Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben boos,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ben boos,

Ongelezen bericht door Coockie »

HEEL boos !! Gisteren kreeg ik een mailtje of ik iemand wist voor een jonge Choc. Labje reutje van 5 maanden . Toen ik naar de reden vroeg, kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk was omdat het hondje nu al elleboog dysplasie heeft : de mensen willen dus de kosten niet dragen van een eventuele operatie ( het hondje is nu geplaatst bij een DA dacht ik ) . Toen ik een kijkje ging nemen op de site van de "fokker" ( is BE ) schrok ik heel erg : die man creeërt nieuwe kleuren bij verschillende rassen en wat ik ook heel erg vond : de pups verlaten veel te vroeg het nest : bv : pups geboren op 13/04 mogen op 1/06 .
Ik heb zo'n zin om die man een mailtje te sturen, maar ik denk niet dat het veel gaat helpen en klacht neerleggen zal ook wel geen goed idee zijn zeker ?
Ohlala zeg : wat kan ik mij daar kwaad om maken !!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ben boos,

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat is er mis met andere kleuren fokken of puppen met 7 weken naar nieuwe eigenaar laten gaan.?
Iedereen fokt op kleur en vanaf 7 weken mogen ze weg.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Coockie schreef:HEEL boos !! Gisteren kreeg ik een mailtje of ik iemand wist voor een jonge Choc. Labje reutje van 5 maanden . Toen ik naar de reden vroeg, kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk was omdat het hondje nu al elleboog dysplasie heeft : de mensen willen dus de kosten niet dragen van een eventuele operatie ( het hondje is nu geplaatst bij een DA dacht ik ) . Toen ik een kijkje ging nemen op de site van de "fokker" ( is BE ) schrok ik heel erg : die man creeërt nieuwe kleuren bij verschillende rassen en wat ik ook heel erg vond : de pups verlaten veel te vroeg het nest : bv : pups geboren op 13/04 mogen op 1/06 .
Ik heb zo'n zin om die man een mailtje te sturen, maar ik denk niet dat het veel gaat helpen en klacht neerleggen zal ook wel geen goed idee zijn zeker ?
Ik maak me kwaaier over mensen die hun hond wegdoen omdat hem wat mankeert :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

tekkel schreef:
Coockie schreef:HEEL boos !! Gisteren kreeg ik een mailtje of ik iemand wist voor een jonge Choc. Labje reutje van 5 maanden . Toen ik naar de reden vroeg, kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk was omdat het hondje nu al elleboog dysplasie heeft : de mensen willen dus de kosten niet dragen van een eventuele operatie ( het hondje is nu geplaatst bij een DA dacht ik ) . Toen ik een kijkje ging nemen op de site van de "fokker" ( is BE ) schrok ik heel erg : die man creeërt nieuwe kleuren bij verschillende rassen en wat ik ook heel erg vond : de pups verlaten veel te vroeg het nest : bv : pups geboren op 13/04 mogen op 1/06 .
Ik maak me kwaaier over mensen die hun hond wegdoen omdat hem wat mankeert :ugh:
Waarom.?
Als je het geld niet hebt of gewoon een gezonde hond wilt ,dan is wegdoen beter als maar aan blijven rommelen in iets wat niet kan en je niet wilt.
.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik hou van mijn hond :pffff: die doe ik om geen enkele reden weg.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

tekkel schreef:Ik hou van mijn hond :pffff: die doe ik om geen enkele reden weg.
Ja maar jij bent niet iedereen en iedereen is jouw niet. :W:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Naja dan hadden ze beter uit moeten kijken naar een fokker die goed bekend staat, geteste ouders enz.
Oke dan kun je nóg de pech hebben dat je een kneusje hebt maar.... en ik weet niet 100 % zeker hoe die vork in de steel zit dus don't shoot me...... als zo'n pup binnen een bepaalde tijd een aandoening heeft dan is de fokker ook (deels?) verantwoordelijk, ook voor kosten en dergelijke.
Ik persoonlijk zou er ook moeite mee hebben om zo'n beestje af te staan want je hebt toch voor hem/haar gekozen en je houdt van het dier, en het is geen kopje wat je kunt weggooien omdat ie een barstje heeft.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
bouvierpoedel
Zeer actief

