Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenpension
Moderator: moderatorteam
-
Marie Louise
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
hondenpension
Mag ik naar de bekendheid en/of recensies vragen m.b.t. een hondenpension? Daarbij moet ik een naam noemen maar die is niet als reclame bedoeld.
Dank.
Dank.
- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: hondenpension
Gooi maar in de groep zou ik zeggen
namen noemen kan best hoor!
-
Muk
Inderdaad, je kunt best naar ervaringen van pension X vragen.Guardiano Danna schreef:Gooi maar in de groep zou ik zeggennamen noemen kan best hoor!
-
Marie Louise
- nieuw lid
Oke dan, ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met Het Hondenparadijs in Donkerbroek. Ziet er allemaal fantastisch uit en ik heb al geboekt maar een echte ervaringsdeskundige zou ik wel erg fijn vinden ook.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je eigen ervaring en ervaring telt het zwaarst natuurlijk.Marie Louise schreef:Oke dan, ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met Het Hondenparadijs in Donkerbroek. Ziet er allemaal fantastisch uit en ik heb al geboekt maar een echte ervaringsdeskundige zou ik wel erg fijn vinden ook.
Iedereen vind wel wat en om daar nu je mening op te baseren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Donkerbroek in Friesland?
Ik woon al mijn hele leven in een buurdorp maar heb nog nooit van dat pension gehoord...
Ik woon al mijn hele leven in een buurdorp maar heb nog nooit van dat pension gehoord...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb het topic even verplaatst.
je mag inderdaad namen noemand en ervaringen vragen. daar kunnen positieve en negatieve reacties op komen en zolang dit eigen ervaringen zijn van mensen of op andere wijze gefundeerde antwoorden dan is dat geen probleem.
je mag inderdaad namen noemand en ervaringen vragen. daar kunnen positieve en negatieve reacties op komen en zolang dit eigen ervaringen zijn van mensen of op andere wijze gefundeerde antwoorden dan is dat geen probleem.

- dagmar88
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
Muk
Dat is idd erg duur, maar als de honden daar perfect zitten heb ik dat er wel voor over.massam schreef:inderdaad heerlijke foto's! ik vind 22 euro per dag wel schreeuwend duur trouwens
Is er met Google niks te vinden over dat pension?
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
22 euro per hond?? Jemig, hebben ze daar een gouden voerbakje ofzo...Pfff, dan werd het pension voor mijn honden bijna 2 keer zo duur als mijn eigen vakantie!
Heb even snel gespiekt: Je moet dan zelf ook je eigen voer nog meebrengen. Zou toch mogen verwachten voor dat geld dat dat inbegrepen zou zijn?
Ach, ik kan er toch niet terecht: Max in een huiskamer met vreemde honden is geen succes. Hem willen ze dus toch al niet.
Laat mij dan maar gewoon een tientje per hond betalen voor een aparte kennel waar Max en Gizmo samen inmogen en lekker een paar keer per dag samen uit mogen rennen op het gras. Dat is incl voer en voor mijn honden iig veel veiliger!
Heb even snel gespiekt: Je moet dan zelf ook je eigen voer nog meebrengen. Zou toch mogen verwachten voor dat geld dat dat inbegrepen zou zijn?
Ach, ik kan er toch niet terecht: Max in een huiskamer met vreemde honden is geen succes. Hem willen ze dus toch al niet.
Laat mij dan maar gewoon een tientje per hond betalen voor een aparte kennel waar Max en Gizmo samen inmogen en lekker een paar keer per dag samen uit mogen rennen op het gras. Dat is incl voer en voor mijn honden iig veel veiliger!
- M@scha
- Zeer actief
SuzieC1970 schreef:22 euro per hond?? Jemig, hebben ze daar een gouden voerbakje ofzo...Pfff, dan werd het pension voor mijn honden bijna 2 keer zo duur als mijn eigen vakantie!
ruimt wel mooi op
nee geintje, voor mijn honden zou het ook niks zijn maar voor een gezellige hond zou het waarschijnlijk hemels zijn!

