Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poot rechtsachter
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Poot rechtsachter
Apple vindt het helemaal geweldig om achter een bal aan te rennen.
Dat doen we dan ook geregeld met haar.
Alleen nou merk ik dat ze dus af en toe mankt daarna. Het is altijd rechts achter.
Ze steunt dan even het liefst helemaal niet op die poot. Als ze dan even doorloopt (even paar minuten constant lopen) is het ook weer over.
Het is nooit direct na de inspanning, maar pas na het rustmoment.
Kan dit gewoon puur overbelasting zijn bij een hond van 2,5 met een goede conditie, en moeten we gewoon rustiger aan doen, of
is dit zeker niet normaal, en moet ik dit na laten kijken? Omdat ze niet op de poot zelf staat heb ik ook gekeken naar eventuele problemen met de poot zelf, maar heb tot dusver aan de buitenkant niks kunnen vinden.
Dat doen we dan ook geregeld met haar.
Alleen nou merk ik dat ze dus af en toe mankt daarna. Het is altijd rechts achter.
Ze steunt dan even het liefst helemaal niet op die poot. Als ze dan even doorloopt (even paar minuten constant lopen) is het ook weer over.
Het is nooit direct na de inspanning, maar pas na het rustmoment.
Kan dit gewoon puur overbelasting zijn bij een hond van 2,5 met een goede conditie, en moeten we gewoon rustiger aan doen, of
is dit zeker niet normaal, en moet ik dit na laten kijken? Omdat ze niet op de poot zelf staat heb ik ook gekeken naar eventuele problemen met de poot zelf, maar heb tot dusver aan de buitenkant niks kunnen vinden.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Poot rechtsachter
Heb er geen verstand van, maar dit lijkt me niet normaal voor een hond van die leeftijd en dat ras... 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Denk dat de patella er uit schiet, dat maak ze een soort huppeltje en dan schiet de knie weer terug. Balletjes gooien zou ik nu dus even laten, korte sprintjes en bochten is niet goed. Wat ook zou kunnen is dat ze een spiertje heeft gescheurd/ verrekt. Daarom is een warming up en een cooling down erg belangrijk, helaas word dit nog wel een vergeten.

-
Melanie 74
Ik denk misschien aan een oude blessure, mijn jongste is vanmorgen flink uit de bocht geklapt .... letterlijk op haar rechterknie. Muts zegt geen eens auw auw, maar na de wandeling en haar slaapje stond ze er niet op. Na een paar stappen wel, dus madam gaat de komende weken aan de riem om genoeg rust te krijgen om te herstellen.
Misschien heeft Apple ook zoiets gehad?
Misschien heeft Apple ook zoiets gehad?
-
Noppes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): am.stafford
- Aantal honden: 1
het kan antuurlijk van alles zijn..zou toch even voor de zekerheid naar de DA gaan..die van mij begon ook zo en heeft lichte vorm van HD..maar goed zoals ik zeg het kan van alles zijn
en een bezoekje bij de dierenarts is altijd fijner ook voor jezelf
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik zou het ook eens laten controleren, vooral de knie idd.
Kan iets zijn met de kruisbanden, of de collateraalbanden.
Ik heb een hond gehad waarvan de kruisbanden wat uitgerokken waren (nog niet gescheurd), en die mankte ook na het rusten, eens op gang gekomen was het over.
Die heeft wel 5 weken kennelrust gehad, en daarna nog 2 weken gematigde beweging, dus geen hondenschool of achter balletjes lopen.
(omdat ik na de 5 weken zag dat het toch nog niet volledig over was).
Kan iets zijn met de kruisbanden, of de collateraalbanden.
Ik heb een hond gehad waarvan de kruisbanden wat uitgerokken waren (nog niet gescheurd), en die mankte ook na het rusten, eens op gang gekomen was het over.
Die heeft wel 5 weken kennelrust gehad, en daarna nog 2 weken gematigde beweging, dus geen hondenschool of achter balletjes lopen.
(omdat ik na de 5 weken zag dat het toch nog niet volledig over was).