Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je er aan? Hondjes die zichzelf uitlaten..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wat doe je er aan? Hondjes die zichzelf uitlaten..

Ongelezen bericht door Irisz »

@ Paisley (ik doe het even zo, want ik ben niet zo'n held met quotes) :wink:

Ik denk dat ik mijzelf misschien een beetje verkeerd uitdruk.
Hoewel ik wel vind dat het verstandiger is om je honden niet alleen op pad te sturen heb ik opzich geen LAST van loslopende honden. Als jouw hondje hier door de wijk zou wandelen en even zou komen buurten, heb ik daar 0,0 problemen mee.
Ik zou het zelf niet doen, maar daarmee veroordeel ik een ander niet.
Echter, het gaat om deze specifieke situatie. Dit hondje veroorzaakt dus wel overlast vanwege zijn gedrag naar andere reuen (niet alleen de mijne) en het 'incident' van bijna dekken van een teefje. Vooral dat eerste zorgt bij andere reu-eigenaren voor veel problemen, wanneer zij reuen hebben die hier niet vriendelijker op worden en dat niet kunnen waarderen.

Het probleem voor mij is dus niet dat hij losloopt, maar dat hij vervelend is en dus niet onder controle van een baas. IK moet nu het probleem oplossen van een vervelende reu, terwijl ik dat de taak van de eigenaar vind.

Oh en ik zeg niet dat jij niet met je hond wandelt, maar dat dat het 'probleem' van niet weten wat hij doet, oplost. Maar nogmaals, het is niet naar jou bedoelt. Ik ken jou niet en jouw hond niet. En als jouw hondje gewoon een beetje rondwandelt en zichzelf vermaakt, zal dat inderdaad geen probleem zijn. Hier is de situatie helaas anders.
Ze hebben overigens nog een hondje. Weet niet of het van dezelfde eigenaar is of van buren ofzo, die ook altijd door de wijk scharrelt. Gecastreerde reu, hartstikke leuk beest en daar spelen onze honden regelmatig mee als ik hem tegen kom. Volgens mij ben ik echt zo'n moeilijke baas niet hoor....of buur. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Irisz schreef:
Het probleem voor mij is dus niet dat hij losloopt, maar dat hij vervelend is en dus niet onder controle van een baas. IK moet nu het probleem oplossen van een vervelende reu, terwijl ik dat de taak van de eigenaar vind.
Zeg t hem dan. Misschien verrast hij/zij je met een meesterlijke oplossing ;)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:
Irisz schreef: En zonder persoonlijke bedoeling naar jou, ik mag toch hopen dat mensen zelf wel kunnen bedenken dat het niet gewenst is dat jouw hond de bloembollen van de buren naar boven haalt. :denken: Jouw hond hoort niet in z'n eentje ergens rond te scharrelen. Als je een hond wil, laat je 'm maar uit of in je eigen tuin poepen. Niet door de hele wijk in z'n uppie.
Ja zo zit nederland in elkaar. Dit hoort zus, dat hoort zo. Helaas ligt het me niet zo.
Als wij niet weten wat de hond doet, kunnen we er ook niets aan doen. Daarom is het zo fijn dat mensen dat communiceren. Poepen deed hij discreet in de bosjes van gemeentegrond, verder speelde hij met de kinderen van de naburige school, vermaakte hij de buren door achter de tuinsproeier aan te jagen en hield verder ons loslopende konijn in de tuin door een staaltje van zn aangeboren drijversinstinct te laten zien. We woonden in een tolerante buurt en zo ging het er aan toe en iedereen voelde zich daar goed bij.
De buurvrouw kwam kribbig ons ophalen om haar bollen tuintje te laten zien, wat erin resulteerde dat we een nieuwe zak bloembollen, een zelfgebakken appeltaart en een kaartje kreeg met 'sorry' erop voor haar regelden en iedereen is weer blij.
Dat vind ik een prettigere situatie dan krampachtig je hond altijd maar aangelijnd houden, want stel je voor hij loopt iemand in de weg.
Ze gaat dat in veel dorpen toch ook met katten? Die schijten ook wel eens ongevraagd in de bloembedden en dán is het ineens wel 'normaal'

