Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijgen over je honden, op het HF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marion. schreef:
Fafo schreef:Ben het helemaal met je eens. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een enorm rare ervaring is als je opgebeld wordt met de mededeling dat iemand van het HF heeft gezegd dat jij niet de juiste persoon bent voor die hond.

...knip...

Oh en degene die dat toentertijd heeft geflikt, is nooit zo stoer geweest om het eerlijk aan mij te vertellen. Walgelijk.
Maar jij weet dus wel wie het is geweest? Niet dat ik dat wil weten hoor, maar als het mij zou gebeuren (en ik weet wie het is) dan zou ik flink in gesprek gaan met die persoon. Ik zou daar niet het hele HF op aankijken. Afhankelijk met het gesprek met "die persoon" zou ik me in de toekomst wel/niet uitlaten over mijn honden op het HF. Gewoon, omdat "die persoon" daar ook nog is.

Maar als je niet weet wie die telefoontjes pleegt, dan komt het dus gewoon neer op verzwijgen. En ik vind het diep triest dat het dus op het leukste HF zo ver moet komen. Kunnen we straks alleen nog maar over smegma-lullen en tonijnsalade lullen :ugh:
Nee ik heb het nooit geweten, dat bedoel ik met mijn onderste zin :) En ik kan er ook niet meer mee zitten. Toen ook niet, want ik weet zelf heel goed wat ik voor mijn honden beteken en hoe ik er mee om ga. En gelukkig wist de fokker dat ook. En tja. Als je je moet bemoeien met een ander zijn leven, dan mis je wat in je eigen leven, denk ik dan maar. Ik was natuuijk best een makkelijke slachtoffer, ik pleurde alles op het forum. Eigen schuld, dikke bult.

Gelukkig heeft het verder niets beïnvloed.

En tja, je kunt inderdaad sommige informatie over je HONDEN niet op het HONDENforum kwijt. Dus ik plaats wat leuke filmpjes en foto's en dat vind ik genoeg.

Al moet ik wel zeggen dat het HF ook een hele grote steun kan zijn in bijvoorbeeld het medische gedeelte. Daar zou ik dan wel een topic openen. Al moet je goed oppassen hoe je iets neer zet.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Ik zou trouwens wel zo'n fokker willen zijn die gebeld wordt. En dan maar serieus doorvragen. En uiteindelijk de hele handel, met naam en toenaam, op het bewuste forum zetten. Zie maar wat je d'r mee doet. :ok:
Haha, dat zou ik ook doen, ja :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Triest gedoe inderdaad, die bemoeizucht. Maar het zou mij denk ik ook te ver gaan om dan maar niks te zeggen. Bedoel, je bent toch blij met je nieuwe aanwinst en dat wil je dan toch delen? Ik zou dat gewoon doen, lullen doen mensen toch wel.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Marion. schreef:
Fafo schreef:Ben het helemaal met je eens. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een enorm rare ervaring is als je opgebeld wordt met de mededeling dat iemand van het HF heeft gezegd dat jij niet de juiste persoon bent voor die hond.

...knip...

Oh en degene die dat toentertijd heeft geflikt, is nooit zo stoer geweest om het eerlijk aan mij te vertellen. Walgelijk.
Maar jij weet dus wel wie het is geweest? Niet dat ik dat wil weten hoor, maar als het mij zou gebeuren (en ik weet wie het is) dan zou ik flink in gesprek gaan met die persoon. Ik zou daar niet het hele HF op aankijken. Afhankelijk met het gesprek met "die persoon" zou ik me in de toekomst wel/niet uitlaten over mijn honden op het HF. Gewoon, omdat "die persoon" daar ook nog is.

