Kunnen jullie mij wat tips geven over hoe ik Batish (de trekkende puber) met een gewone halsband normaal uit kan laten zonder dat m'n arm eraf gerukt word

Moderator: moderatorteam
cursus zit ik al op.... maar die adviseren me om met een slip te werken en dat wil ik liever niet..billy schreef:Waarom ga je geen cursus volgen.Is heel leuk en leerzaam.
En de Gentle Leader niet meer gebruiken, het is zeer zeker niet iets om je hond pijn mee te doen, dan gebruik je hem verkeerd.![]()
Groetjes Els
gekmeisje schreef:bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..
als ze dan trekt is dat een vervelend gevoel in haar oksels en die trekt dus helemaal niet meer:) de hond zelf vind het niet erg..
dsucces ermee
groetjes marije
Dat is dus geen Gentle leader maar een genlte walker...bij echt trekkende honden weinig vriendelijk, omdat je de hond inderdaad zeer doet doordat de draad van het tuig snijdt in de oksels van je hond.TaMa schreef:gekmeisje schreef:bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..
als ze dan trekt is dat een vervelend gevoel in haar oksels en die trekt dus helemaal niet meer:) de hond zelf vind het niet erg..
dsucces ermee
groetjes marije
dat tuigje bedoelde ik dus.... maar Batish vind het wel erg... zit constant te piepen en in de riem te bijten en ik merk dat ik hem pijn doet
Ow dankje eline ook daar weer weizer van geworden .. overdags als i kze gewoon uitlaat hebben ze een gewoon halsbandje om maar als ik bv naar de da of iets of ergens naar toe ga waarbij ik vindt dat het getrek niet zo nodig is doe ik dus dat tuigje omEline* schreef:Dat is dus geen Gentle leader maar een genlte walker...bij echt trekkende honden weinig vriendelijk, omdat je de hond inderdaad zeer doet doordat de draad van het tuig snijdt in de oksels van je hond.TaMa schreef:gekmeisje schreef:bij ons op de cursus zit ieman dmet een hond die ook gigantisch treket en die hebben een apart soort tuigje wat om haar nek en dan onder haar oksels zit maar niet zoals de tuigjes die je dan op de rus vastmaakt aan de riem maar gewoon aan de halsband zegmaar..
dsucces ermee
groetjes marije
dat tuigje bedoelde ik dus.... maar Batish vind het wel erg... zit constant te piepen en in de riem te bijten en ik merk dat ik hem pijn doet
Misschien dan toch een een gentle leader proberen en die gebruiken om te trainen met je hond...het helpt ja de aandacht van je hond meer af te dwingen, omdat je de kop kan sturen. Met veel lekkers en oefenen kun je daarmee hem ieder geval leren zijn aandacht meer op jou te richten dan op de omgeving.
Ja Easy walker is er ook een naam voor, maar Gentle Walker inderdaad ook. Op de verpakking staat ook dat het heel diervriendelijk is en blabla maar ondertussen sneed mijn hond bijna zijn pootjes erafheel ff, maar k d8 dat die tuigjes die zo 'snijden' iets van easy walkers heten??
Maar goed.. Gentle Leader heeft ook meer namen...
maar Gentle Walker voor zo een rot tuigje.. das erg verneukeratief..