Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onredelijk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

onredelijk?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Okee, eerlijk antwoord, ben ik onredelijk geweest?

De situatie:
Ik kom zo'n 1x per week op het hondenveld. Rond dezelfde tijd zijn er zo'n beetje dezelfde mensen. Lizzie kan met de meeste honden prima overweg. Maar Lizzie is ook een watje, ze corrigeert niet en vindt nieuwe honden niet altijd leuk (eng dus niet in de zin dat ze lelijk doet). Nu komt er ook af en toe een man met een Tevuren nog een jonge hond ik denk van een maand of 8 a 10. Die hond moet constant Lizzie hebben. Heel hardhandig spelen, maar ook aan een stuk door rijen. Lizzie vind dat vreselijk. Dus over het algemeen ga ik als die hond komt. Maar afgelopen keer was het weer raak. Die man roept wel maar meer doet hij niet. Ik heb hem er afgelopen keer wat lomper afgehaald omdat ik er helemaal klaar mee was, en nog maar eens tegen die vent gezegd dat hij zijn hond bij moest houden. Hij gooit de bal voor die hond, hond buigt af rent naar Lizzie die tussen mijn benen stond en klimt er op onderwijl hij mijn dochter omgooit. Nou ik was er compleet klaar mee. Hij lijnde hierop zijn hond nog wel aan, maar maakte tegen andere aanwezigen de opmerking: eigenlijk moeten ze het zelf oplossen. Nou toen ging even de ontplofmodus aan. Ik ben nogal rattig geweest. En buiten dat ik het mezlef kwalijk neem dat ik lizzie niet meteen heb aangelijnd en ben weggegaan, vraag ik me af of nou echt zo onredelijk ben als ik verwacht dat op zo'n veld, waar honden met elkaar spelen er toch wordt opgelet of het allemaal leuk gaat en dat ik het niet leuk vind dat Lizzie steeds bereden wordt. eogenlijk vind ik dat als die hond voor de derde keer op mijn hond klimt die vent zijn hond moet aanlijnen, maar mijn man vind eigenlijk dat ik Lizzie teveel bescherm. dat ze het uiteindleijk wel beu wordt en dan snauwt, maar ik wil helemaal niet dat ze dat gaat doen.
Nou ja ik ga er iig even niet meer naar toe, wel jammer want Lizzie vind het met de andere honden leuk.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Re: onredelijk?

Ongelezen bericht door Corneliana »

je bent niet onredelijk maar je kan er beter wel naartoe gaan nog.
die man is er niet altijd met zijn hond.
als die hond ook nog je dochter omgooit en op Lizzie rijd gaat dat toch tever?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee hoor, hij heeft maar gewoon te zorgen dat zijn hond geen overlast veroorzaakt.
Als de hond dat soort dingen nu mag, kun je er van uitgaan dat meneer over een paar maanden helemaal niet meer op het veldje te zien is :wink:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Als mijn puberale rottweiler dat doet bij een klein hondje pak ik haar in haar nekvel en gaat ze kort aan de riem.
Ik vind dat die man zijn hond moet corrigeren, rijden op kleine hondjes is dominantie punt uit.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee, ik vind niet dat je onredelijk bent geweest.
ik vind die meneer helemaal fout, weer zo'n fijne eigenaar die herderhonden een slechte naam bezorgt :roll:

is lizzie de enige hond die die tervueren lastig valt of doet ie het ook bij andere honden?
en zo ja, is het dan niet mogelijk dat jullie met z'n allen het gesprek aangaan met die meneer?
want ik vind het inderdaad van de gekken dat één hondeneigenaar die zijn hond niet opvoedt het plezier van anderen zo bederft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miezemuis
Zeer actief

Hij doet dus alleen zo irritant bij Lizzie, volgens mij echt omdat zij niet corrigeert verder is het namelijk echt een schijterd. Het heeft dus wel ook iets met Lizzie te maken denk ik.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dat zal ook best maar dat ontslaat die meneer niet van zijn verantwoordelijkheden.
hij zou het ook kunnen aangrijpen om zijn hond op te voeden namelijk en hoe langer ie dat uitstelt hoe moeilijker het wordt.

misschien kun je op andere tijden gaan?
ik vind het belachelijk dat dat zou moeten maar als dat de beste opslossing is, is dat misschien een overweging waard, al is het alleen maar voor lizzie.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Al zou het aan Lizzie liggen, dan kan die man er toch alsnog wel iets aan doen? Jammer hoor, zo'n eigenaar, vooral vervelend voor jullie...
Miezemuis
Zeer actief

