Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarschuwing
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Waarschuwing
Sinds een paar weken hebben beide honden hier maag-darmproblemen terwijl ze bijna nooit ziek zijn. Ik liep net te bedenken dat het raar is dat Tomas dit elk voorjaar heeft toen Martin ontdekte dat er in het weelderige grasland waar ze vaker stoeien en soms ook gras eten, onkruidverdelger gespoten was. Toen schoot me te binnen dat we dit een paar weken geleden op een ander stuk ook al hadden gezien en daarna is Tomas ziek geworden.
Ik denk niet dat het toeval is dus ik wil toch iedereen waarschuwen om daar op te letten.
Je ziet het pas als bepaalde onkruiden in het gras gaan afsterven, dat is het nare ervan.
Het is alleen erg jammer dat ze nu ook in het weelderige buitengebied niet meer lekker kunnen rennen maar aan de lijn op de paden moeten blijven.
Ik denk niet dat het toeval is dus ik wil toch iedereen waarschuwen om daar op te letten.
Je ziet het pas als bepaalde onkruiden in het gras gaan afsterven, dat is het nare ervan.
Het is alleen erg jammer dat ze nu ook in het weelderige buitengebied niet meer lekker kunnen rennen maar aan de lijn op de paden moeten blijven.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: Waarschuwing
Paarden mogen na 3 dagen weer een gespoten weiland in dus erg lang hoef je ze niet aan de lijn te houden. Ik denk dat het ziek worden van je honden toeval is of met wat anders te maken heeft. Na een regenbui is in elk geval alles de grond in geregend.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Marie-Josée
- Erelid
Maar je ziet het dus pas als het te laat is, we lopen daar dagelijks namelijk dus er zitten dan nooit 3 dagen tussen.Tulp schreef:Paarden mogen na 3 dagen weer een gespoten weiland in
Ik blijf het té toevallig vinden, vooral omdat Tomas er al een paar jaar last van heeft en we hier ook al een paar jaar wandelen. Nu was hij vorige week net weer wat opgeknapt en gisteren ging het weer mis. Vandaag zagen we dat in een ander deel het onkruid begon te verwelken en daar had hij eergisteren nog gras staan eten.
Ik hou ze er voorlopig in elk geval maar weg.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Honden horen ook niet in weilanden van een ander.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
malinois schreef:Honden horen ook niet in weilanden van een ander....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het hondje van mijn moeder had dit ook ieder voorjaar als ze gespoten hadden. Hij was vrij zwak op zijn darmen (ziekte van Crohn)
en verrot ieder voorjaar was het extra ellende en dan kwam ze er even later achter dat de gemeente weer gif gespoten had.
Dus het klinkt mij helemaal niet vreemd in de oren dat dit de oorzaak zou zijn.
en verrot ieder voorjaar was het extra ellende en dan kwam ze er even later achter dat de gemeente weer gif gespoten had.
- Marie-Josée
- Erelid
Aha! Ja die zwakke darmen heeft Tomas ook en die is ook het ergst van slag. Sancho had een paar dagen spuitpoep en toen was het klaar.Caro. schreef:Het hondje van mijn moeder had dit ook ieder voorjaar als ze gespoten hadden. Hij was vrij zwak op zijn darmen (ziekte van Crohn)
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
- Aantal honden: 2
Dus dat gras eten is vrij normaal.....Ik al eens gedacht dat mijn honden gekruist waren met een stier want soms denk ik dat ze horens aan het kweken zijn met dat gras.
Ik ben er geen fan van want vaker zit er ook iets anders groen tussen dat gras met kotsen (uiteraard in de kamer) of racekak tot gevolg
Maar die 2 vuilakken zijn inmiddels zo goed getraind dat ze vaker een hap uit het gras nemen als ik het niet zie of te laat ben
Ik ben er geen fan van want vaker zit er ook iets anders groen tussen dat gras met kotsen (uiteraard in de kamer) of racekak tot gevolg
Maar die 2 vuilakken zijn inmiddels zo goed getraind dat ze vaker een hap uit het gras nemen als ik het niet zie of te laat ben

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
- Marie-Josée
- Erelid
Gras eten is gelukkig wel normaal
en soms doen ze het omdat ze het lekker vinden maar ze eten het ook vaak als braakmiddel omdat er iets dwarszit. Dus ik laat het altijd toe want graskots
is noodzakelijk en makkelijk op te doen.
