Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijgen over je honden, op het HF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door Marion. »

Gaat het nu echt die kant op?

Vreemde buitenstaanders (maar wel mede-hondenforummers) die zich gaan bemoeien met welke pup je bij welke fokker koopt? Fokkers die moeten worden ingelicht over de geestelijke toestand van medeforummers. Wordt mijn dierenarts straks ook gebeld dat ik mijn hond met een bultje tussen haar tenen laat lopen? Moet de dierenbescherming worden ingelicht omdat mijn honden te dik zijn?

Wat voor zieke mensen zijn hier ook lid, die dat doen? En waarom doen ze dat???

Ik kan er echt met mijn pet niet bij, en ik vind het zeer verwerpelijk. Je krijgt gewoon de neiging om helemaal niets meer over je honden te vertellen, en al helemaal geen foto's te laten zien. En als je een pupje koopt, dan pas melden als pup veilig in je eigen huis op de bank zit. Want anders gaat de forumpolitie actie ondernemen :ugh:

How low can we go?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind zulke acties ronduit walgelijk, BAH !!!!!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marion. schreef:Gaat het nu echt die kant op?

Vreemde buitenstaanders (maar wel mede-hondenforummers) die zich gaan bemoeien met welke pup je bij welke fokker koopt? Fokkers die moeten worden ingelicht over de geestelijke toestand van medeforummers. Wordt mijn dierenarts straks ook gebeld dat ik mijn hond met een bultje tussen haar tenen laat lopen? Moet de dierenbescherming worden ingelicht omdat mijn honden te dik zijn?

Wat voor zieke mensen zijn hier ook lid, die dat doen? En waarom doen ze dat???

Ik kan er echt met mijn pet niet bij, en ik vind het zeer verwerpelijk. Je krijgt gewoon de neiging om helemaal niets meer over je honden te vertellen, en al helemaal geen foto's te laten zien. En als je een pupje koopt, dan pas melden als pup veilig in je eigen huis op de bank zit. Want anders gaat de forumpolitie actie ondernemen :ugh:

How low can we go?
Het komt niet vaak voor :engel: maar ik ben het 100% met je eens!
Wat een gesodemieter zeg!!

En het gebeurt dus kennelijk dat achter de rug van mensen om anderen worden geinformeerd. Dat hoeven geen forumleden te zijn die dat doen; het forum is door "niet-leden" ook te lezen. Echt... laat ik er nooit achter komen wie er achter mijn rug om over me praat; dat gaat niet meer goedkomen. Dit mag je zien als een dreigement .. of als een belofte, zo je wilt maar dan zijn echt de rapen gaar.

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bemoeizucht in optima forma :ugh:
dat ze hier soms doorslaan is bekent, maar dit gaat echt alle perken te buiten, - als je die nijgingen hebt :wink: - get a life
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

:80: ik heb blijkbaar wat gemist....

te triest dit verhaal. ook erg HF onwaardig.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik begrijp dit ook totaal niet, kan er met mijn verstand niet bij waarom iemand dit soort acties zou willen doen. :piew:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

en het is ook altijd echt zo? ik heb ook wel eens het idee, dat het snel geroepen wordt, dat er gebeld is.. maar dat daar dan ook echt bewijs van is, dat hoor je dan weer niet, denken, van horen zeggen enz. dat maakt iets nog niet waar.

maar goed, als en indien, tja.. sneu volk :19:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Afgunst? Een leeg leven? Genieten van de ellende van een ander? Anderen graag een mes in de rug willen steken? Kan zo nog wel ff doorgaan hoor. Hoe dan ook. Een ieder die zoiets doet mist gewoon een paar steken in zijn/haar bovenkamer en dienen gewoon in een of andere debiele inrichting opgesloten te worden want die zijn gewoon ziek in het hoofd :kotz:

Met wat er nu(en int verleden) gebeurt is, is het inderdaad aan te raden pas iets over een aankomende hond/pup te vertellen als het al een feit is :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Het is ook werkelijk van de ratten besnuffeld. Belachelijk dat je op een Hondenforum niet meer veilig over je honden kunt posten. Idioterie ten top :piew:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nou, ik weet dus inderdaad dat wanneer hier een tweede erbij komt ik er nog even goed over moet denken of dat in geuren&kleuren op het HF komt te staan.
Je zult 't maar hebben zeg. Stelletje mafkezen :piew:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Is het nu weer gebeurd dan?
Ik vind het verwerpelijk, die ziekelijke bemoeizucht
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:Nou ja, je kunt wel vertellen dat je een pup krijgt maar dan niet de fokker er bij vermelden. Of je moet nou net die ene Iberische Klippenkees besteld hebben waarvan er maar één nestje in de hele EU is ;-) Dan is de fokker zonneklaar.

