Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je er aan? Hondjes die zichzelf uitlaten..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wat doe je er aan? Hondjes die zichzelf uitlaten..

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik zit met een 'probleempje'. Een tijdje geleden heb ik een berichtje geplaatst over een JR of hussel die ik had 'gevonden' in de straat. Heeft een avond bij ons in huis gezeten, dierenambulance gebeld en 's avonds opgehaald door de eigenaresse die hier in de buurt op het kamp woont.
Inmiddels ben ik hem alweer tig keren tegen gekomen op straat. Hij zwerft gewoon hele dagen door de wijk en gaat af en toe even thuis buurten.
Sneu, maar verder niet mijn probleem. Hij is ook nooit vervelend geweest o.i.d., dus ik hoef daar niks mee.
Tot nu. Het is een (intacte) reu die inmiddels volwassen begint te worden.
Als ik hem tegenkom, gaat hij al van een afstand staan fixeren, borstelen en stijf staan. Meestal draai ik om en loop een ander rondje, maar hij volgt je dus ook. Eerst nog op 10 meten afstand, maar inmiddels komt hij al steeds dichterbij. Grommend, haren omhoog.
Ik kan hem niet ontwijken, want hij loopt overal. :19:
Er zijn al meer eigenaren die het helemaal zat zijn, maar de mensen mensen zien het ook niet zo zitten om zijn eigenaren dat te gaan vertellen. :wink:
Laatst heb ik Luna los gelaten als 'afleider' en met de mannen doorgelopen, maar ik vrees dat er echt een moment gaat komen waarop hij 'toeslaat'. Z'n intenties zijn niet best.
Geen idee wat ik hier verder aan kan doen. Politie vind ik een beetje ver gaan, maar dadelijk kom ik in de problemen met m'n honden.
Ik heb 2 geweldig lieve reuen, maar ook die (iig Xavi) laten zich niet bijten.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Wat doe je er aan? Hondjes die zichzelf uitlaten..

Ongelezen bericht door sbientje »

de wijkagent al geprobeerd? Vragen wat je kan doen is misschien al iets?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat let je om de eigenaren te informeren over het gedrag van hun hond?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:de wijkagent al geprobeerd? Vragen wat je kan doen is misschien al iets?
Nee nog niet, ik heb ook geen idee wie de wijkagent is en waar ik die bereik eigenlijk?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

EstherK schreef:Wat let je om de eigenaren te informeren over het gedrag van hun hond?
Het zijn geen mensen waar ik problemen mee wil. En aangezien hun andere honden (een aantal in ieder geval) ook overal rond scharrelen, denk ik niet dat ze er iets aan gaan doen. Vorige keer lag die JR bijna onder een auto, heb ik 'm meegenomen en 1 dag later liep hij alweer over straat. Het is gewoon gemakzucht...om niet uit te hoeven laten.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Irisz schreef:
sbientje schreef:de wijkagent al geprobeerd? Vragen wat je kan doen is misschien al iets?
Nee nog niet, ik heb ook geen idee wie de wijkagent is en waar ik die bereik eigenlijk?
daar moet wel achter te komen zijn lijkt me.. site van politie?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik denk dat ik met dit soort manier van honden houden snel klaar zou zijn en het hondje dus stante pede in het asiel zou afleveren. als ze er een paar keer mogen voor betalen leren ze het misschien wel af.
Dat is inderdaad ook wat ik in mijn hoofd had. Probleem is dat hij normaal best terughoudend is en niet naar je toekomst, tenzij ik de honden bij me heb.
En met 3 honden bij me, weet ik niet hoe ik hem mee zou moeten krijgen zonder dat hij mijn honden wat aandoet. Ik zou 'm dan toevallig tegen moeten komen als ik alleen met Luna ben (hij heeft het op de heren gemunt) en aan andere eigenaren doorgeven om hetzelfde te doen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

