Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijgen over je honden, op het HF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Lol..ja want mijn opmerking was ook zo vreselijk..en ik ga echt een stichting benaderen ahum..
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Selene schreef:
Demi schreef:
Mickie schreef:Is het allemaal wel zo erg als hier wordt voorgesteld?
Mensen horen iets (vaak via-via) en vullen gelijk van alles in terwijl ze niet weten waar het over gaat, ze horen wat ze wíllen horen en trekken ook maar gelijk hun eigen conclusies.

Zo ben ik eens ter verantwoording geroepen: ik zou iemand afgeraden hebben een pup te nemen van die-en-die reu omdat zijn vader ED had gegeven in het buitenland.
Ik raad nóóit een hond (of fokker) af of aan, want ik vind dat mensen hun eigen mening moeten vormen. Ik wist dus heel zeker dat ik zulks nooit gezegd heb. Wel ter info dat hij ED had gegeven, maar zeker niet dat je daarom geen pup van zijn zoon zou moeten nemen. Puur een invul-actie van de toehoorder(s) geweest, die daarop hoogst verontwaardigd verhaal kwam halen.
Ik zie dat in dit topic eigenlijk ook gebeuren.

En je kunt wel verontwaardigd zijn (al dan niet terecht) maar geluld wordt er toch. Doe je niks aan.
Geluld wordt er toch, tuurlijk gebeurd ook in het dagelijkse leven zonder internet. Waar het mij om gaat is dat ik het een keer jaren geleden meegemaakt heb op dit forum en beide personen ken (fokker en koper), dus dat is ook echt gebeurd
En dat ik dus niet neerzet hier of een ander forum of FB totdat de hond (en) hier zitten. Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zo nodig met een ander moeten bemoeien. Kom op het is internet, de meeste kennen elkaar niet, maar weten wel te vertellen dat en bepaald ras niet goed bij mij past.
En dat zoeken naar "mijn" fokker gaat buiten dit forum om, maar ik weet dat er wel meegelezen wordt
En juist dat vind ik erg jammer, ik heb altijd 2e hands honden gehad, op Cujo en Amy na, en Amy was niet mijn keus en nu, na tig jaar had ik het zo leuk gevonden om met jullie te delen wat de ouders zijn en hoelang ik nog moet wachten en gewoon zitten stressen in een topic dat ik nog zolang moet wachten.
En niet omdat ik vind dat als de fokker gebeld wordt en ze gaat twijfelen, denk het niet, maar ik ken haar (nog) niet, maar wel omdat de fokker ergens info krijgt die niet klopt en er eigenlijk niets mee te maken heeft. Een fokker beslist toch uiteindelijk of ze een pup verkoopt aan mij?

Er wordt wel degelijk gebeld anoniem, en ik zeg niet dat het hier vaak gebeurd, ik heb het in bijna 10 jaar geloof ik 1 keer meegemaakt, maar het gebeurd dus ook op andere fora's. En wat ik mij dan afvraag, waar bemoeid iemand zich mee? Hebben ze niets beters te doen ofzo?
Maar (en dit is een oprechte vraag) waarom neem je aan/denk je dat er hier mensen zijn die dat jou "aan willen doen"? ik was oprecht verbaasd alhoewel er ook mensen zijn geweest die per pb hun oprechte zorg geuit hebben over het opnieuw nemen van een werkhond.
Waarom zouden ze in jouw ogen daartoe over gaan?
Waarom? Geen idee, misschien jaloers? afgunst? Lees de reactie van -Inge- maar, dat soort typetjes moeten altijd lekker gallen. Prima, alleen jammer dat de stichting, want daar gaat het over in Inge haar post, zich geen hol van dit soort dingen aantrekt.
De stichting is hier allang geweest dus jammer, die is niet meer te beinvloeden. De fokker, andere hond, die ken ik nog niet en ja dat zou ik wel vervelend vinden als ze wordt lastig gevallen door een stel debielen die verder geen hol te doen hebben