-
Marie Louise
- nieuw lid
Het is inderdaad Donkerbroek Friesland en er is niks te vinden via google behalve hun eigen site.
-
Tessa_
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Rasechte vuilnisbak (chihuahuamix x dwerkeesmix)
Labrador x stabij - Aantal honden: 2
Geen idee of dit topic nog open of actief is, maar ik heb een recensie voor je! Een zeer positieve wel te verstaan... Voor wanneer heb je gereserveerd?
Ongeveer 1x per maand hebben ze een kennismakingsweekend. Dan kan je kennismaken met hen en met het huis en de omgeving. Wegens ietwat drukke weken ben ik er helaas niet aan toegekomen, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is.
Mijn pluizebeesten zijn er vorige week 5 dagen geweest. Omdat ik er nog niet was geweest wordt er ongeveer een half uur a 3 kwartier uitgetrokken om ze een beetje te laten wennen. Bij aankomst konden ze direct uit de auto om de tuin te gaan verkennen. En ik moet zeggen, de website liegt er niet om! Ze hebben een fantastisch omheinde tuin met gras, bomen, zand en een overdekte kapschuur. Overal liggen ballen, stokken, flostouwen. Ook water kunnen ze overal vinden. Daarnaast mogen ze eigenlijk gewoon doen wat ze willen. Van 's ochtends tot 's avonds kunnen ze naar believen in en uit lopen.
Ik heb een jonge hond die 24 uur per dag heeft gespeeld met andere honden, voor hem was het echt een paradijs. Hij heeft zelfs 's nachts de boel 'geterroriseerd' om andere honden uit te dagen voor een spel.
Mijn andere hond heeft nooit geleerd om te spelen maar vind het heerlijk om te snuffelen, te graven en te relaxen. Beide honden bevonden zich in het paradijs! Ze zijn thuis nog 3 dagen echt moe geweest en moesten ze ook echt weer even wennen aan ons ritme.
Over de prijs... tja.. Toegegeven is het inderdaad aan de dure kant, zeker omdat je je eigen voer mee moet nemen. Aan de andere kant ook weer prettig. Weet je zeker dat ze nergens last van hebben. (Uit ervaring: onlangs een poging gedaan tot overstappen op het B-merk van Royal Canin. Dit was geen succes, snel weer overgegaan op Royal Canin...)
Voor die 22 euro per dag (per hond) is het werkelijk een paradijs. Geen kennels, geen hokken. Ze hebben daadwerkelijk verstand van honden (ben zelf instructeur en kon het op deze manier testen) en zorgen ook nog eens voor zieke en/of oude honden. Daarnaast zorgen ze ervoor dat de jonge honden de oudere honden niet kunnen lastigvallen.
Mijn kleine zwarte donder van 6 is een asielhond met 3 vorige eigenaren en vind echt niet alle honden even leuk. Ik heb ze 's avonds gemaild met de vraag hoe de kennismaking is verlopen. Vrijwel direct kreeg ik antwoord terug dat het allemaal fantastisch is verlopen en dat ze het op hun eigen manier prima naar hun zin hebben.
Ze leven daar met en voor de honden. Een sociaal leven hebben ze eigenlijk niet. Daarnaast zijn ze het hele jaar door geopend, ook op zon- en feestdagen. Brengen en halen is op afspraak en in alle rust.
En gelukkig, toen ik ze weer kwam ophalen waren ze zeer blij om mij te zien en ontzettend moe van alle opgedane ervaringen.
Ik vind het oprecht een aanrader.
Hoop dat je wat aan deze info hebt. Laat je het weten?
Ongeveer 1x per maand hebben ze een kennismakingsweekend. Dan kan je kennismaken met hen en met het huis en de omgeving. Wegens ietwat drukke weken ben ik er helaas niet aan toegekomen, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is.
