Bij oma in de tuin hortensiavoeding gegeten. We stonden erbij, maar ik wist niet dat er korrels lagen (waren aarde-kleurig), totdat ik zag dat ze iets stond te eten. Ze had al een klein handje naar binnen gewerkt in slechts een paar seconden tijd.
Op de verpakking stond: "Vee minimaal 21 dagen niet op het land laten na gebruik". Hmmm.. dan zal het voor een pup van 8,5 week vast ook niet goed zijn.
Meteen de dierenarts gebeld (zowel mijn eigen dierenarts in Breda als de dierenarts die dienst had in Vught) en beiden zeiden gelijk: ze moet meteen komen en braken. Dus als een gek naar de dierenartspraktijk die weekenddienst had in de buurt. Haar laten braken en alles kwam er meteen uit..
Gelukkig had ze van tevoren vlees op, nog geen 10 minuten daarvoor. Daardoor kwam het er meteen makkelijk uit en je zag er zo een hele hoop korrels tussen zitten.
Arme prul, maar helaas leert ze hier niks van en moet ik met deze dondersteen ogen in mijn voor- en achterhoofd hebben.
Al snel hierna was ze gelukkig weer lekker rond aan het racen alsof er niets gebeurd was.

.