Ja ik geloof dat ik hem best heb laten schrikken want hij begon best wel te stotteren toen ik hem nogal direktief aansprak. misschein ontloopt hij mij nu wel. Want ik ben niet zo'n watje als mijn hond hahahahha (hij moet het iig niet wagen zo op mij te springen want dan bijt ik zijn strot eraf;-)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind je absoluut niet onredelijk. Helaas ken ik dat soort taferelen maar al te goed, en zijn het zo vaak de hondenbaasjes van zulk soort honden die vinden 'dat de honden het zelf maar moeten oplossen'. Voor Mila's eerste loopsheid snauwde zij ook nooit van zich af en heb ik dit soort opmerkingen ook vaak naar mijn hoofd gekregen als ik iemand anders opdringerige of lompe hond weer eens van Mila af moest trekken.
Het is gewoon heel vervelend gedrag als een andere hond jouw hond zo belaagt en het wordt nog eens extra vervelend als de baas dat eigenlijk wel prima vindt. Ik zou in dat geval die reu maar even mijden en ik denk dat dagmar88 gelijk heeft: over een paar maanden zie je die hond niet meer op het hondenveldje.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Miezemuis schreef:Hij doet dus alleen zo irritant bij Lizzie, volgens mij echt omdat zij niet corrigeert verder is het namelijk echt een schijterd. Het heeft dus wel ook iets met Lizzie te maken denk ik.
ja dat kan wel maar dan nog is Lizzie slechts oorzaak/aanleiding.
de schuld ligt bij de baas van die herder
en als zij qua karakter zo is, heeft zij het recht beschermd te worden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef:Ja ik geloof dat ik hem best heb laten schrikken want hij begon best wel te stotteren toen ik hem nogal direktief aansprak. misschein ontloopt hij mij nu wel. Want ik ben niet zo'n watje als mijn hond hahahahha (hij moet het iig niet wagen zo op mij te springen want dan bijt ik zijn strot eraf;-)
:mrgreen: Ik zou volgende keer de hond blokken en ook even zo aanspreken.
Vaak kan een hond dan opeens wel bijgehouden worden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vind je totaal niet onredelijk. Je hebt gewoon gelijk!
Sanrica
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Sanrica »

Beetje zelfde situatie gehad met een staffordpup, maar dan een andere vorm van dominantie. (mijn hond lag op haar rug en deze pup stond dreigend boven haar en gaf beetjes in haar nek.) Baasje greep ook niet in. Toen heb ik zelf haar hond gecorrigeerd. Nadat ik hem 3x bij mijn hond had weggetrokken heb ik hem de 4e keer met zijn kop op de grond geduwd en even vastgehouden. Ok, misschien toeval maar sindsdien is het wel over en gaat hij normaal met haar om.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

nee niet onredelijk.
ik heb dat met een hond(landsheer) op het veld bij mijn werk. Die hond heeft al meerdere andere honden gegerepen en de baas heeft de hond niet in de hand. nou heeft die hond het voorzien op boef.
ik loop om of ga een stuk verder lopen, maar zo snel die hond boef ziet vliegt ze op ons af. (ik heb boef dan strak achter me) ik verdedig op dat moment mijn hond, stond de vorige keer te schreeuwen, te stampvoeten en met mijn armen te zwaaiien totdat ze was afgehaakt. de volgende keer krijgt ze een tik met de riem als ze dichterbij komt.
baas roept wel maar hond komt niet, sorry maar ik laat mijn hond niet opvreten dan wel lastig gevallen worden vooral omdat het zo'n goedzak is en hij zelf dus absoluut niet corrigeert of ook maar iets doet.

als mijn eigen hond zulk vervelend gedrag vertoont naar andere honden grijp ik in. mocht het vaker voorkomen bij 1 hond dan gaat hij aan de lijn als ik die hond zie of ga ik de andere kant op zodat het niet kan gebeuren. vind dat de verantwoording die je moet hebben tegenover andere honden eigenaren.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Je bent niet onredelijk, maar zelf maak ik er altijd wel een punt van om gewoon rustig te blijven.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nee hoor, ik vind je niet onredelijk geweest en soms is het gewoon even die ene druppel en dan ben je direct even duidelijk :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik vind die man zijn laksheid veel onredelijker hoor :wink:
Miezemuis
Zeer actief

Jaap* schreef:Je bent niet onredelijk, maar zelf maak ik er altijd wel een punt van om gewoon rustig te blijven.