Maar als je niet weet wie die telefoontjes pleegt, dan komt het dus gewoon neer op verzwijgen. En ik vind het diep triest dat het dus op het leukste HF zo ver moet komen. Kunnen we straks alleen nog maar over smegma-lullen en tonijnsalade lullen :ugh:
Ik heb het al een keer geschreven en pas ook nog nagezocht maar blijkbaar heb ik die pb met "ik ga de fokker op de hoogte stellen van jouw lichamelijke conditie" gelijk verwijderd. Wel was het blijkbaar een naam die ik niet veel zie en dus niet onthouden heb. Er speelden toen idd andere dingen in mijn leven en toen was het, buiten dat ik woest was dat iemand het lef had, klaar omdat mijn energie op was.
Iemand kan best een account aanmaken met een een andere naam dus dat zegt helemaal niets over wie het doet.
Ohh en de andere lekkage was vanuit de vethoek en heb ik de fokker nooit gevraagd wie het geweest is, geen zin in oeverloze vetes.

Ik zag dit topic later maar er staat van mij ook een reactie hierop in het topic in de koffiehoek.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nou ja, ik ben niet van plan om binnenkort een hond te nemen oid maar ik ben er niet bang voor
ten eerste ben ik niet interessant genoeg dus valt weinig te scoren
ten tweede is het virtueel allemaal
en er zullen heus wel mensen inmiddels meer weten als je neust is het allemaal makkelijk en anoniem bestaat niet. ik vind het wel erg dat mensen zich erdoor getroffen voelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik ga door zo'n debiel toch werkelijk niets anders doen dan wat ik denk dat goed is.
Selene
Zeer actief

Corneliana schreef:nou ja, ik ben niet van plan om binnenkort een hond te nemen oid maar ik ben er niet bang voor
en er zullen heus wel mensen inmiddels meer weten als je neust is het allemaal makkelijk en anoniem bestaat niet. ik vind het wel erg dat mensen zich erdoor getroffen voelen.
Ik geloof niet dat het maar iets te maken had met het feit dat ik interessant was :wink:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Corneliana
Zeer actief

Selene schreef:
Corneliana schreef:nou ja, ik ben niet van plan om binnenkort een hond te nemen oid maar ik ben er niet bang voor
Ik geloof niet dat het maar iets te maken had met het feit dat ik interessant was :wink:
misschien wel , voel je gevleid zou ik zeggen :wink:
Corneliana
Zeer actief

Nanna schreef:
Nou, ik denk toch op mijn klompen maat 43 aan te voelen dat als jij meldt dat je er een Aussie bijneemt van dat en dat werkgefokt nest, er best mensen zijn die daar een telefoontje aan wagen hoor..... :ugh:
dat zou kunnen ja.
tis jammer dat ik het nu meteen verklap maar je zou er haast een lulverhaaltje aan wagen hier op het forum. :wink:
dagmar88
Zeer actief

:engel:

gooi hem op marktplaats
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef::engel:

gooi hem op marktplaats
:cheer: en neem ipv een meute franse bassets omdat het zo stil is in huis...
Selene
Zeer actief

Nanna schreef:
Nou, ik denk toch op mijn klompen maat 43 aan te voelen dat als jij meldt dat je er een Aussie bijneemt van dat en dat werkgefokt nest, er best mensen zijn die daar een telefoontje aan wagen hoor..... :ugh:
Maar wat maakt dan dat mensen zich op deze manier een beeld vormen achter een beeldscherm, daarbij allerlei dingen gaan invullen en vervolgens ook daadwerkelijk overgaan tot opzoeken vande fokker en bellen? díe snap ik nl niet

Afbeelding

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:Ik zou trouwens wel zo'n fokker willen zijn die gebeld wordt. En dan maar serieus doorvragen. En uiteindelijk de hele handel, met naam en toenaam, op het bewuste forum zetten. Zie maar wat je d'r mee doet. :ok:
Haha, dat zou ik ook doen, ja :mrgreen:
Nou, die ene pupkoper van je, daar moeten we het nog eens even over hebben binnenkort. :wink:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Corneliana
Zeer actief

