Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Depressie na scheerbeurt.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Depressie na scheerbeurt.

Ongelezen bericht door Gipsy »

Vorige week sprak mijn DA me over honden die depressief worden na een eerste scheerbeurt.

Ik had er nog nooit van gehoord en ben direct gaan G**glen. Ik leer graag bij :pffff:

100den en 100den topic over depressieve honden na een scheerbeurt....ongelooflijk.

Wie heeft hier al een depressieve hond gehad na een scheerbeurt ? want als ik de zoekfunctie hier gebruik dan vind ik hierover geen topic.
Ik ben benieuwd...en wie weet worden sommige gedragingen van hondjes nu voor sommigen duidelijk en doen we iets goeds.

Kenmerken: lusteloos, veel slapen, niet willen gaan wandelen, stiller worden, trieste blik, soms apatisch, lethargisch,...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: Depressie na scheerbeurt.

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik ken het alleen van de honden en katten die we op het asiel schoren, omdat ze een zwaar vervilte of verklitte vacht hadden.
Ik had altijd het idee dat het kwam doordat de huid weer kon "werken" en dat niet altijd even fijn voelde.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Depressief niet echt, maar Wolfke verstopt zich achter of onder de kast en gaat janken en blaffen, hij vlucht ook weg van zijn achterwerk (hij word geschoren in leeuwtoilet) en gedraagt zich in het algemeen vreemd. Dat duurt altijd een volledige week, ik sla die week ook de training over op de hondenschool want dat heeft weinig nut.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beest begrijpt gewoon niet dat hij in ene zijn haren kwijt is en lichamelijk geeft het een een naar onwennig gevoel.
Vooral ook als baasjes zielig tegen hem gaan lopen doen en ook soms uitlachen van Ohhhh wat bene ge lelik en Oh wat ben je kaaaaallllll.
Ja dan heb je de trend al gezet.
Net als het gelul van jaaaaa mijn hond schaamt zich altijd na het scheren.
Tuurlijk joh als hij schaamte had zat hij ook niet aan zijn pik en kont te likken en droeg hij wel een onderbroek.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

bouvierpoedel schreef:Beest begrijpt gewoon niet dat hij in ene zijn haren kwijt is en lichamelijk geeft het een een naar onwennig gevoel.
Vooral ook als baasjes zielig tegen hem gaan lopen doen en ook soms uitlachen van Ohhhh wat bene ge lelik en Oh wat ben je kaaaaallllll.
Ja dan heb je de trend al gezet.
Net als het gelul van jaaaaa mijn hond schaamt zich altijd na het scheren.
Tuurlijk joh als hij schaamte had zat hij ook niet aan zijn pik en kont te likken en droeg hij wel een onderbroek.

Ik denk dat het inderdaad grotendeels aan de eigenaar ligt.. Mijn oud collega (trimster) vertelde ook eens een verhaal, die klant kwam klagen dat haar hond altijd een week van slag was na het trimmen. Na even gepraat te hebben bleek de eigenaar het vreselijk lelijk te vinden als de hond getrimd was, en dat reageerde ze ook op de hond. Door te zeggen dat ze er niet uit zag, helemaal niet enthousiast doen e.d.. Dus mijn oud collega vroeg om die trimbeurt de hond eens enthousiast aan te halen, of ze hem nou mooi vond of niet. 2 dagen later belde de vrouw op dat de hond nergens last van had ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Als Wolfke geschoren is negeer ik hem en reageer er totaal niet op, op het janken en zich verstoppen. Waarom hij het doet, geen idee, maar zeker niet door de reactie van mensen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef:Beest begrijpt gewoon niet dat hij in ene zijn haren kwijt is en lichamelijk geeft het een een naar onwennig gevoel.
Dat lijkt mij de enige en logische verklaring :ok:
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Mijn honden hebben nergens last van na een trimbeurt.
Hooguit dat ze misschien wat moe zijn.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo is altijd een paar dagen onwennig en een tikje onzeker. Ze flappert vooral veel met haar oren. Ik vind het logisch, ongetwijfeld voelt het vreemd aan, zo'n korte vacht.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik merk nooit een verschil na het scheren :19:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mijn schnauzers vonden/vinden het juist fijn om getrimd te zijn. Na een trimbeurt zijn ze veel vrolijker dan ervoor.
Op één keer na dan. Mijn vorige schnauz was altijd heel uitgelaten als hij van de trimmer vandaan kwam, maar die ene keer was hij echt depressief. De trimster die ik eerder had, was gestopt en ik ben toen naar een ander gegaan. Wat zij uitgespookt heeft weet ik niet, maar ik kende mijn hond niet terug. De keer erop, bij een andere trimster, deed hij weer 'normaal' maf :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Yukusaki Akitas schreef: Ik denk dat het inderdaad grotendeels aan de eigenaar ligt..
Misschien bij een enkeling die niet weet hoe om te gaan met dieren...maar dit is zekers geen algemene regel . :wink:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Goh, wat apart.