Mijn pluizebeesten zijn er vorige week 5 dagen geweest. Omdat ik er nog niet was geweest wordt er ongeveer een half uur a 3 kwartier uitgetrokken om ze een beetje te laten wennen. Bij aankomst konden ze direct uit de auto om de tuin te gaan verkennen. En ik moet zeggen, de website liegt er niet om! Ze hebben een fantastisch omheinde tuin met gras, bomen, zand en een overdekte kapschuur. Overal liggen ballen, stokken, flostouwen. Ook water kunnen ze overal vinden. Daarnaast mogen ze eigenlijk gewoon doen wat ze willen. Van 's ochtends tot 's avonds kunnen ze naar believen in en uit lopen.
Ik heb een jonge hond die 24 uur per dag heeft gespeeld met andere honden, voor hem was het echt een paradijs. Hij heeft zelfs 's nachts de boel 'geterroriseerd' om andere honden uit te dagen voor een spel.
Mijn andere hond heeft nooit geleerd om te spelen maar vind het heerlijk om te snuffelen, te graven en te relaxen. Beide honden bevonden zich in het paradijs! Ze zijn thuis nog 3 dagen echt moe geweest en moesten ze ook echt weer even wennen aan ons ritme.
Over de prijs... tja.. Toegegeven is het inderdaad aan de dure kant, zeker omdat je je eigen voer mee moet nemen. Aan de andere kant ook weer prettig. Weet je zeker dat ze nergens last van hebben. (Uit ervaring: onlangs een poging gedaan tot overstappen op het B-merk van Royal Canin. Dit was geen succes, snel weer overgegaan op Royal Canin...)
Voor die 22 euro per dag (per hond) is het werkelijk een paradijs. Geen kennels, geen hokken. Ze hebben daadwerkelijk verstand van honden (ben zelf instructeur en kon het op deze manier testen) en zorgen ook nog eens voor zieke en/of oude honden. Daarnaast zorgen ze ervoor dat de jonge honden de oudere honden niet kunnen lastigvallen.
Mijn kleine zwarte donder van 6 is een asielhond met 3 vorige eigenaren en vind echt niet alle honden even leuk. Ik heb ze 's avonds gemaild met de vraag hoe de kennismaking is verlopen. Vrijwel direct kreeg ik antwoord terug dat het allemaal fantastisch is verlopen en dat ze het op hun eigen manier prima naar hun zin hebben.
Ze leven daar met en voor de honden. Een sociaal leven hebben ze eigenlijk niet. Daarnaast zijn ze het hele jaar door geopend, ook op zon- en feestdagen. Brengen en halen is op afspraak en in alle rust.
En gelukkig, toen ik ze weer kwam ophalen waren ze zeer blij om mij te zien en ontzettend moe van alle opgedane ervaringen.
Ik vind het oprecht een aanrader.
Hoop dat je wat aan deze info hebt. Laat je het weten?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen.
Geld maakt me niet zo heel veel uit als ze een goed plekje hebben, maar dit vind ik wel extreem.
Geld maakt me niet zo heel veel uit als ze een goed plekje hebben, maar dit vind ik wel extreem.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ook, ik betaal 9 euro per hond per dagDaisy@ schreef:22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Daisy@
- Zeer actief
En ook dik tevreden zekerInge schreef:Ik ook, ik betaal 9 euro per hond per dagDaisy@ schreef:22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja hoor, ik vind het goed zatDaisy@ schreef:En ook dik tevreden zekerInge schreef:Ik ook, ik betaal 9 euro per hond per dagDaisy@ schreef:22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen.
Geld maakt me niet zo heel veel uit als ze een goed plekje hebben, maar dit vind ik wel extreem.Ben er nog steeds blij mee, bevalt prima! (ze gaan er zo eens in het jaar naartoe, maar het idee dat ze goed zitten is altijd wél erg prettig)
Eigen kennels, muziek erbij
Hier gaan ze af en toe een nachtje als ik een lange dag heb op het werk en niet naar huis kan.
