Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van ras veranderen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Van ras veranderen

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik ben niet rasvast, ik heb meerdere rassen en kruisingen gehad. Een chouchou, jr, cairnterriërs, bordeauxdog, twee keer een opvanger een cs en dh, en nu twee kruisingen. Ik vind grote honden erg leuk, maar Mowgli zal mijn laatste grote hond zijn. Een kleine hond is voor mij veel makkelijker. Ik ben niet altijd in staat om lange wandelingen te maken, wat een grote hond toch vaak wel nodig heeft. En nu mijn kinderen de deur uit zijn sta ik er alleen voor. Ik heb nu dus een kleine hond genomen omdat die het beste bij mijn situatie past, maar ook omdat ik een kleine hond om mij heen na de dood van mijn cairn erg miste. Ik weet niet of ik in de (hopelijk verre) toekomst er een klein hondje bijneem, of dat ik voor een maine coon kater ga. Hier ben ik nog niet over uit, en wil er eigenlijk ook helemaal niet over denken, je weet nooit wat de toekomst brengt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind zoveel honden / rassen leuk, dus ik kan me helemaal voorstellen dat ik een totaal ander zou kiezen in de toekomst.
Waar ik echter niet van hou is langharig (veel vachtverzorging) en platte snuiten, maar ik zie mezelf zomaar over 10 jaar met een
leuk Teckeltje lopen of een Labrador of wat dan ook.
Mijn hart ligt in basis wel bij de Rottweiler, maar niet in die mate dat ik er altijd voor zal kiezen... misschien wel, maar er is een
grote kans dat ik voor veel kleiner ga in de toekomst.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dana »

Ik heb nu een cavalier,Shih tzu en staffordshire bulterriër .
Mijn eerste hondje was een yorkshire en die blijf ik erg leuk vinden maar ook een naakthond staat al jaren op mijn lijstje .. Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk want zie ook vaak leuke buitenlanders voorbij komen. Wel gaat mijn voorkeur uit naar niet verharend na nu al jaren 2 ragdolls te hebben :schrik:

Cavalier mag duidelijk zijn waarom ik daar niet meer aan begin, heel zonde dat het ras zo kapot gefokt is een hond naar mijn hart. Nou ja die prettig gestoorde van mij dan want zie ook vaak van die dikke slome waggelaars .. Vreselijk. Met Zoé hebben wij het enorm getroffen kwa gezondheid want ze word volgende maand 11 maar loopt nog lekker de grote rondes polder mee.

Mijn staffordshire is de 2 de die ik heb en weer niet gezond.
De eerste had zware epilepsie en die hebben we laten inslapen met 2.5 jaar.
Mick heeft een hartafwijking en is kwa gedrag niet stabiel zullen we maar zeggen, dit komt veel voor in die lijn maar word helaas nog steeds ontkent door veel mensen.
Ik heb er een beste hond aan omdat ik het gedrag herken maar hij is wel een soort autistisch .
De gezondheid maar ook het feit dat het tegenwoordig erg druk overal is met honden is voor mij een reden om niet meer aan een stafford te beginnen. Mick negeert honden en is blind op zijn bal als hij losloopt en kan daarom dus loslopen , zeker omdat hij andere honden nul interessant vind maar dit is deels geluk met zijn karakter maar ook zit er heel veel training in .
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ja ik vind heel veel honden mooi en leuk qua karakter. We hebben nu een bullmastiff een Rottweiler en een boerboel. Helaas ben ik geheel onderwacht mijn bullmastiff reu verloren hij had echt een uniek karakter twas meer een engelse mastiff dan een bullmastiff. En er komt dan nu ook een engelse mastiff bij in juli.
Wel zal er altijd een mastiff of bullmastiff zijn maar ik vind andere rassen voor erbij ook erg leuk :-D
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ja hoor kan ik me indenken, na 12 jaar husky's wilde ik ook iets anders....ik wilde het al 6 jaar maar het was nooit de tijd...
Nu dus een aa erbij, gaat prima...
En in de toekomst zie ik hier ook nog wel andere rassen lopen, ik vind er zoveel leuk :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”