Ik heb mijn Bonha één keer van top tot teen laten trimmen. Ze was daarna lang "slecht". Ik dacht dat het kwam omdat ze door het urenlange staan en gepluk (100% plukvacht) een terugval had met haar slechte rug en weer veel meer pijn had. Maar als ik dit zo lees ...goh.

Ik heb haar nooit meer laten trimmen daarna. Wel knipte ik haar zelf 2 of drie keer per jaar kort en dat vond ze héééérlijk :)) Ook al noemde ik haar dan even kale kip :F:
Dus puur verlies van haar kan het niet geweest zijn. MIsschien in haar geval toch pijn, maar interessant is het wel.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Bij Wolfke denk ik dat het is omdat hij zijn staart op zijn rug voelt, dat is het enige wat ik mij kan bedenken. Hij lijkt ook steeds te willen vluchten van iets.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De Bouvier van mijn moeder is altijd een vrolijk na het scheren. Hij gaat dan ook heel trots lopen!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn vorige tekkel had ook een trimvacht, en die was juist altijd helemaal blij en uitgelaten als al dat haar eraf was :cheer:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Mijn cairn ook! Ze is dan helemaal dol en vrolijk. Net een puppy :I:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Zinloos
Laatst gewijzigd door Gipsy op 21 mei 2013 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator

Gipsy schreef: Boomer werd, zoals je op het blog kunt zien op de video, echter na de hele serie van onderzoeken en scheerbeurt niet meer echt wakker uit de narcose... :ugh:
En dat wijt de da of jij aan de scheerbeurt? Ik snap iets niet helemaal geloof ik :scratch:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Alma, het hele verhaal is 2 blz. lang... :wink: het was een samenspel van allerlei zaken.
Maar het was heel interessant om deze theorie hierdoor te ontdekken want ik had er zelf nog nooit van gehoord en dan vind ik dat waardevol om te delen met anderen.

En Ja ik weet nu dat het er mee te maken heeft gehad... want de wetenschappers of gewone DA's konden niet meer verder met Boomer's toestand en begrepen niets van zijn semi-comateuze toestand en dan heb ik Brian laten oordelen en door de anti-depressie punten te stimuleren werd Boomer wel terug wakker en alert en bijdehand...

De kliniek had alle mogelijkheden overlopen, een overdosis Profonol kon het niet zijn...iets had hem in deze toestand gebracht. En toen we niet meer wisten wat te doen, dachten ze daaraan, en ging ik uit po onderzoek.
Hey als je niets probeert, vind je ook niets hé...

Dinsdag gaat hij in ieder geval nog onder de scanner
Laatst gewijzigd door Gipsy op 19 mei 2013 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Gipsy schreef: Boomer werd, zoals je op het blog kunt zien op de video, echter na de hele serie van onderzoeken en scheerbeurt niet meer echt wakker uit de narcose... :ugh:
Niet meer wakker of niet meer echt wakker?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
Niet meer wakker of niet meer echt wakker?
Zoals het er staat...niet meer ECHT wakker of dus semi-comateus.
Nu is Boomer's situatie wel nog een stap verder. Voor mij was het gewoon verbazend om zovele casussen terug te vinden over de gevolgen van een scheerbeurt...simpelweg omdat ik het nog nooit had meegemaakt met een hond.
En dan wil ik dat graag delen want misschien kan het een ander helpen...
Het komt echt niet zo zelden voor, maar vaak weten de mensen gewoon niet waarom het gedrag zo verandert.
Door de anti-depressiepunten te stimuleren was hij terug te bereiken...
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Anti-depressiepunten? Wat is dat?
alm@
moderator

