Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou het fijn zijn als....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Zou het fijn zijn als....

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik er voor Dydo een hond bij zou halen of juist niet omdat hij al 11 is?

Moet ik hem alleen laten en alle aandacht geven of zou hij baad hebben bij een maatje?(Alleen is hij trouwens nooit er is altijd iemand thuis of hij gaat mee)
Een buurman met grote hond zei tegen me,waarom zet je er geen Golden Retriever of ander rustig (lees geen terriër)bij.Misschien knapt Dydo daar enorm van op.
Hoeft dan geen pup te zijn maar een hond tot max.een jaar of 4.
Ik denk niet dat Dydo zit te wachten op een drukke pup.....maar misschien is het juist wel goed...?

Iemand ervaring met een jongere hond bij een oude plaatsen?
Ik weet dat Cesar Milan het wel heeft gedaan bij Daddy en Junior met de reden dat de oude hond de nieuwe wat kan leren o.a.

Natuurlijk heb ik daar afgelopen jaar ook wel eens aan gedacht.
Maar vind het ook heel eng.
Het is dan makkelijker om te wachten tot Dydo er ooit niet meer is,maar misschien bloeit hij juist wel op.??Of is het een slecht idee?

Ik zeg niet dat ik het ook ga doen,het zijn hersenspinsels.Misschien kunnen jullie mee denken.

Op zich is het in de toekomst wel prettig dat je niet opeens zonder hond zit...

:U:

Ik zie hier op het forum dat er ook genoeg mensen zijn met meer dan 1 hond.
kipo
Zeer actief

Re: Zou het fijn zijn als....

Ongelezen bericht door kipo »

het hangt heel erg van Dydo af, vindt hij andere honden leuk of niet? Pol zou ook al 11 moeten zijn (als je 7 zegt, geloof ik het zo), maar die vindt het heel leuk, dus voor hem zoeken we toch een leuk maatje voor erbij. Het hondje van mijn ouders doe je daar, volgens mij, geen plezier mee, die vindt andere honden oke, maar een schoot om op te liggen is beter.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hoezo knapt dydo daar mogelijk van op? Gaat het nu niet goed met hem dan? Misschien kun je het eens testen met een logeerhond? Mij leek een tweede ook wel leuk, maar na 2x 1week een logeerhond ben ik er wel uit. Ik raak zelf het overzicht kwijt en lola vindt het na een paar dagen geen flikker meer aan, wordt gemeen tegen de logee.
Annabel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Annabel »

Mijn hond is 10 en ik krijg er nu een puppy bij, als hij er is zal ik het gaan ondervinden. Het is niet zo dat je er een hond bij neemt als gezelschap voor de andere hond, maar alleen als je het zelf ook 100% wilt.
nathalie71

Dat ligt aan de hond.Van die opdringerige houdt hij niet zo van.Dan loopt ie weg en draait zijn kont toe...haha...en moppert wat.
Hij is in ieder geval wel gek op teefjes,formaat maakt niet uit.
Hij vind het wel gezellig met andere honden.
In het park of op visite met andere honden is nooit een probleem geweest.
nathalie71

En hij heeft natuurlijk tot vorig jaar met Dribbel geleeft.Toen lagen ze veel bij elkaar.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Annabel schreef:Mijn hond is 10 en ik krijg er nu een puppy bij, als hij er is zal ik het gaan ondervinden. Het is niet zo dat je er een hond bij neemt als gezelschap voor de andere hond, maar alleen als je het zelf ook 100% wilt.
Dat is absoluut waar, alleen een 2e hond nemen als je dat zelf wilt, niet puur en alleen voor de eerste.
nathalie71

Lizanne schreef:Hoezo knapt dydo daar mogelijk van op? Gaat het nu niet goed met hem dan? Misschien kun je het eens testen met een logeerhond? Mij leek een tweede ook wel leuk, maar na 2x 1week een logeerhond ben ik er wel uit. Ik raak zelf het overzicht kwijt en lola vindt het na een paar dagen geen flikker meer aan, wordt gemeen tegen de logee.
Ja hij heeft niet zo veel zin meer.Zit natuurlijk met zijn Artrose en Patella maar als hij met een andere hond speelt is hij dat even helemaal vergeten.
Hij kan niet alleen zijn nu dus gaat hij overal mee naar toe.

Ja ik heb wel eens op het buur hondje gepast en het andere buur hondje is ook geregeld op visite en dat vind hij allemaal wel gezellig.

