Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Mika *woensdag is het over*
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Lieve Mika
Sterkte... 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Ik vind het goed zoals je er over denkt en er mee omgaat...en heel veel sterkte gewenst...zo rot om het eind van je hond in zicht te zien...
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh herkenbaar.. Lastig die honden die mentaal nog zo goed zijn.. en zoveel willen.. en door hun lijf beperkt worden ...
Sterkte.. Mooi dat je het Mika waardig wil houden..
Sterkte.. Mooi dat je het Mika waardig wil houden..
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ai
ik dacht er van de week nog aan toen ik je updates las in je andere topic. sterkte 

- krullie
- Zeer actief
heel veel sterkte met Mika,
het blijft altijd moeilijk.
het blijft altijd moeilijk.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
sterkte !
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Las zojuist dit topic en zag dat het 2012 was... vlug naar de laatste pagina om te kijken hoe het nu met Mika is..
Ja, dat de pijn op een gegeven moment zo gaat overheersen dat je gaat twijfelen, herken ik zo goed.
Buddy had ook spondylose en kreeg op een gegeven moment epilepsie erbij..
(bleek later dat de hersentumor dit veroorzaakte).
Je moet idd wat jij ook doet, je afvragen wanneer is het nog hondwaardig en hoeveel pijn mag hij nog hebben/kan hij nog aan.
Ik neem aan dat je de dosering pijnstillers al op de top hebt. Zo niet, dan zou ik hem nog wat extra geven zodat je zeker weet dat hij geen pijn heeft.
Sterkte,
Ingrid
Ja, dat de pijn op een gegeven moment zo gaat overheersen dat je gaat twijfelen, herken ik zo goed.
Buddy had ook spondylose en kreeg op een gegeven moment epilepsie erbij..
(bleek later dat de hersentumor dit veroorzaakte).
Je moet idd wat jij ook doet, je afvragen wanneer is het nog hondwaardig en hoeveel pijn mag hij nog hebben/kan hij nog aan.
Ik neem aan dat je de dosering pijnstillers al op de top hebt. Zo niet, dan zou ik hem nog wat extra geven zodat je zeker weet dat hij geen pijn heeft.
Sterkte,
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
moeilijk he 
dikke knuffel voor jou en je mooie oude man
dikke knuffel voor jou en je mooie oude man

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Och die lieve Mika. 
- River
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Heel veel sterkte!
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Niet leuk dit
sterkte!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Heel veel sterkte , ik duim dat hij nog een beetje gaat opknappen. 
Dogs are where the heart is
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Voor het moment lijkt hij weer een beetje op te knappen. We wachten het nog even af. Het kan volgens de da zijn dat er weer wat vast aan het groeien is en dat het daardoor komt. Mika heeft naar mijn idee in ieder geval geen pijn en lijkt weer zijn vrolijke zelf te worden. Mocht het dadelijk of morgen toch slecht blijven of verslechteren dan kan ik ter plekke bellen. Miek is echt een hondje van het moment nu. Voor mij blijft voorop staan dat hij er plezier in heeft.
- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Een hond mag best oud worden en zijn kwaaltjes krijgen, maar inderdaad het belang dat hij pijnvrij geniet staat voorop. Als baasje
kan je het altijd nog het beste beoordelen. Elke dag is er weer één en zelf ook lekker blijven genieten van hem, maar dat komt
vast wel helemaal goed.