Maar nu waren ze allebei echt ziek, geen eetlust en vreselijke winden laten, rommelende darmen en diarree, 's nachts eruit moeten, dat soort narigheid. Het gras staat erg hoog dus er doorheen lopen kan volgens mij al genoeg zijn.
Ze overleven het wel weer maar ik wilde anderen toch even waarschuwen dat het verkeerd kan uitpakken als ze in het weelderige en ogenschijnlijk frisse gras rennen.
Maar nu waren ze allebei echt ziek, geen eetlust en vreselijke winden laten, rommelende darmen en diarree, 's nachts eruit moeten, dat soort narigheid. Het gras staat erg hoog dus er doorheen lopen kan volgens mij al genoeg zijn.
Ze overleven het wel weer maar ik wilde anderen toch even waarschuwen dat het verkeerd kan uitpakken als ze in het weelderige en ogenschijnlijk frisse gras rennen.
- krullie
- Zeer actief
jakkes, toch iets om op te letten want ik heb er 1 met zwakke darmen.
gelukkig heb ik een stukje gras in mijn tuin wat ik lang laat groeien.
en ik stimuleer ze om als ze willen daar te eten.
gelukkig heb ik een stukje gras in mijn tuin wat ik lang laat groeien.
en ik stimuleer ze om als ze willen daar te eten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe je t omschrijft lees ik t nog steeds als er maaiveld. Dat wordt ook vrij gehouden van onkruid en blijf ik dus ook bij mn opmerking. Maar goed... dat is dan t risico wat erbij hoort.Marie-Josée schreef:malinois schreef:Honden horen ook niet in weilanden van een ander....Waar lees jij dat ik mijn honden in weilanden van een ander laat? Het gaat om stukken grasland. Gewoon aan de rand van een natuurgebied bij een parkeerplaats en naast een horecagelegenheid. Ik laat mijn honden nooit in weilanden lopen ook niet als er geen vee aanwezig is. Maar ik ben niet zo'n brave hendrik dat ik ze uit zo'n mooi stukje grasland terugroep. Daar lopen trouwens vaker honden.
Boeren zijn daar alles behalve blij mee overigens...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
Blijf jij het toch lekker op jou manier lezen.malinois schreef:Hoe je t omschrijft lees ik t nog steeds als er maaiveld. Dat wordt ook vrij gehouden van onkruid en blijf ik dus ook bij mn opmerking. Maar goed... dat is dan t risico wat erbij hoort.Marie-Josée schreef:malinois schreef:Honden horen ook niet in weilanden van een ander....Waar lees jij dat ik mijn honden in weilanden van een ander laat? Het gaat om stukken grasland. Gewoon aan de rand van een natuurgebied bij een parkeerplaats en naast een horecagelegenheid. Ik laat mijn honden nooit in weilanden lopen ook niet als er geen vee aanwezig is. Maar ik ben niet zo'n brave hendrik dat ik ze uit zo'n mooi stukje grasland terugroep. Daar lopen trouwens vaker honden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!Marie-Josée schreef:Blijf jij het toch lekker op jou manier lezen.malinois schreef:Hoe je t omschrijft lees ik t nog steeds als er maaiveld. Dat wordt ook vrij gehouden van onkruid en blijf ik dus ook bij mn opmerking. Maar goed... dat is dan t risico wat erbij hoort.Marie-Josée schreef:malinois schreef:Honden horen ook niet in weilanden van een ander....Waar lees jij dat ik mijn honden in weilanden van een ander laat? Het gaat om stukken grasland. Gewoon aan de rand van een natuurgebied bij een parkeerplaats en naast een horecagelegenheid. Ik laat mijn honden nooit in weilanden lopen ook niet als er geen vee aanwezig is. Maar ik ben niet zo'n brave hendrik dat ik ze uit zo'n mooi stukje grasland terugroep. Daar lopen trouwens vaker honden.

