Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom *rollen* over een dood beestje?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Waarom *rollen* over een dood beestje?

Ongelezen bericht door Emma »

Bmamavan2 schreef:Wilde honden rollen door dode dieren om een andere geur aan te nemen, zo is het makkelijker een nieuwe prooi te besluipen en te vangen.
Tenminste dat heb ik ooit gelezen :wink:
Die van mij doet het ook graag terwijl hij potdorie toch echt geen prooi hoeft te vangen :LOL:
Weet je wat ook gruwelijk stinkt?
Vosse- en eendenpoep :ugh:
dat heb ik inderdaad ook gelezen.

maar ik zie ook wel, dat het hond- afhankelijk is.
zo rolt Buster niet zo snel in iets ''smerigs''.
maar Luca dan weer wel heel snel.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Lizanne schreef:
Jaap* schreef:
Lizanne schreef:Het schijnt inderdaad voor het jagen te zijn. Dan ruikt je prooi je niet aankomen. Die van mij rolt ook. Het allerliefst in weilanden waar de giertank net weg is.
Tuurlijk. Want als je naar natte gier of verrotte vis ruikt, merkt niemand je op als iets vreemds natuurlijk :mrgreen:
Ik kan me er prima bij neerleggen dat ik nooit zal weten waarom honden in smerige troep willen rollen :wink:
Ja, daar zeg je wat. Eigenlijk niet echt logisch om stinkend naar wat anders je prooi te besluipen :scratch: Ik weet t verder ook niet, dit wordt mij altijd verteld als ik met een stinkhond voorbij kom lopen. Nooit verder over nagedacht, haha :oohja:
juist wel.
als je naar een prooidier ruikt, zal een ander prooidier niet voor je op de vlucht gaan.
vissen jagen niet op herten, en koeien jagen ook niet op herten. roofdieren daarentegen wel, dus die luchtjes moet je ontwijken.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik ben echt zo blij met mijn proper Dieseltje :mrgreen: Diesel rolt alleen in insecten, dan vind hij een kevertje of een mier en dan gaat hij daar over rollen, net echt. Met z'n schouders en kop lekker schuren, haha.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”