Zoals bekend heeft Mitch artrose en daar geef ik hem al ruim een half jaar medicijnen voor.
Metacam voor zijn volledige gewicht en daarnaast Doils joint visolie en Glucosamine.
Met deze medicijnen gaat het best goed!!
Mitch kan weer lange wandelingen meelopen en hij heeft weer lol
Na een lange wandeling staat hij s'avonds zelfs netjes op van zijn kussen, soms een beetje stijfjes maar nooit mank!
Het enige waar we tegen aan lopen is dat hij snel mank loopt of een beetje trekt met een van zijn pootjes als hij zich verstapt heeft..
Tijdens de losloopwandelingen wil hij wel eens helemaal uit zijn dak gaan waardoor hij even vergeet dat hij al 6,5 is en het met zijn artrose iets rustiger aan zou moeten doen
Ik houd op die momenten mijn hart vast want hij verstapt zich regelmatig waardoor hij weer even mank loopt.
Ik kan hem natuurlijk aan de lijn houden, maar hij geniet zo van deze momenten dat ik het hem ook niet wil ontnemen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Een andere vraag is hoe ik zijn beweging het beste kan aanpakken..
De dierenarts zei dat we hem vooral gedoseerd beweging moesten geven, dus vaker een korte wandeling is beter.
Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?
Ik weet dat het naarmate Mitch ouder wordt, alleen maar slechter gaat worden en wil er alles aan doen om dit in goede banen te leiden.

.