Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom *rollen* over een dood beestje?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Waarom *rollen* over een dood beestje?
Waarom dat en niet: het opvreten, eroverheen pissen, ermee spelen...
Waarom *rollen* die honden toch over een dood beestje en doen ze er niet iets anders mee?
Waarom *rollen* die honden toch over een dood beestje en doen ze er niet iets anders mee?

Groetjes,
Sandra
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Waarom *rollen* over een dood beestje?
Goeie vraag, volgens mij omdat ze het een lekker parfummetje vinden. Het is niet mijn smaak maar ja, zo zijn honden. Hoe harder het stinkt, hoe beter. Shelly rolt het liefst in dode molletjes. Ik moet dan altijd heel hard lachen om die spartelende pootjes in de lucht. Ik zou het ook nooit verbieden, het ziet eruit of het ze in extase brengt dus lama lekker rollen, hahaha.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Of in poep!
En dat kan er nog zo leuk uit zien, zeker dat ik het verbied!
En dat kan er nog zo leuk uit zien, zeker dat ik het verbied!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nee, Shelly rolt alleen in dode dieren eigenlijk. Godzijdank is ze geen poepfan, nou ja, een kattendrolletje wel, zucht, maar niet om in te rollen. Ze doet het ook altijd heel plotseling, hups, een halve koprol en dan ligt ze al te spartelen. En dan lig ik dubbel dus ik denk niet dat ze naar me zal luisteren dan. Er zit eigenlijk meestal niet veel troep op haar vacht, ze kan niet zo goed mikken. Maar een lol dat ze heeft. Je zou het bijna zelf gaan proberen, als het niet zo vies zou zijn.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jade en Bleza rollen ook in dode beesten, en niet in andere dingen (gelukkig), maar waarom inderdaad?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ze gaan er ook altijd eerst vol met hun schouders in, bewust schurend. Dus of het is om Chanel nr. 5 op te doen of hun eigen geur over te brengen weet ik ook niet. Maar hier wordt niet in lijken gerold
Als het onzichtbare dingetjes zijn ( dat komt nog het meeste voor) heb ik er geen problemen mee.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Wilde honden rollen door dode dieren om een andere geur aan te nemen, zo is het makkelijker een nieuwe prooi te besluipen en te vangen.
Tenminste dat heb ik ooit gelezen
Die van mij doet het ook graag terwijl hij potdorie toch echt geen prooi hoeft te vangen
Weet je wat ook gruwelijk stinkt?
Vosse- en eendenpoep
Tenminste dat heb ik ooit gelezen
Die van mij doet het ook graag terwijl hij potdorie toch echt geen prooi hoeft te vangen
Weet je wat ook gruwelijk stinkt?
Vosse- en eendenpoep

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik wel want vissenschubben zie je niet.Marie-Josée schreef: Als het onzichtbare dingetjes zijn ( dat komt nog het meeste voor) heb ik er geen problemen mee.
Maar je ruikt ze wel
- Marie-Josée
- Erelid
Haha ja dat is ook weer zo. Maar die vind ik hier gelukkig nooitMarjoleine schreef:Ik wel want vissenschubben zie je niet.Marie-Josée schreef: Als het onzichtbare dingetjes zijn ( dat komt nog het meeste voor) heb ik er geen problemen mee.
Maar je ruikt ze wel
- dagmar88
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Ze gaan er ook altijd eerst vol met hun schouders in, bewust schurend. Dus of het is om Chanel nr. 5 op te doen of hun eigen geur over te brengen weet ik ook niet. Maar hier wordt niet in lijken geroldAls het onzichtbare dingetjes zijn ( dat komt nog het meeste voor) heb ik er geen problemen mee.
Onderweg in de kou rook het ook niet.
Eenmaal in een volle bus bleek haar kraag en de binnenkant van haar halsband compleet onder de stront te zitten.
En met de stijging van de temperatuur kwam het heerlijke luchtje natuurlijk al snel tot volle ontwikkeling
Volgens mij is het een combinatie van gewoon lekker en aandachttrekkerij. Kijk eens hoe bijzonder ik ben met m'n nieuwe geurtje.
