Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontvlooien

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

ontvlooien

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hallo ,

Ik heb nog niet heel lang een Chinese naakthond pup. Normaal ontvlooi ik mijn honden elke maand. Maar moet ik hem ook ontvlooien? Op Internet staat dat ze geen last hebben van vlooien. Maar heel enkel haal ik er wel eens 1 van hem af.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Re: ontvlooien

Ongelezen bericht door moosje »

Waarom zou een Chinees geen vlooien kunnen hebben? Vreemde info op internet soms.
Gewoon behandelen dus. :ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik ontvlooi nooit. Alleen als ie echt vlooien heeft.
Het is een middel om vlooien te doden, maar als hij geen vlooien heeft, is er niks te doden.
Alleen wat gif wat je op je hond smeerd.
En hij heeft nog nooit vlooien gehad! (Ik controleer dagenlijks)
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Theraposa schreef:Hallo ,

Ik heb nog niet heel lang een Chinese naakthond pup. Normaal ontvlooi ik mijn honden elke maand.
waarom? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Iedere maand is een keuze die je zelf moet maken. Maar als je er af en toe 1 afplukt heb je denk ik toch vlooien in huis en zou ik dit x wel behandelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:

Ik heb nog niet heel lang een Chinese naakthond pup. Normaal ontvlooi ik mijn honden elke maand.
Van oktober...
Theraposa schreef:Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat mijn hond en mijn kat vlooien hebben en ze zitten ook in mijn woonkamer. Nu heb ik mijn kat en hond behandeld maar nu zit ik even met mijn woonkamer. Wat kan ik er aan doen om ze weg te krijgen? Ik wil niet met chemische middelen werken aangezien ik vogelspinnen heb en die kunnen daar niet tegen.

Ik vrees dat je er op deze manier nooit van af gaat komen :schrik:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Mijn honden behandel ik vrijwel nooit en kamp ook nooit met een vlooienplaag. Voor dier en omgeving is er een alternatief voor chemische middelen en dat is een natuurlijke spray op basis van neemolie. Daarvan is bekend en goed gedocumenteerd dat het vlooien, larven en eitjes doodt, zonder schadelijke effecten voor kleine gezelschapsdieren. Neemolie wordt niet in de bloedbaan opgenomen. Bogacare heeft bijvoorbeeld een aantal producten voor hond, kat en omgeving en is goed gecontroleerd. http://www.bogar.ch/en/products/bogar-f ... mites.html
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

semmyboy schreef:Ik ontvlooi nooit. Alleen als ie echt vlooien heeft.
Het is een middel om vlooien te doden, maar als hij geen vlooien heeft, is er niks te doden.
Alleen wat gif wat je op je hond smeerd.
En hij heeft nog nooit vlooien gehad! (Ik controleer dagenlijks)
Yup, dit dus.

Maar, ALS je vlooien hebt moet je niet alleen de dieren maar je hele huis (en vergeet de auto niet) behandelen.

Dat maandelijks vlooienpipetjes.. ik doe er niet aan.

De kans is dat me dat nog 's duur komt te staan ;-) en dat ik ineens een circus kan beginnen... maar dat zien we dan wel weer;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

dagmar88 schreef:
malinois schreef:

Van oktober...

Ik ben er achter gekomen dat mijn hond en mijn kat vlooien hebben en ze zitten ook in mijn woonkamer. Nu heb ik mijn kat en hond behandeld maar nu zit ik even met mijn woonkamer. Wat kan ik er aan doen om ze weg te krijgen? Ik wil niet met chemische middelen werken aangezien ik vogelspinnen heb en die kunnen daar niet tegen.

Scherp... heel scherp onthouden! ;-)

Suzanne
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Ik herinner dat topic ook....ja niet gek dat je vlooien hebt. Zal nog wat worden van de zomer!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:

Van oktober...

Nou idd. dan doe je toch iets verkeerd qua behandeling :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Dan ga ik Chico ook ontvlooien. Bedankt. Ik vond het ook al raar dat ze daar niet gevoelig voor zouden zijn. Geld ook voor teken trouwens. Laatst plukte ik al een teek van Chico af. Zo maar weer ontvlooien en de honden van mijn vriend ook. Kat ook maar.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

je zult je huis toch echt moeten doen anders is het dweilen met de kraan open... moet je die spinnen maar ff verhuizen of goed afdekken. :U:
Afbeelding
Skittles
Zeer actief

Theraposa schreef:Dan ga ik Chico ook ontvlooien. Bedankt. Ik vond het ook al raar dat ze daar niet gevoelig voor zouden zijn. Geld ook voor teken trouwens. Laatst plukte ik al een teek van Chico af. Zo maar weer ontvlooien en de honden van mijn vriend ook. Kat ook maar.
Dweilen met de kraan open, noemen ze dat ook wel :cool2:
Goldendelicious

Ik ken de voorgaande ellende van TS met vlooien niet, maar wat ik hieruit opmaak, is dat de dieren elke maand zijn behandeld en de omgeving niet. Als dat elke keer met hetzelfde product is geweest, dan worden de vlooien resistent voor het product. Wil je de omgeving toch chemisch behandelen, dan zou ik voor een ander product kiezen, waardoor je die resistentie niet in de hand werkt.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 18 mei 2013 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Theraposa schreef:Dan ga ik Chico ook ontvlooien. Bedankt. Ik vond het ook al raar dat ze daar niet gevoelig voor zouden zijn. Geld ook voor teken trouwens. Laatst plukte ik al een teek van Chico af. Zo maar weer ontvlooien en de honden van mijn vriend ook. Kat ook maar.
Dit is niet genoeg!
Je moet echt je hele huis ook doen. Regel iets voor de andere dieren anders kom je nooit van de vlooien af. Daar gaan je buren ook niet blij mee zijn denk ik.

