Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwijgen over je honden, op het HF
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Zwijgen over je honden, op het HF
Tja, zulke mensen zijn er nu eenmaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens verbaas over wat mensen hier allemaal neerplempen hoor. Niet alleen hier, maar gewoon op het i-net.
Ik zou het zelf bijvoorbeeld ontzettend vervelend vinden om te worden besproken op zo'n openbare plaats.
Ik denk dat veel mensen denken in een betrekkelijk klein groepje te kletsen, en vergeten dat er een tribune achter ze staat met weet ik hoeveel muisstille meeluisteraars die geilen op geroddel.
Dat is logisch op zo'n medium. Ik vind het dan ook wel wat onnozel, of naief, om daar heel verbaasd over te doen.
Het is onwenselijk, maar je kunt er zelf heel veel aan doen door een beetje na te denken over wat je neerpent, en op welke manier.
En, vooral, of betrokkenen het wel zo leuk vinden dat je hun naam noemt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens verbaas over wat mensen hier allemaal neerplempen hoor. Niet alleen hier, maar gewoon op het i-net.
Ik zou het zelf bijvoorbeeld ontzettend vervelend vinden om te worden besproken op zo'n openbare plaats.
Ik denk dat veel mensen denken in een betrekkelijk klein groepje te kletsen, en vergeten dat er een tribune achter ze staat met weet ik hoeveel muisstille meeluisteraars die geilen op geroddel.
Dat is logisch op zo'n medium. Ik vind het dan ook wel wat onnozel, of naief, om daar heel verbaasd over te doen.
Het is onwenselijk, maar je kunt er zelf heel veel aan doen door een beetje na te denken over wat je neerpent, en op welke manier.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als ik een kynopup zou willen nu is er echt ook niemand die me tegenhoudt hoor.Heavy schreef: Ja maar dat is een heel verschil als je een glijbaanrugpup neemt kies je er bewust voor en ben je fout en als je een glijbaan opvangt ben je een held.........niet dat ik er zo over denk hoor maar valt me wel op hier.......
het is fijn dat er zoveel kennis is op dit forum maar dat houdt nog niet in dat ik mijn leven door forummers laat bepalen.
ook al denken die dat ik blind en achterlijk ben wil dat nog niet zeggen dat dat zo is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heel erg eens, vooral met de laatste alineaJaap* schreef:Tja, zulke mensen zijn er nu eenmaal.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nee.M@rijke schreef:Een familielid wilde weer na een lange tijd weer een hond hebben, ze wilde dit keer geen grote hond maar een kleine, ik ben meegeweest naar de fokker en ik hoorde haar man ineens zeggen, ja ik wil wel een hond die graag wil werken, want dat ga ik met hem doen. Nu weet ik en ook de rest van de familie dat hij dat toch niet ging doen. Ik heb in de auto op een tactische manier nog gezegd, joh zou je dat nou wel doen, je moet er wel veel tijd in steken, maar hij was op geen andere denkwijze te brengen. Mijn oudste zus vroeg nog aan mij, joh Marijke kan jij de fokker niet inlichten dat ze wel een hond mogen geven maar een rustige, ik heb erg getwijfeld om het te doen, maar ik heb het toch niet gedaan. De hond is gekomen, hij zelf heeft 3 puppylessen gevolgd en de rest van de cursussen heeft mijn dochter met die hond maar gedaan. Gelukkig gaat het goed, het is een leuke, lieve hond maar ontzettend druk, omdat er niets mee wordt gedaan, alleen zijn wandelingen die ik persoonlijk ook nog te kort vind.
Nu is mijn vraag hadden jullie in dit geval wel de fokker ingelicht?
Zusjelief wilde ook een hond. Ze had net huisje en boompje, en net kindje. En dan mocht nu hondje erbij. Ze zijn avonden hier op bezoek geweest, en ik heb haar allerlei boeken in de armen gedrukt. Ook mochten Saar en Miep hun goddelijke gang gaan (en zat dus haar keurige zwarte broek onder de blonde haren). Maar ze gingen toch voor de beagle-pup.
Oké. Boekjes meegeven. Kong meegegeven. Raad meegegeven.
Dag later belt ze me dat ze dit niet trekt. Hij pist in huis, en hij zit aan haar kruipende dochter haar gezicht. Vies! En het regende, en hij moest piesen. Naar.
's Middags dus ook nog even bij haar thuis geweest, maar ook gelijk gezegd "Breng pup terug naar de fokker! Jullie zijn geen hondenmensen, en die pup kan nu nog gewoon onbeschadigd bij een ander geplaatst worden".
God zij gedank heeft ze daar naar geluisterd. Het zijn gewoon geen hondenmensen. Maar goed, dat is mijn kleine zusje. Die mag ik wel adviseren, en dat vind ik geen rare bemoeienis.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Long live googleAriane schreef:Toch snap ik het niet.
Als iemand hier een pup krijgt staat er toch eigenlijk nooit bij van welke fokker deze komt?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Is het echt zo vaak gebeurd dat er fokkers gebeld zijn?
Zelf post ik weinig foto's van Noah aangezien zij dus wel een glijbaanhond is, blijkbaar wil men dat alleen zien. Verder heb ik ook een hoop gezeik gehad op het forum met bedreiging aan toe vanwege een nest die ik niet gefokt hebt, de hond is niet eens van mij
Gelukkig heb ik nu schijt aan die dingen, ik probeer me ook zo min mogelijk meer in die wereld te begeven. Ik heb een hond voor de leuk en dat wil ik zo graag houden
Zelf post ik weinig foto's van Noah aangezien zij dus wel een glijbaanhond is, blijkbaar wil men dat alleen zien. Verder heb ik ook een hoop gezeik gehad op het forum met bedreiging aan toe vanwege een nest die ik niet gefokt hebt, de hond is niet eens van mij

