek oppas aan huis...
Ingrid
Je bent de hele dag bezig met je honden. Thuis heeft alles zijn plek, je eigen uitlaatgebieden etc.
In een onbekende omgeving mogen ze overal lang niet komen bijv.
Wil je een dorpje bezichtigen? Bijna niet te doen met zoveel honden.
En dan heb je het nog niet eens over je vakantie buren... zijn zij niet zo gecharmeerd van honden dan gaan ze over alles klagen...
Nee, ik blijf liever thuis of zoek oppas aan huis...
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik ga toch al een aantal jaar met veel plezier op vakantie met honden. Ook met meerdere..
Over vijf weken gaan we met een groep van hier zelfs
Over vijf weken gaan we met een groep van hier zelfs

Die ervaring heb ik dan weer totaal niet. Duitsland vind ik zeker wel hondvriendelijker ten opzichte van Nederland. Wij hebben ook nooit moeite gehad om huisjes te vinden voor onze hond en hebben ook nooit klachten gehad. Ik denk dat je gewoon flink pech hebt gehad als dit je enige vakantie-met-hond-in-Duitsland ervaring is geweest.Nanna schreef:Ik heb een tegengestelde ervaring. Newfoundlander mocht 'aber natürlich' mee maar er werd alleen maar over gezeikt (huisje).iones schreef:We zijn in Duitsland geweest intussen met allevier de honden, en met nog een stel die op hun beurt ook 2 honden bij zich hadden. En die duitsers zijn zoveel verdraagzamer t.a.v. honden! Wat een verschil met Nederlanders zeg! Niet zeuren over het aantal honden, en zelf nemen ze trouwens hun hond(en) ook overal mee naartoe.
Hij stonk, zijn voer stonk, voer moest buiten en uiteindelijk liefst de hond ook.
En we kookten wel erg veel zelf, dat ging ook ruiken. Andere mensen gingen meer uit eten![]()
Wat een kleremoffen.
Ik ben er nooit meer op vakantie geweest
Iones, waar wil je naartoe? Want er is genoeg te vinden, maar iets specifieker aangeven maakt de zoektocht wel makkelijker.
Ik zit nu in een hele mooi vakantiewoning in Bad Hindelang met drie honden.
Gaat geweldig goed, overal zijn hier hondentoiletten, waar je dus zakjes vindt om de drol op te ruimen en weg te kunnen gooien.
Hond mag mee in de gondel de berg op, ze mogen mee het restaurant in.
Heel hondvriendelijk, echt een aanrader!
Gaat geweldig goed, overal zijn hier hondentoiletten, waar je dus zakjes vindt om de drol op te ruimen en weg te kunnen gooien.
Hond mag mee in de gondel de berg op, ze mogen mee het restaurant in.
Heel hondvriendelijk, echt een aanrader!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij gaan altijd naar Saalbach-Hingerglemm in een appartement en daar konden we gewoon terecht met vier honden.
In het begin moesten we betalen voor de honden maar de laatste jaren hoefden we niks meer te betalen voor de meiden.
En ondanks dat mijn meiden veel blaffen als b.v. mijn man boodschappen gedaan heeft en weer terug komt, of als ze hun konijnen, of katten zien, Tama gilt dan als een speenvarken en nooit hebben de eigenaars die er zelf ook wonen geklaagd, maar goed die zit haast de hele dag op de alm.
In het begin moesten we betalen voor de honden maar de laatste jaren hoefden we niks meer te betalen voor de meiden.
En ondanks dat mijn meiden veel blaffen als b.v. mijn man boodschappen gedaan heeft en weer terug komt, of als ze hun konijnen, of katten zien, Tama gilt dan als een speenvarken en nooit hebben de eigenaars die er zelf ook wonen geklaagd, maar goed die zit haast de hele dag op de alm.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bedoel je dat je dan bij het boeken helemaal niet aangeeft dat je honden bij je hebt? Of ga je op de bonnefooi die kant uit en huur je ter plekke wat?Kells schreef:Wij gaan sinds 10 jaar naar Zweden en huren regelmatig huisjes. Er is ons nog nooit gevraagd of we honden mee hadden. Het is ons slechts 1x overkomen dat we moesten verhuizen vanwege de hond (toen 1). Er was ons een gesaneerd huisje toegewezen en daar mochten geen honden in. Terwijl mijn wederhelft de aanhanger aan het uitpakken was, zag de beheerder mij lopen met de hond. Gelukkig was het snel opgelost en kregen we direct een huisje op een nog mooiere stek.
- iones
- Zeer actief
Was jouw ervaringen met andere duitsers die je tegenkwam, restaurants en zo vergelijkbaar?Nanna schreef:Ik heb een tegengestelde ervaring. Newfoundlander mocht 'aber natürlich' mee maar er werd alleen maar over gezeikt (huisje).iones schreef:We zijn in Duitsland geweest intussen met allevier de honden, en met nog een stel die op hun beurt ook 2 honden bij zich hadden. En die duitsers zijn zoveel verdraagzamer t.a.v. honden! Wat een verschil met Nederlanders zeg! Niet zeuren over het aantal honden, en zelf nemen ze trouwens hun hond(en) ook overal mee naartoe.
Hij stonk, zijn voer stonk, voer moest buiten en uiteindelijk liefst de hond ook.
En we kookten wel erg veel zelf, dat ging ook ruiken. Andere mensen gingen meer uit eten![]()
Wat een kleremoffen.
Ik ben er nooit meer op vakantie geweest
Want wij zaten op een camping en daar waren ze gewoon vriendelijk. We kwamen heel veel duitsers tegen tijdens de wandelingen, die waren vriendelijk. We zijn in meerdere restaurants geweest met de honden, deden geen van allen moeilijk.
Het was me al van te voren verteld dat het heel anders zou zijn dan met Nederlanders. Nu ondervond ik het zelf.
Wij hebben met de honden eens overnacht in een hotel in duitsland.Toen we aan het ontbijt zaten werd er gevraagd waar de honden waren,wij dachten netjes te zijn en hadden ze in de kamer gelaten.Maar dat moesten we niet doen,het waren zulke lieve honden
.
We zijn ook verschillende keren wezen kamperen op de wilsemer bergen in duitsland,ook nooit geen gezeur met de honden.
In Frankrijk nemen we meestal de kleinere franse campings met de honden,dan hoef je meestal niks te betalen voor je hond of 0,5 euro of zo.Met nederlandse campings in frankrijk hebben wij nog geen goede ervaring.Dus als iemand die weet graag tips