Groetjes Inge

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Bof jij evenDaisy@ schreef:22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen..
On topic: ik vind 22 euro per dag ook wel erg duur. Wij betalen de helft geloof ik. Als ik voor minder geld geen goed pension kon vinden, maakte die 22 euro me niet zoveel uit, maar ben toch blij met een goed pension voor minder
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Snap niet zogoed wwat de meerwaarden is.
Bij een andder pension liggen ze net als hier ook buiten het grootste gedeelte van de dag.
Alleen liggen ze dan tussendoor en snachts in een kennel en bij het pension van TS inn een soort huiskamer .
Enige verschil is een traliewerk ,mand of vlonder met dekens of een paar meubels en een deur om het af te sluiten.
Maar om daar nu 22 euro voor neer te tellen .
Bij een andder pension liggen ze net als hier ook buiten het grootste gedeelte van de dag.
Alleen liggen ze dan tussendoor en snachts in een kennel en bij het pension van TS inn een soort huiskamer .
Enige verschil is een traliewerk ,mand of vlonder met dekens of een paar meubels en een deur om het af te sluiten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Tessa_
- nieuw lid
bouvierpoedel schreef:Snap niet zogoed wwat de meerwaarden is.
De meerwaarde voor mij is dat er juist geen kennels zijn. Ik heb een asielhond die helemaal doordraait in een hok. En heb een hond die het niet gewend is om in een hok te zitten.
Natuurlijk zou ik het ook voor minder kunnen doen, maar ik moest op korte termijn iets vinden en dit sprak mij ook nog eens aan.
Uiteraard is het ook echt wel heel er duur... Dat ben ik echt roerend met iedereen eens.
Maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich prettig voelt. Mijn honden hebben letterlijk een paradijselijke vakantie gehad. De prijs doet er dan niet meer toe vind ik.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Overal liggen ballen, stokken, flostouwen.
Dit heb er even uitgepikt. Ik zou hier dus al helemaal niet blij mee zijn! De kans dat er tussen honden ruzie uitbreekt om speelgoed is volgens mij vrij groot! Gizmo is heel lief en sociaal naar andere honden en zou prima passen in een huiskameropvang maar gooi er een balletje tussen en hij vliegt elke hond aan die er in de buurt durft te komen...Dat is dan nl meteen ZIJN bal!
Dit heb er even uitgepikt. Ik zou hier dus al helemaal niet blij mee zijn! De kans dat er tussen honden ruzie uitbreekt om speelgoed is volgens mij vrij groot! Gizmo is heel lief en sociaal naar andere honden en zou prima passen in een huiskameropvang maar gooi er een balletje tussen en hij vliegt elke hond aan die er in de buurt durft te komen...Dat is dan nl meteen ZIJN bal!
- Daisy@
- Zeer actief
Die muziek ja!Inge schreef:Ja hoor, ik vind het goed zatDaisy@ schreef:En ook dik tevreden zekerInge schreef:Ik ook, ik betaal 9 euro per hond per dagDaisy@ schreef:22 euro per dag???? Daar kan ik 2,5 dag voor in mijn pension, eten en eigen kennel inbegrepen.
Geld maakt me niet zo heel veel uit als ze een goed plekje hebben, maar dit vind ik wel extreem.Ben er nog steeds blij mee, bevalt prima! (ze gaan er zo eens in het jaar naartoe, maar het idee dat ze goed zitten is altijd wél erg prettig)
![]()
Eigen kennels, muziek erbij![]()
Hier gaan ze af en toe een nachtje als ik een lange dag heb op het werk en niet naar huis kan.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een pension kan niet voor ALLE honden de perfecte plek bieden. De meeste honden kunnen gewoon prima samen met speelgoed doen. En een keer een grauw of een snauw om een bal gaat niemand dood aan.SuzieC1970 schreef:Overal liggen ballen, stokken, flostouwen.