Maar de fokker was in 2e geval toch in zijn geheel niet vermeld :U:
Laatst gewijzigd door smoekie op 18 mei 2013 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

~Suzanne~ schreef:Dat hoeven geen forumleden te zijn die dat doen; het forum is door "niet-leden" ook te lezen.
Koffiecorner is al een tijdje niet meer te lezen door niet-leden hoor :wink:

Ik denk dus wel dat het forumleden zijn. Natuurlijk kunnen dat 'stille' forumleden zijn, maar dan nog. Waarom?????????

En Noor, natuurlijk is er geen bewijs. Maar ik vind wel dat dit soort toestanden hier een beetje te vaak gebeurd. Dan dus maar gewoon binnenskamers houden wat je plannen zijn met de honden? Dan kun je alleen de buren of je familie aanwijzen als zijnde "jij hebt gebeld!"

Maar sowieso. Waarom meent iemand zich daarmee te moeten bemoeien?
Marion.

Nanna schreef:
smoekie schreef: Met wat er nu(en int verleden) gebeurt is, is het inderdaad aan te raden pas iets over een aankomende hond/pup te vertellen als het al een feit is :roll:
Nou ja, je kunt wel vertellen dat je een pup krijgt maar dan niet de fokker er bij vermelden. Of je moet nou net die ene Iberische Klippenkees besteld hebben waarvan er maar één nestje in de hele EU is ;-) Dan is de fokker zonneklaar.
Ja. En je moet de naam van de foto die je vermeld veranderen in iets zeer anoniems. En, en, en. Dat is toch debiel?
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Kennelijk heb ik iets gemist. Wat een rarigheid is dat toch weer, wat bezielt mensen om zich overal maar mee te bemoeien.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Die mensen sporen niet.
Afbeelding
Marion.

Nanna schreef:
Marion. schreef: En je moet de naam van de foto die je vermeld veranderen in iets zeer anoniems. En, en, en. Dat is toch debiel?
Ja, dat is zeker debiel. Ik ben het volkomen met je eens.
Maar het schijnt iets onuitroeibaars te zijn. Wat moet je dan?
Nou ja. Wat ik zeg in de topictitel dus blijkbaar. Zwijgen over je honden :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ben het helemaal met je eens, ziekelijk en compleet gestoord gedrag noem ik het.
Ook niet raar in het beeld wat ik hier zo vaak lees overigens dat iedereen zich maar met de honden van anderen willen bemoeien, die bemoeizucht wordt constant maar groter maar dat je het dan in je domme kop haalt om te gaan bellen naar fokkers/verkopers.... dat gaat alle perken te buiten.... :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ben het helemaal met je eens. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een enorm rare ervaring is als je opgebeld wordt met de mededeling dat iemand van het HF heeft gezegd dat jij niet de juiste persoon bent voor die hond.

Ik heb Kaz overigens ook 'verzwegen'. Gewoon een keer foto's geplaatst enzo en toen wist iedereen dat we een pup hadden. Verder geen gemekker over gehad.

Maar belangrijke dingen vragen over gedrag, dat doe ik echt nooit meer hier. En iets mededelen over een eventuele nieuwe hond oid ook niet. Er is natuurlijk ook een reden dat ik, ondanks de meeste weten wie ik ben en hoe ik heet, toch alles zo veel mogelijk privé wil houden. Want misschien kun je het naïef noemen, maar ik noem het te goed van vertrouwen, dat was ik zeer zeker in het begin. Nou daar ben ik voor afgestraft en heb ik van geleerd.

Oh en degene die dat toentertijd heeft geflikt, is nooit zo stoer geweest om het eerlijk aan mij te vertellen. Walgelijk.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 18 mei 2013 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Jion schreef:Maar wat is er nu in dit geval dan precies gebeurd?
Doet er niet toe (weet ik natuurlijk ook niet). Het gaat niet om "dit geval". Het gaat erover dat dit gebeurd. En meer dan eens. En al jaren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het ook zeer debiel gedrag maar het weerhoud me er niet van gewoon over mijn honden te posten hoor, sodemieter op.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Je kunt met dit soort zaken nooit achterhalen wie het is geweest helaas. Want als je belt, heb dan ook de ballen dat te zeggen.
Dat gebeurt dan net weer niet natuurlijk.
In het verleden is het vaker gebeurd. Uit een soort rare overtuiging dat je een hond 'redt' van een ondeugdelijk persoon? Mag de fokker dat niet zelf bepalen?
Ik vind de bemoeizucht veel te ver gaan. Je zou inderdaad niks meer plaatsen, want ook al verander je bestandsnamen, dan nog is er wel te achterhalen welke hond waar vandaan komt.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik weet niet of het wel mensen van HF zijn.
Aangezien niet alles in de koffiecorner staat maar ook op andere plekken, en die zijn wel openbaar.
Nouja, geloof ik. Ik log altijd in dus ik weet niet wat niet-leden niet kunnen zien, maar best veel volgens mij.