lets have fun schreef:Anti-depressiepunten? Wat is dat?
Dat staat vast in haar blog :wink:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Sorry hoor, maar wat een vaag gedoe. Het voelt vast anders, zo''n geschoren vacht. Sommigen vinden het een opluchting, anderen ervaren het wellicht als onprettig. En ik weet wel zeker dat het gedrag van de eigenaar kan bijdragen aan het gedrag van de hond. Een van mijn trimklanten (tevens door mij gefokt) wordt geschoren ipv geplukt, niet mooi maar wel noodzakelijk. Meestal logeert hij dan ook wel een nachtje hier en wij merken hoegenaamd geen verschil aan hem. Maar komt hij thuis dan gaat hij zich 'schamen' volgens de baasjes, die hem inderdaad uitlachen. Niet zo leuk voor de hond. En ik kan me niet voorstellen dat hij de enige hond is waarbij dat gebeurt.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

alm@ schreef:
Heb ik ook even gekeken maar dan moet ik 2 pagina blog en tig youtube filmpjes doorspitten :ugh:
alm@
moderator

lets have fun schreef:
alm@ schreef:
Heb ik ook even gekeken maar dan moet ik 2 pagina blog en tig youtube filmpjes doorspitten :ugh:
Je moet er wat voor over hebben om antwoord op je vraag te krijgen :engel:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MirandaH schreef:Sorry hoor, maar wat een vaag gedoe. Het voelt vast anders, zo''n geschoren vacht. Sommigen vinden het een opluchting, anderen ervaren het wellicht als onprettig. En ik weet wel zeker dat het gedrag van de eigenaar kan bijdragen aan het gedrag van de hond. Een van mijn trimklanten (tevens door mij gefokt) wordt geschoren ipv geplukt, niet mooi maar wel noodzakelijk. Meestal logeert hij dan ook wel een nachtje hier en wij merken hoegenaamd geen verschil aan hem. Maar komt hij thuis dan gaat hij zich 'schamen' volgens de baasjes, die hem inderdaad uitlachen. Niet zo leuk voor de hond. En ik kan me niet voorstellen dat hij de enige hond is waarbij dat gebeurt.
Agossie. Tessa kan er ook helemaal niet tegen als ze uitgelachen wordt.
Ik doe het nooit als ze van de trimmer komen, maar ik 'lach' haar wel eens uit als ze ontzettend fanatiek, van haarzelf, 'moet' waken. Dan helpt het om haar 'uit te lachen' om haar uit haar zone te krijgen. Dan kijkt ze me aan met een zeer verontwaardigd smoelwerk :evil: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een hond die van alles mankeerd en onder narcose zowat de pijp uit gaat door het scheren. Je schrijft net zo verward en vaag als je behandelmethodes lieverd.
Heb eerlijk waar nog nooit gehoord van een hond die door scheren zowat de pijp uit gaat en in coma raakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Een hond die van alles mankeerd en onder narcose zowat de pijp uit gaat door het scheren. Je schrijft net zo verward en vaag als je behandelmethodes lieverd.
Heb eerlijk waar nog nooit gehoord van een hond die door scheren zowat de pijp uit gaat en in coma raakt.
Denk dat de narcose daarvoor verantwoordelijk was?

Mijn teckels waren na een trimbeurt erg bewegelijk.
Ik vermoed omdat de huid bij niet helemaal los zittend haar wat gevoelig is geworden?
En mijn Laatste teckel was uitermate slechtgehumeurd als hij net getrimd was.
Als ik dan ook nog zei dat hij er mooi uit zag kroop hij grommend onder de salontafel :mrgreen:
Meestal was het slechte humeur de volgende dag weer over na een lekkere lange wandeling. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”