http://www.politie.nl/mijn-buurt

Als je hier je postcode invoert krijg je de wijkagent te zien die je kunt benadere
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Inge O schreef:ik denk dat ik met dit soort manier van honden houden snel klaar zou zijn en het hondje dus stante pede in het asiel zou afleveren. als ze er een paar keer mogen voor betalen leren ze het misschien wel af.
Dat dus, en je denkt toch zeker niet dat ik mijn honden laat belagen door een Jack Russel met grootheidswaan?
Die kon van mij een hollewippertje krijgen als hij het zou flikken om mijn honden aan te vliegen. Klein of niet, je doet maar normaal.
Ik doe mijn best, maar dat is best een opgave met 3 eigen honden die ook lichtelijk gestrest raken van zijn irritante gedrag.
Daarom klik ik Luna maar los, in de hoop dat die hem terecht wijst en hij weg gaat. En loop ik vervolgens op stevig tempo door met de mannen.
Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik ben bang dat het een keer mis gaat. Hij wordt steeds vervelender en opdringeriger.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Monique140970 schreef:http://www.politie.nl/mijn-buurt

Als je hier je postcode invoert krijg je de wijkagent te zien die je kunt benadere
Dankje. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik zou toch proberen naar de eigenaar te gaan. zo rustig mogelijk alle bedenkbare doemscenario's opnoemen. en dan aangedikt.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Irisz schreef:
Tara schreef:
Dat dus, en je denkt toch zeker niet dat ik mijn honden laat belagen door een Jack Russel met grootheidswaan?
Die kon van mij een hollewippertje krijgen als hij het zou flikken om mijn honden aan te vliegen. Klein of niet, je doet maar normaal.
Ik doe mijn best, maar dat is best een opgave met 3 eigen honden die ook lichtelijk gestrest raken van zijn irritante gedrag.
Daarom klik ik Luna maar los, in de hoop dat die hem terecht wijst en hij weg gaat. En loop ik vervolgens op stevig tempo door met de mannen.
Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik ben bang dat het een keer mis gaat. Hij wordt steeds vervelender en opdringeriger.
Ja weet je Irisz, al te goed is buurmans gek hè.
Mijn honden luisteren erg goed, dus ik heb waarschijnlijk makkelijk praten, maar als ik het echt een keer beu ben, dan zeg ik tegen de honden dat ze even moeten blijven staan.
Dan bulder ik voorts het opdringsel wel een keer op onverbiddelijke wijze weg, opgerot!
Mijn honden luisteren ook niet slecht, anders zou ik nooit met 3 tegelijk lopen, maar ik weet niet of ze blijven wachten als er zo'n 'dreiging' is. Xavi wel denk ik, Focus vermoedelijk niet. Die ziet ook geen gevaar ofzo.
Maar ga het idd eens proberen de volgende keer. Laatst liep ik samen met Nick, heb ik de honden genomen en heeft Nick 'm weggestuurd. Dat werkte wel.
Nou is Nick wel iets 'overtuigender' dan ik vrees ik. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Bah, vervelende situatie..
Als je zelf naar de eigenaar gaan echt niet ziet zitten, dan is de wijkagent een goede optie.
Of inderdaad, bij het asiel afleveren. Al is het natuurlijk lastig om m te vangen als je met je eigen honden loopt..
Erg vervelend zeg.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik doe het inderdaad zoals Tara, ik zeg tegen de honden dat ze moeten blijven staan en ik jaag zelf de buurtende hond weg.
Als je hem ooit eens kan vangen zou ik m inderdaad naar het asiel brengen, ik heb dat ook eens gedaan met een buurtende hond die steeds lastig kwam doen, na de 3e keer is ie niet meer opgehaald en via het asiel herplaatst, beter voor alle partijen.
Vervelende situatie wel!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zou er zelf in zo'n geval ook niet om zitten te springen om naar de eigenaren te stappen hoor. Ik denk dat je het beste de komende tijd met enige regelmaat een blokje om kunt doen met Luna zodat je hem kunt vangen. En dan linea recta naar het asiel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Omdraaien en met een flinke pas achter hem aan gaan ,krijgt hij wel de stuipen van.
Hij bouwd natuurlijk steeds meer lef op omdat iedereen van hem wegloopt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Inzamelingh houden in de buurt, hondje oppikken en zonder ballen weer loslaten :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

fes/lou schreef:Inzamelingh houden in de buurt, hondje oppikken en zonder ballen weer loslaten :D
Haha zoiets dus!

