Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onredelijk?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: onredelijk?
Aan Lizzy zelf is ook wel iets gelegen, afgaande op hoe ik zus Jet zie in vergelijkbare situaties met grotere honden. Maar dat is iets anders, dat zie ik meer als een kwestie van zelfvertrouwen en dat mag Jet van mij wel wat meer opbouwen.
Wat die man en je reactie betreft, ik geef je groot gelijk. Hopelijk heeft hij de boodschap begrepen.
Wat die man en je reactie betreft, ik geef je groot gelijk. Hopelijk heeft hij de boodschap begrepen.

Groetjes,
Sandra
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Ik vind niet dat je onredelijk bent geweest. Die man is verantwoordelijk voor zijn hond en hij moet zijn hond corrigeren als deze te opdringerig en een andere hond hier niet van gewenst is.
Als buddy toch nog ergens wat verlaten driften of ego heeft en wil gaan rijden op een andere hond straf ik dit direct af ook al kan die andere hond het niet schelen. Ik tolereer niet dat hij op andere hond rijdt.
Tja sommige mensen komen pas in actie als je zegt "als jij hem niet corrigeert doe ik het wel".
Als buddy toch nog ergens wat verlaten driften of ego heeft en wil gaan rijden op een andere hond straf ik dit direct af ook al kan die andere hond het niet schelen. Ik tolereer niet dat hij op andere hond rijdt.
Tja sommige mensen komen pas in actie als je zegt "als jij hem niet corrigeert doe ik het wel".
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou preciesNanna schreef:Ik schuif meestal de achterpoten van de wippende reu met één beweging weg zodat hij op zijn smoel valt
Je hond zoekt bescherming al bij jou door bij/onder je benen te gaan staan en ik vind het dan ook de taak van de baas (jij) om op zo'n moment
je hond te beschermen. Ik denk dat ik in zo'n situatie de hond, herder in dit geval, had aangepakt om hem even duidelijk te maken dat dit de laatste keer was.
Natuurlijk is dat weer de taak van de baas van de herder, maar als die het niet doet, zou ik mijn hond dus in bescherming nemen als duidelijk is dat hij/zij bescherming bij je zoekt en die taak van die baas weleens haarfijn overnemen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Nee hoor je was niet onredelijk.
Het moet voor iedereen leuk blijven, en ik vind een rijdende hond op mijn hond ook niet leuk. Mowgli zal zelf van zich af snauwen, maar anders zal ik er toch zeker zelf iets van zeggen.
Het moet voor iedereen leuk blijven, en ik vind een rijdende hond op mijn hond ook niet leuk. Mowgli zal zelf van zich af snauwen, maar anders zal ik er toch zeker zelf iets van zeggen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb meneer herder er ook eker afgeplukt en hem ook meerdere keren weggestuurd. Hij blijft dan net buiten mijn bereik om me heen lopen en zodra hij zijn kans ziet "pakt" hij Lizzie weer.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Enzi doet hier hetzelfde bij de puberende reu die overal boven op duikt. Hij kijkt me aan van 'mag ik?! mag ik!?'.Lief schreef:Die man had al over zijn tong moeten struikelen aan verontschuldigingen, voordat jij los kon gaan.
Alles aan jou overlaten terwijl je met een huilend kind staat door toedoen van zijn hond, fijne vent!
Mijn honden hadden die hond van jouw kleintje weggebonjourd, die zijn helemaal allergisch voor het 'ik ben alleen stoer tegen de kleintjes' gedrag. Die hond heeft zich te gedragen en zijn baas heeft hem te leren wat acceptabel is, dat is op die jonge leeftijd heus niet aan de hond zelf om dat te bepalen...
Ik hoef maar 'toe maar' te zeggen en dan wordt de reu er vanaf gebonjourd en naar zijn baas gebracht.
Dit laat ik hem trouwens alleen maar doen als we samen met iemand aan het wandelen zijn. De rest zoekt het maar uit
Ik hou mijn grote hond altijd weg van de kleintjes, ookal wilt hij alleen maar spelen. Het is gewoon te klein
Sommige mensen zeggen dan nog wel 'ach hij redt zich wel'. Ja hoor, 45 kilo tegen en kilo of 5/6. Goed plan hoor
Dus nee, ik vind ook dat je niet onredelijk bent geweest.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Dan knikker je de volgende keer je riem (flexi's zijn dan vooral handig) tegen hem aan.Miezemuis schreef:Ik heb meneer herder er ook eker afgeplukt en hem ook meerdere keren weggestuurd. Hij blijft dan net buiten mijn bereik om me heen lopen en zodra hij zijn kans ziet "pakt" hij Lizzie weer.