Selene schreef:
Nanna schreef:
Maar wat maakt dan dat mensen zich op deze manier een beeld vormen achter een beeldscherm, daarbij allerlei dingen gaan invullen en vervolgens ook daadwerkelijk overgaan tot opzoeken vande fokker en bellen? díe snap ik nl niet
ze maken virtuele dingen te persoonlijk.
ik denk niet dat mensen die zich echt zorgen maken zouden bellen namelijk.
die zouden het op het forum zeggen, misschien wel heel bot maar ze zouden niet achter je rug om bellen want dan zou je elders nog een hond kunnen gaan kopen en nergens wat van weten dat men het heel onverstandig vind.
het is gewoon iemand die zo is gaan leven in het forum, dat diegene een wraakgevoel heeft ontwikkeld naar mensen toe, en hoe pak je ze dan vanachter een scherm? dat is wel heel moeilijk natuurlijk. of iemand denkt dat hij/zij god is en het allemaal moet regelen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Nanna schreef:
Selene schreef: Maar wat maakt dan dat mensen zich op deze manier een beeld vormen achter een beeldscherm, daarbij allerlei dingen gaan invullen en vervolgens ook daadwerkelijk overgaan tot opzoeken vande fokker en bellen? díe snap ik nl niet
Ik snap zoveel niet. Bemoei je lekker met eigen teringzooi, dan ben je druk zat zou ik denken.
Maar goed, dat ben ik :19:
Of niet, toevallig net een essay geschreven over het opvullen van leegte.
Misgunnen misschien. Wat ik niet heb mag een ander ook niet, zoiets?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Corneliana schreef:

gooi hem op marktplaats
:mann: Ik zou voor twee mechelse herder teven uit hetzelfde nest gaan.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Hoe haal je het in je hoofd....zielig gewoon zielig...
Groetjes Heidi
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Corneliana schreef:

gooi hem op marktplaats
:mann: Ik zou voor twee mechelse herder teven uit hetzelfde nest gaan.
oh dat lijkt me wel leuk ja.
best een goed plan.
dat zijn ook zulke leuke gehoorzame hondjes.
echte schoothondjes, weet ik zeker. :ok:
Selene
Zeer actief

Mit schreef:
Nanna schreef:
Selene schreef: Maar wat maakt dan dat mensen zich op deze manier een beeld vormen achter een beeldscherm, daarbij allerlei dingen gaan invullen en vervolgens ook daadwerkelijk overgaan tot opzoeken vande fokker en bellen? díe snap ik nl niet
Ik snap zoveel niet. Bemoei je lekker met eigen teringzooi, dan ben je druk zat zou ik denken.
Maar goed, dat ben ik :19:
Of niet, toevallig net een essay geschreven over het opvullen van leegte.
Misgunnen misschien. Wat ik niet heb mag een ander ook niet, zoiets?
Zou kunnen idd, maar ze hebben over het algemeen niets te missen aan een dh reu, dat wekt nou niet echt afgunst op denk ik. Zo'n frummel als die van jou ligt anders misschien

Afbeelding

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik snap zoiets niet, en gelukkig maar :mrgreen:
Waar bemoeien ze zich mee, beetje boel triest is het :wink:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik twijfelde ook of ik wel iets zou vertellen erover op dit forum, maar heb er nu schijt aan. Als iemand wat te zeiken heeft, dan doen ze dat maar.. en de fokker kent mij goed en zit ook op dit forum, dus tsja. :F: Maar snap wel dat mensen het geheim houden.

Ik zou geeneens zin hebben om een fokker te gaan bellen of mailen, zoek het lekker zelf uit.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Afgunst? Een leeg leven? Genieten van de ellende van een ander? Anderen graag een mes in de rug willen steken?
Ja, die zijn er zat, hier op het forum maar ook daarbuiten. Ik heb er jaren geleden mee te maken gehad en dat heeft ervoor gezorgd dat ik wel uitkijk met wat ik op het openbare internet zet. :roll:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

:idea: heksenjacht :cheer: :E: :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

de enige reden dat ik niet zo vaak foto's van mijn honden neerzette was dat ik schijtziek werd van het glijbaangezeik.
als er hier een nieuwe hond komt ga ik dat in geuren en kleuren vertellen, mocht dan iemand de fokker willen inlichten is dat meteen een goede test.
fokkers die klakkeloos al die lulverhalen voor waar aannemen mogen wat mij betreft hun pup houden en aan iemand anders verkopen.