Naast dat, verbaas ik me erover dat je niet gewoon even naar je buren loopt om te zeggen dat je last hebt van hun hond :O: Kom op zeg, je kunt er toch wel gewoon over communiceren? Als je n.a.v. dat gesprek een baksteen door je ruit hebt, DAN is het pas tijd om de politie te bellen. Ik zou ze echt niet durven bellen om een los dwarrelde hond op enkelformaat

Ik kom van huis uit een beetje uit een rommelige buurt en wij lieten onze honden ook altijd rond scharrelen. Dat betekende dat onze Bordercollie de tulpenbollen van de buurvrouw aan het uitgraven was maar het is dan wel gewoon prettig dat iemand kenbaar maakt dat ze er last van hebben. Ik vind het veel vervelender dat iemand NIET vertelt dat ze last hebben van je hond. Dan moet je alles zelf maar in de gaten houden of je hond eventueel overlast veroorzaakt, en dat voelt voor mij nogal krampachtig. Zo scharrelt mijn hond op de haven los rond en heb ik haar lang niet altijd in het oog, maar ik hoop van harte dat mensen zich vrij genoeg voelen om aan te geven dat ze last hebben van mijn hond. Maar de meeste mensen vinden het eigenlijk hartstikke leuk.
Wij in Nederland zijn het niet gewend, maar in veel landen is het heel normaal dat de hond een beetje in de buurt rondscharrelt en eerlijk gezegd vind ik dat een heel aantrekkelijk tafereeltje maar dan is het wel belangrijk dat je met elkaar blijft communiceren en grenzen aangeeft.
Laatst gewijzigd door Paisley op 12 mei 2013 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Ik zou er zelf in zo'n geval ook niet om zitten te springen om naar de eigenaren te stappen hoor. Ik denk dat je het beste de komende tijd met enige regelmaat een blokje om kunt doen met Luna zodat je hem kunt vangen. En dan linea recta naar het asiel.
Ik zal de andere twee toch ook uit moeten laten. :19:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Supersoaker mee ;-)
Zou 't helpen? Ik ben er nog toe in staat ook, haha. Neem gewoon onze buurkinders mee voortaan, met hun waterpistolen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Omdraaien en met een flinke pas achter hem aan gaan ,krijgt hij wel de stuipen van.
Dat zou nog best kunnen werken, of niet?
Dat ga ik zeker eens proberen!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef: Naast dat, verbaas ik me erover dat je niet gewoon even naar je buren loopt om te zeggen dat je last hebt van hun hond :O: Kom op zeg, je kunt er toch wel gewoon over communiceren? Als je n.a.v. dat gesprek een baksteen door je ruit hebt, DAN is het pas tijd om de politie te bellen. Ik zou ze echt niet durven bellen om een los dwarrelde hond op enkelformaat

