Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anti teken/ vlo middel en kleine kinderen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

anti teken/ vlo middel en kleine kinderen

Ongelezen bericht door fenneke »

welk middel kan ik het beste voor buster gebruiken als anti teek/vlo.

ik gebruikte altijd de scalibor band naar volle tevredenheid maar nu er ook kleinkinderen regelmatig over de vloer komen lijkt mij dit niet meer zo handig

wat kan ik het beste gebruiken? wat zijn jullie ervaringen?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Safari

Re: anti teken/ vlo middel en kleine kinderen

Ongelezen bericht door Safari »

Ik gebruik de Stronghold pipetten. Dan zijn de honden met twee uur weer aaibaar geloof ik. In ieder geval heel snel.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Stronghold inderdaad of advantage.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind in dit soort omstandigheden pipetten het beste. Omdat mijn honden elkaar speels in de nek "bijten" bij het spelen wil ik absoluut geen spray gebruiken of een band. Dus blijven pipetten over. En die pak ik dan alleen als het echt niet anders kan. Niet uit voorzorg.

Edit; let wel even op het merk! Volgens mij zijn witte herders ook gevoelig voor het mdr1-gen defect? Dan kun je in ieder geval Advantix gebruiken en Frontline combo maar pas op met de maximale dosering enzo ;-)

Suzanne
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

~Suzanne~ schreef:Ik vind in dit soort omstandigheden pipetten het beste. Omdat mijn honden elkaar speels in de nek "bijten" bij het spelen wil ik absoluut geen spray gebruiken of een band. Dus blijven pipetten over. En die pak ik dan alleen als het echt niet anders kan. Niet uit voorzorg.

Edit; let wel even op het merk! Volgens mij zijn witte herders ook gevoelig voor het mdr1-gen defect? Dan kun je in ieder geval Advantix gebruiken en Frontline combo maar pas op met de maximale dosering enzo ;-)

Suzanne
Serieus? Je waarschuwt voor 'giftigheid' van Espree KnockOUT in een ander topic en hier adviseer je bovenstaande middelen :scratch:
~Suzanne~
Zeer actief

Sarah5 schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vind in dit soort omstandigheden pipetten het beste. Omdat mijn honden elkaar speels in de nek "bijten" bij het spelen wil ik absoluut geen spray gebruiken of een band. Dus blijven pipetten over. En die pak ik dan alleen als het echt niet anders kan. Niet uit voorzorg.

Suzanne
Serieus? Je waarschuwt voor 'giftigheid' van Espree KnockOUT in een ander topic en hier adviseer je bovenstaande middelen :scratch:
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik geef toch aan dat ik juist geen spray zou gebruiken (ongeacht merk overigens) en dat ik wel pipetten zou gebruiken als het moet. Ik zie de tegenstelling niet die jij kennelijk wel ziet.

Natuurlijk blijft een middel tegen teken altijd een gif maar ik vind het nogal een verschil of dat op de huid komt en intrekt bij de hond of op de vacht blijft, waar het afgelikt kan worden door andere dieren. Het is juist dat het bij het binnenkrijgen via de bek ("aflikken van de vacht") giftig is van die spray van Espree dat dat voor mij een extra reden is die niet te gebruiken; maar voor mij geldt; sowieso geen spray.

Suzanne
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

~Suzanne~ schreef:
Sarah5 schreef:

Suzanne
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik geef toch aan dat ik juist geen spray zou gebruiken (ongeacht merk overigens) en dat ik wel pipetten zou gebruiken als het moet. Ik zie de tegenstelling niet die jij kennelijk wel ziet.

Natuurlijk blijft een middel tegen teken altijd een gif maar ik vind het nogal een verschil of dat op de huid komt en intrekt bij de hond of op de vacht blijft, waar het afgelikt kan worden door andere dieren. Het is juist dat het bij het binnenkrijgen via de bek ("aflikken van de vacht") giftig is van die spray van Espree dat dat voor mij een extra reden is die niet te gebruiken; maar voor mij geldt; sowieso geen spray.