Zouden wolven het doen om niet naar roofdier te ruiken?
- Marie-Josée
- Erelid
Ik kan ook heel hard hollen
. Na een ervaring met een hond vol poep in mijn auto die zich naderhand ging schudden onder de douche
ben ik heel alert op de vierpootjesindeluchthouding.
Dom wild wat zich wel laat besluipen door een lijk. Dat verdient opgevreten te worden of niet?
Dom wild wat zich wel laat besluipen door een lijk. Dat verdient opgevreten te worden of niet?
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Enzi doet altijd net alsof
want hij vindt het ook eigenlijk heel vies.
Dus gaat hij erom heen trippelen en maakt wrijfbewegingen met zijn hoofd boven het lijkje
Dus gaat hij erom heen trippelen en maakt wrijfbewegingen met zijn hoofd boven het lijkje
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Met die overheerlijke bordjes vers vlees die het hier dagelijks krijgt voorgeschoteld is dat toch helemaal niet nodig, hondjes tochJion schreef:Dat denk ik ook, dat het geur-camouflage is.Bmamavan2 schreef:Wilde honden rollen door dode dieren om een andere geur aan te nemen, zo is het makkelijker een nieuwe prooi te besluipen en te vangen.
Otto is hier trouwens de enige die het doet, gelukkig rolt hij niet in poep. De dames poedel doen dat uiteraard niet

Groetjes,
Sandra
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Het schijnt inderdaad voor het jagen te zijn. Dan ruikt je prooi je niet aankomen. Die van mij rolt ook. Het allerliefst in weilanden waar de giertank net weg is. Kun je de flodders uit dr halsband plukken, alle raampjes van de auto openzetten en thuis, ondanks douchen, de ramen drie dagen open laten. BRRRR!
-
judith & olly
olly doet het ook
wat ik heb gelezen is dat honden dat doen voor camouflage
zodat ze ruiken naar dat dier en soortgenoten niet wordenn afgeschrikt
maar volgens mij zijn er verschillende verklaringen heb ik zo`n gevoel haha
misschien ruikt het ook gewoon lekker ofzo
wat ik heb gelezen is dat honden dat doen voor camouflage
zodat ze ruiken naar dat dier en soortgenoten niet wordenn afgeschrikt
maar volgens mij zijn er verschillende verklaringen heb ik zo`n gevoel haha
misschien ruikt het ook gewoon lekker ofzo
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Kan Enzi dat mijn honden lerenMeghan schreef:Enzi doet altijd net alsofwant hij vindt het ook eigenlijk heel vies.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier rolt alleen Niko.
En da's ook meteen de enige die al het wild kwispelend aanwijst en weer verder loopt
Charlie vindt schapenpoep wel heel, héél erg lekker om in te rollen en op te eten. Dat ruikt ook niet echt naar poep, maar een beetje teer achtig en voelt heel vettig.
Het heeft even geduurd voor ik door had dat mijn pupje steeds stront in haar nek had.
Gelukkig lopen er hier geen schapen door losloopgebied, hoewel het wel een leuk gezicht was de herder langs te zien komen.
En da's ook meteen de enige die al het wild kwispelend aanwijst en weer verder loopt
Charlie vindt schapenpoep wel heel, héél erg lekker om in te rollen en op te eten. Dat ruikt ook niet echt naar poep, maar een beetje teer achtig en voelt heel vettig.
Gelukkig lopen er hier geen schapen door losloopgebied, hoewel het wel een leuk gezicht was de herder langs te zien komen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja waarom smeren/spuiten mensen van alles op hun lichaam ,gezicht en in haren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, Mila doet het ook. Gelukkig niet heel vaak, want met een langharige hond is het helemaal een ramp als de hele kraag vol poep of visresten zit. Blijft er allemaal ook zo lekker in hangen. 