Ik kom van huis uit een beetje uit een rommelige buurt en wij lieten onze honden ook altijd rond scharrelen. Dat betekende dat onze Bordercollie de tulpenbollen van de buurvrouw aan het uitgraven was maar het is dan wel gewoon prettig dat iemand kenbaar maakt dat ze er last van hebben. Ik vind het veel vervelender dat iemand NIET vertelt dat ze last hebben van je hond. Dan moet je alles zelf maar in de gaten houden of je hond eventueel overlast veroorzaakt, en dat voelt voor mij nogal krampachtig. Zo scharrelt mijn hond op de haven los rond en heb ik haar lang niet altijd in het oog, maar ik hoop van harte dat mensen zich vrij genoeg voelen om aan te geven dat ze last hebben van mijn hond. Maar de meeste mensen vinden het eigenlijk hartstikke leuk.
Wij in Nederland zijn het niet gewend, maar in veel landen is het heel normaal dat de hond een beetje in de buurt rondscharrelt en eerlijk gezegd vind ik dat een heel aantrekkelijk tafereeltje maar dan is het wel belangrijk dat je met elkaar blijft communiceren en grenzen aangeeft.
Het zijn (gelukkig) niet mijn buren. Het zijn mensen die een aantal blokken verderop woont. Ze wonen op het kamp daar en staat niet bekend om hun goeie sociale vaardigheden. Ik verwacht geen baksteen door mijn ruit, maar heb gewoon geen zin in ellende. Ze zijn al een keer bij ons geweest om hem op te halen toen hij dus weg was en hij zijn gewoon echt mensen waar geen zinnig woord mee te voeren valt.

En zonder persoonlijke bedoeling naar jou, ik mag toch hopen dat mensen zelf wel kunnen bedenken dat het niet gewenst is dat jouw hond de bloembollen van de buren naar boven haalt. :denken: Jouw hond hoort niet in z'n eentje ergens rond te scharrelen. Als je een hond wil, laat je 'm maar uit of in je eigen tuin poepen. Niet door de hele wijk in z'n uppie.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Paisley
Zeer actief

Irisz schreef: En zonder persoonlijke bedoeling naar jou, ik mag toch hopen dat mensen zelf wel kunnen bedenken dat het niet gewenst is dat jouw hond de bloembollen van de buren naar boven haalt. :denken: Jouw hond hoort niet in z'n eentje ergens rond te scharrelen. Als je een hond wil, laat je 'm maar uit of in je eigen tuin poepen. Niet door de hele wijk in z'n uppie.
Ja zo zit nederland in elkaar. Dit hoort zus, dat hoort zo. Helaas ligt het me niet zo.
Als wij niet weten wat de hond doet, kunnen we er ook niets aan doen. Daarom is het zo fijn dat mensen dat communiceren. Poepen deed hij discreet in de bosjes van gemeentegrond, verder speelde hij met de kinderen van de naburige school, vermaakte hij de buren door achter de tuinsproeier aan te jagen en hield verder ons loslopende konijn in de tuin door een staaltje van zn aangeboren drijversinstinct te laten zien. We woonden in een tolerante buurt en zo ging het er aan toe en iedereen voelde zich daar goed bij.
De buurvrouw kwam kribbig ons ophalen om haar bollen tuintje te laten zien, wat erin resulteerde dat we een nieuwe zak bloembollen, een zelfgebakken appeltaart en een kaartje kreeg met 'sorry' erop voor haar regelden en iedereen is weer blij.
Dat vind ik een prettigere situatie dan krampachtig je hond altijd maar aangelijnd houden, want stel je voor hij loopt iemand in de weg.
Ze gaat dat in veel dorpen toch ook met katten? Die schijten ook wel eens ongevraagd in de bloembedden en dán is het ineens wel 'normaal'

Nu merk ik dat jij nou niet bepaald een appeltaart verwacht als je aangeeft er last van te hebben, maar hoe aso je buren ook zijn - ik vind het geen reden om in ieder gewoon kenbaar te maken wat je dwars zit, voordat je met de politie aan komt zetten.
Laatst gewijzigd door Paisley op 12 mei 2013 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