- Marie-Josée
- Erelid
Wat een rotopmerking weer. En dat terwijl je duidelijk niet weet waar je het over hebt.malinois schreef:Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!
Ik wilde mensen alleen waarschuwen dat je dus met onduidelijk terreintjes best uit mag kijken omdat ik twee zieke honden had. Tot zover jou empathisch vermogen en kennis van je leefomgeving.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hier zijn ook stukjes gras die niet van boeren zijn en groenstroken waar de hondenloslaatplekken zijn waar ook gespoten word met gif.
Dus dat zal bij Marie-Josée dan ook wel zo zijn, ze schrijft toch dat ze de honden niet op weilanden laat lopen.
Dus dat zal bij Marie-Josée dan ook wel zo zijn, ze schrijft toch dat ze de honden niet op weilanden laat lopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb prima kennis van mijn leefomgeving ter uwer info. Alles wat een dermate lengte heeft wat honden lekker vinden en waar geen takje onkruid in staat blijf ik ver van, mogen mijn honden niet komen idd. Mijn honden mogen wel komen waar veel onkruid staat (ook geen velden/weilanden) maar alles wat maar lijkt op onderhouden niet. Of het moet speciaal voor de honden zijn aangelegd.Marie-Josée schreef:Wat een rotopmerking weer. En dat terwijl je duidelijk niet weet waar je het over hebt.malinois schreef:Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!
Ik wilde mensen alleen waarschuwen dat je dus met onduidelijk terreintjes best uit mag kijken omdat ik twee zieke honden had. Tot zover jou empathisch vermogen en kennis van je leefomgeving.
Maar goed ik heb wekelijks te maken met de ellende van hondenbezitters die hun honden in maaivelden laten struinen. Want ik raak daardoor steeds meer speurvelden kwijt dankzij al die mensen die lekker hun honden ongevraagd daar laten lopen. Vandaar ook dat ik er een gruwelijke hekel aan heb. En dat zijn echt niet altijd enorme weilanden hoor maaivelden. Bij lange na niet.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hier ook, gewoon openbaar groengonnie schreef:Hier zijn ook stukjes gras die niet van boeren zijn en groenstroken waar de hondenloslaatplekken zijn waar ook gespoten word met gif.
Dat een paard er na drie dagen weer mag grazen zegt natuurlijk niets over het gevaar voor een hondje van een paar kilo
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
MJ heeft het over stukken waar eerst nog onkruid stond dat na een paar dagen weg kwijnde. Ik laat Kiki soms ook struinen langs de rand van weilanden ( staat ook een pietsie onkruid ) dus wat MJ nou zo vreselijk fout doet is me een raadsel .malinois schreef:Ik heb prima kennis van mijn leefomgeving ter uwer info. Alles wat een dermate lengte heeft wat honden lekker vinden en waar geen takje onkruid in staat blijf ik ver van, mogen mijn honden niet komen idd. Mijn honden mogen wel komen waar veel onkruid staat (ook geen velden/weilanden) maar alles wat maar lijkt op onderhouden niet. Of het moet speciaal voor de honden zijn aangelegd.Marie-Josée schreef:Wat een rotopmerking weer. En dat terwijl je duidelijk niet weet waar je het over hebt.malinois schreef:Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!
Maar goed ik heb wekelijks te maken met de ellende van hondenbezitters die hun honden in maaivelden laten struinen. Want ik raak daardoor steeds meer speurvelden kwijt dankzij al die mensen die lekker hun honden ongevraagd daar laten lopen. Vandaar ook dat ik er een gruwelijke hekel aan heb. En dat zijn echt niet altijd enorme weilanden hoor maaivelden. Bij lange na niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Corneliana
- Zeer actief
eh.. dus jouw honden lopen daar dan om te speuren begrijp ik?malinois schreef:Ik heb prima kennis van mijn leefomgeving ter uwer info. Alles wat een dermate lengte heeft wat honden lekker vinden en waar geen takje onkruid in staat blijf ik ver van, mogen mijn honden niet komen idd. Mijn honden mogen wel komen waar veel onkruid staat (ook geen velden/weilanden) maar alles wat maar lijkt op onderhouden niet. Of het moet speciaal voor de honden zijn aangelegd.Marie-Josée schreef:Wat een rotopmerking weer. En dat terwijl je duidelijk niet weet waar je het over hebt.malinois schreef:Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!