En als die te druk wordt kijkt hij een keer zo van.....ach ja.......verder niks
nathalie71

kipo schreef:
Annabel schreef:Mijn hond is 10 en ik krijg er nu een puppy bij, als hij er is zal ik het gaan ondervinden. Het is niet zo dat je er een hond bij neemt als gezelschap voor de andere hond, maar alleen als je het zelf ook 100% wilt.
Dat is absoluut waar, alleen een 2e hond nemen als je dat zelf wilt, niet puur en alleen voor de eerste.
Nee dat zal niet puur alleen voor Dydo zijn.Ik wil graag een hond houden en moet er niet aan denken dat Dydo opeens weg valt(wat vorig jaar bijna het geval was)en er is helemaal geen hond meer....

Ik vond twee wel erg gezellig.
Heb er ook de tijd voor...
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Als je het zelf wilt en het kan met je andere hond dan zou ik zeggen:
ga ervoor.
Ik zou ook graag een hond erbij willen, maar daar doe ik mijn huidige hond
echt geen plezier mee, dus het zij zo.
Maar ik kan je redenering goed volgen, ook ik ben als de dood als ik straks niks meer heb.
Succes met je beslissing.
nathalie71

Hahahaha......Nanna..

Meteen een hond in de aanbieding.

Klinkt wel perfect.Maar ik vind 7 te oud eerlijk gezegd,dan is ze ook haast al senior....
nathalie71

krullie schreef:Als je het zelf wilt en het kan met je andere hond dan zou ik zeggen:
ga ervoor.
Maar ik kan je redenering goed volgen, ook ik ben als de dood als ik straks niks meer heb.

Wat is de reden dat je zegt dat je je andere hond daar geen plezier mee doet als ik vragen mag?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

nathalie71 schreef:
kipo schreef:
Nee dat zal niet puur alleen voor Dydo zijn.Ik wil graag een hond houden en moet er niet aan denken dat Dydo opeens weg valt(wat vorig jaar bijna het geval was)en er is helemaal geen hond meer....

Ik vond twee wel erg gezellig.
Heb er ook de tijd voor...
dat heb ik ook :wink: Meerdere honden vind ik zoveel leuker en als het goed is zit je niet opeens zonder.

Ik heb wel eens een pup bij een oudere hond gezet en het is mijn ervaring dat die 2 niet zoveel aan elkaar hebben (toch zou ik het zo weer doen want zoals gezegd, ik heb de hond voor mezelf niet voor de al aanwezige hond). Maar het kan ook heel anders uitpakken. Er zijn ook honden die er ontzettend van opbloeien.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nathalie71 schreef:
krullie schreef:Als je het zelf wilt en het kan met je andere hond dan zou ik zeggen:
ga ervoor.

Wat is de reden dat je zegt dat je je andere hond daar geen plezier mee doet als ik vragen mag?
hij is erg jaloers en delen is niet zijn sterkste kant.
zet ik er wel een andere hond bij word hij erg opdringerig en bij waarschuwen
gaat hij zich helemaal terug trekken.
hij is al 10 geweest en zit niet helemaal meer goed in elkaar.
dus ik geef hem alle aandacht en een goede oude dag.
nathalie71

Nanna schreef:
nathalie71 schreef:Hahahaha......Nanna..
Klinkt wel perfect.Maar ik vind 7 te oud eerlijk gezegd,dan is ze ook haast al senior....
Dydo is elf. Daar zou ik geen pup/jonge hond naast zetten.
En types als Zula plegen door de bank genomen 15 te worden :engel:

Wat zie jij als nadeel van een hond tot max.4 jaar?

Ik wil natuurlijk het liefst straks genieten van een lang hondenleven.Vandaar dat ik 7 wel te oud vind.

Vandaar mijn eerste ingeving dat ik me nu aan het oriënteren ben voor het geval Dydo weg valt en ik met een pup/hond tot max 4 jaar nog (hopenlijk)lang een hond bij me mag hebben.

Maltezers zie ik ook die een max van 15 kunnen halen.Maar ik denk niet dat Dydo dit gaat redden.

Vandaar mijn gedachten,hond er bij tot een max van 4 jr of pas als Dydo er niet meer is?
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 15 mei 2013 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

krullie schreef:
nathalie71 schreef:
ga ervoor.

hij is erg jaloers en delen is niet zijn sterkste kant.
zet ik er wel een andere hond bij word hij erg opdringerig en bij waarschuwen
gaat hij zich helemaal terug trekken.
hij is al 10 geweest en zit niet helemaal meer goed in elkaar.
dus ik geef hem alle aandacht en een goede oude dag.

Oke,bedankt voor je reactie.

Dydo reageert niet jaloers.Wil er wel graag ook bij zijn .......

Ik geef hem nu ook alle aandacht op z`n oude dag...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

nathalie71 schreef:
Nanna schreef:
En types als Zula plegen door de bank genomen 15 te worden :engel:

Wat zie jij als nadeel van een hond tot max.4 jaar?

Ik wil natuurlijk het liefst straks genieten van een lang hondenleven.Vandaar dat ik 7 wel te oud vind.