Suzanne
OMG

punt 1: als je de moeite had genomen om nog even terug te komen in je eigen topic had je gelezen dat jouw bericht mbt giftig zijn van Espree niet klopt.

punt 2: waar denk je dat 'het gif' uit een pipetje blijft? Dat is dus het 'veiligst' voor de hond, voor kinderen en voor andere honden? :oohja:

punt 3: niet alle vlooienmiddelen of tekenmiddelen zijn giftig, het is handig om de werkzame stoffen te bekijken en op basis daarvan een keuze te maken
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Wij gebruiken tegen teken knoflook. Iedere dag een pilletje in het tekenseizoen doet wonderen bij Vedette. Of het voor vlooien ook goed werkt weet ik niet. Dagelijks een kopje karnemelk zou ook moeten werken heb ik ergens gelezen.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Karnemelk!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Kamy
Actief

Ongelezen bericht door Kamy »

Er vanuit gaand dat de hond niet in/op bed ligt en de kinderen niet in de hondenmand is Soresto een goede teken/vlooienband. Deze werkt 7-8 maanden.
http://www.shopping.com/bayer-seresto-f ... -dogs/info
~Suzanne~
Zeer actief

Sarah5 schreef:
~Suzanne~ schreef:
Sarah5 schreef:

Suzanne

Suzanne
OMG

punt 1: als je de moeite had genomen om nog even terug te komen in je eigen topic had je gelezen dat jouw bericht mbt giftig zijn van Espree niet klopt.

punt 2: waar denk je dat 'het gif' uit een pipetje blijft? Dat is dus het 'veiligst' voor de hond, voor kinderen en voor andere honden? :oohja:

punt 3: niet alle vlooienmiddelen of tekenmiddelen zijn giftig, het is handig om de werkzame stoffen te bekijken en op basis daarvan een keuze te maken
Toch maar even erop ingaand..
punt 1. op de vacht zal het spul heus zo giftig niet zijn, het gaat om het binnenkrijgen van het spul. Mijn honden "spel-bijten" elkaar en op die manier krijgen ze het in de bek. DAT lijkt me dus gewoon niet de bedoeling, dat is dan toch gif wat ze binnenkrijgen, ongeacht de soort spray.

punt 2. in de huid, niet op de vacht achterblijvend.. kinderen aaien doorgaans de vacht, niet op de huid ;-)

punt 3: als zelfs puurnatuur middelen toch een gif in zich hebben.. dan ben en blijf ik daar huiverig voor.

Suzanne
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

~Suzanne~ schreef:dan ben en blijf ik daar huiverig voor.

Suzanne
Jij bent huiverig voor het hele leven an sich :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

~Suzanne~ schreef:
Toch maar even erop ingaand..
punt 1. op de vacht zal het spul heus zo giftig niet zijn, het gaat om het binnenkrijgen van het spul. Mijn honden "spel-bijten" elkaar en op die manier krijgen ze het in de bek. DAT lijkt me dus gewoon niet de bedoeling, dat is dan toch gif wat ze binnenkrijgen, ongeacht de soort spray.

punt 2. in de huid, niet op de vacht achterblijvend.. kinderen aaien doorgaans de vacht, niet op de huid ;-)

punt 3: als zelfs puurnatuur middelen toch een gif in zich hebben.. dan ben en blijf ik daar huiverig voor.

Suzanne
Lees even de reactie in dat topic wil je. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=266167

Verder vind ik het wel mooi geweest zo.Iedereen heeft tegenwoordig Google en kan makkelijk de werkzame stoffen en effecten opzoeken.

Succes :ok:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ik geef geen pipetten
Ik was ze met een knock down shampoo indien nodig, dat doe ik s,avonds.
En de teken probeer ik er zoveel mogelijk af te halen.
Elke dag tekencontrole hier.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fenneke schreef:welk middel kan ik het beste voor buster gebruiken als anti teek/vlo.

ik gebruikte altijd de scalibor band naar volle tevredenheid maar nu er ook kleinkinderen regelmatig over de vloer komen lijkt mij dit niet meer zo handig

wat kan ik het beste gebruiken? wat zijn jullie ervaringen?
Moet je het echt gebruiken?
Ik doe het al jaren zonder en dat gaat prima. Afgelopen najaar moest het voor Hongarije een scalibor maar die was heel snel weer af toen ik thuis was... ik vind het niks die zooi.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fenneke
Zeer actief

ik haal ondanks de scalibor veel teken van buster af
na elke wandeling kijk ik hem na , makkelijk zo'n witte hond :mrgreen: maar toch nog dagelijks teken.
vlooien heeft hij nooit

karnemelk? ga ik dat eens proberen of hij het lust

bedankt voor de reacties :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Ik gebruik ook niets. Nergens last van dus ik zie geen reden om ze preventief te behandelen :19:

Teatree olie helpt schijnbaar ook erg goed.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

fenneke schreef:ik haal ondanks de scalibor veel teken van buster af
na elke wandeling kijk ik hem na , makkelijk zo'n witte hond :mrgreen: maar toch nog dagelijks teken.
vlooien heeft hij nooit

Dan vermoed ik dat de band niet strak genoeg zit. Heb dit al meerdere keren meegemaakt. Banden die strakker gedaan werden, waren ineens wel effectief.

Ik gebruik pas middelen op moment dat ik veel teken op de honden vind. Heb wonderlijk nog helemaal niks gevonden! Dus ook nog niks gebruikt. En anders gebruik ik Advantic.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

gyanty schreef: Dan vermoed ik dat de band niet strak genoeg zit. Heb dit al meerdere keren meegemaakt. Banden die strakker gedaan werden, waren ineens wel effectief.
.
De band zat zo strak dat ik er nauwelijks een vinger tussen kreeg nog strakker lijkt mij hoogst onprettig.
Buster heeft een enorme dikke vacht

Ik haal nu al dagelijks teken van hem af , die lopen nog dus makkelijk te pakken maar ik vind ook al weer dikke teken op de grond die ik dus gemist heb :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fenneke schreef:ik haal ondanks de scalibor veel teken van buster af
vlooien heeft hij nooit

Maar zijn t er veel dan? Bij Xito en Xena nog niks gezien. Bij Xavi heb ik er eergisteren 2 afgehaald en de dag ervoor ook 2. Maar dat is voor mij nog absoluut geen reden om gif te gebruiken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik geef ook niets. Woon ook niet in tekenrijk gebied en veel op verplaatsing wandelen doe ik niet. Ik denk in de ganse tijd dat ik honden heb, ik al een teek of 5 heb moeten verwijderen bij alle honden samen.
Ik geef wel wekelijks look. Af en toe ook karnemelk.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

fenneke schreef:
gyanty schreef: Dan vermoed ik dat de band niet strak genoeg zit. Heb dit al meerdere keren meegemaakt. Banden die strakker gedaan werden, waren ineens wel effectief.
.
De band zat zo strak dat ik er nauwelijks een vinger tussen kreeg nog strakker lijkt mij hoogst onprettig.
Buster heeft een enorme dikke vacht

Ik haal nu al dagelijks teken van hem af , die lopen nog dus makkelijk te pakken maar ik vind ook al weer dikke teken op de grond die ik dus gemist heb :ugh:
Waar op de hals heb je de band zitten? Als je strak meet op onderste en breedste gedeelte van de nek, dan schuift hij dus gewoon naar smallere gedeelte en heeft hij dus niet continue contact. Ik meet de band dus boven in de nek af. Ik ga dan van 20 teken per wandeling naar 1 teek per week..... Ik weet eigenlijk niet of het misschien bij honden boven bepaald gewicht minder werkzaam is?
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Vrij bovenaan in de nek in ieder geval hoger dan zijn jachtlijntje zit

Buster is 40 kilo en wat ik al zei op zich had ik met de band minder teken maar nog steeds genoeg :ugh: meerdere na elke wandeling

Volgende week moet hij toch voor de APK en dan zal ik ook eens aan de da vragen wat zij er van vindt
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Loek heeft ook veel last van teken, maar door zijn vele haar merk ik ze pas
op als ze al helemaal volgezogen zijn met bloed. :schrik:

De hond van een vriendin van mij had de ziekte van Lyme (ik wist in eerste instantie niet dat dat ook bij honden voor kon komen)
en heeft daar nare gevolgen van en komt hier nooit meer helemaal van af, de hond is pas 1,5 jaar.

Wanneer de teken verzadigd zijn vallen ze er af en daarom vind ik regelmatig van die gore beesten op de grond,
maar door zijn vacht is het niet handig zo`n halsband om te doen omdat dit zijn vacht beschadigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”