Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Max 3 honden
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Re: Max 3 honden
Ik snap de klachten ook zeker wel. Alleen is het wel lullig als je zelf 4 honden hebt en in die regio woont 
- dagmar88
- Zeer actief
Tja. Heb hier over het algemeen meer last van alleen rondwandelende bulldozers dan het handjevol mensen met veel honden.
Ik loop zelf alleen 's nachts met alle honden tegelijk, dus niemand die me ziet
Ik loop zelf alleen 's nachts met alle honden tegelijk, dus niemand die me ziet
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
In Spaarnwoude is het al zo, daar mag je met maximaal 3 honden tegelijk lopen. HUSen hebben vergunning nodig en mogen met maximaal 10 honden tegelijk lopen.
Ik moet zeggen, dat ik meer overlast heb van de mensen die met meer dan 3 honden tegelijk lopen dan de hussen. De eerste groep hebben vaak een eigen roedel, die het maar al te leuk vinden om op andere honden te gaan jagen. De samenstelling van hus veranderd met de dag, waardoor die minder roedelgedrag vertonen. Althans dit is mijn ervaring erin
Ik moet zeggen, dat ik meer overlast heb van de mensen die met meer dan 3 honden tegelijk lopen dan de hussen. De eerste groep hebben vaak een eigen roedel, die het maar al te leuk vinden om op andere honden te gaan jagen. De samenstelling van hus veranderd met de dag, waardoor die minder roedelgedrag vertonen. Althans dit is mijn ervaring erin
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Sammiez
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner - Aantal honden: 2
Kunnen ze niet beter de personen aanpakken die voor overlast zorgen? Er zijn mensen bij die met 1 hond veel overlast bezorgen en mensen die met meerdere honden kunnen lopen zonder overlast te geven. 
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
- Browny
- Zeer actief
Aan de ene kant snap ik het wel want er lopen hier een aantal hussen en eigenaeen met een flinke roedel ( wij toevallig ook
) alleen die hebben hun honden totaal niet onder controle. . Door de weeks zul je geen boswachter zien laat staan die zich daar druk om maakt. Ze hebben vorig jaar het gebied vol gegooid met paarden (en willen er ook edelherten uitzetten) en daar kunnen de honden ook zo bij.. en dat wordt gekruist door een groot speelbos voor kinderen.. oja en de kinderen mogen tussen de paarden spelen
Aan de andere kant ik liep een tijd terug met mijn honden daar en kwam een ouder stel tegen mijn honden liepen er gewoon langs en hadden geen interesse. . Hielden ze hun kleinkind angstvallig vast en zeiden dat ik mijn honden moest aanlijnen dat ze niet los mogen lopen.. dus ik zei ik wil ze op verzoek best aanlijnen, geen probleem, maar dit is losloop gebied, ze stonden toevallig naast het bord waar de informatie op staat en gingen dat dus lezen en liepen boos verder
Het geldt per persoon.. nou lopen wij vaak daar met zn tweeën en 5 honden in de regel mag je er dus dan 6 hebben en neemt dan alsnog het probleem niet weg van het gedrag van een roedel, ookal doen ze niets
Nou loop ik met onze honden (als ik ze allemaal mee neem) nooit in het gebied waar het druk is, omdat ik geen zin heb in gedonder.. ze hebben genoeg aan elkaar en hoef geen mensen die graag mee willen oplopen omdat fikkie zo nodig moet spelen met andere honden, omdat hij anders alleen is
die van ons interesseert het niet en dan zijn de mensen vaak teleurgesteld 
Aan de andere kant ik liep een tijd terug met mijn honden daar en kwam een ouder stel tegen mijn honden liepen er gewoon langs en hadden geen interesse. . Hielden ze hun kleinkind angstvallig vast en zeiden dat ik mijn honden moest aanlijnen dat ze niet los mogen lopen.. dus ik zei ik wil ze op verzoek best aanlijnen, geen probleem, maar dit is losloop gebied, ze stonden toevallig naast het bord waar de informatie op staat en gingen dat dus lezen en liepen boos verder
Het geldt per persoon.. nou lopen wij vaak daar met zn tweeën en 5 honden in de regel mag je er dus dan 6 hebben en neemt dan alsnog het probleem niet weg van het gedrag van een roedel, ookal doen ze niets
Nou loop ik met onze honden (als ik ze allemaal mee neem) nooit in het gebied waar het druk is, omdat ik geen zin heb in gedonder.. ze hebben genoeg aan elkaar en hoef geen mensen die graag mee willen oplopen omdat fikkie zo nodig moet spelen met andere honden, omdat hij anders alleen is

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Daarom zeg ik ook de goede moeten onder de kwade lijden ik heb het hier me een hus gehad die doken met zijn al op Ruby als pup die waren al zo vaak met elkaar weg dat het een roedel gevormd was dus de 1 dook er op de rest kwam helpen en dan 1 vrouw met 6 honden mee je die kan je dus echt niet de baas als ze gaan ik had geluk dat ze zo klein was en ik ze helemaal onder mijn winterjas kon proppen en kalm weg kon lopen.
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik in paniek was gaan handelen.
En zulke dingen gebeuren natuurlijk geregeld
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik in paniek was gaan handelen.
En zulke dingen gebeuren natuurlijk geregeld
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
vaak heb ik meer last van 1 klein hondje dat dan op mijn roedeltje komt afstormen,
keffen en om zich heen bijten.
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ja, da's vast veel erger ( en komt vast heeeeeel veel voor... ) dan een onbeheerde/onbeheerste hus-roedel die op jouw enige hond komt afgedenderd, vaak niet met de beste bedoelingen.mon doesie schreef:ik heb 6 dames , dus dan zou ik niet meer met z'n allen kunnen wandelen.
vaak heb ik meer last van 1 klein hondje dat dan op mijn roedeltje komt afstormen,
keffen en om zich heen bijten.
Ik vind het een prima besluit
En er wordt gezocht naar gebieden in de buurt voor grotere groepen, dus geen paniek.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Tja, ik heb eigenlijk nooit last van groepen honden van een HUS. De meeste hondenuitlaters letten goed op en mijn honden wagen zich echt niet met (te) veel praatjes midden in zo'n groep. Ze kijken wel uit!
Verder vind ik grote groepen ook makkelijk te herkennen dus als ik er geen zin in heb ontloop ik ze.
Maar goed, misschien is mijn mening gekleurd door alleen goede ervaringen. Dat kan natuurlijk.
Verder vind ik grote groepen ook makkelijk te herkennen dus als ik er geen zin in heb ontloop ik ze.
Maar goed, misschien is mijn mening gekleurd door alleen goede ervaringen. Dat kan natuurlijk.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Ik heb hier meer last van mensen die met hun honden lopen die alleen op zon- en feestdagen even zich uit mogen leven maar dan ook letterlijk uitleven. Dan ook nog van die niet al te vriendelijke honden dan een HUS.
Je kan ook last hebben van mensen die tot 3 honden hebben. En die dan ook nog hun gang laten gang en die alleen te druk hebben met al dat geklets van ze onderweg.
Je kan ook last hebben van mensen die tot 3 honden hebben. En die dan ook nog hun gang laten gang en die alleen te druk hebben met al dat geklets van ze onderweg.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201