neemt niet weg dat ik het kompleet van de gekken vind waar mensen zich zo al mee bemoeien, maar die mening spui ik wel vaker zo links en rechts hier op het forum en dan gaat het vaak niet eens om een nieuwe pup of herplaatshond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ja maar, zou een fokker, waar je neem ik aan toch al een paar keer geweest ben, zich dan echt laten beïnvloeden door zo'n roddel en achterklapfiguur? Dat zou ik dan ook maar zeer sneu vinden hoor. Ik zou als fokker toch liever mensen zelf beoordelen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Corneliana schreef: ten tweede is het virtueel allemaal
Inhoeverre blijft het virtueel als ineens het pupje waar jij verliefd op bent, dood blijkt te zijn gebleven? Of wanneer een fokker jou ineens niet meer als capabele baas ziet voor zijn puppie?
Ik vind dat het stadium 'virtueel' en het is 'maar' een HF dan al heel ver overschreden is hoor!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het om te janken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marion. schreef:
Corneliana schreef: ten tweede is het virtueel allemaal
Inhoeverre blijft het virtueel als ineens het pupje waar jij verliefd op bent, dood blijkt te zijn gebleven? Of wanneer een fokker jou ineens niet meer als capabele baas ziet voor zijn puppie?
Ik vind dat het stadium 'virtueel' en het is 'maar' een HF dan al heel ver overschreden is hoor!
en ik vind dat die fokker dan zijn/haar huiswerk niet gedaan heeft
en zo'n fokker mag van mij met zijn/haar hele nest blijven zitten, misschien leert ie daar wat van!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Annedee schreef:Ja maar, zou een fokker, waar je neem ik aan toch al een paar keer geweest ben, zich dan echt laten beïnvloeden door zo'n roddel en achterklapfiguur? Dat zou ik dan ook maar zeer sneu vinden hoor. Ik zou als fokker toch liever mensen zelf beoordelen.
Dat vind ik ook hoor, bellen is 1 en als een fokker het gelooft is het weer een tweede.
Wat dat betreft ben ik blij met een fokker die zeer nuchter is. Je stelt als fokker neem ik aan een persoonlijke kennismaking met iemand wel boven een anoniem telefoontje. Zou ik wel doen in elk geval.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hihi, ik vind mezelf al erg als ik erg aandring op ander voer ofzo, of naar de dierenarts gaan. Weet ik veel in wat voor omstandigheden die mensen zitten verder. Zou best kunnen dat ze net een financiële ramp hebben meegemaakt en de honden niet meteen weg willen doen maar vreselijk moeten knibbelen ofzo.

Maar dat mensen echt dingen op gaan zoeken en bellen naar fokkers, daar ben je wel even zoet mee. Dan moet je wel erg overtuigd zijn van je gelijk en hoe kan dat ooit via internet, je kan toch niet door het beeldscherm heen kijken. Je kunt je zorgen maken of zo je bedenkingen ergens bij hebben, gedachten zijn tolvrij, maar meer kun je niet doen. Ja, reageren en je mening geven. Ik heb het idd wel vaker gelezen dat het gebeurd dat iemand blijkbaar een hele studie ervan maakt om de fokker oid te bellen, en waarom idd? Wat bereiken ze ermee?

Ik vind mensen wel eens vervelend maar dat bepaalt mijn mening niet over hoe ze met hun honden omgaan. Zo vervelend als mensen tegen mensen kunnen zijn hier, zo lief zijn ze met hun honden, hahaha. Ik denk dat de meeste mensen die hier komen, bovengemiddeld goed voor hun hond zorgen, dus waarom zou je het erg vinden dat er een hond ergens terecht komt bij iemand die je vervelend vind? Ze zullen evengoed heus wel goed voor hun honden zorgen. Of zouden mensen echt denken, oooo nee, die voert brokken! Fokker bellen hoor, dat kan niet. Of: neeee, die woont in de stad, in een appartement nog wel! Zo absurd zal het toch niet zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”