Ik zou wel bang zijn dat mijn jonge hond zich volledig vergaloppeerd en geen rust vind. Zoals Tessa al zegt: ze hebben 3 dagen voor pampus gelegen. Ik denk dat het voor mijn hond dan niet meer leuk is. Die blijft spelen met iedereen tot ze erbij neervalt of tot ik haar op een rustig plekje zet - dan valt ze direct in slaap. In een stabiele roedel is dat anders, maar er is natuurlijk een hoop onrust omdat er steeds honden worden gebracht en gehaald en de groep nooit gelijk is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het oplossen als er tussen de honden stampij uit breekt en ze gescheiden moeten blijven. Dan zijn er dus ook geen kennels...
Ik ben nog op zoek naar een geschikt pension wat met openbaar vervoer goed bereikbaar is, maar ik vind het maar niets. De kennel-pensions wordt ik altijd met oorverdovend geblaf begroet.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik denk dat het wel eens tegen kon vallen hoeveel honden moeiteloos 'hun' (en het wordt al snel 'hun' ) speelgoed delen... Ik vind het dan ook niet verantwoord om dat overal te laten liggen. Met voldoende kennis van hondengedrag zouden de medewerkers misschien de honden kunnen uitkiezen die dat wel kunnen, maar als ze een verkeerde inschatting maken, kan het wel degelijk verkeerd uitpakken.Paisley schreef:Een pension kan niet voor ALLE honden de perfecte plek bieden. De meeste honden kunnen gewoon prima samen met speelgoed doen. En een keer een grauw of een snauw om een bal gaat niemand dood aan.SuzieC1970 schreef:Overal liggen ballen, stokken, flostouwen.
Sorry, maar ik word niet blij als ik mijn hond ophaal uit een pension met gaatjes of met de mededeling dat zij bij een ander gaatjes heeft gemaakt, om iets wat totaal onnodig is en een inschattingsfout is geweest van de medewerkers. Het zou dus ook geen pension van mijn keuze zijn
-
Tessa_
- nieuw lid
Inderdaad Paisley, niet elk pension is geschikt voor de diverse honden/rassen/karakters. Mijn honden worden niet blij van een kennel en mijn vaste oppasadres zat vol ivm vakantie.
Mijn kruising stabij/labrador is net een jaar oud en heeft dus onafgebroken gespeeld met andere honden, er zat niet echt een rem op zeg maar. Wat het daar rustig maakt is dat het echtpaar het alleen met zn tweeen doet, geen andere medewerkers. Daarnaast laten ze nieuwe honden 1 voor 1 met elkaar kennismaken, ze worden dus niet plompverloren in de groep gegooid. Daarnaast hebben ze diverse ruimten waar ze eventueel honden van elkaar kunnen scheiden. En natuurlijk is er geen garantie dat ze elkaar niet aanvliegen, maar zoals ik het heb ervaren is er orde in de groep.
Gelukkig zijn er in Nederland veel pensions en is er echt wel voor elke hond een geschikte plek.
Mijn kruising stabij/labrador is net een jaar oud en heeft dus onafgebroken gespeeld met andere honden, er zat niet echt een rem op zeg maar. Wat het daar rustig maakt is dat het echtpaar het alleen met zn tweeen doet, geen andere medewerkers. Daarnaast laten ze nieuwe honden 1 voor 1 met elkaar kennismaken, ze worden dus niet plompverloren in de groep gegooid. Daarnaast hebben ze diverse ruimten waar ze eventueel honden van elkaar kunnen scheiden. En natuurlijk is er geen garantie dat ze elkaar niet aanvliegen, maar zoals ik het heb ervaren is er orde in de groep.
Gelukkig zijn er in Nederland veel pensions en is er echt wel voor elke hond een geschikte plek.