Gelukkig heb ik nu schijt aan die dingen, ik probeer me ook zo min mogelijk meer in die wereld te begeven. Ik heb een hond voor de leuk en dat wil ik zo graag houden

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Mit schreef:Long live googleAriane schreef:Toch snap ik het niet.
Als iemand hier een pup krijgt staat er toch eigenlijk nooit bij van welke fokker deze komt?

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik snap niet dat je je daar wat van aantrekt, en ik snap ook de mensen niet die daar wat over denken te moeten zeggen.duitse herder schreef:Is het echt zo vaak gebeurd dat er fokkers gebeld zijn?
Zelf post ik weinig foto's van Noah aangezien zij dus wel een glijbaanhond is, blijkbaar wil men dat alleen zien.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Célie schreef:Maar is er überhaupt wel wat gebeurt dan, of is het weer net zoals in dat 4 km lange dorp waar ik voorheen woonde dat je op 't noordend was gevallen en een schaaf had en op t zuidend was je gereanimeerd en afgevoerd naar de IC !Marion. schreef:Doet er niet toe (weet ik natuurlijk ook niet). Het gaat niet om "dit geval". Het gaat erover dat dit gebeurd. En meer dan eens. En al jaren.Jion schreef:Maar wat is er nu in dit geval dan precies gebeurd?

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Mit
- Zeer actief
Célie schreef:Maar is er überhaupt wel wat gebeurt dan, of is het weer net zoals in dat 4 km lange dorp waar ik voorheen woonde dat je op 't noordend was gevallen en een schaaf had en op t zuidend was je gereanimeerd en afgevoerd naar de IC !Marion. schreef:Doet er niet toe (weet ik natuurlijk ook niet). Het gaat niet om "dit geval". Het gaat erover dat dit gebeurd. En meer dan eens. En al jaren.Jion schreef:Maar wat is er nu in dit geval dan precies gebeurd?

