Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

springer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

springer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zat met de gedachte een springer aan te schaffen. Nu vroeg ik het bij de dierenwinkel en die had het over dat die dingen boven de 100 euro zijn toch wel.
Maar nu zie ik ze op internet staan voor 25 a 30 euro.
Is daar verschil in. Het moet uiteraard wel een stevige zijn met Zino hier.

Ik twijfel nog, gezien ik in de winter en met regen meer moeite heb en ook vanwege mn raynaud, waar ik bij minste of geringste last van heb.
(ik weet ook dat ik moet opbouwen, ik moet zelf ook opbouwen hahaha, mijn conditie is slechter als die van de hond;o)

Maar goed. Mijn vraag dus, is er zoveel verschil in merken en kwaliteit enz enz?

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Re: springer

Ongelezen bericht door Corneliana »

volgens mij wel.
mijn schoonzus had een goedkoop ding en die sprong los. nou blijft haar hond wel bij d'r maar die was weer bang geworden omdat er een stuk ijzer achter hem aan ratelde.
wat je wel kan doen is naar een fietsenmaker gaan en vragen of ze je bellen als er een 2dehands fiets binnenkomt met springer. dat gebeurt weleens, en zodoende krijg ik er vandaag 1 voor niks, evenals mijn kinderzitjes. kan zijn dat je er wel voor betalen moet maar lang niet zoveel als voor een nieuwe en een btje kwaliteit is nog wel goed voor een tweede ronde.
Marieta
Zeer actief

Ik zie de originele al staan voor 78 euro.

Ik kan m niet zn volle energie kwijt laten raken. Hij kan niet los (deed t vorige week vol zelfvertrouwen en hij peerde m gelijk! Gelukkig kwam ie terug toen ik blij op mn knieen zat met een koekje, maar ik had gelijk een hartverzakking hahaha). Misschien is dit een manier om m ff goed uit te laten razen en ff flink te kunnen rennen.
Of is dat geen verstandige manier?

Hij moet gewoon af en toe ff zn ei kwijt kunnen. Hij vliegt hier de tuin ook wel door (daar kan hij ruimschoots rennen, maar toch)

Maar bedankt voor het antwoord. Ik had al geen lekker gevoel bij zo'n ding van 30 euro. Het moet wel veilig blijven natuurlijk.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik heb een nep-springer van 35 euro, en die doet het prima.. Zit heel stevig in elkaar. Mijn Hond trekt nog wel eens naast de fiets maar is in een half jaar nog nooit losgeschoten :)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik heb ook een neppert, heb daar nog nooit problemen mee gehad. Nu heb ik natuurlijk geen grote hond maar mijn vriendin heeft dezelfde springer en wel een sterke hond en dat gaat echt prima.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik heb de originele (via Marie Jose gekregen) en ik ben daar heel erg blij mee. Ding maakt echt alles waar wat hij beloofd. Voordeel is ook dat als het plastic ringetje is geknapt, je bij Halfords of een andere fietsenwinkel zo een nieuwe kunt halen. Mijn springer is nog helemaal intact. Barça trekt best aan die springer en af en toe wenst hij harder te rennen dan ik wil fietsen. Ik ben nog nooit onderuit gegaan en Barça krijgt die springer niet los. Ook komt hij niet onder mijn wielen. Voor mij is en blijft het duidelijk: alleen de originele springer op mijn fiets. Het is het geld meer dan waard.

Marktplaats eens in de gaten houden, is dat een optie?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wilm@ schreef:Ik heb de originele (via Marie Jose gekregen) en ik ben daar heel erg blij mee. Ding maakt echt alles waar wat hij beloofd. Voordeel is ook dat als het plastic ringetje is geknapt, je bij Halfords of een andere fietsenwinkel zo een nieuwe kunt halen. Mijn springer is nog helemaal intact. Barça trekt best aan die springer en af en toe wenst hij harder te rennen dan ik wil fietsen. Ik ben nog nooit onderuit gegaan en Barça krijgt die springer niet los. Ook komt hij niet onder mijn wielen. Voor mij is en blijft het duidelijk: alleen de originele springer op mijn fiets. Het is het geld meer dan waard.

