Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat leuk!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Wat leuk!

Ongelezen bericht door Kaiou »

Valerie schreef:Wat leuk zeg :ok: ik zou ook trots zijn hoor. Ik zou ze wel aanschrijven gewoon om te zeggen dat je het leuk vind :wink: wie weet krijg je nog een leuke kortingsbon.
Heb ik idd gedaan, een berichtje via Facebook. Zelfde tekst als hier :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Kaiou schreef:
~Suzanne~ schreef:Dus, doe jezelf een lol en laat zien dat dit NIET de bedoeling was.
Het zou jouw bedoeling niet zijn.
Ik had geen bedoeling anders dan leuke foto's maken en deze laten zien :wink:
Leuk! Mooie foto's ook :ok:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat leuk! Het zijn ook erg mooi foto's :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lieke schreef:Ik zou me ook geweldig gevleid voelen :ok: .

En als je geen professionele fotograaf bent, dan is het toch leuk als een foto van jou als amateurtje goed genoeg wordt geacht voor een officiële catalogus? Ik zou daar ook zeker geen punt van maken, mits het natuurlijk niet voor rare doeleinden wordt gebruikt. Bijvoorbeeld een foto van jouw teef door een broodfokker o.i.d.
Maar verder zou het mij geen fluit uitmaken, al zetten de Kyra's hoofd bij een autoreclame. :mrgreen:

Maar dat wordt je dus niet gevraagd.. er heeft een tijdje geleden een foto van een van mijn honden bij een artikel over een bijtincident van een mechelaar gestaan... daar was ik dus not amused over zeg maar... t is dat mensen hier de foto herkenden anders had ik t nooit geweten. Lekker dan :roll: Mijn verzoek tot verwijdering werd pas nageleefd toen ik geld ging vragen voor elke dag dat hij nog bij dat artikel stond.... raar he?!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:

En als je geen professionele fotograaf bent, dan is het toch leuk als een foto van jou als amateurtje goed genoeg wordt geacht voor een officiële catalogus? Ik zou daar ook zeker geen punt van maken, mits het natuurlijk niet voor rare doeleinden wordt gebruikt. Bijvoorbeeld een foto van jouw teef door een broodfokker o.i.d.
Maar verder zou het mij geen fluit uitmaken, al zetten de Kyra's hoofd bij een autoreclame. :mrgreen:

Maar dat wordt je dus niet gevraagd.. er heeft een tijdje geleden een foto van een van mijn honden bij een artikel over een bijtincident van een mechelaar gestaan... daar was ik dus not amused over zeg maar... t is dat mensen hier de foto herkenden anders had ik t nooit geweten. Lekker dan :roll: Mijn verzoek tot verwijdering werd pas nageleefd toen ik geld ging vragen voor elke dag dat hij nog bij dat artikel stond.... raar he?!
ja maar een bijtincident is ook negatieve publiciteit.
dat snap ik
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hahaha, al die wannabee professionele fotografen :mrgreen:
Ik geef je groot gelijk Kaiou. Hartstikke leuk om je foto's zo te zien :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

malinois schreef:

Als ik een (eigen gemaakte) foto van Kaiou zomaar ergens tegen zou komen zou ik daar wel wat van zeggen.
In ieder geval laten weten dat ik het leuk of niet leuk vind, ligt aan de context waarin de foto is gebruikt.
Niet omdat het dan mijn foto is, maar omdat het mijn hond is.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Machie schreef:En zo krijg je dus dat bedrijven misbruik gaan maken van foto's.
Ik had er ook niet zo makkelijk over gedacht, ondanks dat ik foto's maak voor mijn lol. Hoeft een ander niks aan te verdienen :F:
Mee eens. Ik zou het hier zelf dus niet bij laten zitten. Dit bedrijf gebruikt nu jouw foto alsof het hun eigendom is en zo hoort het niet.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaap* schreef:Hahaha, al die wannabee professionele fotografen :mrgreen:
Ik geef je groot gelijk Kaiou. Hartstikke leuk om je foto's zo te zien :ok:
Mijn reactie is als proffotograaf, niet als wannabee. :wink:
Heb het zelf ook weleens een paar keer gehad dat bedrijven mijn foto's zonder mij in te lichten gebruikten. En zo netjes vind ik dat niet, dat is gewoon diefstal. Ze maken of zelf die foto's maar of ze kopen die foto's. Maar zonder mijn toestemming gebruiken, nee dat wil ik niet. Het gaat dan nog niet eens om het geld, maar om het principe.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De ellende is... dat dieren geen portretrecht hebben (en de baasjes daarvan ook niet).

Dus, als iemand anders foto's van jouw honden maakt, heeft deze fotograaf (al dan niet prof.) de rechten. Dus als jij ergens een door iemand anders gemaakte foto van jouw hond tegenkomt heb je niets in te brengen als lege brieffies.
Heb je de foto wel zelf gemaakt van jouw honden heb je WEL wat in te brengen maar niet omdat het jouw hond is maar omdat je de fotograaf bent ;-)

Suzanne
Kaiou schreef:
malinois schreef:

Als ik een (eigen gemaakte) foto van Kaiou zomaar ergens tegen zou komen zou ik daar wel wat van zeggen.
In ieder geval laten weten dat ik het leuk of niet leuk vind, ligt aan de context waarin de foto is gebruikt.
Niet omdat het dan mijn foto is, maar omdat het mijn hond is.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Machie schreef:En zo krijg je dus dat bedrijven misbruik gaan maken van foto's.
Ik had er ook niet zo makkelijk over gedacht, ondanks dat ik foto's maak voor mijn lol. Hoeft een ander niks aan te verdienen :F:
:ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nogmaals t gaat mij iig niet om t geld maar wel om de manier waarop. Ik wil wel graag weten waar t gebruikt wordt...
Xena stond op een da kalender enorm groot hartstikke geweldig was enorm trots op mn wijffie maar ik wist er iig van... (en kon ook nog snel wat kalenders zoeken)...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”