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh, ik ga er eigenlijk van uit dat als ik hier aangeef nog een herder te willen en waar ik die ga halen, er leden zijn die daar van álles van vinden. En dan zal er heus wel een randdebiel bij zitten die zich dan geroepen voelt om de fokker of herplaatser te bellen.
Is dat voor mij een reden om er over te zwijgen? Nou nee, eigenlijk niet.
Dus ja, ik denk er met dit brakke lijf hard over om er een tweede herder bij te nemen. Ik zal ter zijner tijd telefoonnummer van de herplaatser posten. Scheelt weer zoeken
Is dat voor mij een reden om er over te zwijgen? Nou nee, eigenlijk niet.
Dus ja, ik denk er met dit brakke lijf hard over om er een tweede herder bij te nemen. Ik zal ter zijner tijd telefoonnummer van de herplaatser posten. Scheelt weer zoeken

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
EensJaap* schreef:Tja, zulke mensen zijn er nu eenmaal.

Verder vind ik wel dat als je wat te zeggen hebt over iemand tav de omgang met zijn of haar hond je dat tegen de persoon zelf ook doet.
Maar een hflid zijn maakt voor mij niet dat iemand per definitie een goede hondenbaas of fokker is.
Er zijn toch echt mensen waar ik geen hond van zal moeten nog er een hond zal plaatsen.
En dat is is dus dan wel degelijk gebaseerd op wat ze daar over menen moeten te schrijven alhier.
Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat je daar hoe dan ook een beeld van mensen krijgt.
Als Jan en ik ooit weer voor een fila gaan ,en ja dat gaat ooit gebeuren in de verre toekomst want Rio wordt de alleroudste fila ooit

Sterker nog ik zal het uitschreeuwen en jullie om de oren spammen met foto's en verhalen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?
Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?
Als die zich ooit zou melden bij Alma en mij voor een herplaatsfila die op onze site staat( dan vind ik daar wat van en handel daarnaar en zou daar dus absoluut niet nummer drie plaatsen.
- Mit
- Zeer actief
Nee maar jij hebt de schifting dan zelf voor het zeggen. Als dat iemand was die ik kende en ik zou jou bellen dat je die en die geen hond moest geven...Daar luister je dan toch ook niet naar als je zelf wel een goed gevoel hebt bij iemand?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nouja, dat vind ik wel wat anders dan een fokker bellen omdat jij de pupkoper niet geschikt vind. Een fokker heeft onderzoeksplicht naar de pupkoper vind ik, en andersom.tineke schreef:Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?
Als die zich ooit zou melden bij Alma en mij voor een herplaatsfila die op onze site staat( dan vind ik daar wat van en handel daarnaar en zou daar dus absoluut niet nummer drie plaatsen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Dat is natuurlijk weer heel iets anders Tineke, daar moet je zelfs wat van zeggen.tineke schreef:Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?

Nee dat is waar ,Alma en ik hebben zoiets ook ooit eens bij de hand gehad en hebben toen ons eigen gevoel gevolgd.Mit schreef:Nee maar jij hebt de schifting dan zelf voor het zeggen. Als dat iemand was die ik kende en ik zou jou bellen dat je die en die geen hond moest geven...Daar luister je dan toch ook niet naar als je zelf wel een goed gevoel hebt bij iemand?
En nav dat incident zijn wat summierder geworden met het verstekken van info van de baasje van een herplaatser via ons.
En of ik dat gedaan hebbilly schreef:Dat is natuurlijk weer heel iets anders Tineke, daar moet je zelfs wat van zeggen.tineke schreef:Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?