Enne nog even voor jou Inge, dat lullen achter mijn rug om, dat moeten jullie daar iets voorzichter doen en niet via pb, want tja pbs worden nou eenmaal doorgestuurd he :ok:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Lol..ja want mijn opmerking was ook zo vreselijk..en ik ga echt een stichting benaderen ahum..
Nou inge met streepjes, er zat ook een geweldig leuke pb van jou bij, jammer alleen dat de stichting daar anders over denkt. Het leuke aan het hele verhaal vind ik, jij kent mij niet maar denkt wel te kunnen vertellen dat ik het niet moet doen en degene die bij mij is geweest van de stichting kent mij nu wel en ziet het helemaal zitten. Dus types zoals jij is mij in een pb verteld kunnen gemist worden als kiespijn :ok:

Oh ja die nieuwe pup van je is ook niet zo geheim meer hoor :engel:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

De ontknoping nadert? Wat een vaag gedoe :roll:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

alm@ schreef:De ontknoping nadert? Wat een vaag gedoe :roll:
Nou, idd Alma :roll: Het zou prettig zijn als er een beetje open kaart gespeeld zou worden eigenlijk.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Volgens mij heb ik dat zelf ook al gezegd hier dat mensen het weten :wink: En pb naar een vriendin is iets anders, aangezien zij niet bij die stichting hoort. Die discussie over dat andere forum ga ik hier ook niet aan...de ene opmerking die ik daarover maakte hier was meer algemeen bedoeld. Succes ermee :wink:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Demi schreef:
Nou inge met streepjes, er zat ook een geweldig leuke pb van jou bij, jammer alleen dat de stichting daar anders over denkt. Het leuke aan het hele verhaal vind ik, jij kent mij niet maar denkt wel te kunnen vertellen dat ik het niet moet doen en degene die bij mij is geweest van de stichting kent mij nu wel en ziet het helemaal zitten. Dus types zoals jij is mij in een pb verteld kunnen gemist worden als kiespijn :ok:

Jullie zijn in ieder geval een goed voorbeeld zo te horen. Jezus wat een puberaal gedoe. Ga het even lekker via pb uitvechten of via het forum waar het ontstaan is. Bah!

Edit: autocorrect gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door luna2906 op 19 mei 2013 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:De ontknoping nadert? Wat een vaag gedoe :roll:
Ja, over een paar maanden :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:
Demi schreef:

Jullie zijn in ieder geval een goed voorbeeld zo te horen. Jezus wat een puberaal gedoe. Ga het even lekker via pb uitvechten of via het forum waar het ontstaan is. Bah!

Edit: autocorrect gecorrigeerd
Even hoor, Inge heeft het over het buitenlandsehondenforum, zei begint daarover ik niet. En antwoord kan ze krijgen hoor geen probleem. Want het leuke is, dat op dat forum nl 4 pagina's staan met leuke berichten en pbs en een vervelend bericht van Inge. Neem aan dat ze er daarom over begint en mij uit mn tent lokt. Maar je hebt idd gelijk, ze gaat maar verder in haar eentje en ik reageer gewoon niet meer
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik vraag me serieus wel eens af of sommige mensen geen leven hebben buiten HF :oohja:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Demi schreef:
Even hoor, Inge heeft het over het buitenlandsehondenforum, zei begint daarover ik niet. En antwoord kan ze krijgen hoor geen probleem. Want het leuke is, dat op dat forum nl 4 pagina's staan met leuk berichten en pbs en een vervelend bericht van Inge.
Laat het dan daar. Je gaf eerder aan dat je het hier niet wilt bespreken. Doe dat dan ook niet. Nu staat er hier al weer genoeg. Zonde
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Open kaart vanuit mij kan inmiddels wel want ik heb de fokker vandaag gewoon even uitgebreid gesproken.
Er is niks ernstigs ofzo maar wel een reden waarom ik het beter vond te vragen de topics te verwijderen.
De fokker van Io is van de week enkele keren gebeld om ze vervelende uitspraken te ontlokken over de vorige fokker. En nu hoeft dit niet via HF te zijn natuurlijk maar het is hier wel besproken en ik vind het toevallig.
Maargoed, zowel de fokker van Io als wij willen er niks mee te maken hebben. We hebben niet de intentie iemand zwart te maken.
Verder hoeft hier trouwens ook niet op gereageerd te worden hoor, er zijn ergere dingen. Gelukkig is er niks over ons gezegd :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Kan dat niet gewoon daar blijven?
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nou goed, zoals ik al zei; het hoeft niet van het HF weg te komen natuurlijk.
Vind het gewoon vervelend voor beide fokkers, die hebben niks met elkaar te maken verder.
Anyhow, dan is duidelijk waarom de topics zijn verdwenen, zag dat er mensen vragen over hadden.

