Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frisbee en training oid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Frisbee en training oid

Ongelezen bericht door Selene »

Rayos is nog gekker van een frisbee dan van een balletje, nou vroeg ik me af of daar misschien iets leuks mee te doen is met hem. Gewoon zonder druk op prestatie maar wel lekker bezig zijn.
Waar en hoe kun je dit doen? en moet het dan een bepaalde soort frisbee zijn? Wat zijn de voorwaarden van een clubje en kunnen zij omgaan met het feit dat rayos eerst eens moet blaffen en borstelen voordat hij een hond okee vind? (daar werken we aan en rayos en ik zijn er bijna)

Het lijkt me voor hem zo enorm leuk om hier iets mee te doen omdat ik op dit moment hem de druk binnen knpv oid niet aan wil doen, denk dat hij dat nog niet goed kan verwerken.

Tips iemand?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Frisbee en training oid

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wendy (kloesje) doet frisbee met Macho geloof ik. Zij kan vast tips geven :ok:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik zou je willen adviseren om bij een goede club frisbeen te leren, zodat je weet waar je op moet letten en dat het veilig gebeurt. En ook dat je de juiste frisbee koopt, het is niet zo maar een leuk spelletje samen met de hond freubelen :wink:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Lees ff mee :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Hier ben ik! :)

Ik frisbee inderdaad met Macho en doe dit bewust onder begeleiding van 2 goede trainers, omdat dit een erg blessure gevoelige sport is.
Het lijkt een heel onschuldig spelletje, alleen zorgen de sprongen en de rare bewegingen die ze soms kunnen maken dat het blessure gevoelig is.

Maar het is zeker een heel leuk spel, je hebt 2 disciplines; de freestyle en de toss and fetch.
De freestyle is een soort showtje, waar je verschillende worpen gooit en diverse oefeningen met de hond doet. Je zoekt een leuk muziekje uit en je maakt er een feestje van! :cheer: Je gebruikt dan 5 tot 7 frisbees

http://youtu.be/ZiFHTbbC5OM
Dit ben ik in actie met Macho, begin ging bagger, einde een stuk beter :) Ach als je maar lol hebt.

Dan heb je de toss and fetch, hierbij heb 1 frisbee. De bedoeling is om zover mogelijk te gooien, de hond de frisbee vangt en weer terug brengt. Hoe ver je komt en of de hond de frisbee met 4 poten in de lucht vangt zorgt voor de punten. Je mag een minuut lang gooien en dan zoveel mogelijk punten verzamelen.

Je gebruikt speciale honden frisbees, deze zijn soepel en niet hard voor de bek. Splinteren niet en zijn ergonomisch gevormd zodat ze of goed op de lucht blijven drijven of goed door de lucht kunnen snijden. De ene frisbee is ook zwaarder en/of groter dan een ander. Dus je zult moeten kijken waar jezelf goed mee kunt gooien en welke frisbee bij je hond past :D

Ik train in Drenthe, dus dat is niet echt bij jou om de hoek.
Maar mijn trainster geeft ook workshops en is bereid dit ook elders in het land te doen, wanneer er genoeg aanmeldingen zijn.
Ook kan je vrijblijvend contact opnemen, zij is heel erg bekend in de frisbee wereld en zou jou in contact kunnen brengen bij een goede hondenschool of trainer bij jou in de buurt.

Als je geïnteresseerd ben kan ik je haar e-mailadres wel pb'en. :ok:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik sluit me helemaal aan bij Kloesje.
Goed en vooral veilig gooien is een aardige kunst zeg maar :F:

Bij een trainer kan je ook frisbees testen. Zodat je weet welke je moet hebben voor jou hond :)
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ja inderdaad is veilig gooien het aller belangrijkste! Daar trainen wij ook voornamelijk op als we met de hond trainen.
Daarnaast trainen we ook heel veel op gooien alleen, om veilig diverse worpen onder de knie te krijgen.

Hier nog een foto impressie:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=266999
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ga inderdaad naar een club waar je de techniek goed leert. Jij woont toch in Hilversum? Bij de Martin Gaus hondenschool in Loosdrecht geven ze frisbeelessen. Ik heb daar een paar lessen gevolgd en ooit een wedstrijdje gelopen. Nu gooi ik voor de lol nog wel eens een frisbee. Is een super manier om je hond snel moe te krijgen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Even volgen ;)

We beginnen door onze voorraad balletjes heen te raken als het gras iets te hoog word.

En ik weet zeker dat Luna alles wat maar enigzins gegooid kan worden leuk vind.
(thuis ff filmpjes bekijken)
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

:cheer: bedankt voor alle tips, tekst, filmpjes en foto's, ik ga eens even kijken naar die martin gausschool, is die tegenwoordig wel een beetje okee?
Ik heb trouwens voor rayos idd zo'n hondenfrisbee, zo'n zachte met drie gaten.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

jawz frisbees zijn de beste frisbees als je een hond met een beetje stevige beet hebt ;)

Frisbee, leuke sport, kwam laats de frisbees hier weer tegen, echt zo jammer dat het met Shib gewoon te gevaarlijk is :(
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

te zien aan de lijnen van je hond, zou ik je de stevigste aanraden, de Jawz vb :wink:

het belangrijkste is het gooien. Jij moet weten hoe, wat en waar je gooit, want eenmaal gegooid, kun je er niets meer aan veranderen. jij moet dus zorgen dat je worp zo gegooid is, dat je hond deze veilig kan vangen.

Ik volg ook training en dat is dan ongeveer 3 kwartier worptechnieken oefenen en daarna een klein beetje met de hond oefenen.

het is een hele leuke sport, ook voor de hond. Alleen ook een erg pijnlijke sport :schrik:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Selene schreef::cheer: bedankt voor alle tips, tekst, filmpjes en foto's, ik ga eens even kijken naar die martin gausschool, is die tegenwoordig wel een beetje okee?
Ik heb trouwens voor rayos idd zo'n hondenfrisbee, zo'n zachte met drie gaten.
Ja hoor, geeft goed les. Heel ontspannen sfeertje, geen druk. Geloof dat ze op vrijdag les geeft met de frisbee. Zou gewoon een keertje gaan kijken. Bij KC Nieuwegein geven ze ook frisbee, dat is volgens mij een erg actieve club, die ook meedoet aan wedstrijden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik heb getraind bij de bouncers in nieuwegein. Leuke training en je kunt daar ook de goede frisbees kopen, ook via hun site. Ik heb van de week nog een puppy jaws frisbee gekocht via hun site voor mn jack russeltje. Ik vind het een leuke bezigheid maar mijn cattle dog vind het jammer genoeg niet zo veel aan. Mijn Jack gelukkig wel.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”