-
- Zeer actief
Hm... en toch ..
Kijk, een fokker opbellen of een asiel en een (al dan niet op waarheid berustend) verhaal doen over een pupkoper vind ik dus not done. Het omgekeerde trouwens ook
Maar, sorry !!!, om even bij het al aangehaalde voorbeeld te blijven.
Als iemand van ons hier vertelt dat de fokker "A" heeft vertelt en hier zijn mensen die zeker weten dat A niet waar kan zijn... dan mogen we dat hier toch wel zeggen?
Want de andere kant is dat je iemand moet kunnen waarschuwen dat A niet waar kan zijn. Wat die persoon vervolgens met die info doet is aan hem/haar.
De consequentie is dan dus wel dat die fokker hier besproken werd. En ja, ik heb zelf ook ergens geschreven dat ik, als verhaal A niet kan kloppen, geen pup zou willen van betreffende fokker. Zeg ik daarmee iets fouts, iets belastends, iets onwelvoeglijks. Is dat "bemoeien met" of is dat "waarschuwen". Waar ligt de grens?
Zo weet ik (nu) dat asiel B handelt in pups van broodfokkers. Als ik hoor dat iemand in dat asiel een pup wil kopen, geef ik dan wel of niet die info? Ik heb geen bewijs maar ben wel zeker. Mag ik dan tegen de potentiele pupkoper aangeven dat bij mijn beste weten asiel B handelt in broodfokpups?
Als een van ons / nieuwe leden een pup wil komen bij een bekende broodfokker/vermeerderaar, mogen we dat dan wel zeggen tegen die persoon?
Ik herhaal de vraag: wanneer is het waarschuwen en wanneer is het bemoeien met? Waar ligt de grens? Dat zal soms behoorljik lastig te bepalen zijn vrees ik.
Suzanne
Kijk, een fokker opbellen of een asiel en een (al dan niet op waarheid berustend) verhaal doen over een pupkoper vind ik dus not done. Het omgekeerde trouwens ook

Als iemand van ons hier vertelt dat de fokker "A" heeft vertelt en hier zijn mensen die zeker weten dat A niet waar kan zijn... dan mogen we dat hier toch wel zeggen?
Want de andere kant is dat je iemand moet kunnen waarschuwen dat A niet waar kan zijn. Wat die persoon vervolgens met die info doet is aan hem/haar.
De consequentie is dan dus wel dat die fokker hier besproken werd. En ja, ik heb zelf ook ergens geschreven dat ik, als verhaal A niet kan kloppen, geen pup zou willen van betreffende fokker. Zeg ik daarmee iets fouts, iets belastends, iets onwelvoeglijks. Is dat "bemoeien met" of is dat "waarschuwen". Waar ligt de grens?
Zo weet ik (nu) dat asiel B handelt in pups van broodfokkers. Als ik hoor dat iemand in dat asiel een pup wil kopen, geef ik dan wel of niet die info? Ik heb geen bewijs maar ben wel zeker. Mag ik dan tegen de potentiele pupkoper aangeven dat bij mijn beste weten asiel B handelt in broodfokpups?
Als een van ons / nieuwe leden een pup wil komen bij een bekende broodfokker/vermeerderaar, mogen we dat dan wel zeggen tegen die persoon?
Ik herhaal de vraag: wanneer is het waarschuwen en wanneer is het bemoeien met? Waar ligt de grens? Dat zal soms behoorljik lastig te bepalen zijn vrees ik.
Suzanne
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb in een eerder topic al aangegeven dat ik deze NSB-praktijken te belachelijk voor woorden vind. En laf en hufterig.
Maar als ik een hond wil hebben, dan vertik ik het om uit angst voor een stelletje debielen mijn mond te houden op het HF. Mochten er mensen zijn die dan de stichting/asiel willen inlichten over mijn vermeende wangedrag, be my guest.
Maar als ik een hond wil hebben, dan vertik ik het om uit angst voor een stelletje debielen mijn mond te houden op het HF. Mochten er mensen zijn die dan de stichting/asiel willen inlichten over mijn vermeende wangedrag, be my guest.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Goh ik mag toch echt hopen dat iemand de fokker van mijn hond gaat bellen
Maar diezelfde mensen zouden het lef eens moeten hebben een broodfokker te gaan bellen dat ze nooit een pupje aan pietje/truusje hadden moeten verkopen.
Dan zijn ze in ieder geval goed bezig

Maar diezelfde mensen zouden het lef eens moeten hebben een broodfokker te gaan bellen dat ze nooit een pupje aan pietje/truusje hadden moeten verkopen.
Dan zijn ze in ieder geval goed bezig
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 18 mei 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
En denk jij werkelijk dat als zo'n persoon echt voor een derde fila zou willen gaan dat zou gaan vertellen aan de fokker .Machie schreef:Nouja, dat vind ik wel wat anders dan een fokker bellen omdat jij de pupkoper niet geschikt vind. Een fokker heeft onderzoeksplicht naar de pupkoper vind ik, en andersom.tineke schreef:Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?
Denk het niet hoor

