Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Depressie na scheerbeurt.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Depressie na scheerbeurt.

Ongelezen bericht door Linsey »

Rosita Compagner schreef:
Linsey schreef:
ranetje schreef:
Linsey schreef: Mijn honden zijn ook in leeuwtoilet en toch heeft Wolfke er last van, de eerste dagen lijkt hij te vluchten, gaat achter de kast janken en piepen. Ik denk dat hij het vooral vreemd vind dat hij ineens zijn staart op zijn rug voelt. Duurt spijtig genoeg een week (training GH kan dan ook niet). En hij gaat niet van lang naar kort, maar word om de 2-3 weken geschoren. Dino heeft dat ook heel lang gehad, nu nog soms, maar niet meer zo vaak. Ik reageer daar totaal niet op, dus het word ook niet versterkt.
Dus om de twee of 3 weken is hij een week van slag?
Waarom laat je hem nog scheren dan?

Sorry de vraag lijkt wat bot en zo bedoel ik het niet :oops: maar het verbaast me echt. :?
Omdat ik ergens nog hoop dat het gaat wennen (bij Dino is het uiteindelijk ook gestopt, het van slag zijn). Maar als het zo blijft dan ga ik hem niet meer scheren. Misschien dat ik hem elke week scheer dat het dan ook beter went, dan gaat hij van heel kort naar nog korter. Na 3 weken is het toch al weer redelijk lang.
Scheerkop niet te bot of te warm? Misschien moet je hem net iets langer laten. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :mrgreen:
Nee, is pas een nieuwe scheerkop en te warm ook niet. Langer had ik het vorige keer al gelaten, zelfde reactie, alleen nu 4 dagen in plaats van 1 week :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”