Dat doe ik doorgaans ook. Het was nu inderdaad even de druppel. Ik had een huilend kind, een hond tussen mijn benen en een andere hond die rondjes om mij heen rende. Toen ik met mijn dochter op de arm Lizzie aanlijnde sprong de hond weer klemvast op lizzie dus dus niet verder kon en dat was echt ff de druppel. toen hij dan op zijn elfendertigste de hond aangelijnd had en terwijl ik dus la troostende naar de uitgang liep hem nog even die opmerking hoorde maken was dat echt ff te veel. Ik heb niet gescholden hoor, maar wel heel duidelijk gezegd dat het niet de taak is van mijn hond om zijn hond op te voeden, maar dat dat ZIJN taak is.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dagmar88 schreef:
Miezemuis schreef:Ja ik geloof dat ik hem best heb laten schrikken want hij begon best wel te stotteren toen ik hem nogal direktief aansprak. misschein ontloopt hij mij nu wel. Want ik ben niet zo'n watje als mijn hond hahahahha (hij moet het iig niet wagen zo op mij te springen want dan bijt ik zijn strot eraf;-)
:mrgreen: Ik zou volgende keer de hond blokken en ook even zo aanspreken.
Vaak kan een hond dan opeens wel bijgehouden worden.
Inderdaad, dan kan men ineens wel de hond bij zich houden. Zeker doen dus!

En nee, je bent zeker niet onredelijk geweest. Die man moet gewoon zorgen dat zijn hond geen overlast bezorgd. Punt. Opvoeden heet dat. Dat veldje zou ik zeker niet mijden, maar ik zou zelf steviger ingrijpen naar die Tervuerense herder als die weer gaat klieren.
renee-uk
Zeer actief

ik vraag me altijd af of mensen als die meneer er nog zo over denken als het zijn eigen hond is die lastiggevallen wordt door een andere hond waarbij ie alleen maar lege briefjes heeft in te brengen :scratch:
Afbeelding

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:ik vraag me altijd af of die mensen als die meneer er nog zo over denken als het zijn eigen hond is die lastiggevallen wordt door een andere hond waarbij ie alleen maar lege briefjes heeft in te brengen :scratch:
Inderdaad. Maar vaak zijn het mensen die een grote hond als pikverlenging nemen. En zo'n grote hond wordt zelf minder snel lastiggevallen. Dus dit soort onverantwoordelijke hondenbezitters zullen dat nooit meemaken jammer genoeg.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je alleen was geweest zonder je dochtertje, had je waarschijnlijk anders gereageerd, maar je had nu letterlijk je handen vol. Maar wat een idioot. Ik zou proberen de volgende keer zonder dochtertje gaan en proberen de hond te blokkeren.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Jij krijgt gelijk, van mij.
Rijdende honden storen mij ook erg.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Die man had al over zijn tong moeten struikelen aan verontschuldigingen, voordat jij los kon gaan.
Alles aan jou overlaten terwijl je met een huilend kind staat door toedoen van zijn hond, fijne vent!
Mijn honden hadden die hond van jouw kleintje weggebonjourd, die zijn helemaal allergisch voor het 'ik ben alleen stoer tegen de kleintjes' gedrag. Die hond heeft zich te gedragen en zijn baas heeft hem te leren wat acceptabel is, dat is op die jonge leeftijd heus niet aan de hond zelf om dat te bepalen...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je hebt groot gelijk hoor niks onredelijk ,dat domme gellul van zelf uitzoeken waarom zou dat ze hoven toch geen roedel te gaan vormen
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zou het aan de naam liggen :mrgreen: Zo herkenbaar....ik heb hier ook zo'n ''watje'' en voor reuen schijnt ze erg lekker te ruiken en hoe vaak ik horen krijgt dat ze vast snel loops word is niet te tellen. Zo vreselijk irritant dat mensen hun hond niet terug halen en dan nog eens na geschreeuwd word, hij doet niks hoor :gvd:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zolang hun hond niet het lijdende voorwerp is, vinden de meeste mensen het wel best. Die komen pas in actie als hun hond het onderspit delft, eerder niet.
Perry en Noah

Afbeelding
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Ik ben het met de rest eens. Misschien is het nu wel over en houd hij zijn hond voortaan bij. Dan was je uitval nog nuttig ook!
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zo herkenbaar, Gollum is ook zo'n geliefd wip/ terroriseer object. En het is zo ongelofelijk wat voor ideeën bazen er op na houden. Gollum vertoont gestoord gedrag en hun hond zal haar dat wel even afleren, ik mag niet met loopse honden in losloopgebied wandelen dus het is mijn eigen schuld dat ze bereden word (Gol is al jaaaaren gecastreerd), ze moeten rangorde bepalen, etcetera. Ik wacht al niet eens meer tot de bazen zelf wat doen, ik blokkeer of corrigeer de honden zelf wel. Ik ga de discussie ook niet aan, hond bij je houden, klaar. Omdat ik dat zeg.
Ik vind je dus zeker niet onredelijk, en al helemaal niet omdat je kind ook nog eens ondersteboven word gelopen. Is hij nou helemaal betoeterd :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”