Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pippa kennelhoest (filmpje)
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pippa kennelhoest (filmpje)
Ze lijkt wel een varken, vooral als ze opgewonden is. Ze eet, drinkt, speelt verder alsof er niets aan de hand is. Aankijken? Of dierenarts voor antibiotica morgen?
http://youtu.be/vhXDB1kh2jA
http://youtu.be/vhXDB1kh2jA
-
nathalie71
Re: Pippa kennelhoest (filmpje)
Ik zou wel even naar de DA gaan.
heb even voor je opgezocht;
Wat te doen als uw hond kennelhoest heeft?
Zoals al eerder vermeld, verloopt een kennelhoest vaak zonder complicaties.
Het is echter van belang tijdig een eventuele secundaire bacteriële infectie te onderkennen.
Hiervoor is bet verstandig een dierenarts te raadplegen zodat er o.a. goed naar de longen geluisterd kan worden.
Het is belangrijk om aan uw hond bij een beginnende kennelhoest een
hoestdrank te geven waardoor de irritatie in het gebied zo laag mogelijk blijft.
Ook is het verstandig de omgeving van de hond stofvrij te houden en veel
aanvoer van verse lucht te geven.
Indien uw dierenarts het noodzakelijk acht zullen ook antibiotica worden voorgeschreven om de eventueel secundair optredende bacteriële infecties te onderdrukken.
Tevens is het verstandig om de hondeneigenaren in uw omgeving op de hoogte te stellen.
Hieronder valt ook de eventuele hondentrainingsgroep en dan ook voorlopig even niet te gaan trainen (behalve voor de andere honden is dit ook een extra belasting voor uw eigen hond).
Hopenlijk is u nu veel duidelijk geworden over bet begrip kennelhoest.
heb even voor je opgezocht;
Wat te doen als uw hond kennelhoest heeft?
Zoals al eerder vermeld, verloopt een kennelhoest vaak zonder complicaties.
Het is echter van belang tijdig een eventuele secundaire bacteriële infectie te onderkennen.
Hiervoor is bet verstandig een dierenarts te raadplegen zodat er o.a. goed naar de longen geluisterd kan worden.
Het is belangrijk om aan uw hond bij een beginnende kennelhoest een
hoestdrank te geven waardoor de irritatie in het gebied zo laag mogelijk blijft.
Ook is het verstandig de omgeving van de hond stofvrij te houden en veel
aanvoer van verse lucht te geven.
Indien uw dierenarts het noodzakelijk acht zullen ook antibiotica worden voorgeschreven om de eventueel secundair optredende bacteriële infecties te onderdrukken.
Tevens is het verstandig om de hondeneigenaren in uw omgeving op de hoogte te stellen.
Hieronder valt ook de eventuele hondentrainingsgroep en dan ook voorlopig even niet te gaan trainen (behalve voor de andere honden is dit ook een extra belasting voor uw eigen hond).
Hopenlijk is u nu veel duidelijk geworden over bet begrip kennelhoest.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoestdrank, mag dat gewoon Bisolvon (zonder suiker) zijn? Dat heb ik namelijk staan.
Ze is trouwens wel geënt tegen kennelhoest, maar dat is maar tegen enkele soorten.
Morgen maar dierenarts dus voor de zekerheid.
Ze is trouwens wel geënt tegen kennelhoest, maar dat is maar tegen enkele soorten.
Morgen maar dierenarts dus voor de zekerheid.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
De bisolvon doet wel wat. Ze heeft vannacht niet gehoest en vanmorgen maar 1x heel licht dus ik denk dat ik het nog even aankijk. Ze loopt nu aan de ulead om haar hals te ontzien en ze eet en drinkt goed. Wat betreft besmetting, de andere honden hebben nergens last van maar ik krijg zaterdag ook mijn stiefhondje op bezoek, als dit herstel zo doorgaat, is ze zaterdag dan nog besmettelijk?
-
Melanie 74
Ja, ze blijft besmettelijk, maar dat betekend nier dat de andere hond het ook per sé krijgt.
cis heeft het vorig jaar ook gehad, en mijn andere twee dames dus niet.
Ik heb Cis wat hoestdemping gegeven zodatvwe allemaal rustig konden slapen.
Tuigje om, en rust geven, is te vergelijken met een griep, antibiotika werkt daar niet tegen, alleen als een bacterie in het spel is. Dus groene uitscheiding.
Tuigje om, en rust geven, is te vergelijken met een griep, antibiotika werkt daar niet tegen, alleen als een bacterie in het spel is. Dus groene uitscheiding.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mijn andere honden (niet geënt) hebben nog geen tekenen. Ze gaf gister wel wat schuim/kwijl op, vandaag heeft ze nog niet zo moeten hoesten dat er wat meekwam.Melanie 74 schreef:Ja, ze blijft besmettelijk, maar dat betekend nier dat de andere hond het ook per sé krijgt.
-
Goldendelicious
Zolang er geen koorts bij komt en de hond gewoon levendig is, zou ik niet naar een dierenarts gaan.
Manuka- of tijmhoning met propolistinctuur is o.a. antibacterieel en ondersteunt goed bij kennelhoest.
Sterkte er mee.
Manuka- of tijmhoning met propolistinctuur is o.a. antibacterieel en ondersteunt goed bij kennelhoest.
Sterkte er mee.