Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het is het seizoen....
Moderator: moderatorteam
-
kiekerdepiekske
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Het is het seizoen....
Bella is ook heel braaf qua vieze dingen doen. Eet niets van de grond buiten, negeert hondendrollen en eet alleen gras als ze misselijk is en wil overgeven. Het enige nadeel van een Maltezer, zeker als de vacht weer wat langer wordt: poopy butt! (poepkont). Daar is geen grasspriet voor nodig. Zo nu en dan blijven de keutels spontaan in haar vacht hangen en kan ik een wit hondje optillen en met gestrekte armen naar huis lopen (madam weigert dan verder te lopen) om haar kontje onder de warme kraan uit te wassen. En ik zweer je dat ze me daarna opgelucht aankijkt. Zo van, poeh heej, dat was me wat hè?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Soms eten ze inderdaad gras als ze moeten kotsen, maar meestal niet hoor. Komt het er van achteren uit.[Sandra] schreef:Om te braken, zei iemand van de week nog tegen me. Maar zelf denk ik dat ze inderdaad ook gewoon groenvoer blieven.Miranda schreef:Het is ook een oude boerenwijsheid dat een hond gras grazen af en toe nodig heeft. Ik weet niet óf het waar is, maar als ik groente ga voeren als ze veel graast, dan is het grazen veel minder. Er lijkt voor mij dus een (kern van) waarheid in te zitten. Dus op de losloopwandelingen gaat ze haar goddelijke gang maar. Ik heb alleen geen zin om telkens stil te moeten staan als ze aangelijnd is, dus dan mag het niet.
Er zijn ook bijna geen honden te vinden die het NIET doen, ik schaar het dus eigenlijk gewoon onder natuurlijk gedrag.
Ik heb ook het idee dat ze ander gras eten voor het spugen. Ouder en harder.
Dit grazen doet madame ook echt als een fijnproever. Even snuffen, hier een hapje van, daar een hapje van, weer wat snuffelen. Stukje paardebloemblad meenemen, wat jong kweekgras.....heerlijk vindt ze het
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Twee koeien melden zich
Het is onder het wandelen wel irritant hoor.. dan een plasje, dan even snuffelen en ook nog gras eten tussendoor!!
Het is onder het wandelen wel irritant hoor.. dan een plasje, dan even snuffelen en ook nog gras eten tussendoor!!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Als Gol misselijk is maakt het niet uit welk gras het is en graast ze hysterisch om vervolgens te gaan kotsen. Voor de lekker kiest ze het jonge gras aan de waterkant uit, dat graast ze heel rustig en alleen op bepaalde plekken. En dat trek ik uit haar kont.Miranda schreef:Soms eten ze inderdaad gras als ze moeten kotsen, maar meestal niet hoor. Komt het er van achteren uit.[Sandra] schreef:Om te braken, zei iemand van de week nog tegen me. Maar zelf denk ik dat ze inderdaad ook gewoon groenvoer blieven.Miranda schreef:Het is ook een oude boerenwijsheid dat een hond gras grazen af en toe nodig heeft. Ik weet niet óf het waar is, maar als ik groente ga voeren als ze veel graast, dan is het grazen veel minder. Er lijkt voor mij dus een (kern van) waarheid in te zitten. Dus op de losloopwandelingen gaat ze haar goddelijke gang maar. Ik heb alleen geen zin om telkens stil te moeten staan als ze aangelijnd is, dus dan mag het niet.
Er zijn ook bijna geen honden te vinden die het NIET doen, ik schaar het dus eigenlijk gewoon onder natuurlijk gedrag.
Ik heb ook het idee dat ze ander gras eten voor het spugen. Ouder en harder.
Dit grazen doet madame ook echt als een fijnproever. Even snuffen, hier een hapje van, daar een hapje van, weer wat snuffelen. Stukje paardebloemblad meenemen, wat jong kweekgras.....heerlijk vindt ze het
-
Safari
Rakker eet alleen gras als hij misselijk is. De andere twee denken dat ze koeien zijn. Bommel laat een kort gevreten stuk achter waar hij geweest is. Zelfs de madeliefjes vreet hij op. Hij loopt regelmatig met een sprietje uit z'n kont (en daar zit hij helemaal niet mee) want op de 1 of andere manier krijgt hij altijd het drolletje eraf. Natuurlijk heb ik ook nooit doekjes bij me dus komt het thuis wel.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Miranda schreef:Jajaja. Jij wel, jalieke schreef:Bonnie lijkt ook wel een koe. Maar ik heb gelukkig altijd iets bij me om de drollen eruit te trekken.![]()
Er zijn mensen die wat minder georganiseerd zijn
Tja, nu je het weet, kun je dus ook georganiseerd zijn en altoos iets meenemen, nietwaar?
Ik heb trouwens voor mijn langhaarmeiden altijd iets meegenomen want er blijft bij hen wel eens iets hangen en ik ga dat niet met mijn blote handen eraf halen.