Ptje schreef:Naja dan hadden ze beter uit moeten kijken naar een fokker die goed bekend staat, geteste ouders enz.
Oke dan kun je nóg de pech hebben dat je een kneusje hebt maar.... en ik weet niet 100 % zeker hoe die vork in de steel zit dus don't shoot me...... als zo'n pup binnen een bepaalde tijd een aandoening heeft dan is de fokker ook (deels?) verantwoordelijk, ook voor kosten en dergelijke.
Ik persoonlijk zou er ook moeite mee hebben om zo'n beestje af te staan want je hebt toch voor hem/haar gekozen en je houdt van het dier, en het is geen kopje wat je kunt weggooien omdat ie een barstje heeft.
ED kan je ook krijgen als beide ouders getest zijn.
En ze gooien het beest niet weg ,maar zochten een ander tehuis die de zorg en financiele last wel aan kon.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik hoop dat er een nieuw baasje voor de pup word gevonden die de da kosten wel kan dragen. Alleen vind ik wel dat je voordat je een pup aanschaft, goed over de eventuele da kosten moet nadenken. Maar deze discussie is meen ik al vaker op het forum gevoerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
bouvierpoedel
Zeer actief

Antonetta schreef:Ik hoop dat er een nieuw baasje voor de pup word gevonden die de da kosten wel kan dragen. Alleen vind ik wel dat je voordat je een pup aanschaft, goed over de eventuele da kosten moet nadenken. Maar deze discussie is meen ik al vaker op het forum gevoerd.
Ach dat zijn van die lekkere luldingen om te laten zien ddat je de perfecte baas wilt/moet zijn. De werkelijkheid is gewoon dat het grootste gedeel van de mensen en ook hier het forum helemaal geen geld of weinig meer heeft na aanschaf pup.
Maar hé die willen wel een leuke hond en geen zieke. :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

zo is dat, hup weg ermee als ie wat mankeert!
kun je voor het geld dat je bij de da uitspaart mooi weer een nieuw hondje aanschaffen :cheer:

ik heb geen probleem met kort door de bocht, maar je kunt ook overdrijven natuurlijk :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik kan me beste voorstellen dat je op een gegeven moment bij extreem hoge kosten moet zeggen "daar heb ik het geld niet voor", dus niet opereren (als dat mogelijk is voor de hond) of een ander thuis. Maar in beginsel zou je je als pupkoper toch bewust moeten zijn van een mogelijke flinke kostenpost op DA gebied en daarvoor dus een buffer moeten hebben of een verzekering :19: Een 5 maanden oud hondje wegdoen vanwege zoiets dat goed te verhelpen is, vind ik wel heel cru. Het beestje is waarschijnlijk wel beter af bij een andere baas in dit geval, dat dan weer wel...
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