-
blondie
- Zeer actief
Als ik voor de zoveelste keer dezelfde happende blaffende jack russel op mijn hond af hoor en zie komen ben ik er ook wel eens klaar mee hoor. Want als ik mijn hond haar corrigerende gang zou laten gaan is Leiden in last. En ben ik degene die de valserik heeft. Vorige keer ben ik omgedraaid en i.p.v. weglopen op de hond ingelopen met mijn aagelijnde hond (die neutraal bleef) en de baas even aangekeken die op verre afstand op zijn brommertje de hond stond te lokken. Ik geloof dat de boodschap nu een beetje aan het doordringen is dat ik niet veel langer mijn hond ga lopen corrigeren en de aandacht op mij laat houden als baasje zelf geen fuck eraan doet en het telkens maar laat gaan.Nanna schreef:Dat zie je inderdaad veel.duitse herder schreef:Zolang hun hond niet het lijdende voorwerp is, vinden de meeste mensen het wel best. Die komen pas in actie als hun hond het onderspit delft, eerder niet.
Als hun grote joekel een kleintje pakt of najaagt is het allemaal "natuurlijk gedrag", en "ze moeten het onderling uitzoeken" en "ja, het zijn roofdieren hè"![]()
Als hun joekel dan een trap van een paard krijgt dat zijn geblaf en gehets zat is dan moet je ze horen over "die valse kutknol"
Dan is het opeens niet allemaal zo "natuurlijk"....
Dus TS geenszins dat ik je onredelijk vind.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Ik heb ook een oververhitte reu bij sommige teefjes (eigenlijk 1 waar die helemaal weg van is) en ik hou de mijne gewoon aan de lijn, irritante van het teefje (zelfde ras trouwens) is dat ze hem wel loopt uit te dagen en er ook echt voor gaat staan. Eigenaar van het teefje vind trouwens dat die van mij gewoon los mag (is een geholpen teefje) wat ik 1 keer gedaan heb (toen die nog niet zo irritant deed) en binnen 4 minuten had ik hem weer aan de lijn, zwaar irritant dus en hij blijft lekker aan de lijn bij teefjes en honden die te klein en onzeker zijn.
Ik vind dat je goed hebt gehandeld en ik hoop dat de baas nu zijn hond gewoon vast houd, niks zelf onderling oplossen. Verhoudingen tussen de herder en jou hondje zijn nogal groot en ik zou er ook niet van gediend zijn.
Ik vind dat je goed hebt gehandeld en ik hoop dat de baas nu zijn hond gewoon vast houd, niks zelf onderling oplossen. Verhoudingen tussen de herder en jou hondje zijn nogal groot en ik zou er ook niet van gediend zijn.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb zelf zo'n irritante reu. Hij kan tussen allerlei honden een hond kiezen en die dan vervolgens de hele tijd lastig vallen (oren wassen, mee lopen, erop rijden). Geen idee waarom het juist die hond moet zijn, maar het zijn vaak wel wat onzekere, jonge honden (zowel teefjes als reutjes). Ik wordt al geïrriteerd als ik het aan zn oren zie. Luistert hij niet naar mn waarschuwing gaat hij toch mooi aan de lijn. Later krijgt hij een herkansing, die hij dan vervolgens vergooit dus mag hij lekker aan de lijn wandelen 
Ik geef je dan ook groot gelijk. Snap niet dat die man zich niet zelf aan dat gedrag ergert, zoiets schaar je toch niet onder 'gezellig samen spelen'
Ik geef je dan ook groot gelijk. Snap niet dat die man zich niet zelf aan dat gedrag ergert, zoiets schaar je toch niet onder 'gezellig samen spelen'
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Dat komt denk ik omdat mensen zich niet bewust zijn van het gedrag van hun hond. Wat al eerder werd gezegd, zolang hun hond niet het lijdend voorwerp is, vinden ze het wel prima. Ik had het gisteren nog, tijdens een wandeling van onze rasvereniging. Mens gooit zonder iets te zeggen haar hond los, terwijl nog lang niet iedereen door had dat dit al mocht. Die hond loopt mijn, toen nog aangelijnde, reu uit te dagen. Die zegt 2 keer netjes dat hij dit niet leuk vindt en de derde keer valt hij uit. Begint dat mens te zeiken dat mijn hond niet lief isveertje schreef:Ik geef je dan ook groot gelijk. Snap niet dat die man zich niet zelf aan dat gedrag ergert, zoiets schaar je toch niet onder 'gezellig samen spelen'
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nee onredelijk niet, soms moet je iemand gewoon even met de neus op de feiten drukken. Dus het had mij evengoed kunnen gebeuren. Verder is het geven en nemen. Ik liep met Kay ook regelmatig met een groepje. Maar er waren of kwamen ook wel eens honden bij die niet zo lekker met Kay gingen. Dus soms ging ik weg, soms bleef ik bij het groepje. Een andere keer ging de ander weg of liep ik een rondje eromheen. Soms is het geven en nemen. Vind niet dat meneer altijd voor jou hoeft om te lopen, maar ook niet dat jij altijd hoeft weg te rennen voor meneer. En dat zou ik wel bespreekbaar maken meneer. Want schijnbaar gaat de herder verder wel leuk om met de andere honden in het groepje?