en daar heb je dan afspraken over natuurlijk.
dan snap ik het wel ja.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep dat is allemaal netjes afgesproken, wanneer wel, wanneer niet. Tot welke lengte van het gras wel en niet en absoluut niet pissen of poepen want als ze dat een keer zien hoef je ook nooit meer terug te komen. Ze waarschuwen als ze gaan sproeien of gesproeid hebben etc.Corneliana schreef:eh.. dus jouw honden lopen daar dan om te speuren begrijp ik?malinois schreef:Ik heb prima kennis van mijn leefomgeving ter uwer info. Alles wat een dermate lengte heeft wat honden lekker vinden en waar geen takje onkruid in staat blijf ik ver van, mogen mijn honden niet komen idd. Mijn honden mogen wel komen waar veel onkruid staat (ook geen velden/weilanden) maar alles wat maar lijkt op onderhouden niet. Of het moet speciaal voor de honden zijn aangelegd.Marie-Josée schreef:Wat een rotopmerking weer. En dat terwijl je duidelijk niet weet waar je het over hebt.malinois schreef:Yep doe ik ook. Ik heb dan ook geen last dat mn honden gif binnen krijgen omdat ze ergens lopen waar ze niet horen. Maar ga vooral je gang!
en daar heb je dan afspraken over natuurlijk.
dan snap ik het wel ja.
En de boeren wonen echt niet bij hun velden hoor, die wonen 3 - 4 dorpen verder, maar iedereen weet hier van wie wat is en de boer weet binnen no-time of er iets is gebeurd. En dan hou ik het netjes en dankzij anderen wordt dit dan zo lekker verpest en heb ik weer een speurveld minder... scheitziek wordt ik ervan.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zo'n afspraak heb ik ook en ik hou me daaraan . Maar over zoiets heeft MJ het niet .malinois schreef: Yep dat is allemaal netjes afgesproken, wanneer wel, wanneer niet. Tot welke lengte van het gras wel en niet en absoluut niet pissen of poepen want als ze dat een keer zien hoef je ook nooit meer terug te komen. Ze waarschuwen als ze gaan sproeien of gesproeid hebben etc.
En de boeren wonen echt niet bij hun velden hoor, die wonen 3 - 4 dorpen verder, maar iedereen weet hier van wie wat is en de boer weet binnen no-time of er iets is gebeurd. En dan hou ik het netjes en dankzij anderen wordt dit dan zo lekker verpest en heb ik weer een speurveld minder... scheitziek wordt ik ervan.
Laatst gewijzigd door marian* op 12 mei 2013 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

- Marie-Josée
- Erelid
Je hebt gelijk hoor Malinois, ik ga mezelf morgen aangeven wegens het betreden van verboden gebied en het moedwillig vergiftigen van mijn honden. Ik was te stom om te beseffen dat die gebiedjes misschien alleen voor speurende herders zijn 
- Marie-Josée
- Erelid
Ik heb geen foto bij de hand en vind ook niet dat ik me hoef te verantwoorden maar het gaat om een paar stukjes grasland die duidelijk niet ingezaaid worden en grenzen aan een natuurgebied en aan een parkeerplaats en horeca. Volgens mij gemeentegrond maar wat doet het er eigenlijk toe. Ik had twee honden ziek en wil alleen waarschuwen dat honden dus ziek kunnen worden van onkruidverdelgers ( als dat de oorzaak was). Waarom moet de zaak dan weer omgedraaid worden?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zei toch, je gaat je gang maar 

-
Corneliana
- Zeer actief
dan kan ik me voorstellen dat het je irriteert.malinois schreef: Yep dat is allemaal netjes afgesproken, wanneer wel, wanneer niet. Tot welke lengte van het gras wel en niet en absoluut niet pissen of poepen want als ze dat een keer zien hoef je ook nooit meer terug te komen. Ze waarschuwen als ze gaan sproeien of gesproeid hebben etc.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
DIT is de reden dat boeren geen honden op hun land willen, of het nu een afgerasterd weiland is of een niet afgerasterd stuk waar gemaaid word:
http://www.kgpslingeland.nl/neospora.htm
Nu weet ik niet op welk soort land jij was MJ, maar dat helpt misschien het te begrijpen.
