Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heupproblemen???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
crutz schreef:wij laten ze hier wel voorrontgenen, zo rond de 6 a 7 mnd (vind dat zelf gewoon prettiger, omdat ik met een hond met slechte heupen niet verder ga in de sport)
effe gewoon een vraagje: als hij nou HD blijkt te hebben doe je hem dan weg of niet? Want daarom laat ik ze altijd pas met 14 maanden rontgenen, hij mag voordat ie officieel gerontgend is toch niet springen etc. bij ons, en ook al blijkt hij HD te hebben dan zou ik hem toch houden.. dan maar minder trainen en eventueel gewoon als huishond houden, maar hij ging niet weg om die reden...
ja, bij ons gaan ze dan weg

wij beginnen met een maand of 12 met de springoefeningen, maar zijn dan al volop bezig met het stelwerk (vanaf een meter of 30) en daar springen ze dus ook al bij

Maar wij hebben gewoon de tijd en de ruimte niet om alles aan te houden (als het tegenzit zit je dan met 7 honden of meer) en die ook nog (naast de honden voor de africhting) de benodigde aandacht te geven, zo'n hondje is dan beter af in een huisgezin waar hij of zij wel alle aandacht krijgt en niet als het ware op de 2de rang staat omdat er gewoon heel veel tijd in de africhting gaat zitten.
ja heb je ook gelijk in, was ook geen 'aanval' ofzo, maar was gewoon benieuwd. Dan snap ik ook de redenen voor het voorrontgenen...
Ik hou al m'n honden zelf, maar ik vind het prima als je ervoor zorgt dat hij gewoon lekker als huishondje de rest van z'n leven kan slijten! Ik weet hoeveel tijd er in africhting zit, en dat is zonde als je niets met het hondje kan bereiken, maar wat ik al zei, ik hou hem dan zelf, is er geen ruimte voor een ander, helaas dan maar een tijdje geen sport voor mij, is er wel ruimte, dan komt er een pup bij!
wist ook wel dat het geen aanval was hoor ;) ;) ;)

en hij of zij gaat dan ook gewoon weg als huishond met de verplichting tot castratie als hij/zij oud genoeg is (betaal ik dan) zodat er ook niet mee gefokt kan worden (er lopen tenslotte genoeg gekken rond die dat allemaal niet zo nauw nemen :? )
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
malinois schreef:
crutz schreef:
malinois schreef: effe gewoon een vraagje: als hij nou HD blijkt te hebben doe je hem dan weg of niet? Want daarom laat ik ze altijd pas met 14 maanden rontgenen, hij mag voordat ie officieel gerontgend is toch niet springen etc. bij ons, en ook al blijkt hij HD te hebben dan zou ik hem toch houden.. dan maar minder trainen en eventueel gewoon als huishond houden, maar hij ging niet weg om die reden...
ja, bij ons gaan ze dan weg

wij beginnen met een maand of 12 met de springoefeningen, maar zijn dan al volop bezig met het stelwerk (vanaf een meter of 30) en daar springen ze dus ook al bij

Maar wij hebben gewoon de tijd en de ruimte niet om alles aan te houden (als het tegenzit zit je dan met 7 honden of meer) en die ook nog (naast de honden voor de africhting) de benodigde aandacht te geven, zo'n hondje is dan beter af in een huisgezin waar hij of zij wel alle aandacht krijgt en niet als het ware op de 2de rang staat omdat er gewoon heel veel tijd in de africhting gaat zitten.
ja heb je ook gelijk in, was ook geen 'aanval' ofzo, maar was gewoon benieuwd. Dan snap ik ook de redenen voor het voorrontgenen...
Ik hou al m'n honden zelf, maar ik vind het prima als je ervoor zorgt dat hij gewoon lekker als huishondje de rest van z'n leven kan slijten! Ik weet hoeveel tijd er in africhting zit, en dat is zonde als je niets met het hondje kan bereiken, maar wat ik al zei, ik hou hem dan zelf, is er geen ruimte voor een ander, helaas dan maar een tijdje geen sport voor mij, is er wel ruimte, dan komt er een pup bij!
wist ook wel dat het geen aanval was hoor ;) ;) ;)

en hij of zij gaat dan ook gewoon weg als huishond met de verplichting tot castratie als hij/zij oud genoeg is (betaal ik dan) zodat er ook niet mee gefokt kan worden (er lopen tenslotte genoeg gekken rond die dat allemaal niet zo nauw nemen :? )
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

malinois schreef:
:ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”