De flyballhonden natuurlijk

Moderator: moderatorteam

+1Machie schreef:Zonder jou toestemming? Dan zou ik er een factuurtje achteraan sturen
Het is idd heel leuk maar ik zou niet blij zijn als zomaar mijn foto;s gebruikt werden
Factuurtje, welnee, zou niet weten waarvoor.Machie schreef:Zonder jou toestemming? Dan zou ik er een factuurtje achteraan sturen
Het is idd heel leuk maar ik zou niet blij zijn als zomaar mijn foto;s gebruikt werden

Ja, klopt, allebei de foto's staan in dit topic.Laura & Leroy schreef:Wat gaaf! Had je de wippert met het blauwe tuigje ook op het hf gezet? Volgens mij heb ik die al eens gezien!

Daar kan ik me dan nog wel in vindenNeeltje schreef:Op z'n minst hadden ze de fotograaf moeten uitzoeken en jou naam eronder moeten zetten. Het WNF heeft een keer een foto van mij in hun dierendatabase gebruikt. Vind ik prima, maar dan wel graag mijn naam eronder. Ik denk niet dat zij hier in de Vleut zijn geweest om foto's te maken.

Branka schreef:Weet niet of ik daar zo makkelijk over zou denken. Want het kan ook dat het bedrijf ze wel heeft uitgezocht en op deze manier proberen ze wel geld te verdienen met jouw foto's.
Ik heb plezier van het maken en het laten zien van de foto's, de eigenaren van de honden zijn blij met een foto van hun hond en misschien leveren ze voor een ander geld op, leuk toch?Tara schreef:En een ander gebruikt ze om er uiteindelijk geld mee te verdienen.
Daar zou ik dan toch ook wel even mijn handje voor ophouden.
Hadden ze idd kunnen doen, dat is waar. Maar dat had ik dan weer niet gewildNeeltje schreef:Op z'n minst hadden ze de fotograaf moeten uitzoeken en jou naam eronder moeten zetten.

Zo zou ik er ook over denken. De ts verschilt daarin van meningMachie schreef:En zo krijg je dus dat bedrijven misbruik gaan maken van foto's.
Ik had er ook niet zo makkelijk over gedacht, ondanks dat ik foto's maak voor mijn lol. Hoeft een ander niks aan te verdienen
Particulieren zou ik het zeker gunnen dat ze mooie foto's hebben van hun honden. Maar dit is een bedrijf die foto's gebruikt voor een catalogus. Dat vind ik toch een ander verhaal.Laura & Leroy schreef:Ik vind het top dat je het een ander gunt
Ik zie het niet als misbruikMachie schreef:En zo krijg je dus dat bedrijven misbruik gaan maken van foto's.
Ik had er ook niet zo makkelijk over gedacht, ondanks dat ik foto's maak voor mijn lol. Hoeft een ander niks aan te verdienen

Zeker!Kaiou schreef:Moet kunnen tochMachie schreef:Nee, een verschil van mening dus
Dat!Tara schreef:En een ander gebruikt ze om er uiteindelijk geld mee te verdienen.Kaiou schreef:Factuurtje, welnee, zou niet weten waarvoor.Machie schreef:Zonder jou toestemming? Dan zou ik er een factuurtje achteraan sturen
Ik maak foto's voor mijn plezier en voor de baasjes van de honden, dat is alles
Ze zullen ze wel gekregen hebben van de eigenaren van de honden denk ik. Van hen zijn de foto's ook, niet van mij.
Daar zou ik dan toch ook wel even mijn handje voor ophouden.
Het zou jouw bedoeling niet zijn.~Suzanne~ schreef:Dus, doe jezelf een lol en laat zien dat dit NIET de bedoeling was.

Jouw recht.. maar het bedrijf zit er juridisch volstrekt naast en dat zou ik ze dus wel laten weten. Dat ze dan toch minimaal jouw toestemming hadden moeten vragen en dan plaatsen onder naamsvermelding fotograaf.Kaiou schreef:Het zou jouw bedoeling niet zijn.~Suzanne~ schreef:Dus, doe jezelf een lol en laat zien dat dit NIET de bedoeling was.
Ik had geen bedoeling anders dan leuke foto's maken en deze laten zien
Ook een verschil van mening dus~Suzanne~ schreef:Jouw recht.. maar het bedrijf zit er juridisch volstrekt naast en dat zou ik ze dus wel laten weten. Dat ze dan toch minimaal jouw toestemming hadden moeten vragen en dan plaatsen onder naamsvermelding fotograaf.Kaiou schreef:Het zou jouw bedoeling niet zijn.~Suzanne~ schreef:Dus, doe jezelf een lol en laat zien dat dit NIET de bedoeling was.
Ik had geen bedoeling anders dan leuke foto's maken en deze laten zien
Ze komen er nu wel heel makkelijk vanaf en dat vind ik eigenlijk jammer!
Niet voor jou, maar voor anderen wiens foto's ook op een dergelijke manier misbruikt worden (ik blijf het namelijk misbruik vinden)
Suzanne

. €100,-?!Machie schreef:Nee, een verschil van mening dus
edit: ik vind het misbruik omdat zulke foto's normaal toch wel een euro of 100 per foto kosten. Als het niet meer is