Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trillen, overgeven en diarree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Trillen, overgeven en diarree

Ongelezen bericht door ZaZa »

Heeft ZaZa sinds vanavond. Ze houdt niets binnen en echt waterdunne diarree. Net wat water gedronken, maar zelfs dat kwam eruit.
Maag wat van streek dacht ik.
Maar nu ligt ze bij me en ze trilt heel erg, niet constant, meer rillingen. Temperatuur is 38.5.
Waar kan dat trillen vandaan komen?
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Trillen, overgeven en diarree

Ongelezen bericht door Shima »

Heeft ze iets verkeerds gegeten? Voelt haar buik hard, bol? As ze ook geen water binnen kan houden zou ik niet te lang wachten maar even langs de dierenarts gaan.
ZaZa
Zeer actief

Shima schreef:Heeft ze iets verkeerds gegeten? Voelt haar buik hard, bol? As ze ook geen water binnen kan houden zou ik niet te lang wachten maar even langs de dierenarts gaan.
Buik voelt soepel. Gelukkig niet meer overgegeven, nog wel een beetje diarree.

Ik vraag me af of het kan komen doordat ze gisteren KVV heeft gehad en 10 minuten later brokken?
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Nee, dat kan niet. De rillingen zullen van de buikpijn komen maar goed klinkt het niet. Zijn de slijmvliezen wel mooi roze?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
ZaZa
Zeer actief

Tulp schreef:Nee, dat kan niet. De rillingen zullen van de buikpijn komen maar goed klinkt het niet. Zijn de slijmvliezen wel mooi roze?
Ja, die zien er goed uit.
Ze heeft net ook een boterham op en dat lijkt goed te gaan.
Gisteren en vannacht liep ze steeds te smekken, dat doet ze nu niet meer.
Ze was net ook aan het spelen.
Trillen doet ze ook niet meer.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Fijn dat het alweer wat beter met haar gaat!
Als ze hier diarree hebben kijk ik het altijd even aan. Maar zodra ze gaan spugen en ook niet meer ophouden met spugen ga ik meteen naar de dierenarts. Ik denk dat het rillen van de buikpijn is geweest, dat heb ik hier ook wel eens gezien bij één van mijn honden.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

ZaZa schreef:
Tulp schreef:Nee, dat kan niet. De rillingen zullen van de buikpijn komen maar goed klinkt het niet. Zijn de slijmvliezen wel mooi roze?
Ja, die zien er goed uit.
Ze heeft net ook een boterham op en dat lijkt goed te gaan.
Gisteren en vannacht liep ze steeds te smekken, dat doet ze nu niet meer.
Ze was net ook aan het spelen.
Trillen doet ze ook niet meer.
Dan heeft er echt wat dwars gezeten en heeft ze flink buikpijn gehad. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

Trillen kan ook van verhoging komen :)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het eerste waar ik aan dacht was "iets giftigs". Met inderdaad een combinatie van symptomen zoals jij ze beschrijft had ik een DA gebeld en desnoods even langsgegaan; dat zijn dan geen dingen waar je mee moet wachten.. denk ik...

Suzanne
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Reina had ook zoiets vorige week. Spuitpoep, gras eten, overgeven en s'avonds trillerig. Geen verhoging of koorts en de slijmvliezen zagen er goed uit. Na 1 dagje was ze weer een stuk beter. Geen idee waar dat door veroorzaakt was :U:
~Suzanne~ schreef: Het eerste waar ik aan dacht was "iets giftigs". Met inderdaad een combinatie van symptomen zoals jij ze beschrijft had ik een DA gebeld en desnoods even langsgegaan; dat zijn dan geen dingen waar je mee moet wachten.. denk ik...

Suzanne
Als je je gezonde verstand gebruikt kun je deze dingen best even aankijken vind ik :wink: als je onzeker bent of het gewoon niet vertrouwd moet je altijd even bellen. Al is het maar voor je eigen geruststelling.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief

alm@ schreef:Reina had ook zoiets vorige week. Spuitpoep, gras eten, overgeven en s'avonds trillerig. Geen verhoging of koorts en de slijmvliezen zagen er goed uit. Na 1 dagje was ze weer een stuk beter. Geen idee waar dat door veroorzaakt was :U:
~Suzanne~ schreef: Het eerste waar ik aan dacht was "iets giftigs". Met inderdaad een combinatie van symptomen zoals jij ze beschrijft had ik een DA gebeld en desnoods even langsgegaan; dat zijn dan geen dingen waar je mee moet wachten.. denk ik...

Suzanne
Als je je gezonde verstand gebruikt kun je deze dingen best even aankijken vind ik :wink: als je onzeker bent of het gewoon niet vertrouwd moet je altijd even bellen. Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Precies dit had ik dus. Aan de ene kant dacht ik het wel even aan te kunnen kijken, aan de andere kant zag het er wel ernstig uit.
Pfff... Moeilijk altijd, zeker als je zo'n overbezorgde muts bent als ik.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

ZaZa schreef:
alm@ schreef:Reina had ook zoiets vorige week. Spuitpoep, gras eten, overgeven en s'avonds trillerig. Geen verhoging of koorts en de slijmvliezen zagen er goed uit. Na 1 dagje was ze weer een stuk beter. Geen idee waar dat door veroorzaakt was :U:

Suzanne

Precies dit had ik dus. Aan de ene kant dacht ik het wel even aan te kunnen kijken, aan de andere kant zag het er wel ernstig uit.
Pfff... Moeilijk altijd, zeker als je zo'n overbezorgde muts bent als ik.
Dat ben ik ook hoor :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”