Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Workshop zelfbeheersing kun je leren 30-06 in Opeinde
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Workshop zelfbeheersing kun je leren 30-06 in Opeinde
Esthers hondenschool organiseert een workshop zelfbeheersing kun je leren!
In deze workshop ga je leren dat zelfbeheersing van hond en baas en leuke vorm van samenwerking is. Zonder correcties en met concentratie ervoor zorgen dat het gewenste resultaat behaalt zal worden en dat baas en hond meer focus voor elkaar krijgen. De kosten zijn € 25,00 per persoon.
Impulscontrole oefeningen zijn volgens mij de basis van de opvoeding en training van je pup/ hond. Jouw viervoeter op een leuke manier leren zich te beheersen en zelf de juiste keuze te laten maken. De kunst van de stilte van de baas, want hoe kun je zelfbeheersing van je hond verwachten als je je zelf niet kunt beheersen?
De oefeningen komen vanuit de control unleased programma en er komen ook oefeningen in voor die ik geleerd heb van Jolein van Weperen van hondenschool de Laar. Beide zijn een inspiratiebron van mij geworden!
In deze workshop ga je leren dat zelfbeheersing van hond en baas en leuke vorm van samenwerking is. Zonder correcties en met concentratie ervoor zorgen dat het gewenste resultaat behaalt zal worden en dat baas en hond meer focus voor elkaar krijgen. De kosten zijn € 25,00 per persoon.
Impulscontrole oefeningen zijn volgens mij de basis van de opvoeding en training van je pup/ hond. Jouw viervoeter op een leuke manier leren zich te beheersen en zelf de juiste keuze te laten maken. De kunst van de stilte van de baas, want hoe kun je zelfbeheersing van je hond verwachten als je je zelf niet kunt beheersen?
De oefeningen komen vanuit de control unleased programma en er komen ook oefeningen in voor die ik geleerd heb van Jolein van Weperen van hondenschool de Laar. Beide zijn een inspiratiebron van mij geworden!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Workshop zelfbeheersing kun je leren 30-06 in Opeinde
Lijkt me een nuttige cursus voor mensen met een kort lontje
Voor mij is het nix, want ik ben de vleesgeworden zelfbeheersing

Voor mij is het nix, want ik ben de vleesgeworden zelfbeheersing

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Zie hier nog geen datum? Zag op fb ergens in juni toch? Heb nog wel hondjes die daarvoor in aanmerking komen haha

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de datum vermeld bij het onderwerp.
Het is 30-6 om 13.30 uur.
Het is 30-6 om 13.30 uur.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn nog wat plekjes beschikbaar.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Lijkt me leuk (en nuttig), maar voor ons helaas te ver weg...
- Hylos
- Zeer actief
Dat klinkt wel heel leuk zeg!
Waar kun je je inschrijven?
Waar kun je je inschrijven?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Schopje voor z'n kanis?Cleva schreef:Ondertussen had hein-geen-mein-en-dein vandaag een lesje uit het hoofdstuk "we bijten de baas niet in de poten voor een balletje".
Boem is ho.
Niet dat ik nou zo voor de correcties ben maar de beste correcties komen wel uit je tenen. Als je er eenmaal over na moet denken dan moet je het vooral niet meer doen want dan werkt het toch niet.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit topic gaat over een workshop zelfbeheersing van baas en hond. Is het mogelijk om weer on-topic te gaan?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Een beetje idd gaat het over zelfbeheersing. De bal mag niet zomaar uit de handen gehaald worden maar er wordt ook gesproken over correcties en dat is niet mijn opzet. Er kunnen oefeningen gedaan worden om het voorbeeld van Eva te gaan tackelen.
haha! van die hardhandige acties rechtstreeks uit je tenen zijn vaak nog het beste, mits je niet als een bokito door het leven gaat.Cleva schreef: Een slag tusse se oge.![]()
Hij was er even beduusd van en heeft de rest van de middag verwijtend gefronst "Je hebt me geslagen. Geslágen, besef je dat wel?" maar ondertussen druipt het besef dat dat niet zo gaat er vanaf.
Vol op mijn hand, he? Niet per ongeluk of zo, gewoon hák! Geen bloed maar het scheelt een haar. Omdat het balletje van hem was.![]()
Nou, dát dachten we niet.
Ik ben het begrip en geduld zelve maar zo gaan we niet met elkaar om.
maar we moeten on topic. even centraal, jongens.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Beheersing is zonder een commando, zonder nee toch je resultaat te krijgen. Honden gaan dit dan vanuit hunzelf doen en dit ga je dan belonen. Vanuit rust is het erg fijn werken. Dan is er ook een focus. Wij willen vaak te snel en in deze workshop ga je leren dat kleine stapjes ook erg fijn zijn.
- Vicks
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador
Hi! Dit lijkt me super om te eens te doen met onze labrador, misschien zelfs ook de cavalier.Dinah schreef:Esthers hondenschool organiseert een workshop zelfbeheersing kun je leren!
Nu zie ik dat dit juist valt op een trouw dag van onze beste vrienden. Gaan er nog meer workshops volgen??

En god knows dat onze labrador dit ook kan gebruiken

xx
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Er zijn meer van dit soort workshops, ik heb ook zn workshop gevolgd. Was erg leuk en leerzaam om te doen.
- Vicks
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador
Dat kan ik goed geloven! Ik kijk alvast uit naar de volgende datumLieke87 schreef:Er zijn meer van dit soort workshops, ik heb ook zn workshop gevolgd. Was erg leuk en leerzaam om te doen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ja hoop dat je hem snel nog een keer gaat geven Esther. Heb helaas wedstrijd met Kay, maar zou een dergelijke workshop graag ook met onze mis-weinig-zelfbeheersing Norah nog wel wat extra input kunnen gebruiken, want zo soms wordt ik wel eens een beetje moe van een hond met zo weinig zelfbeheersing (al is het denk ik in de loop der maanden wel degelijk verbeterd en ach met Kay hebben we het ook bereikt)