Overigens is de fokker van Io er niet op in gegaan, laat dat duidelijk zijn. Voor er zometeen weer wordt beweerd dat fokker A over fokker B lastert. God forbid :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mit schreef:Nou goed, zoals ik al zei; het hoeft niet van het HF weg te komen natuurlijk.
Vind het gewoon vervelend voor beide fokkers, die hebben niks met elkaar te maken verder.
Anyhow, dan is duidelijk waarom de topics zijn verdwenen, zag dat er mensen vragen over hadden.
jou topic was natuurlijk ook wel een beetje bedoeld om vragen op te werpen he, dat wist je best.

verder vind ik het allemaal maar gezeik en denk toch echt dat het gros hier geen last heeft van dit soort gedoe. misschien zegt dat ook wel wat :ok:
Mit
Zeer actief

yamie schreef:
Mit schreef:Nou goed, zoals ik al zei; het hoeft niet van het HF weg te komen natuurlijk.
jou topic was natuurlijk ook wel een beetje bedoeld om vragen op te werpen he, dat wist je best.

verder vind ik het allemaal maar gezeik en denk toch echt dat het gros hier geen last heeft van dit soort gedoe. misschien zegt dat ook wel wat :ok:
Ja klopt, telefoontjes waren van daarvoor overigens.
En het is heel fijn dat het gros er geen last van heeft. Ik moet ook gewoon leren mijn mond te houden.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

En nu ga ik ook weer gewoon terug naar het genieten van de voorpret, trouwens :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Demi schreef:
Dat heeft ze al bekend gemaakt hier toch? :F:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mit schreef: Ik moet ook gewoon leren mijn mond te houden.
Yep want Yamie heeft wel gelijk vind ik. En nu lekker genieten van de voorpret :ok: en dan hoop ik dat verder vaag gedoe ook achterwege kan blijven.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
Demi schreef: Even hoor, Inge heeft het over het buitenlandsehondenforum, zei begint daarover ik niet. En antwoord kan ze krijgen hoor geen probleem. Want het leuke is, dat op dat forum nl 4 pagina's staan met leuke berichten en pbs en een vervelend bericht van Inge. Neem aan dat ze er daarom over begint en mij uit mn tent lokt. Maar je hebt idd gelijk, ze gaat maar verder in haar eentje en ik reageer gewoon niet meer
:scratch:

Ik heb dat topic even teruggezocht en ik snap echt niet dat je zo over die vraag van Inge valt. Ik vond het oprecht een hele logische en normale vraag.
Dat klopt en ondertussen ben ik jaj, via pb erachter dat het een misverstand was tussen Inge en mij dus Inge echt sorry en hier heb je een bosje bloemen :flower:
luna2906
Zeer actief

Demi schreef:
Jion schreef:
Demi schreef: Even hoor, Inge heeft het over het buitenlandsehondenforum, zei begint daarover ik niet. En antwoord kan ze krijgen hoor geen probleem. Want het leuke is, dat op dat forum nl 4 pagina's staan met leuke berichten en pbs en een vervelend bericht van Inge. Neem aan dat ze er daarom over begint en mij uit mn tent lokt. Maar je hebt idd gelijk, ze gaat maar verder in haar eentje en ik reageer gewoon niet meer
:scratch:

Ik heb dat topic even teruggezocht en ik snap echt niet dat je zo over die vraag van Inge valt. Ik vond het oprecht een hele logische en normale vraag.
Dat klopt en ondertussen ben ik jaj, via pb erachter dat het een misverstand was tussen Inge en mij dus Inge echt sorry en hier heb je een bosje bloemen :flower:
:ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

yamie schreef:en denk toch echt dat het gros hier geen last heeft van dit soort gedoe. misschien zegt dat ook wel wat :ok:
Ik vind dat suggestieve blaming the victim dat ik niet alleen jou hier zie doen, maar ook anderen in dit topic echt héél erg raar. Beetje omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Miranda schreef:
yamie schreef:en denk toch echt dat het gros hier geen last heeft van dit soort gedoe. misschien zegt dat ook wel wat :ok:
Ik vind dat suggestieve blaming the victim dat ik niet alleen jou hier zie doen, maar ook anderen in dit topic echt héél erg raar. Beetje omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
jij mag vinden wat je vindt.

wat ik er mee bedoel, is dat het niet HET hf is, maar iets wat op inet kan gebeuren, mensen die elkaar niks gunnen, die achterbaks zijn enz. maar dat dat dus een klein groepje is, dat zegt helemaal niks over wie er dan "slachtoffer"( oh mijn hemel) is en dat dat wellicht ook wat zegt over het hf. iets als des HF's of des internet bestempelen, gebaseerd op een heel klein stukje is iets belangrijker en groter maken dan het is.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

yamie schreef:iets als des HF's of des internet bestempelen, gebaseerd op een heel klein stukje is iets belangrijker en groter maken dan het is.
Oh ja, dát ben ik met je eens.

Het kwam op mij enkel over als 'veel mensen hebben er geen last van dus het zal wel aan jou liggen'. En dát stoorde me nogal.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Och begint het gedonder weer... Triest..

Ook wij hebben hier in het verleden mee te maken gehad helaas..

Mocht er ooit in de toekomst nog weer een hondje komen, dan denk ik ook wel 2x na voor ik het zou plaatsen..

Ben momenteel zeer verliefd op een pup van hier, maar lief zei gelijk al die krijg je toch niet mee!!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mit schreef: Anyhow, dan is duidelijk waarom de topics zijn verdwenen, zag dat er mensen vragen over hadden.
Daar was ik er een van, maar meer om het feit dat het ineens foetsie was. Geen melding dat het naar de modhoek was verplaatst bijvoorbeeld. En omdat ik weet dat, zelfs op verzoek van de ts, dit niet altijd gebeurd. Vandaar dat ik vraagtekens had.
Maar dat had Nanna al ruimschoots beantwoord.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dee schreef:
Mit schreef: Anyhow, dan is duidelijk waarom de topics zijn verdwenen, zag dat er mensen vragen over hadden.
Daar was ik er een van, maar meer om het feit dat het ineens foetsie was. Geen melding dat het naar de modhoek was verplaatst bijvoorbeeld. En omdat ik weet dat, zelfs op verzoek van de ts, dit niet altijd gebeurd. Vandaar dat ik vraagtekens had.
Vraagje hoe je bedacht hebt dat het modteam melding moet doen dat een topic is verplaatst/verwijderd?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Branka schreef:
Dee schreef:
Vraagje hoe je bedacht hebt dat het modteam melding moet doen dat een topic is verplaatst/verwijderd?
Alsof het zo lastig is de topic titel/het eerste bericht te laten staan met daarin een mod berichtje en een slotje.
Niet dat er iets moet hoor.
Wel logisch dat het dan in andere topics terug komt.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Branka schreef:
Dee schreef:
Dat is toch wel eens eerder gedaan?
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Branka schreef:Vraagje hoe je bedacht hebt dat het modteam melding moet doen dat een topic is verplaatst/verwijderd?
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Je laat de topictitel staan, verwijderd alle berichten en zet een berichtje neer van het moderatorteam dat het topic verplaatst is. ( liefst met de reden waarom :engel: ) Dan is het voor iedereen duidelijk en komen er ook geen vragen over.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”