En nu ik weet dat Bonnie wel eens reuen op hun kop kan plassen, vind ik het wel zo verstandig om iets bij me te hebben waarmee ik de stakkers weer kan schoonpoetsen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Als ik er aan dénk wel, jalieke schreef:Miranda schreef:Jajaja. Jij wel, jalieke schreef:Bonnie lijkt ook wel een koe. Maar ik heb gelukkig altijd iets bij me om de drollen eruit te trekken.![]()
Er zijn mensen die wat minder georganiseerd zijn
Tja, nu je het weet, kun je dus ook georganiseerd zijn en altoos iets meenemen, nietwaar?![]()
And few will ever climb
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik ga het er niet uit lopen rukken, die honden van mij hebben niet voor niets een groot probleemoplossend vermogen.
Je zult je verbazen over de lenigheid van een hond en de communicatieskills onderling....
Ze doen het niet overdreven veel, dat grazen, maar als ze daar zin in hebben, dan moeten ze dat vooral doen;-)
Je zult je verbazen over de lenigheid van een hond en de communicatieskills onderling....
Ze doen het niet overdreven veel, dat grazen, maar als ze daar zin in hebben, dan moeten ze dat vooral doen;-)
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hier grazen ze ook gezellig samen. Sproet heeft wel eens een keutelstukje aan een sprietje hangen... komt ie zich keurig bij me melden en mag ik mijn taakje doen. (De eerste keer vond hij het maar raar dat ik hem wilde helpen, tot hij wist hoe fijn effect mijn helpen gaf. Nu hoef ik het niet meer aan te bieden)
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
pom doet het (nog) niet, maar maupie had er ook een handje van ja..
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ja, herkenbaar. Vooral Mike heeft moeite om het er weer uit te krijgen. Ik doe het altijd met een stokje. Wind het er omheen en trek het eruit. Blijven je handen tenminste schoon!
Indy spuugt het meestal uit.
Ik corrigeer wel, omdat ik weet dat het eruit komen moeilijk gaat. Maar toch pikken ze vaak een paar sprieten mee.
Indy spuugt het meestal uit.
Ik corrigeer wel, omdat ik weet dat het eruit komen moeilijk gaat. Maar toch pikken ze vaak een paar sprieten mee.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Die koe van mij begint te gillen als het er aan de andere kant niet uit wil, alsof de wereld vergaat
Dan gaat het van "Taaaal.... moet ik het doen?", en dan komt ze er met een zielige kop en een bolle rug aanrennen en pluk ik het uit haar kont met een poepzakje. Compleet opgelucht gaat ze dan rondracen. Doos 
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo had de vlekken al, dus graast ook
En dan staat hij daar, gebukt met zijn grasspriet uit zijn kont
En met zo'n kop "mama help"
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Miranda schreef:Skadi trekt haar meest vastbesloten hoofd, en gaat nog harder persen. Af en toe een zijdelingse blik op mij werpend. Als ik dan zeg "moet ik je helpen, meisje?" komt er dan zo'n bescheten piepje en komt ze nogal verslagen bij me staan. Het arme ding.MarjaV schreef:En dan komen ze half in paniek naar je toe: help vrouwtje, er hangt iets aan me!!
Ze vindt het geloof ik heel wat erger (en beschamender) dan ik.
Haha, ja Kaya hier ook, maar die verzet geen stap meer als er een grassprietje uit d'r achterste steekt 'bekijk het maar, er
zit iets geks daaro achter en ik loop niet meer'
Dan ga ik braaf op haar commando dus maar naar haar toe om haar te helpen.. en wat is mijn dank; een snauw, want 'iemand zit
aan m'n achterwerk'.
Grrrr
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Tallie schreef:Die koe van mij begint te gillen als het er aan de andere kant niet uit wil, alsof de wereld vergaatDan gaat het van "Taaaal.... moet ik het doen?", en dan komt ze er met een zielige kop en een bolle rug aanrennen en pluk ik het uit haar kont met een poepzakje. Compleet opgelucht gaat ze dan rondracen. Doos
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Bo eet ook gras, maar nog nooit gras uit de kont zien komen (gelukkig).
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hij idd ook een cavia en een schaap. Komen hun bijnamen ook eens op een andere manier van pas 

You'll be in my heart... Always...
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
was al bang dat hazel weer wat raars had, maar gelukkig is ze niet de enigste koe hier
Ze eet bepaalde grassprieten, die ze heel zorgvuldig uitzoekt. En dan die kop van
als het er de volgende dag niet uitkomt
en alles blijft plakken/hangen en dan vervolgens blijft het dan ook nog eens in haar vacht hangen
Gelukkig is ze klein en kan ze onder de kraan om alles uit te spoelen. En daarna als een gek gaan schuren over
het kleed, want natte billen zijn natuurlijk ook geen pretje
Ze eet bepaalde grassprieten, die ze heel zorgvuldig uitzoekt. En dan die kop van
en alles blijft plakken/hangen en dan vervolgens blijft het dan ook nog eens in haar vacht hangen
Gelukkig is ze klein en kan ze onder de kraan om alles uit te spoelen. En daarna als een gek gaan schuren over
het kleed, want natte billen zijn natuurlijk ook geen pretje
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ja alleen mijn hond is niet opgelucht ze hopt rond als een idioot terwijl ik probeer het te verwijderen.
Het ziet er dan dus uit als een of ander gek dansje.
Het ziet er dan dus uit als een of ander gek dansje.