bouvierpoedel schreef:
tekkel schreef:
Waarom.?
Als je het geld niet hebt of gewoon een gezonde hond wilt ,dan is wegdoen beter als maar aan blijven rommelen in iets wat niet kan en je niet wilt.
.
Is het niet handig om vooraf te bedenken dat je eigenlijk geen geld hebt voor dure ingrepen? Voorkomt dit soort situaties en bespaart jezelf een hoop verdriet.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik heb ook mijn grens net als ieder van jullie die weer anders ligt.
Onderhand kun je alleen maar van hondjes houden en goed voor zijn als je 10 millle op de bank hebt staan voor de meest uitlopende operatie's.
Kan begrijpen dat die mensen de keus maken om een hond met ED een ander tehuis te geven. Wel een flinke operatie en de meeste mensenm zijn toch Jan met de pet en hebben ddat niet liggen of wel maar zijn er andere prioriteiten op dat moment.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja weet je. De pup gaat weg, maar er wordt WEL gemeld WAT het probleem is. Ik geef je de kost hoeveel honden om mankementen weg gedaan worden en verkocht worden als zijnde gezond. Gewoon wat pijnstilling erin en je ziet er niks meer van. Je weet alleen dat de eigenaren de hond weg doen omdat de hond een mogelijk probleem heeft. Of ze een gezonde hond wilde (misschien wonen ze op een flat zonder lift en zijn de mensen zelf ook niet zo gezond dat ze de hond in toekomst kunnen gaan tillen?) of dat ze geen geld hebben voor behandeling. Dus ja kort door de bocht om te oordelen op puur ze doen de hond weg vanwege ed...... Je weet niet wat er achter zit. En de hond is niet aan de boome gebonden of op straat geflikkerd zonder enige boodschap. Dus hoezo ze zijn slecht voor de hond?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Flevo Bordertje schreef:Ik kan me beste voorstellen dat je op een gegeven moment bij extreem hoge kosten moet zeggen "daar heb ik het geld niet voor", dus niet opereren (als dat mogelijk is voor de hond) of een ander thuis. Maar in beginsel zou je je als pupkoper toch bewust moeten zijn van een mogelijke flinke kostenpost op DA gebied en daarvoor dus een buffer moeten hebben of een verzekering :19: Een 5 maanden oud hondje wegdoen vanwege zoiets dat goed te verhelpen is, vind ik wel heel cru. Het beestje is waarschijnlijk wel beter af bij een andere baas in dit geval, dat dan weer wel...
Dacht dat een verzekering ED niet dekt bij een Labrador?

Ze zoeken er tenminste in ieder geval een ander thuis voor met eerlijke vermelding van een medisch probleem.
Vind ik wel goed van ze
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

ranetje schreef:
Flevo Bordertje schreef:Ik kan me beste voorstellen dat je op een gegeven moment bij extreem hoge kosten moet zeggen "daar heb ik het geld niet voor", dus niet opereren (als dat mogelijk is voor de hond) of een ander thuis. Maar in beginsel zou je je als pupkoper toch bewust moeten zijn van een mogelijke flinke kostenpost op DA gebied en daarvoor dus een buffer moeten hebben of een verzekering :19: Een 5 maanden oud hondje wegdoen vanwege zoiets dat goed te verhelpen is, vind ik wel heel cru. Het beestje is waarschijnlijk wel beter af bij een andere baas in dit geval, dat dan weer wel...

Ze zoeken er tenminste in ieder geval een ander thuis voor met eerlijke vermelding van een medisch probleem.
Vind ik wel goed van ze
Als ze het melden is dat zeker goed. Maar het zal wel lastig worden om snel een goed tehuis voor de pup te vinden.
En ik blijf erbij dat je geen fortuin op de bank hoeft te hebben, maar toch wel wat reserves om tegenslagen met dieren op te kunnen vangen. Bij levende wezens krijg je n.l. geen garantie dat ze altijd gezond blijven.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

als je denkt dat de fokker iets fout doet kan je toch gaan bellen, mailen en langsgaan?
dat is tenminste wat ik zou doen als ik het zeker zou weten. maar dan zou ik eerst willen zien hoe de pups erbij zitten en dergelijke.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wees dan mans genoeg om de hond te laten inslapen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Branka schreef:
ranetje schreef:

Vind ik wel goed van ze
Als ze het melden is dat zeker goed. Maar het zal wel lastig worden om snel een goed tehuis voor de pup te vinden.
En ik blijf erbij dat je geen fortuin op de bank hoeft te hebben, maar toch wel wat reserves om tegenslagen met dieren op te kunnen vangen. Bij levende wezens krijg je n.l. geen garantie dat ze altijd gezond blijven.
Ben ik met je eens :ok:

Je kunt de verzekeringspremie ook zelf opzij zetten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Broodfokkers heb je overal, ook hier op het forum. Dit is waarschijnlijk een broodfokker, aangezien 7 weken de wettelijke minimumleeftijd is dat pups het nest mogen verlaten, 8 weken al zou beter zijn. Zelf heb ik een hekel aan broodfokkers, zeker als het ten koste gaat van de dieren. En dat is helaas meestal het geval, anders kun je er weinig winst op behalen.