bouvierpoedel schreef:Omdraaien en met een flinke pas achter hem aan gaan ,krijgt hij wel de stuipen van.
Ik heb dit ook eens een paar keer gedaan bij een JR. Klonk mij toen raar in de oren maar het werkte wel! :ok:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef: Ja zo zit nederland in elkaar. Dit hoort zus, dat hoort zo. Helaas ligt het me niet zo.
Als wij niet weten wat de hond doet, kunnen we er ook niets aan doen. Daarom is het zo fijn dat mensen dat communiceren. Poepen deed hij discreet in de bosjes van gemeentegrond, verder speelde hij met de kinderen van de naburige school, vermaakte hij de buren door achter de tuinsproeier aan te jagen en hield verder ons loslopende konijn in de tuin door een staaltje van zn aangeboren drijversinstinct te laten zien. We woonden in een tolerante buurt en zo ging het er aan toe en iedereen voelde zich daar goed bij.
De buurvrouw kwam kribbig ons ophalen om haar bollen tuintje te laten zien, wat erin resulteerde dat we een nieuwe zak bloembollen, een zelfgebakken appeltaart en een kaartje kreeg met 'sorry' erop voor haar regelden en iedereen is weer blij.
Dat vind ik een prettigere situatie dan krampachtig je hond altijd maar aangelijnd houden, want stel je voor hij loopt iemand in de weg.

Nu merk ik dat jij nou niet bepaald een appeltaart verwacht als je aangeeft er last van te hebben, maar hoe aso je buren ook zijn - ik vind het geen reden om in ieder gewoon kenbaar te maken wat je dwars zit, voordat je met de politie aan komt zetten.
Ik vind dat toch behoorlijk de omgekeerde wereld. Wachten tot hij overlast veroorzaakt en mensen dit komen melden en dan pas actie ondernemen.
Als JIJ kiest voor een hond, is dat toch jouw verantwoordelijkheid?
Ik hou mijn honden niet krampachtig aan de riem hoor, verre van. Ze lopen dagelijks los en zijn daarbij niemand tot last. Ze komen daarmee helemaal niks tekort.
Ik ben van mening dat andere mensen niet hoeven 'meegenieten' van mijn honden, want niet iedereen zit daar op te wachten.
Dit hondje heeft laatst bijna een loopse teef gedekt die aan de riem zat en de eigenaresse kreeg hem gewoon niet weggejaagd. Dat kan gewoon niet. Je zadelt anderen met jouw hond op.

Je zegt "Als wij niet weten wat de hond doet, kunnen we er ook niks aan doen". Jawel hoor, je zou mee kunnen wandelen. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nou ja ik weet natuurlijk niet wat voor volk er woont.

Ik ken 2 kampen en dat zijn niet de meest nare mensen zolang je ze gewoon normaal behandelt. En ook kunnen ze gewoon praten hoor....

De kampen hier zijn niet meer zoals die van vroeger waar het meeste rare volk woont waar je niet op het kamp kunt komen enzo.

In elk geval succes.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:Nou ja ik weet natuurlijk niet wat voor volk er woont.

Ik ken 2 kampen en dat zijn niet de meest nare mensen zolang je ze gewoon normaal behandelt. En ook kunnen ze gewoon praten hoor....

De kampen hier zijn niet meer zoals die van vroeger waar het meeste rare volk woont waar je niet op het kamp kunt komen enzo.

In elk geval succes.
Oh maar ik heb verder ook geen problemen met 'de mensen van het kamp', hoor! Er wonen ook hele vriendelijke mensen. Alleen deze eigenaren dus minder. Ik begrijp ook wel dat ze gewoon kunnen praten en dat je ze normaal behandelt. :wink: Ze zijn niet anders dan ieder ander. Hier in de straat heb ik ook mensen waar ik mee of minder mee heb.
Deze mensen zijn wat kortzichtig wat hun honden betreft en interesseert het gewoon niet zo wat ze uitvreten. Dat is het lastige.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Irisz schreef:
Zamunda schreef:Ik zou er zelf in zo'n geval ook niet om zitten te springen om naar de eigenaren te stappen hoor. Ik denk dat je het beste de komende tijd met enige regelmaat een blokje om kunt doen met Luna zodat je hem kunt vangen. En dan linea recta naar het asiel.
Nee toch, is dat echt nodig? :scratch: ;)
Ja, uiteraard. Daarom opperde ik ook dat je dan een blokje om kunt doen met Luna, dat bedoelde ik als 'extra'. Ik neem aan dat je normaalgesproken wel meer met je honden wandelt dan enkel een blokje om toch?
Paisley
Zeer actief

