Ik denk dat ik mijzelf misschien een beetje verkeerd uitdruk.
Hoewel ik wel vind dat het verstandiger is om je honden niet alleen op pad te sturen heb ik opzich geen LAST van loslopende honden. Als jouw hondje hier door de wijk zou wandelen en even zou komen buurten, heb ik daar 0,0 problemen mee.
Ik zou het zelf niet doen, maar daarmee veroordeel ik een ander niet.
Echter, het gaat om deze specifieke situatie. Dit hondje veroorzaakt dus wel overlast vanwege zijn gedrag naar andere reuen (niet alleen de mijne) en het 'incident' van bijna dekken van een teefje. Vooral dat eerste zorgt bij andere reu-eigenaren voor veel problemen, wanneer zij reuen hebben die hier niet vriendelijker op worden en dat niet kunnen waarderen.
Het probleem voor mij is dus niet dat hij losloopt, maar dat hij vervelend is en dus niet onder controle van een baas. IK moet nu het probleem oplossen van een vervelende reu, terwijl ik dat de taak van de eigenaar vind.
Oh en ik zeg niet dat jij niet met je hond wandelt, maar dat dat het 'probleem' van niet weten wat hij doet, oplost. Maar nogmaals, het is niet naar jou bedoelt. Ik ken jou niet en jouw hond niet. En als jouw hondje gewoon een beetje rondwandelt en zichzelf vermaakt, zal dat inderdaad geen probleem zijn. Hier is de situatie helaas anders.
Ze hebben overigens nog een hondje. Weet niet of het van dezelfde eigenaar is of van buren ofzo, die ook altijd door de wijk scharrelt. Gecastreerde reu, hartstikke leuk beest en daar spelen onze honden regelmatig mee als ik hem tegen kom. Volgens mij ben ik echt zo'n moeilijke baas niet hoor....of buur.