Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog steeds niet loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Nog steeds niet loops

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila is nu 26 maanden. Vorig jaar maart, toen ze net één was geweest, werd ze voor het eerst loops.

Dit jaar verwachtte ik de loopsheid weer rond maart. Vanaf ca. december begon ze meer te markeren, te snuffelen, meer interesse te tonen in intacte reuen en af en toe wat wisselvallig gedrag te vertonen. Allemaal tekenen die ze ook voor haar eerste loopsheid had (en toen duurde het ook wel een maand of twee voordat ze uiteindelijk ook echt loops werd). Maar tot op heden nog steeds niets... Geen druppel bloed en ook geen gezwollen vulva.

Eind februari ben ik nog met haar bij de DA geweest voor haar enting en een check-up en die zag ook geen tekenen van een naderende loopsheid en vond verder ook niets afwijkends.
Maar nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken dat het zo lang duurt. Mila maakt verder een gezonde indruk, eet goed, drinkt normaal, is actief, vrolijk en speels.
Ik ga komende week sowieso even met haar naar de DA (voor mijn eigen gemoedsrust), maar wil toch ook even informeren of er hier teveneigenaren zijn die dit herkennen?
dagmar88
Zeer actief

Re: Nog steeds niet loops

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou me er geen zorgen over maken. Charlie had de eerste paar loopsheden ook een ander ritme dan nu.
Het is samenhangend met veranderingen in de roedel ook een keer uit gebleven.
Heeft ze nog steeds hetzelfde gedrag als in december?
DeDiana
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ik zou me er geen zorgen over maken. Charlie had de eerste paar loopsheden ook een ander ritme dan nu.
Het is samenhangend met veranderingen in de roedel ook een keer uit gebleven.
Heeft ze nog steeds hetzelfde gedrag als in december?
Ze markeert nog steeds veel en is ook meer gericht op interessante geurtjes dan normaal. Haar interesse in reuen lijkt weer wat minder/normaler (ze vind grote intacte reuen over het algemeen sowieso erg leuk). Ik vind dat ze qua gedrag ook weer wat stabieler is, maar dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Ik vond haar ook wat bitcheriger zo in december/januari (zag dat ook als teken van een naderende loopsheid), maar ook dat is nu minder. Dat kan natuurlijk ook prima samenhangen met haar wat stabielere gedrag van de laatste maanden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kan ze geen stille loopsheid hebben gehad?
DeDiana
Zeer actief

dagmar88 schreef:Kan ze geen stille loopsheid hebben gehad?
Misschien ... reageren reuen daar wel op als op een normale loopsheid? Want behalve de normale interesse van reuen hebben we geen hele optochten van reuen achter ons aan gehad.
DeDiana
Zeer actief

We zijn 9 maanden verder en eindelijk is het zover: Mila is eergisteren loops geworden. Met bijna twee jaar dus tussen haar eerste loopsheid en haar tweede, huidige loopsheid. :80:

Ik had net besloten dat als ze eind februari (dan wordt ze drie) nog niet loops was, er maar eens verder onderzoek gedaan moest worden. Maar goed, het is er dus toch van gekomen. Als je een schema zou aanhouden van één keer per jaar loops (vrij gebruikelijk bij collies) dan heeft ze die van vorig jaar dus gewoon helemaal overgeslagen, of is het misschien een stille loopsheid geweest.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat heeft ze lang uitgesteld!
Wel fijn te weten dat alles nog werkt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”