Fijn dat je er nog steeds blij mee bent :cheer:
Ik zou ook liever voor de originele gaan en die tweedehands proberen te bemachtigen.
Ik fiets zelf niet meer met de honden ( wegens gebrek aan een fiets :mrgreen: ) maar zou altijd weer een originele kopen.
Wilm@

Marie-Josée schreef:
Wilm@ schreef:Ik heb de originele (via Marie Jose gekregen) en ik ben daar heel erg blij mee. Ding maakt echt alles waar wat hij beloofd. Voordeel is ook dat als het plastic ringetje is geknapt, je bij Halfords of een andere fietsenwinkel zo een nieuwe kunt halen. Mijn springer is nog helemaal intact. Barça trekt best aan die springer en af en toe wenst hij harder te rennen dan ik wil fietsen. Ik ben nog nooit onderuit gegaan en Barça krijgt die springer niet los. Ook komt hij niet onder mijn wielen. Voor mij is en blijft het duidelijk: alleen de originele springer op mijn fiets. Het is het geld meer dan waard.

Fijn dat je er nog steeds blij mee bent :cheer:
Ik zou ook liever voor de originele gaan en die tweedehands proberen te bemachtigen.
Ik fiets zelf niet meer met de honden ( wegens gebrek aan een fiets :mrgreen: ) maar zou altijd weer een originele kopen.
Ik maak er nog bijna dagelijks gebruik van! :cheer:

De originele heeft bij mij een heel hoog betrouwbaarheidsgehalte. Ik ben niet zo merkgericht maar vind veiligheid wel belangrijk. Ik heb springers gezien wat gewoon een rechte stang was. Als ik Barça daar aan zou koppelen is die stang zo kapot. Barça rent nu netjes naast mij maar dit is niet altijd zo geweest. In het begin was hij een stuiterbal met spring-in-het-veld neigingen. Niet te handhaven tijdens het fietsen. Maar met de springer was het geen probleem. Mijn 38 kilo wegende tornado kon ik gewoon aankoppelen en naast mij laten fietsen. Rustig opbouwen en kalm trainen, komt het allemaal goed. :ok:
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Ik heb een neppert en die schiet niet los, ook niet als Nikki een noodstop maakt als er een broodje op het fietspad ligt. :boos:

Enfin Nikki stopte ik riep nog lópen maar was al zon beetje gelanceerd.
Nu hangt de springer werkeloos aan de hondenuitlaatfiets en is voor weinig af te halen :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Marieta schreef: Of is dat geen verstandige manier?
Ik zou het dan niet met een springer doen. Buiten je stem om, heb je geen enkele manier om met je hond te communiceren. En ik zou bijvoorbeeld mezelf voor mijn kop slaan als mijn hond ineens zou moeten stoppen voor een drol (onder het fietsen gaan ze dan direct op de handrem omdat er hoge nood achter zat) en de springer sleurt je hond mee.
Ik heb dan liever de lijn gewoon in mijn hand. Zo kan ik voorkomen dat de hond trekt, kan ik een beetje bij sturen etc. Als je hond de route en de regels goed kent (in mijn geval 1 duidelijke regel: Draf en geen galop) dan gebruik ik een flexi icm een tuig. Zo kunnen ze ongehinderd en in balans lopen, en kun je ze bijsturen en afremmen als je wilt.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij mij zit de hond aan een tuig aan de springer en daarbij, als extra zekerheid en manier om 'm te "leiden" aan een halsband met een riem, die ik in mijn hand heb.

Althans, bij Merlijn.

Tristan heb ik alleen aan de lijn, die dan aan zijn tuig zit, dat is bij hem gewoon helemaal goed; hij houdt niet van de springer maar loopt wel leuk mee als hij daar niet aanzit. Keuze is dan snel gemaakt.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marieta schreef:Ik zat met de gedachte een springer aan te schaffen. Nu vroeg ik het bij de dierenwinkel en die had het over dat die dingen boven de 100 euro zijn toch wel.

Ik twijfel nog, gezien ik in de winter en met regen meer moeite heb en ook vanwege mn raynaud, waar ik bij minste of geringste last van heb.
(ik weet ook dat ik moet opbouwen, ik moet zelf ook opbouwen hahaha, mijn conditie is slechter als die van de hond;o)

Maar goed. Mijn vraag dus, is er zoveel verschil in merken en kwaliteit enz enz?