Irisz schreef:
Ik vind dat toch behoorlijk de omgekeerde wereld. Wachten tot hij overlast veroorzaakt en mensen dit komen melden en dan pas actie ondernemen.
Als JIJ kiest voor een hond, is dat toch jouw verantwoordelijkheid?
Nou, dan zijn we blij dat we geen buren zijn :wink:
Kinderen zijn toch ook de verantwoordelijkheid van de ouders, maar die hebben hun grut toch ook niet 24/7 in het oog? Dan neem je ook je verantwoordelijkheid en neem je klachten serieus en doe je er wat aan. Ik zou niet weten waarom dat met honden niet net zo werkt. Mijn hond loopt los in de haven en ik kan me niet voorstellen dat ze overlast bezorgt. Mocht dat wel zo zijn, dan neem ik mijn verantwoordelijkheid en los het op. Maar tot die tijd genieten we gewoon van de vrijheid dat dit kan. En ja, tuurlijk loop ik ook met mijn hond, maar het is heerlijk om met de boot bezig te zijn terwijl de hond gewoon lekker struint ipv ingesloten of aan een ketting te liggen.
Ik ben van mening dat andere mensen niet hoeven 'meegenieten' van mijn honden, want niet iedereen zit daar op te wachten.
Ik zit ook niet altijd 'te wachten' op het meegenieten van iemand anders zn kinderen, honden, katten of muziek. Maar ik tolereer een hoop omdat de mensen om mij heen mijn honden, katten, muziek etc ook tolereren. En als ze over een grens gaan, geef ik dat aan. Beetje tolerantie doet niemand kwaad en maakt het leven vrij en licht. Daar krijg je een 'samenleving' van en geen buurt waarbij iedereen op het afgebakende stukje eigen erf leeft zonder wezenlijk met elkaar te maken te hebben. En gelukkig zijn er een hoop leefgemeenschappen waar dat gewoon nog kan. Ik zeg niet dat je dat hondje maar moet tolereren, maar ik snap niet waarom je niet eens de moeite wilt nemen om gewoon naar de eigenaar te gaan en te zeggen wat je op je lever hebt.
Dit hondje heeft laatst bijna een loopse teef gedekt die aan de riem zat en de eigenaresse kreeg hem gewoon niet weggejaagd. Dat kan gewoon niet. Je zadelt anderen met jouw hond op.
Dat gebeurt zo vaak met katten en daar zegt niemand wat over. Om deze reden was onze reu gecastreerd trouwens.
Je zegt "Als wij niet weten wat de hond doet, kunnen we er ook niks aan doen". Jawel hoor, je zou mee kunnen wandelen. :wink:
Waar heb ik staan dat er niet mee gewandeld werd?
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
Irisz schreef:
Nee toch, is dat echt nodig? :scratch: ;)
Ja, uiteraard. Daarom opperde ik ook dat je dan een blokje om kunt doen met Luna, dat bedoelde ik als 'extra'. Ik neem aan dat je normaalgesproken wel meer met je honden wandelt dan enkel een blokje om toch?
Da's waar. :wink: Maar niet door de wijk. Ik loop eigenlijk alleen 's morgens door de wijk. De rest is in het bos of op de dijk.
Probleem is ook dat je nooit weet waar hij loopt. Hij loopt echt door de hele wijk, dus je kunt het niet echt opzoeken. En soms is hij er ook gewoon niet. Maar vangen zou idd een optie zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”