Daar heb je ook gelijk in.renee-uk schreef: ja maar dan nog
wat gaat dat iemand anders aan?
ik kan best van een krakkemikkige hond houden hoor en die heeft ook nog een prima leventje bij me.
als ik daar dan foto's van zou willen laten zien hoeft toch niet jan en alleman me te vertellen dat die hond krakkemikkig is?
wat denken ze dan, dat ik blind ben of zo?
joost mag weten waar ik straks mee thuis kom, als dat een dh is zal ze ook wel niet al te best in elkaar zitten, de engelse dh's kennende.
maar moet ik dan zo'n hond in een opvang laten zitten alleen omdat ze krakkemikkig is?
ik zal haar er niet op uitzoeken, maar als het zo is en ik heb een klik met die hond in kwestie gaat ze fijn met me mee naar huis en daar zullen negatieve kutopmerkingen op een hondenforum me echt niet van tegenhouden
Overigens zag ik in een fototopic van Nanna met als titel bulldog (ofzoiets) ook een opmerking over hoe lelijk die hond wel niet was. Mijn smaak is het ook niet, maar om dan gelijk zoiets te posten gaat mij wat te ver.
- Mit
- Zeer actief
Nee, dat is imo goedbedoeld advies.
Als fokker B dan ineens wordt gebeld om uitspraken uit te lokken over fokker A en die te lasteren, dan vind ik het weer wat ver gaan.
Maar advies mag je hier gewoon geven, dat doe je geloof ik met de beste bedoeling.
Als fokker B dan ineens wordt gebeld om uitspraken uit te lokken over fokker A en die te lasteren, dan vind ik het weer wat ver gaan.
Maar advies mag je hier gewoon geven, dat doe je geloof ik met de beste bedoeling.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Suzanne, het gaat om het stiekem achter de rug om gaan. Het anonieme, achterbakse gedrag. Als jij een bepaalde ervaring hebt met een product dan mag je dat op het net zetten. Maar dat is openlijk.~Suzanne~ schreef:Hm... en toch ..
Suzanne
Maar verder moet je je altijd afvragen of adviezen niet overgaan in openlijke bemoeizucht en een arrogante overtuiging van je eigen gelijk.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Dat geloof ik directtineke schreef:En of ik dat gedaan hebbilly schreef:Dat is natuurlijk weer heel iets anders Tineke, daar moet je zelfs wat van zeggen.tineke schreef:Vind je ,ik ken een vrouw die twee fila's heeft laten inslapen terwijl die echt enkel rastypisch gedrag vertoonde waar jij als baas rekening mee dient te houden.Machie schreef:Iedereen mag overal alles van vinden maar dan hoef je toch niet te handelen?

- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
En er zijn ook mensen die het vragen als je foto's plaatst. En ik heb het gewoon gezegd hoorMit schreef:Long live googleAriane schreef:Toch snap ik het niet.

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Jij zegt het ik denk hetCélie schreef:
Maar is er überhaupt wel wat gebeurt dan, of is het weer net zoals in dat 4 km lange dorp waar ik voorheen woonde dat je op 't noordend was gevallen en een schaaf had en op t zuidend was je gereanimeerd en afgevoerd naar de IC !

- Mit
- Zeer actief
Mensen mogen het van mij ook best weten hoor. Google levert hetzelfde resultaat, het duurt alleen langerpinguin20 schreef:En er zijn ook mensen die het vragen als je foto's plaatst. En ik heb het gewoon gezegd hoorMit schreef:Long live googleAriane schreef:Toch snap ik het niet.
Als iemand hier een pup krijgt staat er toch eigenlijk nooit bij van welke fokker deze komt?Fokker zou toch dom zijn om op zo'n telefoontje in te gaan...

Ik zal alleen de naam van de vorige fokker niet vermelden want dat vind ik niet nodig.