Overigens is het ook andersom. Dat mensen meningen over fokkers hebben en die menen te moeten ventileren.

Het is inherent aan Internet maar ook gewoon aan mensen. Internet maakt het alleen makkelijker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het is overigens niet voorbehouden aan het HF dit gestoorde gedrag, ik heb hetzelfde pas geleden meegemaakt met nu ex-clubgenoten die dingen wilden gaan bepalen van mijn honden wat totaal niks maar dan ook helemaal niks noppes nada met trainen te maken had... (info via pb).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik vind sommige reacties op het forum al te ver gaan, laat staan dat iemand het in z'n kop haalt om serieus te gaan bellen :piew: En ik weet niet wat erger is.. Als het werkelijk hf-mensen zijn die bellen of non hf-mensen zijn. Is het dan iemand die je helemaal niet kent, of je buurman die stiekem meeleest ofzo? Nouja, ik wil het ook niet snappen, geloof ik. Rare mensen zijn er toch.
Marion.

Fafo schreef:Ben het helemaal met je eens. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een enorm rare ervaring is als je opgebeld wordt met de mededeling dat iemand van het HF heeft gezegd dat jij niet de juiste persoon bent voor die hond.

...knip...

Oh en degene die dat toentertijd heeft geflikt, is nooit zo stoer geweest om het eerlijk aan mij te vertellen. Walgelijk.
Maar jij weet dus wel wie het is geweest? Niet dat ik dat wil weten hoor, maar als het mij zou gebeuren (en ik weet wie het is) dan zou ik flink in gesprek gaan met die persoon. Ik zou daar niet het hele HF op aankijken. Afhankelijk met het gesprek met "die persoon" zou ik me in de toekomst wel/niet uitlaten over mijn honden op het HF. Gewoon, omdat "die persoon" daar ook nog is.

Maar als je niet weet wie die telefoontjes pleegt, dan komt het dus gewoon neer op verzwijgen. En ik vind het diep triest dat het dus op het leukste HF zo ver moet komen. Kunnen we straks alleen nog maar over smegma-lullen en tonijnsalade lullen :ugh:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dat is echt heel ziekelijk gedrag hoor. Heb het al vaker gelezen hier en vraag me dan echt af: waarom? waarom zou je dat willen doen?
Ik vind ook zeker dat je dan de ballen moet hebben om te zeggen: luister, ik was het, ik heb gebeld, om die en die reden. Heb je die ballen niet? Bemoei je er dan gewoon niet mee! Klaar!
RIP Cena :roos:
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
    Marjoleine schreef: Overigens is het ook andersom. Dat mensen meningen over fokkers hebben en die menen te moeten ventileren.
    Ja, maar dat doe je hier onder je eigen naam. Ik vind dat toch wat anders dan stiekem achter mensen hun rug om fokkers gaan bellen en te gaan lopen roddelen....
    Nee, ik bedoel dat mensen pupkopers menen te moeten informeren over fokkers omdat ze die fokkers denken te kennen via HF.

edit: of die fokker gewoon domweg een hak willen zetten dus.
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    Mit
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Marjoleine schreef:
    Nanna schreef:
    Marjoleine schreef: Overigens is het ook andersom. Dat mensen meningen over fokkers hebben en die menen te moeten ventileren.
    Ja, maar dat doe je hier onder je eigen naam. Ik vind dat toch wat anders dan stiekem achter mensen hun rug om fokkers gaan bellen en te gaan lopen roddelen....
    Nee, ik bedoel dat mensen pupkopers menen te moeten informeren over fokkers omdat ze die fokkers denken te kennen via HF.

edit: of die fokker gewoon domweg een hak willen zetten dus.
    Even belachelijk imo. Dat is precies dezelfde insteek als bellen van fokkers lijkt me, iemand een hak zetten :roll:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Nanna schreef:Ik zou trouwens wel zo'n fokker willen zijn die gebeld wordt. En dan maar serieus doorvragen. En uiteindelijk de hele handel, met naam en toenaam, op het bewuste forum zetten. Zie maar wat je d'r mee doet. :ok:
    :LOL: Ja dat zou geniaal zijn!
    RIP Cena :roos:
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”