Maar.....aan broodfok kun je weinig doen, daar moet politieke wil voor zijn om de wetgeving omtrent broodfukkers te veranderen. En dat is er niet, niet in Nederland en ook niet in België.

Waar ik mij bozer om zou maken is die kennis die bij de eerste de beste fukker een hond koopt én de hond zo wegdoet als je geen zin in hoge kosten hebt. Zulke mensen zijn geen huisdier waard. Natuurlijk is de kans op ellende bij een broodfokhond groter dan als je bij een goede fokker koopt, maar ook bij een goede fokker kun je hier tegenaan lopen.

Ik zou ook niet blij zijn als ik een pup koop die een zwaar erfelijk gebrek (HD en ED zijn deels erfelijk) heeft. Maar als ik moeite doe om een goede fokker te zoeken en het gebeurt dan, tsja, dan kan ik mijzelf niks verwijten. Die mensen hadden in de eerste plaats al meer moeite moeten doen om een goede fokker te zoeken. Dáár is het misgegaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef: Broodfokkers heb je overal, ook hier op het forum. Dit is waarschijnlijk een broodfokker, aangezien 7 weken de wettelijke minimumleeftijd is dat pups het nest mogen verlaten, 8 weken al zou beter zijn.
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht :roll: Ik heb al mijn honden tussen de 7 en 7,5 week in huis gemiddeld... het liefst 7 weken... en dat is een hele normale leeftijd om een hond van mijn ras naar de pupkopers te doen. Overigens geen broodfokkers gewoon goede fokkers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

malinois schreef:
Muk schreef: Broodfokkers heb je overal, ook hier op het forum. Dit is waarschijnlijk een broodfokker, aangezien 7 weken de wettelijke minimumleeftijd is dat pups het nest mogen verlaten, 8 weken al zou beter zijn.
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht :roll: Ik heb al mijn honden tussen de 7 en 7,5 week in huis gemiddeld... het liefst 7 weken... en dat is een hele normale leeftijd om een hond van mijn ras naar de pupkopers te doen. Overigens geen broodfokkers gewoon goede fokkers.
Hier waren ze alledrie ook 7,5 weken oud.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Zo te lezen, is mijn reactie een beetje Te geweest, maar ik kreeg gisteren op geen 1/2 u tijd verschillende mails toegestuurd die hulp vroegen om honden te plaatsen : dat was waarschijnlijk ietsiepietsie te veel van het goede !! Wekelijks krijg ik zo'n mails en ik doe echt mijn best om die honden te plaatsen, maar ik ben echt geen super woman .
Ik heb ook een hekel aan mensen die niet nadenken VOOR ze een dier ( hier hond ) kopen : het is toch weer de hond die de dupe is .
Gelukkig zit deze hond nu in opvang .
@ Bouvierpoedel : vindt U het normaal dat die "fokker" J.R verkoopt in de kleuren : blauw-grijs, chocolat en black & tan ( al heb ik die al wel meer gezien ) . Het zijn, naar mijn bescheiden kennis echt NEK en dienen gewoon om de verkoop interessanter te maken .
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
Ja, voor jou (en anderen) is het vanzelfsprekend en normaal, voor mij niet. Dat het wettelijk gezien mág, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat je het ook moet doen. Ik zou geen pup willen hebben voordat ze 8 weken zijn. Er valt nog zoveel te leren in die 8e week bij de moeder, dat hoort gewoon bij de ontwikkeling van een pup. :wink:

Dat dat in de werkhondenwereld anders gaat, snap ik wel. Daar gaat men sowieso harder met honden om en kijkt men veel zakelijker naar een hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef:
malinois schreef:
Ja, voor jou (en anderen) is het vanzelfsprekend en normaal, voor mij niet. Dat het wettelijk gezien mág, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat je het ook moet doen. Ik zou geen pup willen hebben voordat ze 8 weken zijn. Er valt nog zoveel te leren in die 8e week bij de moeder, dat hoort gewoon bij de ontwikkeling van een pup. :wink:

Dat dat in de werkhondenwereld anders gaat, snap ik wel. Daar gaat men sowieso harder met honden om en kijkt men veel zakelijker naar een hond.
Het nest waar Xavi uit komt is absoluut niet uit een werkhondenkennel of werkhondenwereld... (agility/combisport) en kijkt alles behalve zakelijk naar een hond en toch zijn ze daar ook op die leeftijd weggegaan, mede omdat ze er echt aan toe zijn op die leeftijd. Dat is gewoon een feit. Persoonlijk wil ik geen hond later dan 7.5 weken... ik zie absoluut geen noodzaak in die laatste halve of hele week. Die komen ze hier ook prima door. En ik ben alles behalve zakelijk als het gaat om mijn honden voor de goede orde.
Xantos is helaas destijds pas op 9 weken kunnen komen ivm chip problemen wat een ramp, reuen die elkaar aanvielen, pups moesten gescheiden worden... Leuk joh zolang een nest bij elkaar houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kreeg jan ook met 7,5 week, kom niet uit de werkhondenwereld en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat ik nou zo hard met mijn honden omga of zo zakelijk ben :U:
kan nog steeds niks bedenken waardoor het slecht voor hem of voor mij geweest zou zijn dat hij op die leeftijd bij me kwam.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Coockie schreef:Zo te lezen, is mijn reactie een beetje Te geweest, maar ik kreeg gisteren op geen 1/2 u tijd verschillende mails toegestuurd die hulp vroegen om honden te plaatsen : dat was waarschijnlijk ietsiepietsie te veel van het goede !! Wekelijks krijg ik zo'n mails en ik doe echt mijn best om die honden te plaatsen, maar ik ben echt geen super woman .
Ik heb ook een hekel aan mensen die niet nadenken VOOR ze een dier ( hier hond ) kopen : het is toch weer de hond die de dupe is .
@ Bouvierpoedel : vindt U het normaal dat die "fokker" J.R verkoopt in de kleuren : blauw-grijs, chocolat en black & tan ( al heb ik die al wel meer gezien ) . Het zijn, naar mijn bescheiden kennis echt NEK en dienen gewoon om de verkoop interessanter te maken .
Schatje ook de zogenaamde goede fokkers fokken op kleur dus gaat eerst even jezelf inlezen voordat je scheetjes loopt te laten. :W: Wat zeg ik het gaat overal om kleur.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

bouvierpoedel schreef:
Coockie schreef:Zo te lezen, is mijn reactie een beetje Te geweest, maar ik kreeg gisteren op geen 1/2 u tijd verschillende mails toegestuurd die hulp vroegen om honden te plaatsen : dat was waarschijnlijk ietsiepietsie te veel van het goede !! Wekelijks krijg ik zo'n mails en ik doe echt mijn best om die honden te plaatsen, maar ik ben echt geen super woman .
Schatje ook de zogenaamde goede fokkers fokken op kleur dus gaat eerst even jezelf inlezen voordat je scheetjes loopt te laten. :W: Wat zeg ik het gaat overal om kleur.
Kom op Kees een béétje meer begrip had ik toch van je verwacht hoor, beter in de wijde wereld dan in een nauw gat hoor :tongue:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

bouvierpoedel schreef:
Dat het in Nederland een niet erkende kleur is, zegt niet dat het in andere ook een nek is en dus een geheel rare kleur is binnen het ras. Je kan het ook omdraaien. Fokkers die voor show fokken (en de wat meer malafide fokkers in jou ogen misschien) willen een nek kleur nog wel eens voortijdig het leven beeindingen (en ik hoef jou niet te vertellen dat dat vaak niet op reguliere en nette wijze gebeurt). En niemand die er iets van af mag weten: er waren geen nek-kleuren in het nest hoor..... :roll:

Je bent schijnbaar veel met herplaatsing bezig. Als je zo vol vooroordelen zit en zaken al zo snel zielig vind, vraag ik me af of je daar mee door moet gaan. In mijn jarenlange vrijwilligerswerk in het asiel heb ik echt wel een hoop shit gezien....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”