Groetjes Marieta.
Ik heb een echte gehaald op MP, 16 euro.
:wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Ik heb een nepper, bevalt uitstekend er hangt een 30 kilo stuiterende puber aan die geen kant op kan, dat vindt ik wel prettig.
Ik heb een vorm van reuma en kon hem dus niet meer houden in mijn hand en na 3x fietspad van dichtbij te hebben gezien hebben
we nu dus de nepspringer :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb de goedkope van zooplus. Wordt veel gebruikt, met grote/sterke honden die flink trekken naast de fiets.
Heb wel het lijntje dat er bij zat vervangen door een stevige, elastische riem met een sterke sluiting.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:Ik heb de goedkope van zooplus. Wordt veel gebruikt, met grote/sterke honden die flink trekken naast de fiets.
Heb wel het lijntje dat er bij zat vervangen door een stevige, elastische riem met een sterke sluiting.
Ik heb bij mijn springer ook direct het touwtje vervangen door een stevige leren korthouder :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Oh ja, dat lijntje hebben wij inderdaad ook vervangen, maar dan door een wat steviger exemplaar.
Marieta
Zeer actief

Ik heb gemaild naar iemand op marktplaats voor een dogrunner voor 25 euro. Dat shcijnt ook een hele goede te zijn.
Nu nog wachten tot hij reageert en OF hij reageert.

Ik kan m niet aan de lijn houden, hij loopt dan van links naar rechts (niet uit ervaring, maar gezien hij dat met wandelen ook prebeert...) en heb ook reuma in de handen. Maar eerst oefenen uiteraard en opbouwen. Niet gelijk vol gas een uur rennen met zn 7 maanden (dat hou ik niet eens vol). Hier eerst rondjes om het veld voor beginnen.
Ik wil graag veilig kunnen fietsen, zonder gelijk om te liggen. Maar als hij een hond of een persoon ziet, dan is die speciaal voor hem. En hij vindt draaiende wielen erg interessant zeg maar, dus hij heeft nog wat te leren. Maar je moet ergens een begin maken he :wink:

Ik hoop dat hij nog reageert en anders ga ik m in de winkel halen. Ik wil gewoon graag beginnen en als ik iets in mn kop heb, heb ik het niet in mn kont :lol1: :wink:

Bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

dagmar88 schreef:Ik heb de goedkope van zooplus. Wordt veel gebruikt, met grote/sterke honden die flink trekken naast de fiets.
waar heb je die elastische riem vandaan? Ik vind dat touwtje namelijk ook niet echt uhm veilig/sterk :mann:
Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Marieta schreef:Ik zat met de gedachte een springer aan te schaffen. Nu vroeg ik het bij de dierenwinkel en die had het over dat die dingen boven de 100 euro zijn toch wel.
O jeetje, ik dacht serieus dat je het over een de aanschaf van een springer spaniel had. :schrik: :schrik: :schrik: :goeie: :goeie:
Ik heb nog nooit gehoord van zo'n springer. (We hebben het overigens wel in huis, maar mijn vader had die gekocht. Wist niet dat dat zo heette.)
Marieta
Zeer actief

Ilupa schreef:
O jeetje, ik dacht serieus dat je het over een de aanschaf van een springer spaniel had. :schrik: :schrik: :schrik: :goeie: :goeie:
Ik heb nog nooit gehoord van zo'n springer. (We hebben het overigens wel in huis, maar mijn vader had die gekocht. Wist niet dat dat zo heette.)
Hoe leuk ze ook zijn (mn buuf had ooit een welsh springer spaniel, geweldige hond en een dokus dame was t ook hahaha) maar nee :mrgreen: Die bedoelde ik niet hahha.
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Idd op Marktplaats kijken, heb die van mij vorig jaar voor 30 euro verkocht wat toen normale prijzen voor een tweedehands was.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ilupa schreef:
Hihi, dat dacht ik ook bij de eerste twee zinnen:
Ik zat met de gedachte een springer aan te schaffen. Nu vroeg ik het bij de dierenwinkel en die had het over dat die dingen boven de 100 euro zijn toch wel.
:O: Niet weer iemand die een pup bij de dierenwinkel gaat kopen hè! En 'die dingen'? En toch wel 'boven de 100 euro'?
Hmm, dat moet toch over iets anders gaan dan over een pup :LOL: .
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Elmo/maureen schreef:
waar heb je die elastische riem vandaan? Ik vind dat touwtje namelijk ook niet echt uhm veilig/sterk :mann:

Oh, had je reactie helemaal gemist.
Bij dursydog zijn ze niet meer te krijgen, maar hier wel:
http://www.ezydog-shop.nl/c-1728803/lij ... rs-outlet/
Wilm@

Er wordt nu een originele springer aangeboden in de rommelhoek. Misschien is dat wat voor je?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”