Misschien zitten hier nog geïnteresseerden....:

Moderator: moderatorteam
dre schreef:Lijkt me echt super leuk!
Ga er eens over nadenken, want ik heb 2 ongeschikte honden nu (1 wel volgzaam en stuurbaar maar te oud en teveel gewrichtsklachten daarvoor en 1 die ik nog maar net heb jong en actief, maar helaas ook slecht stuurbaar)
Ik ga even denken of ik Juno tegen die tijd zou kunnen sturen
Hmmmm goed te weten.bellabeest schreef:dre schreef:Lijkt me echt super leuk!
Ga er eens over nadenken, want ik heb 2 ongeschikte honden nu (1 wel volgzaam en stuurbaar maar te oud en teveel gewrichtsklachten daarvoor en 1 die ik nog maar net heb jong en actief, maar helaas ook slecht stuurbaar)
Ik ga even denken of ik Juno tegen die tijd zou kunnen sturen
met die kleine kan dat best hoor.
je hoeft niet te sturen hea je loopt zelf mee dus ze hoeft alleen maar te volgen en je kan haar alvast wat rare dingen aanleren zoals zwemmen samen met de baas.
(nien van mij klom op mijn rug en ik moest dus met haar op mijn rug zwemmen)
Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
wel geven ze het advies om bijv. je hond aan een kruiwagen te laten wennen.
Als jij denkt dat het niets wordt ben je toch niet verplicht het risico te nemen?~Suzanne~ schreef:Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Bij de mensen trouwens ook maar goed, dat is dan aan hen om dat risico te nemen. Om dat risico met je hond te nemen.... no way!
Suzane
Ik was omgetraind mijn hond was qua conditie uitstekend getraind qua onderdelen niet. Alles wat ik niet vertrouwde heb ik overgeslagen en dat was 1 ding over een soort van ding lopen vrij hoog en met type xavi leek me dat een slecht plan... voor de rest heb ik lekker op eigen tempo gewandeld was bloedjeheet want ben behoorlijk verbrand maar voor verkoeling voor hond en baas was ruimschoots gezorgd schaduw, water, douches alles was aanwezig (da en ehbo waar ik mn rug kon laten repareren na t zwemmen~Suzanne~ schreef:Hoe train je dan voor zoiets, ik neem aan dat je van tevoren weet om wat voor soort "hindernissen" het gaat?
Zomaar een hond op een vlot zetten of over een "schutting" laten lopen ofzo lijkt me nou niet de bedoeling?
En zelf zul je dan ook een conditie moeten hebben of getraind zijn op dingen...? Op de foto zie ik al dingen waar ik toch echt voor moet trainen...
Suzanne
Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?~Suzanne~ schreef:Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
wel geven ze het advies om bijv. je hond aan een kruiwagen te laten wennen.![]()
Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Bij de mensen trouwens ook maar goed, dat is dan aan hen om dat risico te nemen. Om dat risico met je hond te nemen.... no way!
Suzane
Xavi wilde er alleen in als ie stilstonddre schreef:Als jij denkt dat het niets wordt ben je toch niet verplicht het risico te nemen?~Suzanne~ schreef:Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Suzane
Daarbij, een beetje eigen inzicht in wat je hond wel of niet zou kunnen haalt al heel wat risico's weg. Ik loop voor mijn lol, niet voor de prijzen![]()
Ondanks dat ik bijvoorbeeld met die oude hond heel wat zou kunnen, is een kruiwagen voor hem dikke paniek, dus nemen we 15 minuten straftijd en slaan het lekker over
Mijn oude hond loopt het niet, maar was even voorbeeld
Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.malinois schreef:Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?~Suzanne~ schreef:Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
wel geven ze het advies om bijv. je hond aan een kruiwagen te laten wennen.![]()
Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Suzane
Zou die van mij ook bedenken jamalinois schreef:Xavi wilde er alleen in als ie stilstonddre schreef:Ondanks dat ik bijvoorbeeld met die oude hond heel wat zou kunnen, is een kruiwagen voor hem dikke paniek, dus nemen we 15 minuten straftijd en slaan het lekker over
Mijn oude hond loopt het niet, maar was even voorbeeld
Daarom staat er ook begeleiding bij elk onderdeel...~Suzanne~ schreef:Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.malinois schreef:Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?~Suzanne~ schreef:Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
Suzane
Suzanne
Volgens mij gaat het om wederzijds vertrouwen en als je zelf al bang bent moet je het zeker niet doen.~Suzanne~ schreef:Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
Suzane
Daarom staat er ook begeleiding bij elk onderdeel...[/quote]malinois schreef:Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.~Suzanne~ schreef:Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?malinois schreef:[quote="~Suzanne
Dan ben ik daar geen geschikt persoon voor![]()
Suzane
Suzanne
Er zit bij ieder onderdeel een jury en ik neem aan dat die er ook zitten om de deelnemers te begeleiden. Verder is er een reglement wat toeziet op het welzijn van de hond, dus ik gok dat het wel los zal lopen met blessures. Daarnaast staat er op de site dat ze je adviseren om alvast wat kleine dingetjes te oefenen en bijvoorbeeld te gaan hardlopen met je hond. En ik denk echt dat voor dit soort dingen mensen zich niet gaan opgeven als ze nauwelijks interesse hebben in iets doen met hun hond. Ik ben het met je eens dat er veel onnadenkende mensen rondlopen op deze aarde, maar soms kan je misschien ook teveel beren op de weg zien~Suzanne~ schreef:Daarom staat er ook begeleiding bij elk onderdeel...[/quote]malinois schreef:Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.~Suzanne~ schreef:Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?malinois schreef:[quote="~Suzanne
Dan ben ik daar geen geschikt persoon voor![]()
Suzane
Suzanne
Waar lees je dat? Ik zie dat in de openingspost echt niet staan hoor ;-(
Dat maakt het wel anders ja.
Suzanne