We zijn ook verschillende keren wezen kamperen op de wilsemer bergen in duitsland,ook nooit geen gezeur met de honden.
In Frankrijk nemen we meestal de kleinere franse campings met de honden,dan hoef je meestal niks te betalen voor je hond of 0,5 euro of zo.Met nederlandse campings in frankrijk hebben wij nog geen goede ervaring.Dus als iemand die weet graag tips

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
we gaan al jaren op vakantie in het verenigd koningrijk. Heel hondvriendelijk en met 3-4 goldens in een huisje gezeten. Zoek op dogfriendly en de county waar je naartoe wilt en je vindt attracties, pubs en huisjes waar je met honden in mag

- iones
- Zeer actief
En klopt het dat Noorwegen heel hondonvriendelijk is en dat ze daar nergens worden toegestaan? Weet iemand dat?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij gaan binnenkort naar een camping waar heel veel schijnt te kunnen.beatje schreef:Met nederlandse campings in frankrijk hebben wij nog geen goede ervaring.Dus als iemand die weet graag tips
Hondenlimiet per plaats is 10

De meeste Noren hebben hun eigen vakantiehuisje dus daar is het anders.iones schreef:En klopt het dat Noorwegen heel hondonvriendelijk is en dat ze daar nergens worden toegestaan? Weet iemand dat?
Maar volgens mij valt het wel mee.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
wij gingen wel met 4 honden naar huisjes toe en nooit gezeur gehad.
Wij zitten bijna altijd in nederland ergens en er zijn genoeg huisjes te vinden waar je welkom bent.
Na ons verblijf maken wij de huisjes altijd wel heel goed weer schoon, dweilen de vloer, nemen stof af ed. Dingen die eigenlijk niet hoeven maar met zoveel honden vind ik het wel zo normaal de boel netjes achter te laten. Wij krijgen soms achteraf mail v de verhuurder dat ze niet kunnen voorstellen dat er zoveel honden binnen zijn geweest, zo netjes.
Duitsland vonden wij juist heel vriendelijk. We hebben toen veel ondernomen qua bezienswaardigheden en overal mocht cash mee naar binnen. Ook met rondleidingen door mijnen ed was geen probleem.
Zie mijn site ook voor huisjes waar min. 2 honden zijn toegestaan: www.vakantiehond.nl
Wij zitten bijna altijd in nederland ergens en er zijn genoeg huisjes te vinden waar je welkom bent.
Na ons verblijf maken wij de huisjes altijd wel heel goed weer schoon, dweilen de vloer, nemen stof af ed. Dingen die eigenlijk niet hoeven maar met zoveel honden vind ik het wel zo normaal de boel netjes achter te laten. Wij krijgen soms achteraf mail v de verhuurder dat ze niet kunnen voorstellen dat er zoveel honden binnen zijn geweest, zo netjes.
Duitsland vonden wij juist heel vriendelijk. We hebben toen veel ondernomen qua bezienswaardigheden en overal mocht cash mee naar binnen. Ook met rondleidingen door mijnen ed was geen probleem.
Zie mijn site ook voor huisjes waar min. 2 honden zijn toegestaan: www.vakantiehond.nl

Cash v Heiligental en Flow.