Kost een boer klauwen vol geld als zijn runderen verwerpen.
Sterkte met je hondjes overigens!
Achja: en goed ook dat je het vermeld, ik denk dat weinig mensen stil staan bij het afspuiten van onkruid en de gevaren voor hun hond, maar ook weinigen iets weten over Neospora.
Nu weet ik niet op welk soort land jij was MJ, maar dat helpt misschien het te begrijpen.
Achja: en goed ook dat je het vermeld, ik denk dat weinig mensen stil staan bij het afspuiten van onkruid en de gevaren voor hun hond, maar ook weinigen iets weten over Neospora.
-
Corneliana
- Zeer actief
gemeente gebruikt die rotzooi hier ook.Marie-Josée schreef:Ik heb geen foto bij de hand en vind ook niet dat ik me hoef te verantwoorden maar het gaat om een paar stukjes grasland die duidelijk niet ingezaaid worden en grenzen aan een natuurgebied en aan een parkeerplaats en horeca. Volgens mij gemeentegrond maar wat doet het er eigenlijk toe. Ik had twee honden ziek en wil alleen waarschuwen dat honden dus ziek kunnen worden van onkruidverdelgers ( als dat de oorzaak was). Waarom moet de zaak dan weer omgedraaid worden?
- Marie-Josée
- Erelid
Het Was Geen Weiland of BoerenlandSassy schreef:DIT is de reden dat boeren geen honden op hun land willen, of het nu een afgerasterd weiland is of een niet afgerasterd stuk waar gemaaid word:
Ik ben opgegroeid tussen de boerderijen dus ik hoop dat ik het verschil nog weet
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Buiten dat zijn de meeste " schuldigen " in het geval van verwerping boerderijhonden die nageboortes hebben gegeten en ik heb zomaar het vermoeden dat jouw honden dat niet doen. Maar jouw honden waren ook niet eens op boerenland .Marie-Josée schreef:Het Was Geen Weiland of BoerenlandSassy schreef:DIT is de reden dat boeren geen honden op hun land willen, of het nu een afgerasterd weiland is of een niet afgerasterd stuk waar gemaaid word:
Achja: en goed ook dat je het vermeld, ik denk dat weinig mensen stil staan bij het afspuiten van onkruid en de gevaren voor hun hond, maar ook weinigen iets weten over Neospora.![]()
Ik ben opgegroeid tussen de boerderijen dus ik hoop dat ik het verschil nog weet

- Marie-Josée
- Erelid
Nee, onze honden lopen niet ver genoeg bij me vandaan om nageboortes te vinden en bovendien was dit dus inderdaad geen boerenland en daarom was ik ook verbaasd dat er onkruid bestreden werd. Het is gewoon een soort braakliggend terrein wat niet ingezaaid wordt en waar ik zelfs laatst nog het door picknickers weggegooid afval bij elkaar heb geraapt en geprobeerd in de daar geplaatste vuilnisbak te proppen.
Maar goed, als iemand vindt dat het mijn eigen schuld is omdat ze schijtziek wordt dat zij geen plek meer heeft om haar eigen honden te laten lopen dan is dat kennelijk zo. Ik buig voor de macht der enge hedders
Maar goed, als iemand vindt dat het mijn eigen schuld is omdat ze schijtziek wordt dat zij geen plek meer heeft om haar eigen honden te laten lopen dan is dat kennelijk zo. Ik buig voor de macht der enge hedders