Je kunt toch kwalijke je honden en katten elke maand gif opdoen omdat je niet je huis wilt doen? Denk ook aan je auto trouwens!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Ik ken de voorgaande ellende van TS met vlooien niet, maar wat ik hieruit opmaak, is dat de dieren elke maand zijn behandeld en ook de omgeving. Als dat elke keer met hetzelfde product is geweest, dan worden de vlooien resistent voor het product. Wil je toch chemisch behandelen, dan zou ik voor een ander product kiezen, waardoor je die resistentie niet in de hand werkt.
Nee, ze wil de omgeving niet behandelen in verband met spinnen e.d. die ook in huis zijn (spinnen in kooitjes dus ;-)
Maar, dat zal toch echt moeten anders komt ze niet van de vlooien af.

Suzanne
Goldendelicious

Ik had mijn bericht net aangepast, want ik las inderdaad dat de omgeving niet eerder is behandeld.

De Neemspray kan zeer effectief zijn, maar ik zou eerst een chemisch middel gebruiken. Dan onderhouden met neemspray.
dagmar88
Zeer actief

En vlooienanticonceptie.
Bij je vriend met zijn hondjes zullen ze ook wel gezellig aan het vermenigvuldigen zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Goldendelicious schreef:Ik had mijn bericht net aangepast, want ik las inderdaad dat de omgeving niet eerder is behandeld.

De Neemspray kan zeer effectief zijn, maar ik zou eerst een chemisch middel gebruiken. Dan onderhouden met neemspray.
ze wil dr spinnen niet verhuizen :roll:
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Omdat ik die nergens anders even kwijt kan. Heb voor rond 200 Euro aan spinnen en die wil ik niet kwijt met vergif. Ik heb geen auto. Mijn vraag ging enkel over ontvlooien van mijn Chinees.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Theraposa schreef:Omdat ik die nergens anders even kwijt kan. Heb voor rond 200 Euro aan spinnen en die wil ik niet kwijt met vergif. Ik heb geen auto. Mijn vraag ging enkel over ontvlooien van mijn Chinees.
Nou dat is dan simpel, spinnen even weg en huis ontvlooien dan heb je ook antwoord op je originele vraag.

Je kunt ze toch even met behulp van kennissen of vrienden ergens stallen?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Theraposa schreef:Omdat ik die nergens anders even kwijt kan. Heb voor rond 200 Euro aan spinnen en die wil ik niet kwijt met vergif. Ik heb geen auto. Mijn vraag ging enkel over ontvlooien van mijn Chinees.

:19: Je kunt het wel weer op precies hetzelfde uit laten draaien, maar je honden en dus je huis vlovrij proberen te houden hoort gewoon bij een normale verzorging.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

:19: Je kunt het wel weer op precies hetzelfde uit laten draaien, maar je honden en dus je huis vlovrij proberen te houden hoort gewoon bij een normale verzorging.
Dat vind ik gewoon een minimale vereiste... en als dat niet kan dan moet je maar gaan kiezen...
Iedereen kan een vlooienplaag krijgen maar dan ben jij er verantwoordelijk voor dat die zsm opgelost wordt. En niet voor elke oplossing een probleem te zoeken.
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken geen persoon die mijn vogelspinnen in huis wil. Is niet te vergelijken met een kat ofzo waar op gepast moet worden.
Afbeelding
Skittles
Zeer actief

Zet ze dan even in de badkamer ofzo en zorg dat je de deur een beetje afplakt.

Wat maak je het jezelf vreselijk lastig. Je hele huis zit gegarandeerd onder de vlooien, en je honden natuurlijk ook, en daar kom je op deze manier van je lang-zal-ze-leven niet vanaf.
Even doorpakken en dan fatsoenlijk bijhouden.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tjonge, jonge, morgen schijnt het lekker weer te worden, zet je de spinnen even lekker buiten, dan kun jij binnen je gang gaan, dat is toch niet zo moeilijk.. :19:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Theraposa schreef:Ik ken geen persoon die mijn vogelspinnen in huis wil. Is niet te vergelijken met een kat ofzo waar op gepast moet worden.
Tijdelijk in de schuur? Tijdelijk dan maar een paar uur in kooitjes buiten?
Iets inventiever zijn... anders komen de vlooien straks tot aan de buren en komt de gemeente die plaag even bestrijden; die gaan er niet mee zitten dat er spinnen de pijp uitgaan hoor ;-(

Bovendien... je kunt je honden toch niet elke maand gif in blijven geven? De plaag wordt alleen groter.. niet minder, echt niet!

Suzanne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jaap* schreef:Afbeelding
:LOL: :LOL: Das mooi kut Henk. :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”