kan je het altijd nog het beste beoordelen. Elke dag is er weer één en zelf ook lekker blijven genieten van hem, maar dat komt
vast wel helemaal goed.
Dogs are where the heart is
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
lastig lastig.....je weet dat t moment daar kan zijn, je houdt toch weer wat hoop.
Ik hoop ook dat hij toch weer een opleving heeft.
Sterkte
Ik hoop ook dat hij toch weer een opleving heeft.
Sterkte
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Altijd moeilijk is zoiets hé, konden ze maar praten.
Ik hoop dat ie nog even door kan maar je weet zelf wel het allerbeste wanneer het genoeg is.
sterkte
Ik hoop dat ie nog even door kan maar je weet zelf wel het allerbeste wanneer het genoeg is.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Hij heeft net even met me gespeeld (en me wat blauwe plekken bezorgd).
Weliswaar liggend want staan en lopen is nog niet best maar duidelijk een vooruitgang. Hij werd weer fanatiek van een tennisbal en wist niet hoe hard hij moest kwispelen
Het lopen lijkt (met nadruk lijkt) iets minder slecht. Ben nu op het werk, maar morgen weer even afwachten.
Ik weet dat hij niet het eeuwige leven heeft. Ik vind het zo moeilijk dat hij duidelijk nog plezier heeft maar dat ik hem met bv. de wandelingen achter moet laten omdat hij dat niet meer kan. Hij wil duidelijk wel mee. Ik vind het geen enkel probleem om dubbel te lopen. Korte rondjes met hem en lange met Taran. Maar het iedere keer met een blije snoet overeind strompelen en naar me toe komen als ik de riem pak om mee te gaan, dat breekt mijn hart.
Daarom vind ik een Mika zonder wandelingen niet Mikawaardig. Al zij het korte stukjes, maar hij moet wel zijn dingetjes kunnen doen. Voor nu lijkt het dus ietsje beter te worden, maar als het me niet genoeg is dan ga ik deze week toch bellen.
Weliswaar liggend want staan en lopen is nog niet best maar duidelijk een vooruitgang. Hij werd weer fanatiek van een tennisbal en wist niet hoe hard hij moest kwispelen
Het lopen lijkt (met nadruk lijkt) iets minder slecht. Ben nu op het werk, maar morgen weer even afwachten.
Ik weet dat hij niet het eeuwige leven heeft. Ik vind het zo moeilijk dat hij duidelijk nog plezier heeft maar dat ik hem met bv. de wandelingen achter moet laten omdat hij dat niet meer kan. Hij wil duidelijk wel mee. Ik vind het geen enkel probleem om dubbel te lopen. Korte rondjes met hem en lange met Taran. Maar het iedere keer met een blije snoet overeind strompelen en naar me toe komen als ik de riem pak om mee te gaan, dat breekt mijn hart.
Daarom vind ik een Mika zonder wandelingen niet Mikawaardig. Al zij het korte stukjes, maar hij moet wel zijn dingetjes kunnen doen. Voor nu lijkt het dus ietsje beter te worden, maar als het me niet genoeg is dan ga ik deze week toch bellen.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Ik kan je alleen maar sterkte wensen. Ke kent je eigen hond het beste en weet gevoelsmatig wel wanneer het einde daar is. Het blijft een moeilijk besluit. Helaas hebben we zelf dit besluit de afgelopen tijd 3 maal moeten nemen. Het is een blijft een verantwoordelijkheid die er bij hoort maar het is verreweg ook de moeilijkste..
Ingrid
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Jij weet als geen ander wat Mika wil en kan en wat voldoende of teveel is !
Jij kan als geen ander oordelen wanneer het genoeg is...
En wordt dat wel een probleem, vraag het dan gewoon aan Mika... Die vertelt het je wel...echt
Sterkte voor beiden !
Jij kan als geen ander oordelen wanneer het genoeg is...
En wordt dat wel een probleem, vraag het dan gewoon aan Mika... Die vertelt het je wel...echt
Sterkte voor beiden !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou, de vooruitgang zet door
Lopen wordt weer minder slecht. Had ik gisteren de DA aan de telefoon om te overleggen wat we vandaag zouden doen als het slechter was, net zijn we naar mijn ouders geweest en heeft hij daar met een balletje gespeeld en Taran en Balou op bijzonder snelle wijze ontdaan van hun pensstaafje.
Natuurlijk blijft het een oude man van de dag. Maar voor nu geniet ik even van de tijd die we nog hebben. Of dat nu 3 dagen is, of 3 maanden.
Lopen wordt weer minder slecht. Had ik gisteren de DA aan de telefoon om te overleggen wat we vandaag zouden doen als het slechter was, net zijn we naar mijn ouders geweest en heeft hij daar met een balletje gespeeld en Taran en Balou op bijzonder snelle wijze ontdaan van hun pensstaafje.
Natuurlijk blijft het een oude man van de dag. Maar voor nu geniet ik even van de tijd die we nog hebben. Of dat nu 3 dagen is, of 3 maanden.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Go go go Mika en geniet van elk moment met je lieve baasje die je dolgraag ziet en voor jou t beste wilt !flamme schreef:Nou, de vooruitgang zet door![]()
Gaan met die banaan en geniet van elk momente dat jullie samen kunnen genieten...want het kan plots voorbij zijn
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
heel goed!flamme schreef:Nou, de vooruitgang zet door![]()

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
En 3 weken later zien we dus dit
:
Voor nu doet hij het geweldig. Hij heeft lol, speelt en is gewoon happy. Natuurlijk is hij oud en moeten we rekening houden met zijn gestel. We kunnen geen uren meer wandelen en geen gekke spelletjes meer doen. Hij wordt aan de voorkant steeds breder, heeft echt alleen nog maar voorpootaandrijving. Maar ik geloof dat Mika er op deze manier nog wel plezier aan beleefd
.
Voor nu doet hij het geweldig. Hij heeft lol, speelt en is gewoon happy. Natuurlijk is hij oud en moeten we rekening houden met zijn gestel. We kunnen geen uren meer wandelen en geen gekke spelletjes meer doen. Hij wordt aan de voorkant steeds breder, heeft echt alleen nog maar voorpootaandrijving. Maar ik geloof dat Mika er op deze manier nog wel plezier aan beleefd
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Re: Lieve Mika *filmpje ter beoordeling blz 2*
Wat gaat het nu goed
wat een vrolijkerd!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Lieve Mika *filmpje ter beoordeling blz 2*
Zo zie je maar dat jij je hond het beste kent...en dat jij weet wanneer Mika er nog plezier aan beleeft.
Geniet samen

Geniet samen

.