Nu merk ik dat jij nou niet bepaald een appeltaart verwacht als je aangeeft er last van te hebben, maar hoe aso je buren ook zijn - ik vind het geen reden om in ieder gewoon kenbaar te maken wat je dwars zit, voordat je met de politie aan komt zetten.
Goh gek eigenlijk dat je dat zelf niet kan bedenken dat je loslopende hond overlast of last kan veroorzaken en je dat door anderen ingefluisterd moet krijgen. :roll:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Goh gek eigenlijk dat je dat zelf niet kan bedenken dat je loslopende hond overlast of last kan veroorzaken en je dat door anderen ingefluisterd moet krijgen. :roll:
Ik vind het ook een beetje omgekeerde wereld dat anderen jou moeten vertellen wat je hond uitspookt buiten. Maargoed, het maakt mij verder niet uit hoe anderen dit met hun hond doen, als ik er maar geen last van heb. Dat heb ik nooit gehad, maar nu dus wel en dát veroorzaakt het probleem, niet het feit dat hij losloopt.

Ontopic: ik hoorde vanmorgen van een buurtbewoner dat er een brief bij de eigenaren in de bus is gedaan met de vraag of zij het hondje bij hen in de buurt willen houden i.v.m. de overlast die hij veroorzaakt. Volgens deze man zijn er al eerder mensen langs geweest om dit te vragen maar heeft het niets opgeleverd. Ik heb daar verder niks van meegekregen, maar wacht even af of dit iets verandert.
Ga in ieder geval kijken of het 'op hem inlopen' werkt. En als ik hem ooit tegenkom zonder de mannen, proberen te vangen en bij het asiel afleveren.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat je gewoon naar die mensen toe kunt hoor. dat is geen verkeerd volk. of ze er iets aan gaan doen? geen idee..
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Hier is ook zo een geval. Ik heb 3 intacte teven dus hij zit vaak voor onze deur vol verlangen. Ik bel steeds de dierenambulance, die halen hem weg, mensen moeten steeds betalen bij ophalen dus nu houden ze hem vast. Ik weet gelukkig niet waar ze wonen.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Het is niet de schuld van de eigenaar van de hond.
In ieder geval niet als hij net zo is als onze vorige buren.
Hondje liep soms uit de poort, nou ja soms een paar keer per dag.
Konden ze echt niks aan doen, hondje luisterde namelijk niet, als de poort openstond dan liep hij weg.
Binnenhouden, aanlijnen, kennel, nee dat kon niet.
Beestje scheet wel de hele buurt onder, piste in mijn tuin toen ik nog geen hek had.
Natuurlijk ben ik naar de eigenaar gegaan, ja dan moest ik maar een hek om voor en achtertuin zetten, de drollen in de stegen, ja dat konden we toch zelf opruimen.
Dat de hele buurt er last van had konden zij niks aan doen, hondje was ruimte gewent.
De gemeente is op een gegeven moment maar langs geweest, toen kon het beestje opeens wel in de gaten worden gehouden.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

ayke schreef:Het is niet de schuld van de eigenaar van de hond.
In ieder geval niet als hij net zo is als onze vorige buren.
In dit geval wel. Eigenaar is hier geweest om hem op te halen toen hij hier in huis zat.
Zij gaf zelf aan 's morgens de poort open te zetten zodat hij kon gaan wandelen. Zij had het dan druk met de kinderen die naar school moesten. Als ze dan terug kwam van school, kwam hij ook weer ongeveer thuis. :19:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
ayke
Actief

Dat bedoel ik dus, volgens de eigenaren kunnen ze er niks aan doen, daar hadden mijn buren ook last van.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

ayke schreef:Dat bedoel ik dus, volgens de eigenaren kunnen ze er niks aan doen, daar hadden mijn buren ook last van.
Hoezo niks aan kunnen doen?? Ze geeft aan zelf de poort open te zetten 's morgens ZODAT hij kan gaan wandelen. Daar zou je toch iets aan kunnen doen?? :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
ayke
Actief

Dat vinden die mensen, ik niet
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ayke bedoelt dat die mensen zelf vinden dat ze er niks aan kunnen doen (het werkt voor hen nou eenmaal prima) en dat ze vinden anderen zelf maar maatregelen moeten treffen tegen de (over)last die hun hond veroorzaakt.
Die mensen redeneren dus alsvolgt: de poep in Aykes tuin, tja, had Ayke maar een hek moeten zetten. Dus niet: okee, we zullen zorgen dat onze hond in de tuin blijft zodat hij niet meer in Aykes tuin kan poepen.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap het. :ok: Ik dacht dat Ayke bedoelde dat zij zelf vond dat deze mensen daar niks aan konden doen.
Maar inderdaad, vrees dat zij dat zo zien.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”