Vandaar mijn eerste ingeving dat ik me nu aan het oriënteren ben voor het geval Dydo weg valt en ik met een pup/hond tot max 4 jaar nog (hopenlijk)lang een hond bij me mag hebben.

Maltezers zie ik ook die een max van 15 kunnen halen.Maar ik denk niet dat Dydo dit gaat redden.

Vandaar mijn gedachten,hond er bij tot een max van 4 jr of pas als Dydo er niet meer is?
Mijn hond was bijna zes toen ik haar kreeg, nu is ze bijna twaalf, en topfit. Ik vind zeven een mooie herplaatsleeftijd voor zo'n klein taai type. En ik vind Zula een schatje :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nathalie71

Ja ik ben het met je eens dat Zula een schatje is.......... :denken: ......we denken nog even verder hoor......haha

Bedankt voor je reactie.
nathalie71

Die Yepetto zit er ook nog steeds hè? :wink: Die vind ik ook zo leuk!
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje was 10 jaar toen Kai erbij kwam, Lotje is een hond die zich van weinig iets aantrekt, na een weekje wennen was het alsof Kai er altijd was geweest volgens haar. Ze was 13 toen Dino erbij kwam en 15 toen Wolfke erbij kwam. De beste band heeft ze met Wolfke, ze slapen vaak samen, al vanaf dag 1. Alledrie zijn ze hier gekomen als 7,5 weken oud pupje. Maar dat ligt ook erg aan het karakter van de pup/hond.
Afbeelding
nathalie71

Ach wat een lief stel!!!

Bedankt voor je verhaal!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Denk het wel hoor. Ik had altijd al het plan om er twee te nemen, de meeste dieren vinden het gezellig om een maatje te hebben, katten en konijnen ook bijvoorbeeld. Het is volgens mij wel zo dat kleine gezelschapshondjes bij asiels sneller weg zijn, dus het is misschien even zoeken en afwachten tot je iets geschikts vindt. Ik vind het ook een prettig idee dat als er eentje sterft, je niet meteen helemaal geen honden meer hebt. Twee vind ik zelf wel het maximum voor wat ik kan bieden, stel dat ze allebei een dure operatie moeten, trek ik dat nog wel maar voor drie niet. Ik weet niet of je voor een ouder hondje gaat, ik denk zelf ook dat jouw hond een drukke pup waarschijnlijk niet echt zal waarderen, maar bedenk dan wel dat ze die soms weigeren bij verzekeringen. Ik denk dat je hond het wel zal waarderen en jij wordt er ook blij van, twee vliegen in één klap.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik kan alleen over mijn eigen honden praten.
Vinou kwam erbij toen Devlin 8 was en ik ben blij dat ze er toen bij kwam en niet toen Devlin 12 was.
Dat had Devlin echt vreselijk gevonden.
Een hond op die leeftijd zou ik persoonlijk geen drukke pup om zich heen aan doen.
Devlin heeft Vinou nog wel op helpen voeden en daar pluk ik nu nog de vruchten van :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder

Ongelezen bericht door Rosannex »

Wij hebben toen Max 9 was er een pup bij genomen. Hij was hier zelf wel heel erg van op geknapt.
Hij had zijn leventje wel een beetje gezien en met zijn artrose ging het allemaal zo snel niet meer.
Sinds Bella erbij is gekomen is hij zijn tweede jeugd in gegaan. Als pup zijnde had hij niet eens zoveel gespeeld als dat hij nu doet.
Het heeft hem dus erg goed gedaan. Dit is dan hoe het bij ons is gegaan, maar het kan natuurlijk bij
een andere hond totaal anders lopen. Hangt echt van de hond in kwestie zelf af. :wink:
Dogs are where the heart is
nathalie71

Fizgig schreef:Denk het wel hoor. Ik had altijd al het plan om er twee te nemen, de meeste dieren vinden het gezellig om een maatje te hebben, katten en konijnen ook bijvoorbeeld. Het is volgens mij wel zo dat kleine gezelschapshondjes bij asiels sneller weg zijn, dus het is misschien even zoeken en afwachten tot je iets geschikts vindt. Ik vind het ook een prettig idee dat als er eentje sterft, je niet meteen helemaal geen honden meer hebt. Twee vind ik zelf wel het maximum voor wat ik kan bieden, stel dat ze allebei een dure operatie moeten, trek ik dat nog wel maar voor drie niet. Ik weet niet of je voor een ouder hondje gaat, ik denk zelf ook dat jouw hond een drukke pup waarschijnlijk niet echt zal waarderen, maar bedenk dan wel dat ze die soms weigeren bij verzekeringen. Ik denk dat je hond het wel zal waarderen en jij wordt er ook blij van, twee vliegen in één klap.
Dat klopt allemaal.En het hoeft ook geen klein hondje te zijn hoor.Een grotere hond mag ook.