- Roompie
- Zeer actief
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh hier doen ze er alles mee, behalve spelen. En waarom? Geen idee. Vast niet omdat ze graag in bad willen[Sandra] schreef:Waarom dat en niet: het opvreten, eroverheen pissen, ermee spelen...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Tuurlijk. Want als je naar natte gier of verrotte vis ruikt, merkt niemand je op als iets vreemds natuurlijkLizanne schreef:Het schijnt inderdaad voor het jagen te zijn. Dan ruikt je prooi je niet aankomen. Die van mij rolt ook. Het allerliefst in weilanden waar de giertank net weg is.
Ik kan me er prima bij neerleggen dat ik nooit zal weten waarom honden in smerige troep willen rollen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Heb Knoep net weer onder de douche gezet, dat moet zeker 1x per maand omdat ze in de stront rolt. Geen idee van welk dier maar het ruikt altijd hetzelfde, ik denk zelf aan vossen maar weet het niet zeker. Het is aan de bosrand wat grenst aan een groot veld maar dat veld grenst weer aan het Gooimeer dus iets van watervogels ofzo zou ook kunnen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Volgens mij geven ze op die manier hun geur af aan 't beestje. Jitsu heeft t pas 2 x gedaan, Yessie die rolt 3x per dag in de stront ofzo.. Mega smerig..
-
Muk
Geen idee, het mag hier toch niet.
Gina rolt graag door stront en eet de drolllen ook nog op ook. Lobbes beperkt zich tot het eten van de meest smerige drollen. En dan lopen dampen in mijn gezicht, pffff.
Dus als het even kan probeer ik het stront eten of rollen te voorkomen. Helaas lukt dat niet altijd.
Gina rolt graag door stront en eet de drolllen ook nog op ook. Lobbes beperkt zich tot het eten van de meest smerige drollen. En dan lopen dampen in mijn gezicht, pffff.
Dus als het even kan probeer ik het stront eten of rollen te voorkomen. Helaas lukt dat niet altijd.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Gelukkig heb ik niet zo'n hond die in vieze dingen rolt 
Ik had altijd begrepen dat ze dit doen om die geur aan te nemen, zodat ze anders of sterker ruiken.
Sterker ruiken, misschien iets met dominantie en anders ruiken om zoals eerder gezegd is de geur van prooi aan te nemen.
Ik had altijd begrepen dat ze dit doen om die geur aan te nemen, zodat ze anders of sterker ruiken.
Sterker ruiken, misschien iets met dominantie en anders ruiken om zoals eerder gezegd is de geur van prooi aan te nemen.
-
Boukje
Prima hoor, die geur afgeven aan het beessie, maar dat kan ook met ff eroverheen piesen.Yukusaki Akitas schreef:Volgens mij geven ze op die manier hun geur af aan 't beestje. Jitsu heeft t pas 2 x gedaan, Yessie die rolt 3x per dag in de stront ofzo.. Mega smerig..
Dat doet ze meestal ook trouwens, omdat ze anders onwijs op haar lazer krijgt, maar 2 weken geleden was ze verdwenen tussen het riet en had ze een rolsessie in het geheim
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ja, daar zeg je wat. Eigenlijk niet echt logisch om stinkend naar wat anders je prooi te besluipenJaap* schreef:Tuurlijk. Want als je naar natte gier of verrotte vis ruikt, merkt niemand je op als iets vreemds natuurlijkLizanne schreef:Het schijnt inderdaad voor het jagen te zijn. Dan ruikt je prooi je niet aankomen. Die van mij rolt ook. Het allerliefst in weilanden waar de giertank net weg is.![]()
Ik kan me er prima bij neerleggen dat ik nooit zal weten waarom honden in smerige troep willen rollen
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Hier zo ook precies hetzelfde Pepper gaat in de herten en vossenstront liggen rollen.
Maar bij thuiskomst heeft hij uiteindelijk zichzelf ermee dan moet hij linea directa onder de douche met shampoo gewassen worden.
En leuk dat hij het vindt

Maar bij thuiskomst heeft hij uiteindelijk zichzelf ermee dan moet hij linea directa onder de douche met shampoo gewassen worden.
En leuk dat hij het vindt
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Ik heb van de week geleerd dat ze rollen om mensengeur van hun af te krijgen
Ik stink niet goed genoeg
Ik stink niet goed genoeg