Ik heb even gekeken bij de verzekering die ik nu voor Dydo heb.
pup = 39, euro per maand
1,2,3 jaar komt op totaal 42 euro per maand
4,5,6 jaar rond de 50 euro per maand

En ga je dan naar een oudere hond vanaf 7 jaar,dan is dat op aanvraag.Dan moet de hond een keuring en wordt het heel duur.Ik heb Dydo ook op latere leeftijd laten verzekeren en dan ben ik nu 79,-euro kwijt per maand.
Dus qua kosten wordt dat wel heel erg veel geld.En de hond mag niks mankeren,bloed, urine,en lichamelijk onderzoek.
Bij Dydo kreeg ik er zelfs een clausule bij.

Hoger dan 7 jaar kan ik beter niet gaan wat verzekering betreft.En ik wil de hond wel verzekeren.
(Behalve als ik maar 1 hond heb dan maakt dat niet veel uit qua leeftijd)
En dan kan ik kiezen voor niet verzekeren maar ik wil dat risico niet nemen.Wat als je opeens kosten hebt van 2000 euro ?Dat kan ik niet op brengen.
Dus als er een tweede komt dan liever jonger dan 6 jaar.
Wel verzekeren.

Jonger dan 6 kan natuurlijk ook een rustige hond zijn.
Vandaar dat mijn buurman het over een Golden retriever had.Dat is een hond die goed bij Dydo zou passen qua karakter.
nathalie71

Rosannex schreef:Wij hebben toen Max 9 was er een pup bij genomen. Hij was hier zelf wel heel erg van op geknapt.
Hij had zijn leventje wel een beetje gezien en met zijn artrose ging het allemaal zo snel niet meer.
Sinds Bella erbij is gekomen is hij zijn tweede jeugd in gegaan. Als pup zijnde had hij niet eens zoveel gespeeld als dat hij nu doet.
Het heeft hem dus erg goed gedaan. Dit is dan hoe het bij ons is gegaan, maar het kan natuurlijk bij
een andere hond totaal anders lopen. Hangt echt van de hond in kwestie zelf af. :wink:

Als het goed zou gaan zou dit een beetje het zelfde verhaal lijken als bij Dydo.
Dydo is overigens een heel relaxed hondje,is hij altijd al geweest.
nathalie71

Frederique schreef:Ik kan alleen over mijn eigen honden praten.
Vinou kwam erbij toen Devlin 8 was en ik ben blij dat ze er toen bij kwam en niet toen Devlin 12 was.
Dat had Devlin echt vreselijk gevonden.
Een hond op die leeftijd zou ik persoonlijk geen drukke pup om zich heen aan doen.
Devlin heeft Vinou nog wel op helpen voeden en daar pluk ik nu nog de vruchten van :ok:
Nee een drukke pup lijkt me niet zo handig zeker niet als het een grotere hond is.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Nanna schreef:
Hier ben ik het mee eens :ok:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Timo was 8 toen Sjakie er bij kwam, die ook 8 was...dat ging heel genoegelijk samen, echtpaar Jut en Jul...
Nu was Timo 14 toen Jimmie erbij kwam...Jimmie is ongeveer 5 jaar, en het klikte meteen...ze zijn erg gesteld op elkaar en Timo is duidelijk weer veel levendiger dan nadat Sjakie was overleden, ze miste Sjakie echt...
Qua energie passen ze goed bij elkaar, maar ook door Jimmies handicap natuurlijk.

Ik heb haast altijd 2 honden gehad, als de ene een jaar of 5 was, dan kwam er weer een pup bij. Ook een keer gehad dat de eerste hond al 10 was toen er een pup bijkwam, maar dat zou ik nooit meer doen.De oude wilde veel slapen en de pup alleen maar spelen...
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Wij hebben eind vorig jaar een volwassen hond uit het asiel gehaald. Onze Dolly wordt dit jaar 13 en is al vanaf haar 3e jaar bij ons. Wij hebben het vooral gedaan omdat we kleinere kinderen hebben en we dachten dat het gemis van Dolly ietsje minder zou zijn voor de kinderen als we dan nog een hond over hadden. Dolly is nog hartstikke gezond dus we hopen dat ze nog heel lang meegaat. Ik zou het liefst nog meer honden in huis halen als het haalbaar zou zijn.

Dolly is absoluut geen sociaal wonder, (lees: een oud chagerijn) maar met deze hond klikte het meteen. Ze verdragen elkaar heel erg goed maar liggen niet echt samen in een mand en echt spelen doen ze ook niet. Maar toch denk ik dat het voor haar gezelliger is om er een hondenmaatje bij te hebben.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”